Zloupotreba heraldike (u funkciji politike)!
Strana 1 od 3 123 PoslednjaPoslednja
Prikaz rezultata 1 do 15 od ukupno 41
  1. #1

    Zloupotreba heraldike (u funkciji politike)!

    ХЕРАЛДИКА
    ОВДЕ И ДАНАС




    Помоћна историјска наука о грбовима и помало херметичка, па (донекле) и мистична уметност – хералдика је недовољно позната ван ускога круга посвећеника. Ипак, она често изазива запитаност и недоумицу, а готово никада – равнодушност. Управо зато се хералдика код нас, као и све друго, често види као згодно средство за политикантску манипулацију, а ради остваривања кратковидих и егоистичних политикантских интереса. Такав однос према хералдици еклатантан је пример неодговорнога односа наших самозваних ''елита'', не само према нашој народној прошлости, већ и садашњости и будућности. Хералдику и њен развој, као сложенога символичкога и јуридичкога система, пратимо још од раних крсташких времена (XII век), а на српским етничким просторима од XIV века. Ипак и поред све њене дуговечности и готово сакралнога карактера у већини европских култура, она се код нас често недостојно понижава и доживљава, чак и као средство за постизање сумњивих и, понекада, недостојних циљева. Примера за ово је, нажалост, прегршт на свим нивоима, а ми ћемо навести само оне најкарактеристичније

    Случај "Књаз Милош"



    За почетак, као пример незнања (знајмо да незнање може да буде и – грех), глупости и неодговорности, узмимо етикету познате наше киселе воде ''Књаз Милош''. Довољно је бити макар површни познаваоц наше повести па уочити на њој једну поголему нелогичност и недоследност, која се граничи са – апсурдом. Наиме, напитак носи име по српскоме Владару, Родоначелнику Краљевске Династије Обреновића – Кнезу Милошу Теодоровићу-Обреновићу I - Великоме (1780.-+1870.), а речену етикету краси грбовни знамен Српске Краљевске Династије Карађорђевића из 1904. године Господње! Треба ли истаћи да је Кнез Милош користио сасвим другачији хералдички знамен, а да се онај који је ''залутао'' на етикету са његовим именом доводи у везу управо са силаском са повесне сцене Династије, коју је управо он основао?

    Случај аутономне покрајине Војводине


    Комбиновани грб Српске Војводине за време Аустро-угарске владавине

    На жалост, други примери злоупотребе хералдике и вексилологије (науке о заставама) у нас су далеко мање ''духовити'' и бенигни, јер за циљ свој имају подстицање велеиздајничких процеса дезинтеграције српскога националнога простора. Први такав пример јесу фалсификовани грб и застава несрећне српске Војводине. Наиме, Војводина званично има свој аутентични грб и заставу још од давне 1848. године Господње, али ваља подвући да је он као такав (незванично) фигурирао бар од 1725. године Господње. Но, то није ни најмање сметало ''чанколизачкој'' олигархији, која је изменила постојећи грб упркос његовој традицији од готово три столећа! За (псевдо)грб Војводине је ''извикан'' један груби хералдички фалсификат, а за (псевдо)заставу једна вексилолошка кривотворина. Са штита Војводине ''нестао'' је његов доминантни символ (на црвеноме, сребрни пуни Крст са четири оцила окренута једно од другога у крацима), а на њему су се нашли грбови Срема, Бачке и Баната, док је грба Барање сасвим нестало, иако су се сва ова четири грба налазила у пуној хералдичкој композицији грба Војводине од 1848.године Господње. Такође, поменути грб Баната је фалсификован и ''осакаћен'', јер је
    златноме пропетоме лаву, који замахује кривошијом у десници, ''истргнута'' одрубљена турска глава из левице. Биће да се овај древни хералдички елеменат (угарске провенијенције) учинио недовољно у духу ''љигашке'' идеологије ''толеранције'' и ''турских права'', упркос томе што је он у неизмењеноме облику преживео неколико столећа. Ипак, није био те среће када га је задесио хералдички ''реформаторски'' жар усташољубиве војвођанерске мањине. Дакле, поменути (квази)хералдички памфлет сепаратистичке и усташофилске војвођанствујушче врхушке из 2002. године Господње, јесте фалсификат без премца, који једино, можда, превазилази поменута жалосна (квази)застава, коју по смехотресности надмашују још једино (псевдо)застава и (псевдо)грб квазидржавне творевине зване Република Босна и Херцеговина…

    Случај "Мило Гора"


    Грб Светороднога Краљевскога Дома Петровића-Његоша (изображење др Александра Палавестре)

    Подједнако упечатљив (и врло сличан) пример злоупотребе хералдике и вексилологије у сепаратистичке и србождерне сврхе, јесте пример измене државнога знамења несрећне Републике Црне Горе. Наиме, у циљу својега даљега схизофренога удаљивања од сопственога српскога идентитета, монтенегринска црно-латинствујушча и (нео)бољшевичка олигархија учинила је значајне измене у изгледу грба и заставе Црне Горе. О реченоме хералдичко-вексилолошкоме инциденту би се могли писати томови и томови апологетских списа у корист оригиналних црногорских символа. Ипак, верујемо да то није неопходно, јер су размере кривотворства у реченој интервенцији у црногоским државним символима, из 2004. године Господње, добро познате чак и онима који су речену кривотворину починили, наложили и подржавали. Но, рецимо само да су аутентични државни символи Црне Горе, увек били истоветни знамењу Светородне Краљевске Династије Петровића-Његоша. Приликом речене измене је дошло до значајнога одступања од веродостојнога грбовнога предања српске Црне Горе. У циљу потирања повеснога памћења и идентитета црногорских Срба, за основу ''новога'' грба узет је грб Краљевине Црне Горе из 1910. године Господње, али уз значајне злонамерне измене. Наиме, монтенегрински фалсификатори су древнога сребрнога (бела боја у хералдици одговара сребрној) црногорскога двоглавога орла, дејством некакве необјашњиве (квази)хералдичке алхемије, учинили – златним (жута одговара – златној). Такође, за државну заставу је усвојен стари алај-барјак (ратна застава) Владара из Дома Петровића-Његоша – наравно уз већ поменуту фалсификаторску интервенцију. За овакав поступак није било никаквога повеснога, хералдичкога нити вексилолошкога оправдања, јер је државна застава Црне Горе (и у време њене државне самосталности) увек била истоветна заставама Србије и Војводине. Међутим, за такво силовање повеснога наслеђа има и више него довољно ''оправдања'' из визуре монтенегринских сепаратиста, шиптарофила и душегубаца…

    Случај Града Пожаервца


    Стари грб Пожаревца


    Садашњи ''грб'' Пожаревца локалне самоуправе на власт у Општини.

    Овај случај није из домена династичке, државне или обласне, већ из домена месне хералдике. Наиме, град Пожаревац је у доба титоистичке диктатуре получио једно крајње неусловно и хералдички неисправно знамење, које је погрешно сматрано – грбом. Такво стање је потрајало од 1966. до 1981. године Господње. Тек, након развлашћивања (нео)комунистичке локалне самоуправе је овај град дошао да пристојнога и смисленога хералдичкога знамена, израђенога у складу са важећим српским хералдичким стандардима за месне грбове. Поменути грб је израђен као плод ангажмана врховнога (али, нажалост – незваничнога) хералдичкога ауторитета на српским етничким просторима - Српскога друштва за хералдику, генеалогиjу, вексилологиjу и фалеристику ''Бели орао''. Ипак, поменута чињеница није била довољна да ''импресионира'' самозване локалне незналице, те је, 2006. године Господње, Пожаревцу враћена стара (квази)хералдичка ознака и то као резултат повратка милошевићевске локалне самоуправе на власт у Општини.

    Случај "Подгорица"


    Стари грб Подгорице (XIX в.)


    Стари грб Подгорице (20 и 21 век)


    Важећи грб и застава Подгорице


    Додајмо, да је и град Подгорица учинила грешку и пропуст у овоме смислу. Наиме, у току је процес замене грба града из комунистичкога периода, што је само по себи – одлично. Међутим, нови грб ни једним својим елементом не сведочи о повесноме, националноме и државно-политичкоме идентитету древне српске Рибнице или модерне Подгорице. Такође, сасвим у складу са стиховима, које су до јуче њихови налогодавци имали на уснама (''нов свет саградићемо сами''), творци новога предлога грба Подгорице су потпуно пренебрегнули чињеницу да је Подгорица у својој повести, већ, баштинила два различита грба – који су, узгред, далеко оригиналнији и лепши од новога предлога. Изгледа да ће могућност стицања веродостојнога знамења црногорскога главнога града пасти као жртва јефтинога компромиса са надирућом шиптарском масом, која прети да постане већина и у граду и у читавој Црној Гори у крајњој инстанци!

    Примера у региону има још пуно, ваља споменути наметнуту заставу Босне и Херцеговине коју је измислио у маниру Ненада Чанка,бивши високи представник за БиХ Педи ешдаун својим декретом! Затим застава БЈР Македоније која је до 1995 имала за државну заставу измењену заставу Грчке покрајине Македоније само са измењеном бојом (уместо плаве позадине, била је црвена) док садашња застава БЈРМ је лош плагијат Јапанске ратне заставе само са измењеним колоритима!Треба наравно и напоменути пример измишљене заставе лажне државе Косово коју је измислио Џорџ Буш у сарадњи са Хавијером Соланом! О тој застави не вреди ни коментарисати! Мада ваља напоменути да међу Албанским живљем одметнуте покрајине влада убеђење да шест златних звезда изнад мапе покрајине која је на застави не представља народе покрајине већ области будуће Велике Албаније коју стварају САД и ЕУ у сарадњи са шиптарским терористима (области су: источна Црна Гора, КиМ, Југ Србије - прешевска долина, западна Македонија и Северна Грчка и наравно садашњна Албанија)

    Ненад М. Јовановић
    Poruku je izmenio FlekicaSkupusom, 05.10.2008 u 19:24

    АП Војводина је споља гледано хармонична а изнутра је лажна, беживотна, једна јавна представа ...

  2. #2

    примери фалсификовања и кривотворења (кв

    Очигледни примери фалсификовања и кривотворења (квази)државних знамења у земљи и региону!

    БЈР Македонија


    Стара застава БЈР Македоније која је промењена након интервенције Грчке


    Важећа застава Грчке Македоније


    Важећа застава БЈР Македоније


    Јапанска ратна застава која неодољиво подсећа на заставу БЈР Македоније, случајност или недостатак маште твораца нове "македонске" нације

    Босна и Херцеговина


    Застава Босне и Херцеговине


    Лого светског познатог произвођача батерија и акумулатора "VARTA" која неодољиво подсећа на заставу БиХ, недостатак маште Лорда Ешдауна!

    Koсово и Метохија



    Измишљена застава фикционе државе Косово на којој се јасно види да је аутор из редова међународне заједнице јер застава има идентичне колорите као и застава БиХ!

    Црна Гора


    Застава Црне Горе



    Застава Албаније која има јасну сличност за заставом Црне Горе, вероватно због географске близине . Мога је друг вјечити премијер и владар Монтенегра да се потруди и стави за државну заставу неку која ће бар имати везе са историјом Црне Горе!

    Наведени примери речито говоре о неодговорноме, злонамерноме и површноме односу према овако битној грани историјске науке – пресудне за нацонално и духовно самоодређене свакога европскога народа.

    ФлекицаСкупусом
    Poruku je izmenio FlekicaSkupusom, 05.10.2008 u 19:07

    АП Војводина је споља гледано хармонична а изнутра је лажна, беживотна, једна јавна представа ...

  3. #3

    LAICKI URADjEN GRB VOJVODINE

    ЛАИЧКИ УРАЂЕН ГРБ ВОЈВОДИНЕ

    Откуд чемпрес уместо јаблана?



    Творци грба Војводине користили су хералдички нетачну
    књижицу издату у Загребу 30-их година за пропагандне потребе
    немачке фирме за производњу кафе Кава Хаг

    Грб Војводине, да прво разочарам песимисте и злогуке мозгове,не представља никакву тежњу ка сепаратизму. Све савезне државе САД имају и грбове, и свој цвет или дрво, заставу, химну. Сви кантони Швајцарске имају грбове и ко се дели? Друго, грб није одраз феудалних односа, надмоћи и власти крунисаних, рецимо, глава. Од свих, око милион грбова европске традиције на свету, једва да 20% представља племиће, краљеве и властелу. Значи, ни то нам није никаква препрека да поново стекнемо грб. Још 1998. објавио сам чланак са идентичним предлогом.

    Стварни проблем лежи у незнању, крајњем шарлатанству, дилетантизму и изнад свега, несавесном приступу задатку. Према тексту у Дневнику од 28. јуна, изглед грба је посланицима презентовао директор Музеја града Новог Сада Илија Комненовић. То несумњиво указује на Музеј града као творца овог, приказаног, неславног знамења. У исто време, Музеј Војводине располаже много комплетнијом и стручно и ликовно професионалном, документацијом. Речено је да је штит сложен из три поља. Хералдичким језиком, штит је подељен на три поља, што је иначе реткост. Даље, сасвим лаички и нестручно, речено је да су два усправна поља, а једно положено, што је хералдички нонсенс, поготову што се даље објашњава да је у левом усправном пољу - потпуно нетачно - јер према хералдичким законима лево и десно су појмови везани за штит, како га носи штитоноша с апостолом Павлом, који држи мач. А, у ствари, ослоњен је на мач, јер да га држи, био би уздигнут - десном руком, а у левој (држи) књигу. Ако знамо да је Св. апостол Павле био у Бачкој и на Фрушкој гори 65 година после Христа, књигу није могао ни да замисли, а не да је држи. Тада су постојали свитци пергамента и слично, а не књиге. На грб Срема ћу се још вратити, али је несхватљив чемпрес иза јелена, наместо јаблана. Откуда такви нонсенси? Пре неких 65-70 година фирма за производњу кафе без кофеина, Кава Хаг, иначе немачка, у склопу својих пропагандних акција у свакој од земаља у којој је имала представништво (и, наравно, продају) издала је књижице за улепљивање маркица са грбовима места те земље. То сам и ја радио око 1933-35.

    Књига се звала Грбови Југославије (Издаватељ Кава Хаг Д. Д. Загреб). Концепт и текстове дали проф. др Рудолф Хорват и Емилије Лашовски равнатељ Краљевског државног архива у Загребу. Цртеже грбова радила је Вјера плем. Бојничић-Замола, хрватска позната сликарка. Међутим, две су ствари за чуђење: помиње се у уводу Вараждин као најстарији (тада наш) град са грбом из 1467. Али, аутори прескачу Нови Винодолски - ускочки, српски град, који статус краљевског слободног града и грба, на плавом пољу сребрна кула, испод осмокрака, сребрна звезда, добио за ратне заслуге од краља Матеје Угарског, сина Сибињанин Јанка (Hunuadu Janos - где презиме потиче од приморске речи хуњад - зет, од италијанског cognao, а по родослову из мађарске историје отац му има надимак серб...)

    Друго, у недостатку података, Војводина (а и нека наша места) има за грб - грб Србије, са крстом и оцилима. Даље, нису знали да и Банат има грб, те су се сложитељи садашњег грба Војводине послужили грбом Грабовца (лав на црвеном штиту), скенирали га и додали ханџар уместо сабље кривошије. А грб Срема је неодговорно, крајње дилетантски искасапљен, да би га уклопили у доње поље. Истина, основну грешку чини Хуго Герард Штрел, дајући плаву боју свим пољима, осим са јеленом (и чемпресом). Бачка има смешног апостола Павла, уместо у црвеној, у мркој одори, који држи мач за оштрицу и већ поменуту књигу.

    Међутим, наша погрешка је у несхватању хералдике и потпуно игнорантском односу. Уопште није важан цртеж грба, поготову у овако издуженом штиту, већ садржина дата у опису - хералдички: блазону грба. Цртеж се мора држати блазона, свих, у њему поменутих детаља.

    Никакав талон се хералдички не признаје и не би требало ни на покрајинском, градском, а посебно не на југословенском нивоу, чиме доказујемо пословични недостатак општег образовања. Блазон грба Војводине би требало да садржи поделе штита, боје, боје беyева - одеће особа, лава, итд. и, наравно, јаблана.

    Како ће се грб употребљавати на разним нивоима власти, неопходно је дати средњу варијанту, украшену само венцем ловора и храста (хералдички култура и ратна слава), а трећи, за зграду Извршног Већа, Скупштине, аутомобил председника, са кацигом и лацинијама (траке текстила које се вијоре од кациге, па око штита). Круна без феудалне садржине (дата на примеру) потпуно је прихватљива. На крају, Република Мађарска у грбу носи круну и, у парламенту и на сувенирима још неке, не баш питоме, детаље.

    А веза са Србијом иста је као и у традиционалном грбу: у срцу штита са елементима грба Војводине, грб Србије са крстом и оцилима. Па, и звали смо се некад, у Аустрији, Војводство Србија.



    Спорна књига која је коришћена у изради грба покрајине

    Мирко Ј. Стојнић
    Poruku je izmenio FlekicaSkupusom, 05.10.2008 u 19:25

    АП Војводина је споља гледано хармонична а изнутра је лажна, беживотна, једна јавна представа ...

  4. #4

    Zastava "Svetog Djordja - Pacifiste"


    Zastava Srpskog Vojvodstva sa crnim orlom kao simbolom odanosti Austrijskoj kruni!

    СТАРО И НОВО ПАКОВАЊЕ ЧЕТИРИ СРЦА ЈУНАЧКА

    Неки угледни Војвођани чије смо мишљење тражили за анкету о перспективној војвођанској хералдици нису желели ни да размишљају о симболима државе које нема и поручили „брижницима" да прво нешто направе, па се онда лате параде



    (напомена: текст је мало старијег датума па се не поклапају реченице са временом - ФлекицаСкупусом)

    Пре два месеца председник Скупштине Војводине Ненад Чанак у свој кабинет поставио је, поред српске и југословенске, и заставу "Царског и краљевског војводства српског" из револуционарне 1848. када је Војводина припадала Аустроугарској монархији. Реч је о сувениру који је Чанак добио поводом изложбе о аутономији Војводине постављене у Музеју Војводине где се и чува оригинал ове заставе.

    Од тада је застава, грб и свечана песма остала тема о којој сви на свој начин причају. Прича је сада добила и свој званични печат. Наиме, на захтев коалиције "Војводина" а по одобрењу Покрајинског извршног већа, на наредној седници Скупштине Војводине формираће се одбор или комисија за израду предлога грба, заставе и свечане песме Војводине. Петар Мишић, потпредседник Извршног већа Војводине и високи функционер "Војводине" образлажући иницијативу своје странке навео је да је интерес Покрајине за утврђивање економског интегритета неодвојив од симбола који представљају Војводину, а то су грб, застава и свечана песма. А Ђорђе Ђукић, председник Извршног већа Војводине сматра да ова тема не треба да има предзнак "осетљива" јер свака општина, град па чак и фудбалски клуб имају своју заставу, грб, амблеме специфичне боје, па би и Војводина требало да има неко своје обележје које се кроз историју потврдило као препознатљиво, све док се Уставом то другачије не регулише.

    А имала је Војводина у својој прошлости и заставу и грб, док о свечаној песми података нема. Војводство Србије (према тадашњем Службеном листу Војводина Србија, односно Wojwodschaft Serbien) обједињује грбове жупанија које су потпале под војводство 18. новембра 1849. године, каже за недељни "Дневник" архитекта Мирко Ј. Стојнић, који се већ деценијама бави проучавањем грбова.

    Србија увек у центру

    - Прва знамења се јављају 1848. у Буни, на састави сомборских добровољаца под војводом Стеваном Шупљикцем. Тај грб је занимљив због тога што се на аустријаком двоглавом орлу, са којег су скинута сва аустријска знамења на штиту налазе на црвеном пољу сребрни крст и четири оцила, уоквирени оцилима бургундског Ордена златног руна. Тај исти слог се јавља као лични грб цара Фрање Јосифа, у улози, или као илустрација, титуле надвојводе Војводства Србије. Иначе, Бачка је свој грб добила 1699. године. Лик светог апостола Павла, са црвеним огртачем на плавом пољу неба и зеленом земље, у десној руци му је мач који се ослања на земљу, а лева рука му је на грудима, на срцу. Изнад штита је сива кацига са плаштом у златној, црвеној и плавој боји. Срем добија грб 1748. године. Штит је подељен у пет поља, сребрним рекама и једна валовита линија. Средње поље је зелено, на њему лежи јелен великих рогова, поред јаблана. Доње поље је такође зелено, мада га неки представљају и плаво. Горње небо је плаве боје. Торонтал са седиштем у Великом Бечкереку (Зрењанин) добио је грб 1761. године. Грб је композитни, са много елемената од којих је посебно занимљив беџ сунца односно сунцокрета. Темеш са седиштем у Темишвару добија грб 1779. године на бази грба Темишвара, који је од 1340. већ велики и богат краљевски и слободан град. Златни лав са исуканим мачем у десници пропет је, и то је детаљ који је задржан до данас, а поред осталих бројних детаља је и плаво поље пресечено са три реке које се у каснијим варијантама грба Баната губи - каже Стојнић.

    На грбу Војводства Србије је и грб Барање. Важно је напоменути, каже наш саговорник, да је Војводина увек носила грб Србије у центру.

    Свети Ђорђе пацифиста

    Војводина је, наставља Стојнић, имала једну једину заставу и то заставу "Царског и краљевског војводства српског" из револуционарне 1848. кад је припадала Аустроугарској монархији. Заставу је добио војвода Шупљикац. На лицу заставе на жуто-црној основи налази се двоглави црни орао, круна и штит са оцилима, а испод грба је ћирилицом написано "Царско и краљевско војводство српско" 1848. На наличју заставе на централној плавој основи приказан је свети Ђорђе у неборбеном положају, док су крајеви заставе украшени бојама које су касније дале српску тробојку - црвено, плаво, бело. Иначе, и ту постоји занимљив детаљ: црни двоглави аустријски орао, који је царски симбол још од 1806. године, први пут на грудима носи српски народни грб: црвени штит са сребрним крстом и 4 сребрна оцила. Око штита је ланац и орден Златног руна.

    - Сматрам да Војводина мора имати своје знамење-идентитет након мукотрпног, часног и славног трајања. Грб је основа "замене" идентитета и требало би да послужи као симбол не само нашег постојања, већ свих у Војводини - каже Стојнић.

    Значи Војводина је у својој прошлости имала своја обележја. Да ли су она и данас актуелна али и потребна је нешто нашта су одговори другачији. Професор др Ранко Кончар сматра да се питање симбола Војводине драматизују и тенденциозно интерпретирају.

    - Тако се њен грб из 19. века схвата као симбол државности, иако он извесно је није имао тај карактер, нити су грбови у прошлости били инспирисани државним тенденцијама. Све до 13. века право на грб имали су владари и племство, а од тада их истичу и поједини градови, општине, корпорације, бановине, па и грађани. Заправо реч је о наслеђивању таквих симбола од предака, који постају знак распознавања у друштвеној хијерархији. Стављали су се на куће, заставе, надгробне споменике и слично. Са јачањем власти и апсолутистичких режима право дозволе грбова прелази на владаре, што се углавном задржало до данас у европским земљама. У том контексту треба схватити и симболе Војводине задобијене стварањем српског војводства и Тамишког Баната 1849. Ако то тада није сметало аустријској монархији, зашто би неком сметало данас. Доиста, сметало је мађарској власти после поновне интеграције Војводине у угарски оквир (после Баховог апсолутизма), када она прихвата политику тзв. "политичке нације", којом се негира све што је Војводина постигла у својој привременој аутономности. Да ли је подударност неких савремених мишљења са оваквим односом према Војводини у прошлости сасвим случајна или не - пита се професор Кончар.

    То се ни комунисти нису усуђивали

    Историчар Дејан Микавица сматра да Војводина оваква каква је сада и са статусом који, по важећем Уставу и Статуту има, нема право на обележја, али уколико се то промени онда се може и другачије разговарати.

    - Ствар је у томе што се не може пронаћи ништа специфично за Војводину што не би било исто тако специфично и за остале делове Србије, тако да долазите у ситуацију да покушавате да измислите нешто што нема реално историјско упориште. Комунистички уставописци и законописци када су се дрзнули да направе Устав из 1974. и да од покрајине Војводине направе федералну јединицу нису ни помислили и није им ни на памет пало да се упусте у ову и овакву проблематику која се односи на давање посебних обележја државности за Војводину а то значи химну, грб и заставу. Једноставно, били су у том сегменту довољно паметни да схвате да су само Срби инсистирали на Војводини у туђинској држави - Хабзбуршкој монархији, да су је они такорећи измислили и да је само њима била потребна, као и то да су преко тих обележја гледали да обезбеде свој национални идентитет у туђој држави. Уколико се пак крене путем федерализације Србије и Војводина буде у новом уставном уређењу конституисана као посебна федерална јединица, што ми никако не желимо, онда није немогуће да и обележја дођу на дневни ред. Уједно, сматрам да то нема никакве везе са питањем аутономије и да није потребно уопште инсистирати на оваквим обележјима. У исто време ако се има у виду да у Војводини живи 70-80 посто Срба питам се како би нова застава требало да изгледа? По томе би она, ако се скину национални симболи Срба, требало да буде чисто бела, не би на њој требало да се налази ништа. Јер кад год су се Срби опредељивали за Војводину као идеју српске државности они су јој увек давали оне симболе које је имала краљевина односно кнежевина Србија, а то су црвено-плаво-белу заставу, грб са четири оцила. Правити разлику између та два у том смислу је апсурдан и неодговоран посао - сматра Микавица.

    Новинар и публициста Димитрије Боаров мисли да Војводини, пошто их и досад није имала, нису потребни грб и застава.

    - Оно што је својевремено лансирано као грб из 1849. када је Војводина била једна од круновина Хабзбуршке монархије данас није адекватно. Зато сматрам да застава и грб нису потребни, поготово што је свака нација у Војводини имала и има своју заставу и оне су увек везане за нацију. Што се тиче химне, а пре бих је назвао свечаном песмом, то могу да прихватим. Има много песама у војвођанском музичком наслеђу које би могле бити проглашене за неке свечане војвођанске песме, а немам ништа против ни да се евентуално компонује једна нешто савременија војвођанска песма - каже Боаров.

    Федерални или конфедерални симболи

    Симболи Војводине морају бити разрађени и обухваћени конститутивним актом Војводине, сматра проф др Лазар Вркатић. Садржај тога није много битан, битно је да то буде воља Војводине. Основни акт Српске православне цркве се зове устав, заставе имају фудбалски клубови, грбове имају села и породице, химне имају одбојкашки и кошаркашки клубови и не разумем зашто све то не би могла имати и Војводина, па макар била и гора од свих ових набројаних - каже Вркатић.

    Војводини пре свега треба пуна уставна аутономија гарантована федералним или конфедералном повељом и републичким уставом у зависности каква буде република, и међународно правна гаранција, а после тога ће она бити довољно паметна да процени требају ли јој обележја или не, сматра Живан Берисављевић.

    - Оваква прича је бацање прашине у очи и давање на кашичицу ситних тема да бисмо се око њих дробили и разједињавали уместо да ујединимо и да изборимо главну ствар, а то је Устав Војводине - каже Берисављевић.

    Питали смо га да ли је политичарима који су владали Војводином после Устава из 1974. кад је Војводина имала највећу аутономију, ова тема била блиска, нашта је Берисављевић одговорио:

    - Војводина је онда имала паметнија посла, бавила се стратегијом, економским, социјалним и другим политичким питањима а није се бавила тиме да ли ће имати неку песмицу, заставицу или грбић. Па то може да има свака породица ако јој је стало да изиграва плементаше. Војводина не треба да буде држава, а ако неко мисли да су то прерогативи државе онда јој то не припада, а као друштвено политичкој заједници са конститутивно јасним статусом може да има што одлучи да јој треба - закључује Берисављевић.

    Неки од угледних Војвођана које смо замолили да нам кажу мишљење о обележјима Војводине само су одмахнули руком и рекли да не желе да причају о симболима без државе и поручили "брижницима" да прво нешто направе па да се онда лате обележја.

    Може Војводина имати своју свечану песму али то треба да се напише. Музички стручњаци треба да се тиме позабаве и то не само стручњаци озбиљне музике него и оне лакше, као што је рецимо Балашевић. Људи треба да се састану, сачине жири, распишу конкурс и онда то иде својим током. Овакав посао се не ради на пречац, јер ваља направити свечану песму која ће трајати барем сто година, а не да се мења како се власт мења. Оне које би ушле у ужи избор требало би стално да се пуштају народу, јер народ је тај који треба да изабере свечану песму. Најприхватљивија је она која је написана за најшире масе и за стручњаке.

    Мирко Ј. Стојнић
    Објављено: дневни лист ''Дневник''; Нови Сад; 10.(23.) јун 2002
    Poruku je izmenio FlekicaSkupusom, 05.10.2008 u 19:18

    АП Војводина је споља гледано хармонична а изнутра је лажна, беживотна, једна јавна представа ...

  5. #5

    Odgovor: Zloupotreba heraldike (u funkciji politike)!

    Počeo sam sa zadovoljstvom da čitam temu, a onda sam naišao na nešto što mi ne pripada ozbiljnom stručnom tekstu. I ne samo jednom.



    ...велеиздајничких процеса дезинтеграције српскога националнога простора...
    ...''чанколизачкој'' олигархији...
    ...''љигашке'' идеологије ''толеранције'' и ''турских права''...
    ...усташољубиве војвођанерске мањине...

    ...злоупотребе хералдике и вексилологије у сепаратистичке и србождерне сврхе, јесте пример измене државнога знамења несрећне Републике Црне Горе. Наиме, у циљу својега даљега схизофренога удаљивања од сопственога српскога идентитета, монтенегринска црно-латинствујушча и (нео)бољшевичка олигархија...
    A ima i još.

    Ostrašćenost je nespojiva sa objektivnošću. A ovakav rečnik sa ukusom.

    Čitao sam - više neću.

  6. #6

    ИСТИНА О ГРБУ ВОЈВОДИНЕ

    О ЈЕДНОМ ХЕРАЛДИЧКОМ ФАЛСИФИКАТУ
    ИСТИНА О ГРБУ ВОЈВОДИНЕ

    У грб Војводине уграђени су стари грбови које су правили странци,
    освајачи-победници, али за своје потребе, а не за нас!
    Потпуно је занемарено хералдичко наслеђе српског народа,
    као аутохтоног на подручју Војводине



    Основни грб Војводине (од 1848.)


    Фалсификовани наметнути грб Војводине (од 2002.)

    Хералдика, наука о грбовима и истовремено као помоћна историјска наука, представља скуп великог броја хералдичких правила. Народи који нису имали своју хералдику или континуитет у изналажењу хералдичких решења, као што је то случај са нашим народима, треба да знају да један од основних хералдичких принципа представља правило, да један грб не сме да буде сличан било ком другом.

    Отварање питања грба Војводине подразумева озбиљна истраживања, којих у овом случају није било. Она су била потребнија утолико пре што се предлажу симболи који врло јасно имплицирају известан историјски тренутак и извесну историјску реалност која је у вези са доношењем државног грба Војводине. Када се одлучујемо за преузимање, за пресликавање, тј. за компилацију старих и страних државних симбола једног историјског тренутка, у потпуно нови симбол, морали бисмо добро промислити која је то историјска реалност коју ми хоћемо да обновимо преузимањем тих државних симбола.

    Када је реч о потреби истраживања, поставља се, међутим, питање шта би та истраживања уствари требала да покажу? Треба имати у виду да је током последњих пола века наш народ био потпуно неинформисан у погледу симбола, њиховог значења и њихове историје. Не можете очекивати од људи да се компетентно и меродавно изјашњавају о нечему што је, у крајњој линији, било потпуно изван домена њиховог сазнања.

    ШТА КАЖЕ ЗВАНИЧНА ИСТОРИЈА



    Велики комбиновани грб Војводине (од 1848.)


    Застава Сомборских добровољаца (из 1849.)

    Чињеница је да Војводина, таква какву је данас ми знамо, никада није имала своје симболе. Војводина никада није имала државни грб, уколико се, наравно изузме свега неколико дана њеног државног живота у саставу Краљевине Србије пре државног уједињења, односно њеног уласка у Краљевину СХС.

    Међутим, када је реч о Војводини, она је имала две врсте хералдичке историје.

    Једну, као Српска Војводина и та врста хералдичког наслеђа истоветна је са оним што се код нас назива грбом српског народа и што је у време књаза Милоша било промовисано као грб српске кнежевине. У револуцији 1848. године српски народ у Хабсбуршкој монархији користи слободу јавне употребе српских симбола, јер је сам Угарски сабор у чл. 21 Закона прописао да се "народне боје и земаљски грб повраћају у своје првобитно стање", чиме је коначно била поништена царска одлука из 1791. године по којој су се само царске боје и царски грб смели јавно истицати.

    Недуго затим, првих дана маја исте године, дошло је до Мајске скупштине у Сремским Карловцима, на којој је објављено Српско Војводство, проглашена аутономија и усвојени државни симболи Кнежевине Србије. У састав Војводства ушли су Банат, Бачка, Срем и Барања, као одређени делови Војне Крајине. Тим поводом је Српски народни сабор саставио "Устав за Војводину Српску" и у чл. 12. за службену заставу узео српску народну црвено-плаву-белу тробојку, а грб Кнежевине Србије за свој грб. Карловачки митрополит Јосиф Рајачић (1785-1861) изабран је за патријарха, а царски пуковник Стеван Шупљикац (1786-184 за српског војводу.

    Изван тога Војводина нема друге хералдике која би била повезана са појмом Војводине

    НАКНАДНА ХЕРАЛДИЧКА РЕШЕЊА


    Општински печат Беле Цркве (од 21. јануара 1849.)


    Фотографија грба са заставе ''Земунске Народне Гарде Војводовини Србској'' (из 1849.)

    Друга врста хералдичког наслеђа које има Војводина у вези је са хералдичким наслеђем угарских жупанија. Наравно, и то је легитимно наслеђе, али оно не представља наслеђе у смислу Војводине, каква је она данас или каква је она била историјски, него је то наслеђе територије која је у једном моменту била у саставу Угарске краљевине. Са хералдичког аспекта били су занимљиви многи хералдички симболи настали и истицани током револуције. Тако, на пример, на застави "Земунске Народне Гарде у Војводини Српској" из 1849. године, која је настала из жеље да се хералдичким средствима дефинише Српска Војводина, налази се круном мађарског краља Иштвана окруњен српски грб, кога окружују грбови Срема и Бачке, са хералдичке десне стране, а са хералдичке леве стране грбови Баната (Великокикиндског дистрикта) и Барање.

    Пропашћу револуције, а посебно за време Баховог апсолутизма, Војводина постаје царска административна област - Војводство Србија и Тамишки Банат, са много формалних али без стварних самоуправних права, да би коначно децембра 1860. године царском одлуком Српско Војводство било укинуто и потпуно предато Мађарима.

    ШТА НАМ САДА ПРЕДЛАЖУ?


    Грб Срема (од 6.7.1747.)


    Грб Бачко-ботошке жупаније (од 1699.)

    Уочи Видовдана 2002. године, на видео-биму у сали Скупштине Војводине изглед грба Војводине посланицима је презентовао директор Музеја града Новог Сада, Илија Комненовић. Он је том приликом рекао да ово знамење представља синтезу обележја која је Војводина имала од 18. до прве половине 19. века.

    Штит грба Војводине сложен је из три поља, два усправна и једним положеним, у којима су смештени грбови Бачке, Баната и Срема У левом усправном пољу смештен је грб Бачке. Свети апостол Павле, који држи у десној руци мач, а у левој књигу. У усправном десном пољу је грб Баната на којем је златни лав са сабљом у десној шапи. У положеном пољу је грб Срема - три траке које представљају реке: Босут, Саву и Дунав, уз јелена и чемпрес.

    На иницијативу предлагача Закона о грбу Војводине, Ненада Чанка, у својству посланика, а не председника парламента, приликом гласања, 68 посланика било је за грб, а међу њима и посланици ДС, једанаест посланика ДСС је било против, а уздржаних је било свега шест, и то из Коалиције "Војводина". Тако је недавно изгласан грб Војводине.

    Предвиђено је да грб Војводине буде у обавезној употреби у саставу печата и штамбиља органа АПВ: у службеним натписима на зградама органа АПВ и органа локалне самоуправе: на повељама, дипломама и другим јавним признањима које додељују покрајински органи; на предметима који се дају у репрезентативне сврхе, меморандуму, коверти, званичној позивници и визит картама покрајинских функционера; на службеним возилима која користе покрајински функционери; на дипломама и сведочанствима о школовању завршеном на територији АПВ, као и на легитимацијама покрајинских посланика и чланова ПИВ-а. Грб ће се истицати и заједно са грбом Републике Србије, те као саставни део амблема или знака уз претходну сагласност Извршног већа. Одлуком су прописане и казнене одредбе за прекршаје у погледу коришћења и употребе грба Војводине, које за правна лица износе од две хиљаде до сто хиљада динара, а за одговорна лица од сто динара до пет хиљада динара.

    ШТА НАМ ЈЕ, У СТВАРИ, НАМЕТНУТО?


    Грб Бачке (од 1699.)


    Грб Бачке

    Нови грб Војводине подељен је на три дела. Он, дакле, на тај начин не представља "синтезу обележја која је Војводина имала од 18. до прве половине 19. века", већ грбове које су Банат, Бачка и Срем имали у својству угарских жупанија. Бачку представља Свети апостол Павле, кога је користила Бачка жупанија од 1699. године. Банат представља лав истргнут из грба Тамишке жупаније из 1779. године, а Срем симболизује јелен са златном огрлицом, чемпрес, као и реке Босут, Сава и Дунав, који је та област користила од 1748. године, до пропасти Аустроугарске монархије 1918. године.

    ДА ЛИ ЈЕ БАШ СВЕ ТАКО?

    Наравно да није. Невешта хералдичка компилација, што се може видети из доле приложене анализе, има и мноштво негативних хералдичко-политичких импликација.

    Хералдичко наслеђе које је остало Војводини, било је у вези са хералдичким наслеђем угарских жупанија, чије се административне границе не поклапају са данашњим границама Баната, Бачке и Срема. Због тога су део тог, Србима потпуно страног, хералдичког наслеђа, пре девет година, што је сасвим природно, преузели Хрвати и заштитили својим законским уредбама.

    Одлуком о грбу и застави жупаније Вуковарско-сријемске, од 6. августа 1993. године и решењем Министарства управе Републике Хрватске, Бр. Кл. УП/И-017-02/93-01/12, Ур. бр. 515-04-03/1-93-2, Загреб, 8. септембра 1993. г. о давању "сугласности за употребу грба и заставе", грб Жупаније "у основи је једнак грбу Сријемске жупаније из 1748. године којег је додијелила Марија Терезија: у плавом пољу три сребрне греде и преко свега на зеленом отоку поред дрвета сједи јелен у природној боји са златном огрлицом. Три бијеле греде представљају три сријемске ријеке - Дунав, Саву и Босут. Златна огрлица на јелену знак је богатства, а славонски храст симбол природног богатства краја. У оригиналном грбу из 18. стољећа на мјесту храста налазило се дрво чемпреса, док су ријеке биле представљене валовитим резом. Осим тога грб је био надвишен златном круном".

    О могућим компликацијама које могу проистећи из чињенице да је у грб Војводине уграђен потпуно истоветан грб који су Хрвати већ узели у оптицај и законски заштитили, може се само наслућивати. Међутим, оно што је неоспорно и непобитно, то је чињеница да је хералдички знак грба и заставе Вуковарско-сријемске жупаније потпуно истоветан мађарском хералдичком предлошку са званичне карте Сремске жупаније, по којој Срем, као жупанија Аустро-угарске монархије, није српски, а граница му се завршава у Земуну. Да ли то значи да се ми одричемо онога што је наше, али смо сагласни са туђим претензијама, којих се други нису никада одрицали!


    ГДЕ СУ ХЕРАЛДИЧКЕ ГРЕШКЕ?


    Основни грб Срема (од 6.7.1747.)


    Грб аустријскога Цара, као Великога Војводе Војводства Србије

    Сваки грб има десну и леву хералдичку страну, која се одређује према ономе који носи штит, а не према ономе који гледа штит.

    Десна хералдичка страна, према хералдичком правилу, представља позитивну страну, а лева представља негативну страну.

    На приложеном, усвојеном, примеру Свети апостол Павле представљен је као негативан симбол, с обзиром да се људска фигура код нехришћанских народа, супротно хералдичким правилима, појављује изображена у супротном правцу. Хералдички лав и јелен су изображени хералдички позитивно, за разлику од Светог апостола Павла (!?). Наравно да је аутор имао и друга, правилнија (мада иконографски неправославна) хералдичка решења.

    Предложени грб Војводине, а тачније - сва три грба, Баната, Бачке и Срема, представљају некритичку и истовремено истоветну копију мађарских грбова из 1867-1918. године, који су, не само у извесној мери у супротности са хералдиком, већ су у потпуној супротности и са нашом, вековима освештаном, историјом.

    ЗАУСТАВИТИ НАСИЉЕ



    Фалсификовани грб Војводине (од 2002.)


    Грб Вуковарско-сремскога округа (Н.Д.Х. - 1993.)

    Дакле, више је него очигледно да су у грб Војводине уграђени стари грбови које су правили странци, освајачи-победници, али за своје потребе, а не за нас! Приликом доношења одлуке о грбу Војводине потпуно је занемарено хералдичко наслеђе српског народа, као аутохтоног, на подручју Војводине, и тиме перфидно потврђена одавно наметнута теза аустро-угарских историчара, по којима као да Срби у Војводини нису постојали пре 1690. године и као да угарска и бечка хералдика представља једине доказе о томе да ми уопште постојимо. Управо зато, али и с обзиром да је извориште истинске хералдичке симболике у историјском наслеђу и традицији - светињама које се морају поштовати и не заборављати, немају никаквог права ни политика нити било каква идеологија да скрнаве оно најсветије што је српски народ наследио од својих предака. Остаје нада да ће се сви пропусти око изгласавања грба Војводине ипак, још увек на време, исправити и да ће се историјски, часни и вредни хералдички мотиви српског народа вратити тамо где припадају и где им је одувек било место. У противном, бићемо сведоци далеко веће димензије насиља које ће бити учињено над српским националним бићем кроз појаву заставе Војводине, чији је прототип већ на помолу.


    Асигнат Војводовине Србије из 1848.

    Протођакон Владислав Вуловић

    АП Војводина је споља гледано хармонична а изнутра је лажна, беживотна, једна јавна представа ...

  7. #7

    Odgovor: Zloupotreba heraldike (u funkciji politike)!

    Flekice u tvom prvom komentu na ovu temu postavio si kao prvu sliku sliku grba o kom sam već pomenuo da na vrhu ima mađarsku kraljevsku krunu.
    A to što je Vojvodina Srbija Carska i Kraljevska znači da potpada pod vlast Austrijskog Cara, koji je istovremeno i Mađarski Kralj. Dakle pomenuti grb koji pride ima elemente austrijske državnosti isto je tako postavljen od, za Srbe strane vlasti, kao i ona sa lavom, jelenom i apostolom... Dakle, isto nam je i ovaj i onaj grb je inostrani. A štit sa krstom nije sa pravoslavnim krstom, nego sa katoličkim, tek da primetim...

    Još pride, štit sa ocilima nije originalni srpski grb, nego je urađen po vizantijskoj ideji. A beli dvoglavi orao je od Rusa. A šta nam onda ostaje srpsko? Ono što sastavimo od ino-delova. Ali, hajde onda da se ne svađamo, kako ko sastavlja, i od kojih ino-delova to radi.
    Ko rano poludi, ceo vek mu u veselju prođe!

  8. #8

    Odgovor: Zloupotreba heraldike (u funkciji politike)!

    Цењене колеге, оне текстове горе нисам ЈА писао већ наведени аутори, моја порука је само друга којој сам поставио наслов "примери фалсификовања и кривотворења државних знамења"!!! Дакле, немојте да пишете критике упућене мени! Ја себе нисам сматрао неким цензором и да дајем себи за право да цензуришем или мењам ауторске текстове дотичне господе!!! Свако има право на своје мишљење, форуми зато и служе да бисмо разменили различита мишљења!

    Politika Razmenite mišljenja sa političkim neistomišljenicima, učestvujte u VojvodinaCafe parlamentu
    Моје лично мишљење је да су одабрани текстови јако потковани историјским аргументима и чињеницама које нико још није успео да оповргне! У текстовима има цинизма и тешких речи али то је као што рекох мишљење аутора а не моје!

    Лично мислим да Војводина има право на грб и заставу јер га имају многе друге регије, покрајине, клубови, удружења љубитеља птица, шаха итд... па зашто не и призната покрајина! Лично мислим да није било потребе за измишљањем новог грба и заставе јер је измишљање симбола карактеристично за лажне државе и нове државе а Војводина нити је измишљена нити је држава а још мање је нешто што је лажно!

    Боље је било и преузети аустроуграско решење грба Војводине која има више бриге о српској већини него ово "српско" решење које се није удостојило ни на један начин да прикаже припадност Србији осим оних тананих трачица које имитирају српску заставу!!!И на грбу Србије је круна а Србија није монархија, управо из традиције! Па Енглези се поносе својом Унион Џек заставом која има скоро 500 година и неће да је замене никада, чак се ни своје фунте не одричу из традиционалистичких побуда као ни монархије која је само протоколарна!Аутори наметнуог грба су бринули да се не увреде осећања наших драгих мањина, а увредили су већину! Како је то могуће да мањине имају сва права чак и на школовање на матерњем језику, локалне ТВ станице на матерњем, уџбенике из матице националне савете и већа а српска већина нема никаква права! Зашто је изостављена припадност покрајине Србије из грба и зашто је намерно дискриминисан већински српски живаљ на рачун мањина које су узгред најмање инсистирале на застави и грбу?

    АП Војводина је споља гледано хармонична а изнутра је лажна, беживотна, једна јавна представа ...

  9. #9

    Odgovor: Zloupotreba heraldike (u funkciji politike)!

    Heraldika je upravo nastala zbog toga da bude u službi politike. Od toga kakva je politika, odnosno na datoj teritoriji ko je sprovodi, e, od toga zavisi kakvi su trenutno grbovi i zastave teritorije.

    Ako neka teritorija 500 godina ima istu zastavu ili grb, to znači da je vlast izuzetno stabilna na toj teritoriji, i čak iako se menja, ostavlja za sobom rezultate, zbog kojih neka od njihovih dostignuća postaju dugotrajna i dugopoštovana.
    Ko rano poludi, ceo vek mu u veselju prođe!

  10. #10

    Vojvodina

    Eво једног прелепог решења за грб Војводине који неправедно није ни разматран. Аутор је господин Стојнић који је светски признати и познати хералдичар. Међутим 2002 године људи који су били на власти у покрајини су себе сматрали већим познаваоцима хералдике од самог госн Стојнића па је његов предлог срамно одбијен иако је најближи историјском грбу Војводине и највише приличи садашњој покрајини!

    Мирко Ј. Стојнић

    Са својих непуних 79 година, господин Стојнић је наш свакако најстарији хералдичар, а по своме опусу, дефинитивно и један од најзначајнијих.

    Хералдику је изучавао од 1969. године Господње, под туторством Лорда Сноудона и Лорда Ешера и њоме се активно бави и до дана данашњега.

    Аутор је већега броја месних, корпоративних и породичних грбова. Објавио је десетине стручних радова из области хералдике, а у више наврата је говорио на хералдичке и сродне теме на научним скуповима у Србији, Ирској, Аустрији, Мађарској и Немачкој, као и у електронским медијима.

    Председник је Хералдичке секције Удружења примењених уметника и дизајнера Војводине. Члан је: Удружења ликовних уметника примењених уметности и дизајнера Србије, The International Registry of Artists and Designers, The International Council of Societies of Industrial Design, The International Council of Graphic Design Associations, Association Typographique Internationale...


    Велики Грб Војводине - предлог 1 (мали је без круне и перјаница)


    Грб Војводине - предлог г. Стојнића (1992)

    Господин Стојнић је аутор прелепог решења грба Српске Црње који је званично усвојен и прихваћен и у уоптреби је дан данас.


    Велики грб Српске Црње


    Мали грб Српске Црње

    Poruku je izmenio FlekicaSkupusom, 06.10.2008 u 15:34

    АП Војводина је споља гледано хармонична а изнутра је лажна, беживотна, једна јавна представа ...

  11. #11

    Odgovor: Vojvodina

    Ево и једног примера злоупотребе али у економске сврхе!!!
    Ал се неко овајдио овде
    а после смо ми Срби махери у намештању тендера!!!

    Logo olimpijskih igara u Londonu 2012.


    Organizatori naredne olimpijade u Londonu 2012 predstavili su novi logotip olimpijskih igara kojeg je dizajnirao Wolff Olins. Interesantno je da je izrada ovog neobičng logoa koštala je neverovatnih 400000 funti!
    Međutim, nisu svi blagonaklono dočekali ovu dizajnersku smelost. Logo je izazvao buru negativnih komentara. Porede ga sa: polomljenim kukastim krstom, Simpsonovima pri sekusalnom aktu, majmunom pri vršenju velike nužde, slagalicom čiji se delovi ne uklapaju kako treba...

    Kako organizatori navode: "Ovo je vizija samog srca našeg brenda. Definiše mesto događanja i igre koje će se održati, s druge strane je i podsetnik na naše obećanje da ćemo koristiti olimpijski duh kako bi inspirisali ljude i doprli do mladih širom diljem sveta", rekao je predsednik Organizacionog odbora Sebastian Coe. !!!!

    Organizatori se nadaju da će logo, dizajniran da bude svetski prepoznatljiv, pomoći u prikupljanju dodatne dve milijarde funti koliko nedostaje da bi se upotpunio planirani budžet olimpijskih igara.
    "Kada ljudi vide novi brend, želimo da dobiju inspiraciju kako bi u svom životu napravili pozitivnu promenu", rekao je bivši premijer Toni Bler.

    АП Војводина је споља гледано хармонична а изнутра је лажна, беживотна, једна јавна представа ...

  12. #12

    Odgovor: Zloupotreba heraldike (u funkciji politike)!

    Ja sam u jednoj heraldičkoj knjizi pročitao da žito na grbu ne može biti prikazano kao klas, nego samo kao snop klasova.
    vidi - grb Srpske Crnje.

    A, da, da ne zaboravim napomenuti: zvanični grb Vojvodine (sadašnji) prikazuje Vojvodinu kao da ona ima more. Jer vodu prikazuje sa plavim talasima. Tako se prikazuje samo morska voda, a reke se preikazuju belom bojom, dok su talasi odvojeni crnom isprekidanom linijom. U luksuznom izdanju bela boja postaje srebrna, kao što žuta postaje zlatna.
    Ko rano poludi, ceo vek mu u veselju prođe!

  13. #13

    Odgovor: Vojvodina

    Citat FlekicaSkupusom kaže: Pogledaj poruku
    Господин Стојнић је аутор прелепог решења грба Српске Црње који је званично усвојен и прихваћен и у уоптреби је дан данас.


    Велики грб Српске Црње


    Мали грб Српске Црње

    Bez obzira na književno delo Đure Jakšića, on je bio poznat u selu kao pijanica.

    I, eto došlo vreme da se i pijanice nađu na grbovima.
    Stvoriću svoj mali raj i u njega primiti one koji su mi već u srcu.

  14. #14

    Odgovor: Vojvodina

    Bez obzira na književno delo Đure Jakšića, on je bio poznat u selu kao pijanica.
    I, eto došlo vreme da se i pijanice nađu na grbovima
    е ако си нам рекао ... фала! ти си савршен? јел? сви су савршени сем Ђуре Јакшића? Ти никад ниси попио? Ал ти је аргумент ... свака част! Само кад Тадић,Чанак,Коштуница,Веља,Чеда,Пајтић,Костре ш и остала мангупарија нису пијанице ... а гледамо их сваки дан! Па најмање што је ова земља (а тек Војводина) могла да уради за Ђуру јесте да га стави на грб Црње! И то је мало! Како смо тек шутнули Пупина којим се цео Свет поноси! А тек Миланковића? То нам се и дешава јер има тако паметних који дају такве изјаве као ти ... покондирана тиква!

    У здравље

    АП Војводина је споља гледано хармонична а изнутра је лажна, беживотна, једна јавна представа ...

  15. #15

    Odgovor: Zloupotreba heraldike (u funkciji politike)!

    Ma, pustite Đuru, nego šta vi kažete oboje za ono što sam napisao o žitu, klasovima, i o prikazivanju vode - različito kad se prikazuje more i drugačije kad se prikazuje reka?
    Ko rano poludi, ceo vek mu u veselju prođe!

Strana 1 od 3 123 PoslednjaPoslednja

Slične teme

  1. Zloupotreba Facebooka, Myspacea, Twittera...
    Autor Turkmenbashi u forumu WWW
    Odgovora: 6
    Poslednja poruka: 03.12.2010, 19:59
  2. Česta zloupotreba platnih kartica
    Autor SQUAW u forumu Spomenar
    Odgovora: 1
    Poslednja poruka: 04.01.2008, 19:14

Tagovi za ovu temu

Vaš status

  • Ne možete pokrenuti novu temu.
  • Ne možete poslati odgovor.
  • Ne možete dodati priloge
  • Ne možete prepraviti svoje poruke
  •