Свештеници и углед СПЦ
Strana 1 od 5 123 ... PoslednjaPoslednja
Prikaz rezultata 1 do 15 od ukupno 66
  1. #1

    Свештеници и углед СПЦ

    На углед сваке институције утиче и понашање оних који су у њој, нарочито ако су на положајима. С друге стране, углед институције преноси се и на њене припаднике, у овом случају вернике.

    Ових година сведоци смо од сексуално-правосудних до политичких афера свештеника СПЦ (не ниског ранга). Укључујући и борбу за превласт у врху Цркве. То је оно што је испливало у јавност.

    Може ли са таквим свештенством СПЦ имати углед?

    А прилажем најновији пример.



    ''Туча свештеника и народа у цркви

    Верници тврде да је у новом храму у Душковцима код Пожеге свештеник употребио песнице. Дмитар Луковић: Никог нисам ударио

    Снимак са локалне телевизије: ако лаже ... (Фото Фонет) Пожега Ако се свештеник приликом молитве окрене ка западу (народу), а не према истоку (Исусу Христу), могуће је да дође и до немилих сцена, па и да усред храма севају песнице. А то се, према једној верзији, управо и догодило на трећи дан Духова, у пожешком селу Душковцима, усред препуног, тек саграђеног храма Свете Тројице, чему је лично присуствовао и владика жички Хризостом. Зађевице су поквариле ту дуго чекану свечаност, а кажу и да је пред цркву дошла и полиција.

    По речима мештана Душковаца, оно што се збило представља бруку за цео крај.

    Припремали смо се да са радошћу дочекамо владику, а, ево, испао је ружан догађај, срамота незапамћена остаје, вели мештанин Мирољуб Стојић, додајући да ће се људи овог краја, као верници, молити на начин као што су од памтивека радили.

    А збило се ово: на треће Тројице ваљало је, општенародном црквеном свечаношћу означити крај радовима на градњи цркве у Душковцима, лепо уређеног и живописаног храма. Кажу, три пута, увек пред неки рат, раније су у овом селу покушавали да подигну цркву. Једном пред Први светски, други пут пред Други, а затим и годину уочи НАТО бомбардовања. И увек би ратни вихор осујетио намеру Душковчана. У најновији такав подухват кренули су 2002. године и за шест лета, превасходно сами и уз подршку Душковчанина Ратка Цицовића који живи у Обреновцу, успели да створе храм на понос целом крају, са парохијским домом, салом, станом за свештеника.

    Још током градње имали смо неких несугласица с пожешким архијерејским намесником Дмитром Луковићем, будући да смо тражили парохију и сталног свештеника, за шта имамо услове (ту су и села Љутице, Мршељи, Тометино Поље), што се њему и парохном свештенику Душку Јанковићу није свидело прича за Политику Боре Костић из Душковаца, председник одбора за градњу цркве, сви кажу најзаслужнији што је направљена.

    На треће Тројице смо направили велику свечаност освећења нове цркве, дошао је владика Хризостом, свештеници, верници одавде и са стране, било је око 1.200 људи. Богослужење у пуној цркви, док је напољу било мноштво верника, текло је нормално.

    Владика је, каже Костић, служио по старом, како су свети оци служили, а проблем је настао кад је причест завршена, код замолне молитве.

    Тада је изашао свештеник Душко Јанковић и почео да чита молитву окренувши се према западу, леђима олтару. Народ је повикао: Окрени се Христу. И владика му је рекао да се окрене. Онда су верници клекнули, почели да певају Помози нам, вишњи Боже, да би им се владика обратио, али он то није урадио. Кад су неки свештеници излазили изненада је намесник пожешки Дмитар Луковић ударио једног верника који се ту налазио, почео да виче, постоје и ТВ снимци о томе. Настала је гужва, да би потом владика без камилавке отишао у парохијски дом. Свештеници су ударили на народ, а од народа нико није дигао руку на свештенике. Молили смо после владику да приђе трпези што он није прихватио и отишао је. Ми смо после изломили колач, било је весеље, инцидент смо заборавили, засвирали су трубачи и хармоникаши, окретао се во на ражњу описује догађања Боре Костић, додајући да је суштина у свему што су поједини свештеници покушали да наметну нови начин богослужења, а то народ није дао.

    Сасвим другачију причу о томе за наш лист прича намесник Дмитар Луковић, који тврди да су овај инцидент неки намерно изазвали и унапред припремали. Виновници су, по његовом мишљењу, чланови чачанског удружења Законоправило са својим истомишљеницима, који су у Душковце, у четири аутобуса стигавши из Чачка, Крагујевца и других градова дошли да направе гужву. Они су, каже намесник пожешки, углавном били у цркви приликом богослужења, док су мештани и окупљени народ стајали напољу.

    Ти што су хтели инцидент намерно су ометали црквени хор, певајући друкчије, па је владика због тога рекао хору да престане да пева. Носили су и некакве табле са исписаним порукама. Кад је читана замолна молитва, свештеник се окренуо ка западу, а кад су верници негодовали због тога, окренуо се на исток. После, пошто смо нас четрнаесторица свештенослужитеља кренула да изађемо из цркве, људи су клекнули. Док смо пролазили, почели су да нас гурају, хватају за ноге и одежде. Један човек је у једном тренутку кренуо ка мени, па сам га ја одгурнуо, али никог нисам ударио. Последњи од свештеника сам изашао казује Дмитар Луковић, додајући да не зна за друге разлоге за ову гужву осим људске сујете.

    На питање о начинима богослужења, рекао је да литургија подразумева окретање ка истоку, али да има и момената када се ка западу може окретати. Тврди да је суштина важна, а не форма, те да је, свеједно, Бог свуда око нас.

    О догађају у Душковцима огласио се, саопштењем за јавност, и управни одбор чачанског удружења Законоправило.

    Док је народ клечао, пише у саопштењу, намесник Дмитар Луковић је кренуо у пробој, тукући успут вернике који су му се нашли на путу, праћен својим оданим сарадником Мирчетом Крупниковићем, свештеником из Ариља, који је вернике, пале на колена пред својим владиком, ружио најпогрднијим именима. Луковић је, показујући своју вештину у песничењу, вероватно хтео да брани епископа жичког од његовог народа, доказујући тиме да су велики допринос нередовном стању ове светосавске епархије дали управо неодговорни архијерејски намесници с вишком снаге и мањком мудрости.

    Бранко Пејовић

    -----------------------------------------------------------

    Владика Хризостом кандидат за патријарха

    Краљево - Овим поводом, у току јучерашњег дана нисмо успели да добијемо званичан став Епархије жичке. У одсуству владике Хризостома, од извора блиског овом епископу добили смо незванично објашњење догађаја у Душковцу:

    Реч је о групи квазизилота који су се тамо окупили с разних страна. Стигли су аутобусима из Крагујевца, Чачка и Пожеге с намером да створе литургијски неред. То је јеретичка група, која већ дуже време крстари Епархијом жичком ловећи погодан тренутак за своју промоцију. Они ометају литургију својим певањем, без благослова и увек на канону евхаристије, односно најважнијем тренутку свете литургије. Предводе их бивши чланови ЦК СКЈ, естрадни уметници и бели магови који су скоро дошли у крило цркве. За мету су изабрали девичанског и хиландарског монаха епископа Хризостома који је један од најутицајнијих владика СПЦ и, како се чује, један од кандидата за будућег патријарха.'' (из 'Политике' за 21. јун 2008.)

  2. #2

    Odgovor: Свештеници и углед СПЦ

    ''Политика'' за 25. август 2008.

    '' Скандал потресао СПЦ

    Владика Артемије сменио епископа липљанског Теодосија због недисциплине и стварања двовлашћа у Епархији рашко-призренској. Монаси из Дечана физички удаљили непожељног протосинђела Симеона и изразили подршку управи манастира

    Епископ Теодосије, Владика Артемије, Протосинђел Симеон (Фотодокументација Политике) Физички сукоб монаха у манастиру Дечани и смена викарног епископа липљанског Теодосија потресли су протеклог викенда Српску православну цркву, а епилог би требало да уследи сутра, на седници Светог архијерејског Синода, на коју су позвани главни актери догађаја епископ рашко-призренски Артемије и епископ Теодосије.

    И владика рашко-призренски, који је у петак сменио епископа Теодосија, игумана манастира Дечани, и протосинђела Саву (Јањића), и братство Високих Дечана, које је стало у одбрану игумана и управе ове светиње, огласили су се јуче саопштењима у којима су изнели своје виђење догађаја.

    Владика Артемије оптужио је викарног епископа Теодосија, као игумана, и његовог заменика протосинђела Саву (Јањића), да су организовали и стратешки осмислили насиље над његовим сарадником, протосинђелом Симеоном. А свих 27 чланова братства манастира Високи Дечани потписало је саопштење да не прихвата Артемијев захтев да игуман Теодосије и протосинђел Сава напусте манастир и територију Епархије.

    До владике Теодосија јуче нисмо могли да дођемо, а владика Артемије је на питање како ова ситуација може да се превазиђе одговорио: Само извршењем наше одлуке. Нема другог ни пута, ни начина, ни решења, рекао је владика Артемије за Политику, најављујући да ће доћи на сутрашњу седницу Синода.

    Он је истакао да због непријатних догађаја може бити штете по Цркву. Нема сумње да штета јесте и може да буде велика, али корени су веома дубоки и то сам све објаснио у званичној белешци, казао је владика Артемије.

    У тој белешци, објављеној на сајту Епархије рашко-призренске, епископ Артемије наводи да је до инцидента дошло у петак, 22. августа, када је он, с делегацијом, покушао да у манастиру Високи Дечани преда решење о смењивању владике Теодосија и оца Саве (пошто то, претходног дана, није дозвољено оцу Симеону). Како је истакао, оца Симеона напала су три монаха Дечана (Данило, Исаија и Језекиљ), претукли га, избацили из манастира и при том му сломили кост у стопалу десне ноге. За то време, навео је владика Артемије, њега су заговарали епископ Теодосије и братија манастира како не би приметио шта се догађа с његовом пратњом.

    Према његовим речима, догађаји у манастиру само су потврдили оправданост његове раније одлуке о смењивању владике Теодосија и оца Саве (Јањића), којој су, иначе, како је владика Артемије навео, они одбили да се повинују.

    Епископ Артемије је владику Теодосија оптужио да му се супротстављао у најважнијим питањима у раду Епархије, пре свега у вези са обновом цркава и манастира на Косову, као и у вези с тужбом против четири европске државе због пропуста у заштити српских верских споменика.

    Владика Артемије, који се противи Меморандуму о обнови, потписаном с косовским институцијама, навео је да је епископ Теодосије имао подршку неких епископа, чланова Светог архијерејског Синода и Сабора, пре свега митрополита Амфилохија и бившег захумско-херцеговачког Атанасија.

    Трпели смо и подносили, схватајући нашу тешку ситуацију на Косову и Метохији. Заједно смо се виђали, служили, давали утисак да је све у најбољем реду. А није било. Даље се тако није могло. Двовлашће у Епархији рашко-призренској морало се прекинути, навео је епископ Артемије.

    Изражавајући подршку и пуно разумевање епископу Теодосију, протосинђелу Сави (Јањићу) и управи манастира, братство манастира Високи Дечани издало је саопштење у коме, између осталог, кажу да су дубоко саблажњени чињеницом да се од нашег игумана и протосинђела Саве без икаквих конкретних доказа захтева да напусте наш манастир и територију Епархије рашко-призренске и да се још нека наша братија кажњавају неправедним дисциплинским мерама и премештањима.

    У саопштењу се наводи да братство неће прихватити покушај разбијања и да ће остати солидарни. Посебно смо огорчени чињеницом да је главни покретач разбијања нашег братства протосинђел Симеон (Виловски), који је мимо свих црквених правила с гордошћу дошао у манастир 21. августа да присилно смени нашег игумана и викарног епископа без сагласности братства, пише у саопштењу. Братство манастира је изразило жаљење што су у време доласка владике Артемија у манастир, протосинђела Симеона морали физички да удаље, али да су владици на време указали да он није добро дошао у манастир. Вас као нашег духовника и епископа дочекали смо са љубављу и то ћемо увек чинити, додаје се у саопштењу.

    Свети архијерејски Сабор Српске православне цркве је на молбу владике Артемија њему доделио помоћног епископа Теодосија и према томе њега не може нико разрешити сем Светог архијерејског Сабора, изјавио је за КиМ радио извор из Патријаршије у Београду. Епископ Артемије је сменио викарног (помоћног) епископа Теодосија с места игумана Високих Дечана без икаквог црквеног поступка. Братство је једнодушно уз свог игумана, па се сада комплетан поступак може тумачити као лични чин владике Артемија и његовог секретара. Одлазак епископа под оваквим околностима изазвао би велике проблеме, а морају се узети у обзир околности, значај и начин опстајања Високих Дечана у овим тешким временима, каже неименовани извор из Патријаршије, како је јуче известио из Високих Дечана наш новинар Владимир Радомировић.

    Верски аналитичар Живица Туцић рекао је јуче за агенцију Бета да је владика Артемије имао право да смени свог викарног епископа Теодосија, али да је требало да о томе писмено обавести Синод и наведе да не може да сарађује с њим.

    На примедбу да постоји сумња да није поштовао процедуру приликом смене епископа Теодосија, владика Артемије за Политику истиче да никаква друга процедура не постоји сем ове која је примењена. Сваки владика је властан у својој епархији да поставља и мења игумане својих манастира јер је једино он за то и одговоран. Тако да ту нема никакве друге процедуре. То говоре или они који не знају, или из неких других побуда и разлога. Ја не обраћам пажњу на то, каже владика Артемије.

    Биљана Баковић

    -----------------------------------------------------------

    Колико је озбиљна повреда оца Симеона

    Поводом изјаве о повреди протосинђела Симеона, КиМ радио је у Дому здравља у Грачаници дошао до информације да је отац Симеон примљен с лакшом повредом пете и да се не ради ни о каквој озбиљнијој повреди, па није задржаван у болници нити је било потребно болничко лечење. Извор и очевици из манастира Дечани кажу да протосинђел Симеон (Виловски) није нападнут већ да су монаси били присиљени да га физички удаље из манастирске порте, док је владика Артемије с певањем тропара свечано улазио са осталом братијом у цркву. Уосталом, италијанска војска има постављене камере на паркингу, па се може видети је ли отац Симеон нормално ходао при изласку. И радници који изводе грађевинске радове у манастиру видели су оца Симеона како потпуно нормално хода без храмања након што је удаљен из манастира.

    Чим је стављен гипс значи да је повреда озбиљна. Преломљена је кост у стопалу ноге и он мора да носи гипс три недеље. То је, поред осталих повреда, најозбиљнија повреда оца Симеона, каже епископ Артемије. ''''

  3. #3

    Odgovor: Свештеници и углед СПЦ

    Pošto sam iz druge crkve, mogu napisati samo sledeće, ali to je veoma važno pri svakoj crkvi:
    Ako sveštenstvo ili crkva kao institucija izgubi ili ima pokoleban ugled(čitaj = kredibilitet) pred vernicima, pred ljudima, to izaziva reakciju nepoverenja kod istih prema crkvi i sveštenstvu. Posledica toga je širenje neverstva i otuđenja od Boga među narodom. Za to su glavni odgovorni oni kojima je ugled(čitaj = kredibilitet) pokoleban ili srušen u crkvi.

    A kredibilitet je kao kristalna vaza, ako se jednom slomi, može da se zalepi ponovo, ali više nikad neće biti ista.
    Ko rano poludi, ceo vek mu u veselju prođe!

  4. #4

    Odgovor: Свештеници и углед СПЦ

    Ti sveštenici su banda lopova koji se svađaju oko podele plena. Čujem da ima tu nekih kuća za koje se ne zna čije su. Kad se braća dele uvek leti perje.
    Jovan 6:44 "Niko ne može doći k meni ako ga ne dovuče otac moj koji me posla."

  5. #5

    Odgovor: Свештеници и углед СПЦ

    Sveštenik, pop, propovednik....to su osobe kojima jedini zadatak u životu mora biti širenje i učenje reči Božije.... vidimo da su mnogi skrenuli sa tog puta, baveći se svim i svačim, odvajajući se sve više i više od duhovnog a stremeći ka materijalnom....posledice su vidljive i žalosne .....

  6. #6

    Odgovor: Свештеници и углед СПЦ

    ....u svim hriscanskim i drugim vesrkim zajednicama postoje korumpirani svestenici,to nije izuzetak ni u SPC,ali obican vernik ne treba da gleda sta svestenik radi,i da zbog njegovih kriminalnih delatnosti prestane odlaziti u crkvu...vernik treba da odlazi u hramove zbog Boga i sebe...za kritiku smo uvek spremni,ali koliko nas redovno prisutvuje Bogosluzenjima, i ne znam ko od nas ne bi odoleo lakoj i dobroj zaradi...kao sto je Gospod rekao:" ko nema greha na sebi neka baci kamen.",...a dodao bih i misao Svetog Vasilija Velikog..."zacudicete se ,kada budete videli,koliko episkopa i patrijararha gori u paklu..."...

  7. #7

    Odgovor: Свештеници и углед СПЦ

    Čini mi se da se sve vesti koje u negativnom kontekstu pominju SPC i njeno sveštenstvo nailaze na neobično plodno tlo i bezrezervno prihvatanje takvih informacija, rekao bih i sa zluradošću, koja se može uočiti kod pojedinaca. Ja bih sa rezervom prihvatao takve vesti, ne zato što nisu moguće, već zato što nam je novinarstvo na donjoj mrtvoj tački i zato što nas iskustvo uči da u ovoj državi ne postoji ni jedna oblast, ni jedan događaj, odnosno baš ništa što će u različitim novinama izgledati bar slično, a da ne pominjem isto.

    Iako je glava crkve sam Gospod Hrist, njeno telo sačinjavaju ljudi i to je taj njen nesavršeni deo. Naravno da i među sveštenicama ima različitih ljudi i čitava lepeza sudbina i da oni, uslovno da kažem, boluju od sličnih boljki kao i svi mi. Hoću da istaknem da je realno da i među sveštenstvom SPC ima negativnih pojava koje svakako treba javno iznositi i boriti se protiv njih. Pitanje je koliko je politike u svemu tome što se ovih dana objavljuje po štampi i sredstvima informisanja, a koliko istine. Problem je što to mi zaista ne možome tačno znati...

    Možemo napravati jedan mali test. Kada ste nešto afirmativno o SPC i njenom sveštenstvu pročitali u poslednje vreme? Kada u sebi nađete odgovor na ovo pitanje, zapitajete se - zašto.
    Opet sam ti u kafani, mene bez nje ništa nema
    Tu su moje lude noći, nikad nisam u samoći,
    Hej kafano, moja rano...
    Samo na www.VojvodinaCafe.rs - Muška kafana,
    Bircuz koji radi 25 sati dnevno!

  8. #8

    Odgovor: Свештеници и углед СПЦ

    Fizicki i oruzani okrsaji pripadnika islamske verske zajednice u Srbiji,nisu komentarisani u toliko negativnom kontekstu kao pojedini ,daleko bezazleniji,grehovi svestenika SPC,tako da zakljucujem ,slicno prethodniku,da se svaki gerh svestenika SPC zeljno iscekuje i uvek se predstavi u sto gorem svetlu,nego sto u stvari i jeste...malverzacije (jos ne dokazane) vladike Artemija su decija igra prema aferi vatikanske banke i vatikanskog preduzeca IMOBILIARE,gde je pronevereno vise od 1 milijarde dolara...da ne pominjemo pojedince i u ovoj zemlji,za koje je vladika Artemije "amater" u tom poslu,iako nije ni sigurno da je krivicno delo izvrsio...pretpostavljam da je to ipak politicki slucaj povodom nezavisnosti Kosova i da se vladika Teodosije nasao izmedju zahteva kosovskih upravitelja i SPC....a vladika Artemije je odavno trn u oku raznim nevladinim organizacijama zbog uporne borbe za Kosmet...nesto tu nije u redu,a suvise je ocigledno da se trude da mu na bilo koji nacin poljuljaju ugled...pogotovo ne verujem g. Veranu Maticu koji je mom rodjaku zabranjivao tekstove u kragujevackim POGLEDIMA,jer nisu bili dovoljno ostri prema neprijateljima Srpstva...a vidi ga sada...kako mu verovati???

  9. #9

    Odgovor: Свештеници и углед СПЦ

    Da odmah na početku raščistimo nešto:
    - meni nisu poželjni gresi pravoslavnog sveštenstva, ne prizivam ih i ne želim njihovo ostvarenje, a ni iskušenja;
    - ovim deklarišem da nisam zlurad prema SPC-u, kao ni prema nijednoj drugoj crkvi, veri;

    A o medijskim izvorima sledeće: vesti, izjave, saopštenja i dokumenti sa odlukama ranijih Sinoda su objavljeni na sajtu SPC.
    Sama SPC govori o sebi i objavljuje informacije o dešavanjima i neke to interesuje, a nekima je zgodnije stati na stranu i ne obraćati pažnju. Ali ovde se radi o tome ko će propovedati sledećim generacijama pravoslavaca i ko će voditi SPC. Sad se odlučuje, a ako se stagnira i postoje sumnje, rušenje ugleda jednih među drugim kao i kredibiliteta, onda za posledicu imamo osipanje članova SPC.
    A zamislite, ja to ne priželjkujem, i ne bih zlurado gledao. Moj je moto: nek svako ostane u svojoj crkvi i nek radi na duhovnom obnavljanju, građenju iste.

    A u narodu se već dugo zna (mislim više stotina godina) o nečasnim delima sveštenstva bilo koje crkve ili vere. I o tome se svakodnevno govori ili kao pikantnim storijima, ili kao o alibijima za nevernike da eto, zato ne idu u crkvu. Ne treba da se "čeka" da se nešto desi, to "nešto" se nažalost često događa, i to ne samo u SPC.

    Molim vas, eto, nemojte sa mnom postovati sa predrasudama. Verujte mi da mi je žao što se ovo događa u SPC i nisam zlurad u pogledu toga.
    Ima nas mnogo na ovom forumu, možda niste ni mislili na mene, ali, eto pomislih, da vam kažem da ja podržavam jednu hrišćanskiju SPC.
    Ko rano poludi, ceo vek mu u veselju prođe!

  10. #10

    Odgovor: Свештеници и углед СПЦ

    Citat itebejac kaže: Pogledaj poruku
    Da odmah na početku raščistimo nešto:
    - meni nisu poželjni gresi pravoslavnog sveštenstva, ne prizivam ih i ne želim njihovo ostvarenje, a ni iskušenja;
    - ovim deklarišem da nisam zlurad prema SPC-u, kao ni prema nijednoj drugoj crkvi, veri;

    A o medijskim izvorima sledeće: vesti, izjave, saopštenja i dokumenti sa odlukama ranijih Sinoda su objavljeni na sajtu SPC.
    Sama SPC govori o sebi i objavljuje informacije o dešavanjima i neke to interesuje, a nekima je zgodnije stati na stranu i ne obraćati pažnju. Ali ovde se radi o tome ko će propovedati sledećim generacijama pravoslavaca i ko će voditi SPC. Sad se odlučuje, a ako se stagnira i postoje sumnje, rušenje ugleda jednih među drugim kao i kredibiliteta, onda za posledicu imamo osipanje članova SPC.
    A zamislite, ja to ne priželjkujem, i ne bih zlurado gledao. Moj je moto: nek svako ostane u svojoj crkvi i nek radi na duhovnom obnavljanju, građenju iste.

    A u narodu se već dugo zna (mislim više stotina godina) o nečasnim delima sveštenstva bilo koje crkve ili vere. I o tome se svakodnevno govori ili kao pikantnim storijima, ili kao o alibijima za nevernike da eto, zato ne idu u crkvu. Ne treba da se "čeka" da se nešto desi, to "nešto" se nažalost često događa, i to ne samo u SPC.

    Molim vas, eto, nemojte sa mnom postovati sa predrasudama. Verujte mi da mi je žao što se ovo događa u SPC i nisam zlurad u pogledu toga.
    Ima nas mnogo na ovom forumu, možda niste ni mislili na mene, ali, eto pomislih, da vam kažem da ja podržavam jednu hrišćanskiju SPC.
    Ja u gore navedenu vrdnju, iako ne sporim da može biti i tačna, jednostavno ne verujem. Ralozi za to su brojni, ali među njima nema predrasuda. Zaista.

    Živo me interesuje šta to loše piše u zvaničnim saopštenjima SPC, kao i na njenim sajtovima.

    Da je SPC predmet sukoba raznih interesa, govori i ponašanje bratstva manastari Dečani. Naime, ko iole natuca nešto o crkvenoj organizaciji, zna da je vladičina izvršna. Bez pogovora. Sada pretpostavimo situaciju da je vladika Artemije potpuno u krivu. Da li je normlno čak i u takvom slučaju da bratstvo jednog manastira reagije onako kako je reagovalo, pa čak da se uzme i njihova (po njih najlakša) verzija događaja. To je krajnja jeres, jer je za razliku od drugih hrišćanskih crkava, pravoslavna crkav episkopalna i vladika je potpuni starešina nad njom. Ovo pominjem samo kao konstataciju i bez ikakvog predznaka...

    Ne znam da li je dobro što se javno na sajtovima SPC govori o njenim unutrašnjim problemima i na takav način, koji će se nadam se rešiti sa najmanje štetnih posledica, ali znam da na sajtovima drugih crkava uopšte nema takvih stvari. Da li to znači da one funkcionišu potpuno bez trzavica? Daj bože. Samo ko onda pohapsi i zašto sve one silne pedofile po brojnim evropskim zemjama i Americi. Spolja gladac, a unutra ...
    Opet sam ti u kafani, mene bez nje ništa nema
    Tu su moje lude noći, nikad nisam u samoći,
    Hej kafano, moja rano...
    Samo na www.VojvodinaCafe.rs - Muška kafana,
    Bircuz koji radi 25 sati dnevno!

  11. #11

    Odgovor: Свештеници и углед СПЦ

    Citat itebejac kaže: Pogledaj poruku
    Pošto sam iz druge crkve, mogu napisati samo sledeće, ali to je veoma važno pri svakoj crkvi:
    Ako sveštenstvo ili crkva kao institucija izgubi ili ima pokoleban ugled(čitaj = kredibilitet) pred vernicima, pred ljudima, to izaziva reakciju nepoverenja kod istih prema crkvi i sveštenstvu. Posledica toga je širenje neverstva i otuđenja od Boga među narodom. Za to su glavni odgovorni oni kojima je ugled(čitaj = kredibilitet) pokoleban ili srušen u crkvi.

    A kredibilitet je kao kristalna vaza, ako se jednom slomi, može da se zalepi ponovo, ali više nikad neće biti ista.
    Nikakav navodni skandal,ne bi trebalo da pokoleba nečiju veru.

    Crkva može izgubiti ugled,kako ti kažeš,eventualno kod ljudi čija vera nije jaka.

    Na koga tačno misliš kad kažeš da širi neverstvo?

    Moj je moto: nek svako ostane u svojoj crkvi i nek radi na duhovnom obnavljanju, građenju iste.
    ...i treba

  12. #12

    Odgovor: Свештеници и углед СПЦ

    Citat duga12 kaže: Pogledaj poruku
    Nikakav navodni skandal,ne bi trebalo da pokoleba nečiju veru.

    Crkva može izgubiti ugled,kako ti kažeš,eventualno kod ljudi čija vera nije jaka.

    Na koga tačno misliš kad kažeš da širi neverstvo?



    ...i treba
    Nisam rekao da neko širi neverstvo, nego da je širenje neverstva (ateizma) posledica gore opisanih žalosnih događaja.
    Neverstvo se širi, a ako je pitanje ko to širi neverstvo, pa to je uvek delo đavla. Ali ja nisam pisao o đavolu, nego o jednom događaju, koje ima posledicu, kao sve stvari na ovom svetu.
    Ko rano poludi, ceo vek mu u veselju prođe!

  13. #13

    Odgovor: Свештеници и углед СПЦ

    Citat itebejac kaže: Pogledaj poruku
    Nisam rekao da neko širi neverstvo, nego da je širenje neverstva (ateizma) posledica gore opisanih žalosnih događaja.
    Neverstvo se širi, a ako je pitanje ko to širi neverstvo, pa to je uvek delo đavla. Ali ja nisam pisao o đavolu, nego o jednom događaju, koje ima posledicu, kao sve stvari na ovom svetu.
    ok. to je delo nespomenika..i baš se ne čudim što se širi na svetim mestima poput manastira Visoki Dečani.

    ...događaj,opet ponavljam ne bi trebao da utiče na ičiju veru,a na kraju i ti sveštenici su ljudi...poput nas,ja lično ne bi nikog osuđivala i prozivala,svako od nas pa i oni rade po svojoj savesti..ima ko će se postarati za to,mislim da ti to znaš.

  14. #14

    Odgovor: Свештеници и углед СПЦ

    Citat duga12 kaže: Pogledaj poruku
    ok. to je delo nespomenika..i baš se ne čudim što se širi na svetim mestima poput manastira Visoki Dečani.

    ...događaj,opet ponavljam ne bi trebao da utiče na ičiju veru,a na kraju i ti sveštenici su ljudi...poput nas,ja lično ne bi nikog osuđivala i prozivala,svako od nas pa i oni rade po svojoj savesti..ima ko će se postarati za to,mislim da ti to znaš.
    Da, da, znam... nama međutim ostaje da ohrabrujemo one kojima je zbog ovih događaja poljujana vera, i da im ukažemo da crkva kao institucija ima bogomdana sredstva za održavanje crkvene discipline.

    Ja na te disciplinske organe SPC ne mogu da utičem, jedino da budem deo javnog mnjenja koje Bog može kao sredstvo za dozivanje pameti nekih u nekim crkvama da koristi po svojoj suverenoj volji (što znači da samo on određuje koga koristi kao sredstvo i vreme kad dela).
    Ko rano poludi, ceo vek mu u veselju prođe!

  15. #15

    01 Odgovor: Свештеници и углед СПЦ

    Vladika Artemije zeli bezuslovnu poslusnost.U ovom slucaju u decanima je samo to u pitanju.Znam licno i njega i Savu Janjica.Kad bismo imali u svestenstvu malo vise ljudi kao sto je Sava Janjic mnogo bi bolja i zdravija
    situacija bila nego sto jeste.
    A ovi dezurni "dusebriznici" koji se raduju svakom srpskom problemu
    i nesreci,nemaju se cemu radovati,jer ce se i ovo resiti kao sto su se resili i mnogo krupniji problemi.
    Ako vam je dobro ... onda nista!

Strana 1 od 5 123 ... PoslednjaPoslednja

Slične teme

  1. Odgovora: 24
    Poslednja poruka: 01.04.2010, 18:34
  2. Сергеј Трифуновић
    Autor Turkmenbashi u forumu Film, pozorište i televizija
    Odgovora: 1
    Poslednja poruka: 23.11.2009, 18:33
  3. Odgovora: 5
    Poslednja poruka: 06.08.2008, 12:28
  4. Човек и његов идентитет
    Autor HLEBmaster u forumu Psihologija
    Odgovora: 50
    Poslednja poruka: 24.01.2008, 21:57
  5. Odgovora: 33
    Poslednja poruka: 08.10.2007, 11:34

Tagovi za ovu temu

Vaš status

  • Ne možete pokrenuti novu temu.
  • Ne možete poslati odgovor.
  • Ne možete dodati priloge
  • Ne možete prepraviti svoje poruke
  •