Budizam - Strana 34
Strana 34 od 41 PrvaPrva ... 243233343536 ... PoslednjaPoslednja
Prikaz rezultata 496 do 510 od ukupno 612

Tema: Budizam

  1. #496

    Odgovor: Budizam

    "Postoji jedna oštroumna izreka u
    japanskom budizmu: "Smej se, ali se ne izgubi u smehu; plači, ali se
    ne izgubi u plakanju." Isto tako možemo reći: "Misli, ali se ne izgubi
    u mišljenju; uživaj, ali se ne izgubi u uživanju."

    Naravno u ovom ludom vremenu svima nam je potrebno,smeh,plač i misli,sve sa umerenom dozom,bez preterivanja.Eh,kada bi čovek mogao uvek da se kontroliše.

    Uskoro ni o meni ni o tebi niko neće pričati niti znati,neki drugi ljudi živet će ovde...mi nećemo nikome nedostajati

  2. #497

    Odgovor: Budizam

    Ne mora uvek. Dovoljno je i nekad, za početak

  3. #498

    Odgovor: Budizam

    Udica

    Ovako sam čuo. Jednom je prilikom Blaženi boravio kraj Sāvatthija, u Đetinom gaju, u manastiru koji je podigao Anathapindika. Tu se Blaženi obrati monasima: "Monasi". "Da, gospodine", odgovoriše monasi. Onda Blaženi ovako reče:

    "Monasi, dobitak, počast i slava su okrutni, bolni, grubi, predstavljaju prepreku za dostizanje nenadmašne slobode od okova. Kao kada bi ribar bacio udicu sa mamcem u duboko jezero, pa je riba u potrazi za hranom proguta. Ta riba, pošto je progutala udicu, našla bi se u nevolji, u propasti, a ribar bi sa njome mogao da radi šta joj je volja.

    'Ribar', monasi, to je naziv za Zlog Maru. 'Udica sa mamcem' je naziv za dobitak, počast i slavu. Koji god monah da se naslađuje, žudi za dobitkom, počasti i slavi kad se pojave, takav se monah naziva onim koji je progutao udicu, ko se našao u nevolji, u propasti, a Zli Mara može sa njim da radi šta mu je volja. Zato su, monasi, dobitak, počast i slava okrutni, bolni, grubi, predstavljaju prepreku za dostizanje nenadmašne slobode od okova. Zbog toga, monasi, ovako bi sebe trebalo da vežbate: 'Ostavićemo po strani bilo kakav dobitak, počast i slavu koje već uživamo; i nećemo dopustiti da bilo kakav novi dobitak, pokloni i slava, kada se pojave, zavedu naš um.' Tako bi sebe trebalo da vežbate."

    Buda
    Balisa sutta, SN XVII.2


  4. #499

    Odgovor: Budizam

    Ispravna i pogrešna pažnja

    Monasi, uklanjanje nečistoća je za onoga koji zna i vidi. Kažem vam, nije za onoga ko ne zna i ne vidi. A šta to on zna i vidi? Ispravnu pažnju i pogrešnu pažnju. Kada je monah nepažljiv, još nenastale nečistoće nastaju, a one već nastale se uvećavaju. Kada je monah pažljiv, još nenastale nečistoće ne nastaju, a već nastale nečistoće nestaju.

    Buda
    Sabbasava sutta, MN 2

  5. #500

    Odgovor: Budizam

    A shta ako Sidatra nije ni postojao? On je rodjen pre hrista oko 560 godine,ako se ne varam .
    Ustvari htedoh da pitam koji je dokaz da je postojao?
    I can wash dishes faster than mashina


    http://fliiby.com/folders/289899/my_music.html

  6. #501

    Odgovor: Budizam

    Mozda su ti Budini kipovi neki dokaz.

    Al, mislim da i sam Buda da je ovde rekao bi nam da nije bitno jeli on postojao ili ne,
    nego da probamo meditirati.
    Life has a motto: that any game is better than no game.
    - LRH

  7. #502

    Odgovor: Budizam

    Citat lenjivica kaže: Pogledaj poruku
    A shta ako Sidatra nije ni postojao? On je rodjen pre hrista oko 560 godine,ako se ne varam .
    Ustvari htedoh da pitam koji je dokaz da je postojao?
    Dokaz da je postojao je učenje koje je ostavio. Ono je toliko obimno, ali i toliko koherentno, da je teško zamisliti da nije izašlo iz jedne glave, već da je plod kolektivnog rada. Za razliku od Biblije, koja je delo više autora i to je i vidljivo po protivrečnostima koje sadrži.

    Ali, ovo što je Videmir rekao je apsolutno tačno. Je li Buda postojao ili ne i nije toliko bitno. Važnije je da li praktikujući njegovo učenje možemo sebe da učinimo boljim i srećnijim ljudima. Kao što kad hoćemo da jedemo nije bitno da li je kuvar pored nas ili ne, ako njegovim jelima možemo da utolimo svoju glad.


  8. #503

    Odgovor: Budizam

    Uvidevši lažno u lažnom, dostižemo ono što je stvarno; zamenivši
    stvarno lažnim, ostajemo zarobljeni lažnim.

    Buda



  9. #504

    Odgovor: Budizam

    Šta je obuzdavanje?

    Ako želimo da razumemo samoobuzdavanje, onda treba da ga isprobamo na
    sebi. Makoliko o njemu pričali, to nam neće mnogo pomoći. Njegove
    prave efekte vidimo jedino kada uložimo napor i posmatramo šta se
    događa. Ponekad se iznenadimo kako je dobar osećaj biti u stanju
    reći sebi "ne". Može čak biti vrlo zarazno!

    Ajahn Munindo, What is Renunciation?

  10. #505

    Odgovor: Budizam

    Citat sati kaže: Pogledaj poruku
    Šta je obuzdavanje?

    Ako želimo da razumemo samoobuzdavanje, onda treba da ga isprobamo na
    sebi. Makoliko o njemu pričali, to nam neće mnogo pomoći. Njegove
    prave efekte vidimo jedino kada uložimo napor i posmatramo šta se
    događa. Ponekad se iznenadimo kako je dobar osećaj biti u stanju
    reći sebi "ne". Može čak biti vrlo zarazno!

    Ajahn Munindo, What is Renunciation?
    Ovo je super,trebalo bi svi da pročitaju,i nije uopšte teško,čak ni prvi put reći sebi "NE"

    Uskoro ni o meni ni o tebi niko neće pričati niti znati,neki drugi ljudi živet će ovde...mi nećemo nikome nedostajati

  11. #506

    Odgovor: Budizam

    Citat tetkaD kaže: Pogledaj poruku
    Ovo je super,trebalo bi svi da pročitaju,i nije uopšte teško,čak ni prvi put reći sebi "NE"
    Hm, mozda i nije.
    Mada najvise zavisi od toga sta je u pitanju.

  12. #507

    Odgovor: Budizam

    Seme naših postupaka

    Kako to da loši ishodi slede iz naših loših dela? Zahvaljujući sili
    naboja koju takvo delo stvara u našem umu. Na primer, čovek koji
    nekoga ubije ostavlja vrlo snažan negativan naboj u svom umu i on,
    poput semena, nosi u sebi potencijal da taj isti um dovede u stanje
    krajnjeg očaja. Sve dok se naboj tog nemoralnog postupka ne isprazni,
    to seme će ostati pohranjeno u umu, njegova sila uspavana, ali
    sačuvana. Kada se steknu povoljne okolnosti, potencijal se aktivira i
    seme će izniknuti u vidu doživljaja intenzivne patnje... Situacija je
    analogna sa suvom zemljom na koju je seme bačeno pre mnogo vremena.
    Ukoliko to seme nije na bilo koji način uništeno, ono će zadržati svoj
    potencijal rasta. Onog trenutka kad padne kiša, te davno zaboravljene
    semenke će iznenada proklijati. Na sličan način naši voljni postupci
    "bacaju" seme na njivu naše svesti i kada se javi prilika, to seme će
    proklijati i doneti svoj karmički plod.

    Geshe Kelsang Gyatso, Meaningful to Behold

  13. #508

    Odgovor: Budizam

    Sve je nestalno

    Cilj vipassana meditacije je da neguje sabrano i bez reakcija posmatranje
    telesnih i mentalnih procesa, kako bismo razvili što veću svesnost --
    svesnost neiskrivljenu našim uobičajenim žudnjama, strahovima i
    zabludama o pravoj prirodi tih procesa. A njihova priroda jeste da su
    prolazni, da u njima nema ničeg trajnog, te da ako naučimo da se za
    njih ne vezujemo, neće nam ni donositi patnju. Upravo kroz to sabrano
    posmatranje toga što nam je pred očima lagano uklanjamo onu iluziju
    koja nas inače navodi da nestalno vidimo kao trajno i stabilno.
    Oslobađanje se u stvari sastoji od doživljavanja potpunog i jasnog
    razumevanja da sve jeste prolazno, od uviđanja da bukvalno nema ničeg
    u tome zbog čega bi trebalo da se brinemo.

    Amadeus Sole-Leris, Tranquility & Insight



  14. #509

    Odgovor: Budizam

    Baš svaki dan

    Buda je savetovao da svako od nas svakoga dana sebe podseti da nismo
    ovde zauvek. Mi smo na gostovanju, koje može da se završi u svakom
    trenutku. Ne znamo kada, ne možemo ni da naslutimo. Uvek mislimo da
    ćemo doživeti sedamdeset pet ili osamdeset godina, ali ko zna? Ako se
    podsetimo svoje ranjivosti baš svakoga dana, naši životi biće prožeti
    razumevanjem da je svaki trenutak važan i nećemo se toliko brinuti o
    budućnosti. Sada je vreme da idemo duhovnim putem. Ako to zapamtimo,
    uvek ćemo imati drugačiji odnos prema ljudima koji nas okružuju. I oni
    mogu umreti svakog časa i sigurno je da ne bismo želeli da se to
    dogodi u trenutku kada ne iskazujemo dovoljno ljubavi prema njima.
    Kada to imamo na umu, naša praksa se povezuje sa sadašnjim trenutkom,
    a meditacija poboljsava, jer joj je u osnovi sada jedan osećaj
    neodložnosti. Moramo da delujemo sada. I u stanju smo da posmatramo
    samo ovaj jedan dah, ne i sledeći.

    Ayya Khema



  15. #510

    Odgovor: Budizam

    Timski rad

    Buda je veru uporedio sa slepim džinom koji susreće oštrookog grbavca
    zvanog mudrost. Slepi džin, zvani vera, kaže oštrookom grbavcu: "Ja
    sam vrlo jak, ali ništa ne vidim; ti si slab, ali imaš dobar vid.
    Dođi, popni mi se na ramena. Zajedno ćemo daleko stići." Buda nikada
    nije podržavao slepu veru, vec ravnotežu između srca i uma, između
    mudrosti i vere. To dvoje će zajedno daleko stići. Izreka da slepa
    vera može da pomera brda ispušta iz vida činjenicu da, pošto je slepa,
    vera ne zna koje brdo treba pomeriti. Tu je ključna uloga mudrosti,
    što znači da duboko razumevanje učenja ima presudnu važnost.

    Ayya Khema



Strana 34 od 41 PrvaPrva ... 243233343536 ... PoslednjaPoslednja

Tagovi za ovu temu

Vaš status

  • Ne možete pokrenuti novu temu.
  • Ne možete poslati odgovor.
  • Ne možete dodati priloge
  • Ne možete prepraviti svoje poruke
  •