Sv. vladika Nikolaj Velimirović
Strana 1 od 10 123 ... PoslednjaPoslednja
Prikaz rezultata 1 do 15 od ukupno 139
  1. #1

    Sv. vladika Nikolaj Velimirović

    Učenost i vera



    Jedno je učenost a drugo je vera.Učenost se odnosi na prirodu i stvari a vera na dušu i Boga i Sud Boziji i vaskrsenje i zivot u carstvu nebeskom.Sveti Arsenije bio je najpre senator carski i vaspitač sinova carskih.Bio je najčuveniji čovek u carevini.I kao takav ostavi sav sujetan svet,i ode u manastir i zamonaši se.Kao monah on se često obraćao jednom preprostom monahu za savet u duhovnim stvarima.Neko to opazi pa začudjen zapita:
    -Kako ti Arsenije,koji znaš i grčku i latinsku učenost,da se obraćaš ovom prostaku za savet?
    Odgovori na to Arsenije:
    -Grčku i latinsku učenost ja znam,no u oblasti duhovnoj jos ni azbuku nisam naučio.
    Poruku je izmenio duga12, 07.01.2008 u 23:41 Razlog: teh.greška

  2. #2

    Odgovor: Sv. vladika Nikolaj Velimirović

    Hrana duše



    Rekao je Gospod:ne zivi čovjek samo o hlebu,no o svakoj riječi koja izlazi iz iz usta Bozijih(Mat.4.4).Hlebom se hrani telo,rečiju Božijom duša.Od svih jela u svetu,hleb je najzdravija hrana za telo.O samom hlebu moze ziveti telo čovečije,a duša moze ziveti samo o reči Božijoj.Pod reči Božijom razume se ova nauka Božija,odkrivena ljudima kroz Gospoda Isusa Hrista.Kraće rečeno:pod reči Božijom razume se sam Gospod Isus Hrist,a da je on ta reč Božija kojom se duša hrani,sam je potvrdio kad je rekao:Ja sam hleb živi koji sidje s neba,koji jede od ovoga hleba živeće vavijek.(Jov.6.51)

    Oni koji hrane svoje telo samo raznim poslasticama,pokvare svoje telo i padaju u razne bolesti.Tako isto i oni koji hrane svoju dušu raznim poslasticama lažnih teorija i filosofija,pokvare dušu svoju i padaju u bolesti.Jedna potpuno zdrava i potpuno dovoljna hrana za dušu čovekovu jeste Gospod Isus Hrist,prevečna Reč Božija,ovaploćena od Svete Deve Marije i u svetu javljena kao Bogočovek.
    Od te hrane duša se nikad ne može prejesti,ma koliko jela.I ta hrana ne samo da nikog ne ubolešćuje,nego i sama leči od svih boleština.
    I tako,dakle higijena duše zahteva tri glavna uslova:Boga,molitvu i Reč Božiju,što čini svetlost,vazduh i hranu duševnu svakoga pravoslavnoga hrišćanina.

    Vladika Nikolaj-Duhovne pouke

  3. #3

    Odgovor: Sv. vladika Nikolaj Velimirović

    Poštujem religijska osećanja kako postavljačice teme tako i svih onih koji veruju,
    no meni je vladika determinisan stavovima koje je zagovarao a koje pronadjoh na netu :

    Da li je vladika Nikolaj promenio svoj stav o Adolfu Hitleru, kao što je promenio o mnogo čemu drugom tokom života, i da li je i posle Drugog svetskog rata firera smatrao za "svetitelja, genija i heroja" sličnog sv. Savi, teško je reći. On sam nikada se nije ogradio od tvrdnji iznetih u knjižici "Nacionalizam Svetog Save". Međutim, jedno je sigurno: vladika je do kraja života ostao Hitlerov istomišljenik bar kada su Jevreji bili u pitanju. Upravo u knjizi "Govori srpskom narodu kroz tamnički prozor", koju je 1944. godine napisao u konc-logoru, vladika Nikolaj je poručio Srbima i celoj Evropi:

    "U toku vekova oni koji su raspeli mesiju Gospoda Isusa Sina božijeg stvorili su od Evrope glavno bojište protiv Boga, a za đavola... Sva moderna gesla evropska sastavili su Židi koji su Hrista raspeli: i demokratiju, i štrajkove, i socijalizam, i ateizam, i toleranciju svih vera, i pacifizam i sveopštu revoluciju, i kapitalizam i komunizam. Sve su to izumi Židova, odnosno oca njihova - đavola. I to sve u nameri da Hrista ponize, da Hrista ponište, i da na presto Hrista stave svoga jevanđeoskog mesiju , ne znajući ni danas da li je to sam Satana, koji je otac njihov i koji ih je zauzdao svojom uzdom i bičevao ih svojim bičem... Ali je za čuđenje da su se Evropejci kršteni miropomazani, potpuno predali Židovima tako da židovskom glavom misle, židovske programe primaju, židovsko hristoborstvo usvajaju, i po židovskom putu hode i židovskim ciljevima služe."

    Ove reči, koje su okarakterisane kao notoran antisemitizam, vladika Nikolaj Velimirović je ispisao u svojoj 64. godini života. Reči poštovanja, pa čak divljenja, prema liku i delu Adolfa Hitlera, iz knjižice "Nacionalizam Svetog Save", vladika Nikolaj je napisao 1935. godine, dakle u 55. godini života, u vreme kada ga "u celini obuzimaju i prožimaju tople struje Pravoslavlja, oduševljava ga i pleni prekrasni i spasonosni lik Hristov i crkvenonarodna delatnost Svetog Save", kako reče vladika Artemije. Znači, nisu to stavovi nekog "zelenog", ostrašćenog mladunca koji je već sutradan mislio, govorio i radio nešto sasvim suprotno, nego duhovno zrelog čoveka. I pored toga, pojedini srpski episkopi su vladiku Nikolaja Velimirovića nazivali "drugi Hristos" i "Zlatoust Srpski", prozivali ga svecem iako on to nije bio, a njegove misli citirali kao kjučne i nepobitne argumente čak i u svojim međusobnim raspravama.

    Takođe, ono što je drugima pripisivano kao greh, vladici Nikolaju je praštano, ili boje reći, uopšte nije pominjano. Na primer, u jednoj od svojih brojnih javnih polemika, iz novembra 1991. godine, vladika Atanasije Jevtić je šestorici "pravoslavnih teologa i pisaca iz Pariza" ovako govorio: "Vi ne samo da ne znate već vas se i ne tiču informacije o pravoj prirodi sukoba i borbi u zapadnim krajevima Jugoslavije, gde vekovima žive u susedstvu Srbi i Hrvati. Vi se iz dobrog zaklona na Zapadu usuđujete da držite pridiku srpskim episkopima..." 23 Iz isto tako dobrog zaklona, sa još daljeg Zapada, tj. iz Amerike, držao je pridike srpskim episkopima i vladika Nikolaj, ali mu to nije uzimano za zlo. Te pridike su slušane i poštovane i pored činjenice da mu je posle Drugog svetskog rata za nastavak života draža bila Amerika od mnogovoljene Srbije. (Radilo se o "ljubavi na daljinu".) Amerika koju su neki nazivali carstvom Jevreja, ili kako bi to vladika Nikolaj rekao "oca njihova - đavola".

    I za kraj ove poduže priče o vladici Nikolaju ("prema svecu i tropar"), recimo da su opravdane reči gospodina Radovana Bigovića koji kaže: "Nikolaj je uvek mlad i nov. Nikad isti. Uvek aktuelan i savremen." Zaista, obimno delo vladike Nikolaja Velimirovića nalik je velikoj tržnici sa izborom različitih, pa i sasvim suprotnih ideja. Ako ste neonacista i želite svoje mišljenje da potkrepite citirajući neki autoritet koji afirmativno govori o Adolfu Hitleru, zavirite kod vladike Nikolaja i, kao što smo već videli, naći ćete ono što vam je potrebno. Ako ste za ideju jugoslovenstva, protiv ideje jugoslovenstva, za ekumenizam, protiv ekumenizma, za Evropu, protiv Evrope, za humanizam, protiv humanizma itd., itd., kod vladike Nikolaja za svakoga će se pronaći ponešto. Nikoga on neće ostaviti nezadovoljnim, osim one koji bi možda da o Jevrejima kažu neku lepu reč.
    Never lie to someone that trusts you. Never trust someone that lied to you.

  4. #4

    Odgovor: Sv. vladika Nikolaj Velimirović

    Citat Isahara kaže: Pogledaj poruku
    Poštujem religijska osećanja kako postavljačice teme tako i svih onih koji veruju,
    no meni je vladika determinisan stavovima koje je zagovarao a koje pronadjoh na netu :
    По теби је детерминистан тим ставовима, по некима нечим другим.
    Кад си већ цитирала овај текст, било би лепо да си ставила и линк/извор.

    Da li je vladika Nikolaj promenio svoj stav o Adolfu Hitleru, kao što je promenio o mnogo čemu drugom tokom života, i da li je i posle Drugog svetskog rata firera smatrao za "svetitelja, genija i heroja" sličnog sv. Savi, teško je reći. On sam nikada se nije ogradio od tvrdnji iznetih u knjižici "Nacionalizam Svetog Save".
    Злонамерно и неистинито тумачење ставова св. владике Николаја.
    http://www.danas.co.yu/20030607/vikend3.htm
    Ljubomir Rankovic: Vladika Nikolaj je u Americi sam objasnio sta je ustvari rekao na Kolarcu. On je govorio o Svetom Savi koji je stvorio samostalnu srpsku narodnu crkvu. U to vreme Hitler je to hteo da uradi u Nemackoj, da odvoji nemacku rimokatolicku crkvu od Vatikana. Taj njegov napor naisao je tada na simpatije u anticrkvenim i antiklerikalnim levicarskim krugovima Evrope. I vladika Nikolaj, njima odgovarajuci i porucujuci, rekao je da je delo, koje Hitler namerava da ucini, Sveti Sava uradio pre sedam i po vekova. Radi se, dakle, o jednom cisto crkvenom pitanju. Nije govorio o njegovoj politici. Uostalom, zar o tome uopste treba pricati, kada se zna da je, po svedocenju fon Lera, Hitler licno naredio da vladika Nikolaj i patrijarh Gavrilo budu uhapseni.
    To su bila dva jedina visoka prelata u Evropi koji su bili zatoceni, proveli rat pod nemackom strazom i zavrsili u najzloglasnijem fasistickom logoru. Otkuda onda moze biti reci o simpatijama vladike Nikolaja prema Hitleru ili Hitlera prema njemu?

    Ljubomir Rankovic: Ne radi se ni o kakvom poredjenju, niti o povlacenju paralele. Vladika Nikolaj je ovako rekao: "Gospodo, vi koji hvalite Adolfa Hitlera sto stvara samostalnu nemacku crkvu, prestanite sa hvalama i nemojte ga nazivati herojem, jer je to herojsko delo pre sedam i po vekova uradio Sveti Sava". To je, dakle, bila njegova poruka na Kolarcu.


    Podsetio bih da je 1946. godine znameniti americki Kolumbija univerzitet dodelio pocasni doktorat Nikolaju Velimirovicu. U odluci se kaze da mu je to priznanje dodeljeno "za njegovu svetost, za njegovo milosrdje i za njegovu ogromnu moralnu snagu". Od nasih ljudi samo su on i Mihajlo Pupin dobili to visoko priznanje. Americki Kongres je 1957. godine izglasao rezoluciju u kojoj izjavljuje saucesce srpskom narodu, a vladiku Nikolaja naziva dostojnim sinom srpskog naroda i saveznikom u dva rata. Bilo bi dosta naivno smatrati da americki Kongres, Kolumbija univerzitet i americka javnost nisu znali ko je vladika Nikolaj i da bi takvo priznanje dali coveku koji je, eto, imao simpatije za fasistu Dimitrija Ljotica i antipatije prema evropskoj i uopste svetskoj kulturi.

    Још понешто о односу Немаца према владици Николају:
    http://www.nspm.org.yu/debate_2007/2...mitrijevic.htm

    Međutim, jedno je sigurno: vladika je do kraja života ostao Hitlerov istomišljenik bar kada su Jevreji bili u pitanju. Upravo u knjizi "Govori srpskom narodu kroz tamnički prozor", koju je 1944. godine napisao u konc-logoru, vladika Nikolaj je poručio Srbima i celoj Evropi:
    (...)
    Ove reči, koje su okarakterisane kao notoran antisemitizam, vladika Nikolaj Velimirović je ispisao u svojoj 64. godini života. Reči poštovanja, pa čak divljenja, prema liku i delu Adolfa Hitlera, iz knjižice "Nacionalizam Svetog Save", vladika Nikolaj je napisao 1935. godine, dakle u 55. godini života, u vreme kada ga "u celini obuzimaju i prožimaju tople struje Pravoslavlja, oduševljava ga i pleni prekrasni i spasonosni lik Hristov i crkvenonarodna delatnost Svetog Save", kako reče vladika Artemije. Znači, nisu to stavovi nekog "zelenog", ostrašćenog mladunca koji je već sutradan mislio, govorio i radio nešto sasvim suprotno, nego duhovno zrelog čoveka. I pored toga, pojedini srpski episkopi su vladiku Nikolaja Velimirovića nazivali "drugi Hristos" i "Zlatoust Srpski", prozivali ga svecem iako on to nije bio, a njegove misli citirali kao kjučne i nepobitne argumente čak i u svojim međusobnim raspravama.
    http://www.danas.co.yu/20030607/vikend3.htm
    Ljubomir Rankovic: O zivotu svakog svetitelja moze biti govora i razgovora i moze se osvetljavati iz razlicitih aspekata. Kada je u pitanju i sveti vladika Nikolaj, i njegov zivot i rad treba da budu izlozeni javnom sudu. Ali, proucavanje njegovog zivota i dela mora da bude liseno bilo kakve pristrasnosti i predrasuda, ostrascenosti i povrsnosti, to mora da bude objektivan sud, kao sto to svaka ozbiljna kritika i zahteva. Naravno, nekako najspornije delo svetoga vladike Nikolaja je "Kroz tamnicki prozor". Treba, medjutim, voditi racuna da je to delo nastalo u najvecem paklu za koji svet u svojoj istoriji zna, u logoru Dahau. Vladika Nikolaj je bio odveden u taj logor posle tri godine drzanja pod nemackom strazom. Ostali su brojni zapisi.
    Ja sam imao srecu da budem sekretar i djakon vladike Jovana Velimirovica, koji je sa vladikom Nikolajem proveo sve dane njegovog zatocenja u Zici, Ljubostinji i Vojlovici. Iz njegove price znam za njihova stradanja, a kad su dosli u logor Dahau, tu je nastao pakao u pravom smislu te reci. Vladika Nikolaj, evropejac kakvoga Srbija i Srbi nikada u svojoj istoriji nisu imali, tu je doziveo surovi bic evropske kulture i njeno tuzno i krvavo finale, pa tako on i pise i govori u knjizi "Kroz tamnicki prozor". On se tu, iz gneva pema gorkim plodovima evropske kulture, svom silinom obrusio i na Evropu i na evropsku kulturu. Naravno, mozda je malo zbunjujuce i apsurdno zasto se okomio i na Jevreje kad su oni bili najveca zrtva sloma evropske kulture, odnosno Hitlerovog fasizma.
    Medjutim, treba reci da je antisemitizam, da prihvatim taj termin, vladike Nikolaja bio na jednoj teoloskoj, odnosno biblijskoj ravni. Tu vrstu antisemitizma susrecemo i u samoj Bibliji, od njenih prvih stranica, dakle od knjiga Mojsijevih, pa sve do dolaska gospoda Hrista u Novom zavetu. Setimo se samo uzasnih reci covekoljupca Hrista koje upucuje Jevrejima - zmije, porodi aspidini. I kad vladika Nikolaj pise o Jevrejima da je njihov otac djavo, prakticno citira reci gospoda Hrista koji im kaze: "Vi ste deca djavolova, vas otac je djavo, govorite lazi, govorite ono sto otac vas govori". Ja sada pomalo parafraziram, nemam pri ruci Sveto pismo. Vladikin antisemitizam je, dakle, duboko biblijski i teoloski.
    Inace, kroz sva svoja dela on je beskrajno bio zaljubljen pre svega u jednoga Jevrejina, gospoda Hrista, i u drugog Jevrejina, svetoga apostola Pavla, koga nebrojeno puta u svojim delima citira.


    Iz isto tako dobrog zaklona, sa još daljeg Zapada, tj. iz Amerike, držao je pridike srpskim episkopima i vladika Nikolaj, ali mu to nije uzimano za zlo. Te pridike su slušane i poštovane i pored činjenice da mu je posle Drugog svetskog rata za nastavak života draža bila Amerika od mnogovoljene Srbije. (Radilo se o "ljubavi na daljinu".) Amerika koju su neki nazivali carstvom Jevreja, ili kako bi to vladika Nikolaj rekao "oca njihova - đavola".
    http://www.nspm.org.yu/debate_2007/2...mitrijevic.htm
    Patrijarh Gavrilo se u Srbiju vratio da se stavi na čelo SPC, surovo gonjene pod Titom, kad je procenio da mu život neće biti neposredno ugrožen; Nikolaj je bio svestan da bi ga Tito i njegova OZNA zatočili ili ubili i zato je ostao u Americi, pomažući Srbima koji su stenjali pod brozomorom.
    Komunistički režim Josipa Broza bio je surovo bogoborački: u svojoj prvoj fazi taj režim je ubijao sveštenike (sto dvadeset sveštenih lica masakrirali su komunisti samo u Mitropoliji crnogorsko-primorskoj, skupa s mitropolitom Joanikijem Lipovcem); u drugoj fazi, episkopi i sveštenici su gonjeni i zatvarani (vladike Arsenije i Varnava surovo su, na robiji, mučeni i ponižavani, a sveštenomučenik Varnava, po svemu sudeći, ubijen je.) Srpska crkva je uvek bila "unutrašnji neprijatelj" Titovog režima. Još je živ sveštenik Savo Jović (sada sekretar Sinoda SPC), koji je pet godina proveo u zeničkoj tamnici (zbog "neprijateljske propagande", koja se, između ostalog, sastojala u pozivima narodu da se krštava i venčava). On je svoje stradanje od udbaša (SDB-ovaca, svejedno), opisao u knjizi Anđeli zverinje kuće. Još je živ sveštenik Stepković, koji je dobio dve godine zatvora jer je u vojsci hvalio vladiku Nikolaja. U manastiru Voljavči, u selu Bresnica kod Čačka, počiva prota Sava Banković, koji je, u dva navrata, robijao devetnaest godina zbog svog odlučnog srpskog pravoslavnog držanja (njegova knjiga U predvorju pakla zaslužuje svaku pažnju.) Još ima ljudi koji su tučeni zato što pomažu manastirima i koji su robijali jer su išli u zabranjene litije...
    Takođe, nacisti su se nadali da će patrijarha Gavrila pridobiti za borbu protiv Titove NOV i Sovjetskog Saveza, kao i Nikolaja. Trudeći se da to urade, uzdali su se u to da će "naterati patrijarha Gavrila i episkopa Nikolaja poznate kao velike protivnike komunizma na saradnju sa nacističkim Trećim rajhom, odnosno sa kvislinškim i kolaborantskim političkim snagama u Srbiji i Jugoslaviji".

    Šta bi se desilo s patrijarhom Gavrilom i vladikom Nikolajem kad bi ih oslobodili crvenoarmejci i titovci veliko je pitanje. Pogotovu za vladiku Nikolaja, koji je komunističkim uzurpatorima bio "krv na očima". Može biti da bi utamanili, posle mučenja, kao što su učinili sa mitropolitom crnogorsko-primorskim Joankijem; a možda bi ga opet utamničili, kao što su učinili sa sveštenoispovednikom Varnavom i kasnije mitropolitom crnogorsko-primorskim Arsenijem Bradvarevićem. Činjenica da su hitlerovci računali na Gavrila i Nikolaja kada su želeli da ih iskoriste za antikomunističku konferenciju "evropskih crkava" nije ništa manje činjenica od fakta da su Gavrilo i Nikolaj to odlučno odbili.


    I za kraj ove poduže priče o vladici Nikolaju ("prema svecu i tropar"), recimo da su opravdane reči gospodina Radovana Bigovića koji kaže: "Nikolaj je uvek mlad i nov. Nikad isti. Uvek aktuelan i savremen." Zaista, obimno delo vladike Nikolaja Velimirovića nalik je velikoj tržnici sa izborom različitih, pa i sasvim suprotnih ideja. Ako ste neonacista i želite svoje mišljenje da potkrepite citirajući neki autoritet koji afirmativno govori o Adolfu Hitleru, zavirite kod vladike Nikolaja i, kao što smo već videli, naći ćete ono što vam je potrebno. Ako ste za ideju jugoslovenstva, protiv ideje jugoslovenstva, za ekumenizam, protiv ekumenizma, za Evropu, protiv Evrope, za humanizam, protiv humanizma itd., itd., kod vladike Nikolaja za svakoga će se pronaći ponešto. Nikoga on neće ostaviti nezadovoljnim, osim one koji bi možda da o Jevrejima kažu neku lepu reč.
    Не знам ко је овај велики теолог који је тако лепо у пар реченица описао момументално дело владике Николаја. Некако нисам сигуран ни да је квалификован ни да је његова оцена меродавна.
    За землю родную не на жизнь а на смерть
    Воевал с врагами Володимир князь
    Многая лета
    Многая лета
    Многая лета
    Русской земле

  5. #5

    Odgovor: Sv. vladika Nikolaj Velimirović

    http://www.vreme.com/cms/view.php?id=341695
    Vladika Nikolaj nije bio konzervativac. Naprotiv, bio je prosvećeni demokrata. Iako je bio monarhista, njegov monarhizam bio je evropski. Otvoreno je kritikovao šestojanuarsku diktaturu kralja Aleksandra, zbog čega je došao u sukob sa krunom i postao neomiljen kod kraljevskog doma. Bio je i antikomunista. Komunistička propaganda pripisivala mu je pripadništvo ljotićevcima, simpatije Hitlera, antisemitizam, izdaju itd. Hteli su time da umanje njegov ogroman ugled i autoritet u narodu. Eho tih optužbi odjekuje i danas u anticrkvenim krugovima. Nameće se logično pitanje: zar je mogao izraziti dvadesetsedmomartovac biti simpatizer Dimitrija Ljotića, poznatog protivnika puča i 27. marta. Zajedno sa patrijarhom Gavrilom proveo je ceo rat kao rob, pod nemačkom stražom i završio u najzloglasnijem Hitlerovom logoru Dahau. Lično je Hitler izdao naređenje da se ova dvojica srpskih jerarha uhapse. Istina, pred rat, u jednom svom predavanju na Kolarcu, odgovarajući levičarima koji su hvalili Hitlera što nastoji da Katoličku crkvu u Nemačkoj odvoji od Vatikana, nazivajući ga genijem i herojem, vladika je poručio da je taj podvig sveti Sava uradio pre više vekova. Treba znati da je u to vreme Hitler bio ličnost o kojoj se u svetu sa simpatijama govorilo, zbog velikih uspeha Nemačke. Od Nobelovog komiteta i od brojnih međunarodnih institucija predložen je i za Nobelovu nagradu.

    Neosnovane su optužbe za antisemitizam. U svom sirotištu u Bitolju, vladika je primao sirotu decu muslimana, Cigana, Albanaca, Turaka i Jevreja. Bogati trgovci Jevreji između ratova pomagali su vladiku u štampanju njegovih knjiga i obnovi manastira. Ela Trifunović Najhaus, Jevrejka iz Beograda, povodom optužbi za antisemitizam, uputila je pismo Svetom sinodu 2001. godine u kome svedoči kako je nju i njenu majku vladika Nikolaj obukao u monašku odeću i sakrio u jednom ženskom manastiru svoje eparhije, rizikujući život. U knjizi Kroz tamnički prozor on, istina, kritikuje Jevreje, ali, pre svega, za njihovo uporno hristoborstvo koje su nametali Evropi i njenoj kulturi. Njegov "antisemitizam" je biblijski, teološki, kakav susrećemo u celom Svetom pismu Starog i Novog zaveta. Međutim, celo vladičino stvaralaštvo svedoči o bezgraničnoj hrišćanskoj ljubavi prema svakom čoveku i vasceloj Božjoj tvorevini. Reči o Svečoveku su iskrena ispovest njegove hrišćanske duše i slika njegovog odnosa i stava prema čoveku i svetu.
    За землю родную не на жизнь а на смерть
    Воевал с врагами Володимир князь
    Многая лета
    Многая лета
    Многая лета
    Русской земле

  6. #6

    Odgovor: Sv. vladika Nikolaj Velimirović

    Pomaže Bog

    Nedavno sam dobila pp.sličnog sadržaja,sa stavom jednog forumaša,nakon toga otvorila sam temu.Šta ste još pronašli na netu o vladici?Ne verujem da su to bile samo kritike,ovo kažem zbog neupućenih,ne zbog vas.Trebalo bi dobro poznavati molitveni rad i delo svetog vladike,da bi izneli svoj stav i mišljenje o njemu.Da je sveti vladika Nikolaj bio ispred svog vremena,bio je.I sad je kako kažu uvek savremen...koliko hvaljen toliko i osporavan,samo zbog toga što je bio genijalnog uma,što kod nas izgleda i nije za neku pohvalu.Mnogi znameniti ljudi doživeli su takvu sudbinu u našem narodu,zar ne?I primećujem,da ako se spomene pravoslavlje ili Srbin,to automatski znači nacionalista?
    Što se tiče Adolfa Hitlera,pa on u neku ruku i jeste bio genije,doduše bolesnog uma,vodio je tolike mase ljudi svojim idejama...e sad kad ja kažem genije,ne znači da podržavam bolesne ideje pomenutog.Takvih genija,ima povelik spisak,koje takodje možete naći na netu.
    Što se tiče Jevreja,trebalo bi sa malo više širine razmisliti,šta to vladika kaže.Pa on je sa istim Jevrejima,doživljavao stradanja u zloglasnom logoru Dahau.Da li ste i taj podatak našli na netu?
    Na netu možete naći i sabrana dela svetog vladike Nikolaja,njegovo žitije,koliko je siročadi zbrinuo,svih nacinalnosti,koliko je manastira i crkava obnovio,koliko se zalagao po svetu za našu državu,gde god je besedio narod je na kolena padao.
    Potražite i zašto je sv. vladika emigrirao u Ameriku?
    Sveti vladika je bio svetac,i dok je zemnim životom boravio ovde,a ako mene pitate,i dan danas je življi nego mnogi koji fizčki borave ovde.
    Svi moji odgovori na napade svetog vladike,biće odlomci i citati njegovih dela.
    Svako dobro

  7. #7

    Odgovor: Sv. vladika Nikolaj Velimirović

    I još par reči o pisanom delu Sv. vladike Nikolaja Velimirovića. Do Titove smrti pa i malo posle, posedovati neku njegovu knjigu bilo je isto kao i imati za prodaju najveće tajne tadašnje Jugoslavije. Tito i njegovi saradnici su znali koliko vredi i šta znači On za Srbe, i zato je posedovanje i čitanje njegovih dela bilo teško krivično delo. Pominjanje Jevreja, ko je razumeo, je u kontekstu njegovih gledanja na gomilanje materijalnog pretočeno, ili poistovećeno sa mamonom, đavolom.
    In vinas veritas

  8. #8

    Odgovor: Sv. vladika Nikolaj Velimirović

    Lov na pravednike












    Niko se ne sme u lov na pudlice.U lov se ide na moćne korišću ili štetom.Na retke se diže hajka.
    Pored toga retki su i dobra meta.Za grom nema draži nišaniti u gljive,dobre mete za skakavce.Grom nišani u ono što vidi.Pa ipak visoki borovi-vazda u smrtnoj opasnosti-ne zavide gljivama.
    Vi bežite od života kakav jeste,bežite u dužinu,u visinu,u dubinu.Pravednici zašto se onda čudite što vas gone?Ne trče li psi najradije za onim koji beži od njih.
    Pravednici vi propovedate slast,kojoj se dolazi gorčinom.Čujte vi ste alarm za društvo.Društvo voli da govori o pravdi,no ne voli da vidi pravdu.
    Jest,društvo voli da plesa po gvozdenom kovčegu,u kome je pravda zaključana,no društvo hoće da ujede sa sedamdeset i sedam zuba onoga,ko se usudi,da odškrine kovčeg.
    Pravednici vi ste omrznuti,ne zato što govorite o pravdi nego zato što ste vi pravda.A društveni grozd voli da sluša pripovetke o pravdi no ne voli da vidi pravdu.
    Vi ste probudjeni medju zaspalim.A društveni grozd voli da sanja o pravdi,no ne mari da se probudi iz sna.Zato i ujeda onoga,ko ga budi.Gle svi budjeni su srditi.Uspavljivanje je lako i neosetno.Ali budjenje...
    Vaši ciljevi su daleki,predaleki.Oko ih ne može videti,ni uho čuti,ni zub ugristi.Zato vas i gone oni,čiji su svi ciljevi u domašaju zuba.Kao što grom dolazi da rasčisti kužnu atmosferu,tako i pravednici dolaze,da rasčiste nagomilanu kužnost društvenog grozda.
    Zaista,strašljiva je ušikana gomila od groma i grmljavine.Zato je podigla gromobrane,da hvata gromove,i sahranjuje ih u odredjeni grobI za vas pravednici podižu se gromobrani,onoga trenutka kada vaša grmljavina zapara vazduh.I vas hvataju u gvoždje i sprovode u grobnice pokraj puta.
    Vaše su komšije kao lopov u zoru,što proklinje vode,da se dignu i ugase sunce,dok on vrši kradju.
    Vaši ciljevi su daleki,predaleki,a komšije vaše se slepački poštapaju i pipaju.Vaš prostor je beskrajan,a slepcu je kraj prostora na vrhu njegovog štapa.
    Blago vama pravednici,ako vas gone.Kroz gonjenje će vam vaš cilj postati jedino sunce,koje će vam svetleti.Sva druga sunca će vam potamneti.
    Neka vas gone susedi vaši spolja,a žedj vaša iznutra.Tako će te biti kao žedan lav koji je ugledao vodu u daljini i juri k njoj bezobzirno.



    odlomak iz knjige Reči o Svečoveku-Sv.vladika Nikolaj

  9. #9

    Odgovor: Sv. vladika Nikolaj Velimirović

    "Ceo jedan svet može se smestiti u jedno oko,a tri sveta u Jedan razum.
    Dva oka vide isto što i jedno.I hiljade očiju vide isto što i jedno.
    Oko je oko za jedan svet,razum je oko za tri sveta.Oko je svedok fakata,razum je svedok fakata,zakona i istine.
    Kada dva oka vide isto što i jedno oko,zašto se dva razuma svađaju oko jedne istine?Zato što je razum nesravnjivo osetljivije ogledalo nego oko,te kada se i najmanje zamagli, u njemu se jedva više šta da ogledati nego u oku telesnom.
    U zamagljenom ogledalu razuma-zamagljenom od zlobe i greha-mogu se ogledati samo fakta kao i u oku telesnom.
    No zamagljen razum može prevući i oko telesno.
    Tada se i fakta predstavljaju krivim u oba ta oka,i razumu i oku, kao u krivim ogledalima."

    iz "Misli o dobru i zlu"

  10. #10

    Odgovor: Sv. vladika Nikolaj Velimirović

    Filosofija neporočna


    Pisahu ljudi knjige o romanu čovečijeg života,a svaka kap vode trčeći iz lonca u oblake,iz oblaka u lonac,imaše svoj roman-no roman vode osta nenapisan.
    Slikahu ljudi slike o drami čovečijeg života,a svako zrno boba,trčeći sa gumna u usta,iz usta u gumno,imaše svoju dramu,-no drama zrna boba ostade naslikana.
    Rezahu ljudi rezbe ukamen o bolu čovečijem,a svako jagnje trčeći iz utrobe majčine pod nož,ispod noža u utrobu majčinu-no bol jagnjeta osta neizrezan.A Svečovek se objašnjavaše sa filosofima u mnogoljudskom,no ne i mnogomudrom mestu,zvanom Grad na Vodi.
    Govorahu filosofi Svečoveku:Gradjani ovog grada bogati su svim i svačim,pa i brojem filosofija.
    Tužno se osmehnu Svečovek,pa odgovori:To je isto kao kad bi neko rekao,ja sam bogat svim i svačim,pa i brojem glava na ramenu!
    A ja vam kažem:najbogatiji je čovek sa jednom glavom na ramenu.a bednik sa mnogo glava može služiti samo kao bogatstvo muzeja za čudovišta.
    Jel te-vaše je zanimanje traženje istine?To je jedna vrsta lova?Onda vas ja pitam:da li ste činili sve predhodno ,što čini jedan oprezan lovac,koji se krene izjutra u lov u planinu?


    Zvezde su mi svedok kad vam kažem:Istina se otvara samo neporočnim.Neporočni je jedini lovac kome istina ide u susret.Po sto puta uzalud ste se naoružali svim mogućim oružjem za lov na istinu,ako ste zaboravili neporočnost,zaboravili ste jedino oružje,pred kim se istina predaje.
    Tri elementa moraju u vama biti neporočni-sva tri u isto vreme-misao,osećaj,volja.Ako je jedno pomračeno, zaista proći ćete mimo istinu i nećete je smotriti.
    Nisam li vam rekao jedanput:samo čisti srcem videće Boga?Koliko hiljada godina ovo treba ponavaljati?Ako probaste ovo zašto ne usvojiste?Ako ne probaste,kako odbaciste?
    Buda,filosof neporočni,znao je za ovo i sledio je ovim.Sokrat filosof neporočni,znao je za ovo,i sledio se ovim.Kako ste se mogli mašiti njihovog posla ne opravši ruke?Kako ste mogli s neopranim rukama,s neopranim srcem,sesti u njihovu stolicu i učiti istinu?
    Filosofija se mora prvo živeti,pa onda propovedati.Inače je vaša filosofija na jeziku istina a u srcu laž.


    odlomak iz knjigeREČI O SVEČOVEKU Sv.vladika Nikolaj

  11. #11

    Odgovor: Sv. vladika Nikolaj Velimirović

    Citat duga12 kaže: Pogledaj poruku
    Pomaže Bog

    Nedavno sam dobila pp.sličnog sadržaja,sa stavom jednog forumaša,nakon toga otvorila sam temu.Šta ste još pronašli na netu o vladici?Ne verujem da su to bile samo kritike,ovo kažem zbog neupućenih,ne zbog vas.Trebalo bi dobro poznavati molitveni rad i delo svetog vladike,da bi izneli svoj stav i mišljenje o njemu.Da je sveti vladika Nikolaj bio ispred svog vremena,bio je.I sad je kako kažu uvek savremen...koliko hvaljen toliko i osporavan,samo zbog toga što je bio genijalnog uma,što kod nas izgleda i nije za neku pohvalu.Mnogi znameniti ljudi doživeli su takvu sudbinu u našem narodu,zar ne?I primećujem,da ako se spomene pravoslavlje ili Srbin,to automatski znači nacionalista?
    Što se tiče Adolfa Hitlera,pa on u neku ruku i jeste bio genije,doduše bolesnog uma,vodio je tolike mase ljudi svojim idejama...e sad kad ja kažem genije,ne znači da podržavam bolesne ideje pomenutog.Takvih genija,ima povelik spisak,koje takodje možete naći na netu.
    Što se tiče Jevreja,trebalo bi sa malo više širine razmisliti,šta to vladika kaže.Pa on je sa istim Jevrejima,doživljavao stradanja u zloglasnom logoru Dahau.Da li ste i taj podatak našli na netu?
    Na netu možete naći i sabrana dela svetog vladike Nikolaja,njegovo žitije,koliko je siročadi zbrinuo,svih nacinalnosti,koliko je manastira i crkava obnovio,koliko se zalagao po svetu za našu državu,gde god je besedio narod je na kolena padao.
    Potražite i zašto je sv. vladika emigrirao u Ameriku?
    Sveti vladika je bio svetac,i dok je zemnim životom boravio ovde,a ako mene pitate,i dan danas je življi nego mnogi koji fizčki borave ovde.
    Svi moji odgovori na napade svetog vladike,biće odlomci i citati njegovih dela.
    Svako dobro
    Šta više reći?
    Scar tissue is stronger than regular tissue. Realize the strength, move on.

  12. #12

    Odgovor: Sv. vladika Nikolaj Velimirović

    Gospode,lepi ubruse moj,pokupi suze moje



    Ko me to gleda netremice kroza sve zvezde na nebu i sve stvari na zemlji?
    Zakrite oči svoje,zvezde i stvari,ne gledajte nagotu moju.Dovoljno me stid peče kroz oči moje.
    Šta imate da vidite?Drvo života,koje se smanjilo u trn na drumu,te ubada i sebe i druge.Šta drugo-nego plamen nebesni zarobljen u blato,te niti svetli,niti se gasi?
    Orači,nije glavno vaše oranje,no Gospod što posmatra.
    Pevači,nije glavna vaša pesma,no Gospod što sluša.
    Spavači,nije glavno vaše spavanje no Gospod što bdi.
    Nije glavno nešto vode u škaljama oko jezera,no jezero je glavno.
    Šta je sve vreme ljudsko,do jedan talas što okvasi vreo pesak na obali,pa se pokaja što ostavi jezero,jer presahnu?
    O zvezde i tvari,ne gledajte u mene,no u Gospoda sa očima.On jedini vidi.U njega gledajte,i videćete sebe u domovini svojoj.
    Našto vam gledanje u mene:u sliku izgnanstva svoga?U ogledalo svoje žurne prolaznosti?
    Gospode,lepi ubruse moj,optočen zlatnim serafimima,spusti se na mene kao veo na udovicu i pokupi suze moje,u kojima vri žalost svih tvojih stvorenja.
    Gospode,lepoto moja,dodji mi u goste.Da se ne bi stideo nagote svoje.Da se mnogi žedni pogledi što padaju na mene,ne bi vraćali doma žedni.

    odlomak iz knjigeMOLITVE NA JEZERU

  13. #13

    Odgovor: Sv. vladika Nikolaj Velimirović

    ВЛАДИКА НИКОЛАЈ
    СИМВОЛИ И СИГНАЛИ

    ПОЗНАЊЕ ИСТИНЕ



    Како је Бог дух, то и сва истина мора бити духовна. Јер Бог и истина једно је и исто.

    Када ми говоримо о чувственим предметима, о њиховим својствима и односима, па кажемо: то и то је истина, ми не мислимо на истину у апсолутном и вечном смислу него у смислу релативном и практичном. Јер у апсолутном смислу само је Бог вечна и неприкосновена истина.

    Значи ли то, да је створена природа лаж? Боже сачувај! Али она може да се представи као лаж за два типа људи: за европског материјалисту и за индијског нихилиста. (Нихилиста има две врсте: политичких и философских. Овде се мисли на философског нихилиста). Када материјалист каже: ова природа, коју ми гледамо и опажамо, са целим збиром својих опажљивих особина и дејстава, представља сама собом сву истину, сву стварност, све што уопште може да постоји - тада се природа заиста јавља ко лаж. Исто тако природа се јавља као лаж, сва с краја у крај, духу нихилиста, кад овај исповеди и рекне: ова природа са свима својим особинама и дејствима јесте обмана, сан, ништа.

    И тако и онај ко тврди, да је чувствена природа сушта истина, као и онај ко каже, да је чувствена природа лаж, сан и илузија - обојица исказују подједнаку неистину.

    Природа је символ истине. Физички свет је видљиви израз невидљивог духовног света. Онај први - символ, овај други - смисао символа, дух и стварност.

    Кад хришћански песник, свети Јован Дамаскин, каже:

    ваистину сујета је све,

    живот је сен и сан -

    он не мисли ни издалека као будистички нихилист. Он гледа визионарским духом у стварни и вечити живот, према коме је телесни живот на земљи заиста као сен и сан. Сујетом назива он све оно за чим недуховни људи јуре у овоме свету тражећи истину и срећу. Сам по себи свет овај није обмана, јер му је Творац Бог истинити. Из извора истине како би могла истећи лаж, кад је нама у самом извору? Но свет може да изгледа обманом за онога, ко у њему тражи оно што он нема и није. Као кад би ловио месец у води!
    ---------------------------------------------------------------------------------------------

    -Прогледах кроз писане речи владике, слава му....
    Боки

  14. #14

    Odgovor: Sv. vladika Nikolaj Velimirović

    Jednom skromnom čoveku koji se kaje zbog nekih svojih reči


    Dobro si učinio što si se odmah pokajao. Bog je ostavio pokajanje za spasenje. A da nije tako, ni apostoli se ne bi spasili, a kamoli drugi ljudi. Jezikom si zgrešio, srcem se pokajao. Rekao si zlobnu reč protiv suseda svoga. Kao da si varnicu bacio u slamu. Celo selo čulo i nasmejalo se. Nije ti teško to što te je sud kaznio, ali ti je teško što te tvoj uvređeni sused stalno kažnjava. Neće s tobom više da govori. Ćuti, i okreće se od tebe. Šta da radiš?
    Ostavi Bogu i vremenu. Moli se svevidećem Tvorcu, da odobrovolji suseda tvoga. I svakom ukazanom prilikom reci dobru reč o njemu, susedu svome, i – čekaj. Bog, dobra reč i vreme učiniće svoje. I ti ćeš jednoga dana opet ići crkvi zajedno sa izmirenim komšijom.
    A kao pouka za buduće neka ti posluži Spasiteljeva reč: ja vam kažem, da će za svaku praznu reč koju reku ljudi, dati odgovor u dan strašnoga suda. Da li to ovo kazuje, kako svaka zlobna i lažna reč udara protiv reda u vasioni i vređa Stvoritelja? Dobru ili zlu reč, koju mi izgovorimo nekom licu ma i u najvećoj skrivenosti, oseća sva vasiona, i oseća Tvorac osećanja. Ili kako bi se mogle utajiti reči od Onoga, od koga se ni misli ne mogu utajiti? Drevni Grci govorili su za koplje njihovog junaka Ahila, da je moglo jednim krajem zadati ranu, a drugim krajem izlečiti ranu. Ne znamo za koplje Ahilovo, ali znamo pouzdano, da je ovo istina za jezik ljudski. Jezikom se rane zadaju i jezikom se rane leče. Njim blagosiljamo Boga, i njim kunemo ljude (Jakov. 3, 9).
    U jednom selu našem dogodio se ovaj strašan događaj. Imala majka jedinca sina, đaka u školi. Naljuti se majka na sina, pa u ljutnji izgovori ovu bezumnu reč: da mi je da te nikad moje oči ne vide, bila bih srećnija! Dete se toliko uzbudi od ovih majčinih reči, da odmah uze pušku i ubije se. Ukraj sebe,, ostavi svoju đačku tablicu, na kojoj je ispisao bio ove reči: evo, majko, uklanjam se za navek ispred tvojih očiju, samo da ti budeš srećna! – Žalosna sreća materina! Posle toga osamljena majka sedela je svake noći kraj ognjišta i suzama oganj gasila, dok jedno jutro nije osvanula mrtva, presvisla, pored ugašenog ognjišta.
    Vidiš li šta luda reč čini? No neću te ostaviti bez primera, šta je opet u stanju razumna reč učiniti. U vreme Rata upute nekog strašljivog vojnika u izvidnicu. Svi su ga znali kao strašljivca. I svi se nasmeju čuvši kuda ga starešina šalje. Samo se jedan vojnik nije nasmejao. On je prišao svome drugu da ga ohrabri. Ali mu rekne strašljivi vojnik: poginuću sigurno, neprijatelj je sasvim blizu! – Ne boj se, brate, Bog je bliži! Odgovori mu onaj dobri drug. – Ove reči zazvonile su kao veliko zvono u duši onoga strašljivca. I zvonile su do kraja rata. I taj negdašnji strašljivac vratio se iz rata okićen odlikovanjima za hrabrost. Tako ga je preobrazila i osnažila ona blaga reč: Ne boj se, Bog je bliži!
    Mir ti i zdravlje od Gospoda!

    'MISIONARSKA PISMA'
    Poruku je izmenio greco, 18.02.2008 u 18:06
    Scar tissue is stronger than regular tissue. Realize the strength, move on.

  15. #15

    Odgovor: Sv. vladika Nikolaj Velimirović

    Spasenje duše

    Kada se mnogo naroda beše sabralo oko Gospoda našeg Isusa Hrista,reče Gospod reč ovu:šta koristi čoveku ako i ceo svet zadobija a dušu svoju izgubi?I još mu reče i ovu reč:šta možete dati čoveku u otkup duše svoje?
    To znači da duša čovečija ima veću cenu do celoga sveta vidljivoga.A kad čovek dušu izgubi,onda čime je može platiti,čime je može ponovo kupiti?Ničim u svetu.Ni celi svet da ne može kupiti izgubljenu dušu.Blažen onaj ko ovo zna,i ko čuva dušu svoju kao najveće blago svoje.Blažen je onaj koji stražari nad dušom svojom i ne dopušta da mu se duša nimalo ne ošteti.Jer ko dušu spase,spasiće sve,a ko dušu izgubi,izgubiće sve.

    U jednoj maloj varoši živeo veliki bogataš.Živeo je u maloj i trošnoj kući.Nije hteo praviti novu kuću,nego je svoje blago štedeo i čuvao.Ali se dogodi jedne noći,te se kuća zapali njegova zapali i izgori.A on skoči iz postelje pa onako neobučen brzo potraži svoje sačuvano blago i iskoči iz kuće.Kuća se njegova sva pretvori u pepeo,al on nimalo za njom ne zažali.Nego sa svojim blagom,preseli se u veliki grad,i u tom velikom gradu napravi krasan dvor,i tamo produži živeti veselo i bezbrižno.

    Šta označava ova priča?Mala varoš označava ovaj svet u kome ljudi kao gosti žive kratko vreme.Mala i trošna kuća označava označava telo čovečije,dom duše čovečije.Bogataš označava razumnog hrišćanina,koji je čuo i razumeo i u srce metnuo ove Hristove reči:Šta pomaže čoveku ako i ceo svet zadobije a dušu svoju izgubi?Veliko blago bogataševo označava bogatu dušu razumnog hrišćanina,koji se celog veka trudi,da po zakonu Hristovom živi i nagomia u duši sve one dobrodetelji,koje sijaju jače od zlata i srebra i dragog kamenja.To duhovno blago jesu:vera i nada u Boga,i ljubav prema Bogu,molitvenost i milost i dobrota i mir i bratoljublje i krotost i čistota.Šta označava požar kuće?Označava smrt telesnu.Iznenadni požar u noći označava iznenadnu smrt telesnu,kojoj se ne zna dana ni časa.Buđenje bogataša od sna u času požara i preseljenje u veliki grad označava oslobođenje duše od tela u času smrti i preselenje u drugi svet.Veliki grad označava večno carstvo Hristovo,u kome žive samo angeli i pravednici.Krasan dvor u velikom gradu označava obitalište svake pravedne duše u onome svetu,u carstvu večnom i besmrtnom.

    Priča je ova jasna i pouka je krasna.Ko ima uši da čuje,neka čuje.Neka se niko ne nada u ovaj prolazni vek,koji hitro prolazi kao oblak što ga vetar goni od Pelistera do Oblakova.Neka se niko ne ponosi telom svojim,jer je svako telo jedna trošna kuća,koju smrt danas sutra pretvara u pepeo.No neka svaki hrišćanin i hrišćanka neprestano misli o duši svojoj,o tom jedinom blagu koje se može spasti od smrti i propasti.Ako o duši misli svojoj,taj sluša Hristove reči i izvršuje Njegove svete zapovesti.Tome Hristos blagi pomaže,neprestano pomaže.I bdi nad njim kao majka nad detetom u kolevci.I hrani ga i poji Duhom svojim Svetim dan i noć.I daje mu Anđela hranitelja da ga čuva na putevima života,i da mu u času smti uzme dušu i odnese u nebesko carstvo.
    Bogu našem slava i hvala.Amin.


    DUHOVNE POUKE Sveti vladika Nikolaj

Strana 1 od 10 123 ... PoslednjaPoslednja

Slične teme

  1. Vladika niški Irinej izabran za 45. patrijarha
    Autor Turkmenbashi u forumu Religija
    Odgovora: 9
    Poslednja poruka: 02.02.2010, 16:48
  2. Nikolaj Rimski-Korsakov
    Autor ELA u forumu Muzičke zvezde
    Odgovora: 1
    Poslednja poruka: 08.12.2009, 14:34
  3. Nikolaj Vasiljevič Gogolj
    Autor Goga u forumu Književnici
    Odgovora: 0
    Poslednja poruka: 24.05.2009, 19:26

Tagovi za ovu temu

Vaš status

  • Ne možete pokrenuti novu temu.
  • Ne možete poslati odgovor.
  • Ne možete dodati priloge
  • Ne možete prepraviti svoje poruke
  •