Izgradnja Novog Sada - Strana 2
Strana 2 od 6 PrvaPrva 1234 ... PoslednjaPoslednja
Prikaz rezultata 16 do 30 od ukupno 80
  1. #16

    Odgovor: Izgradnja Novog Sada

    Takođe iz ugla običnig stanovnika grada Novog Sada, mislim da kritike na račun novog mosta ne stoje!

    U skorijoj budućnosti, novi most, zajedno sa tunelom ispod tvrđave, biće završetak velike trase koja će celokupan tranzitni saobraćaj izmestiti sa Futoškog puta, Futoške i Jevrejske ulice, bul. Mihajla Pupina i konačno podgrađa u Petrovaradinu. U pitanju je trasa koja koja će iz pravca Futoga i Veternika, odnosno sa Novosadskog puta, prolaziti preko Telepa Somborskim bulevarom (koji je i najzahtevnija investicija na trasi), a koji će biti na pravcu sadašnje Somborske ulice. Taj novi bulevar izlazio bi na bul. Cara Lazara i dalje na most koji upravo treba da se gradi. Dakle, dvostruka korist, smanjenje frekfencije saobraćaja kroz podgrađe i kroz sam centar Novog Sada. Dobar deo problema u saobraćaju bi time bio rešen, ili bar ublažen.

    I još jedna stvar, koja je isto tako veoma bitna, a ujedno je i moja velika želja, a to je da se zabrani saobraćaj u širem centru grada (osim za službena, dostavna i vozila gsp-a)! Sa izgradnjom pomenute "somborske trase" i novog mosta to bi itekako bilo moguće!

    Uskoro bi Novi Sad mogao dobiti i "Novi bulevar" koji bi povezivao novu i staru detelinaru sa Futoškim putem, i to tako da se nastavi na već izgrađeni Subotički bulevar i tako opet na raskrsnicu sa bul. Cara Lazara i dalje na novi most ili na most Slobode... Ovo bi znatno rasteretilo bul Oslobođenja itd.

    Sa druge strane, veoma je bitno, da uskoro bude izgrađen i novi most na mestu bivšeg Žeželjevog, a to uopšte nije nemoguće, jer njegovi vlasnici su republika (50%), železnice(40%), a najmanjim delom i grad (10%)... tako da bi se on mogao uvrstiti u investicije, koje su, kako baš danas čujem, odobrene od strane Evropske banke za rekonstrukciju i razvoj i to u pozamašnim ciframa na godišnjem nivou! A s obzirom da je ta pruga na koridoru 10, značaj mosta i po tom kriterijumu prevazilazi gradski nivo!

  2. #17

    Odgovor: Izgradnja Novog Sada

    Citat robins kaže: Pogledaj poruku
    ... novi most, zajedno sa tunelom ispod tvrđave, biće završetak velike trase koja će celokupan tranzitni saobraćaj izmestiti sa Futoškog puta, Futoške i Jevrejske ulice, bul. Mihajla Pupina i konačno podgrađa u Petrovaradinu. U pitanju je trasa koja koja će iz pravca Futoga i Veternika, odnosno sa Novosadskog puta, prolaziti preko Telepa Somborskim bulevarom (koji je i najzahtevnija investicija na trasi), a koji će biti na pravcu sadašnje Somborske ulice. Taj novi bulevar izlazio bi na bul. Cara Lazara i dalje na most koji upravo treba da se gradi.
    Kao prvo, mi kao obični gradjani možemo da diskutujemo da li nam se nešto svidja ili ne, a struka treba da kaže šta je je dobro, bolje, najbolje, a šta ne valja. A od struke u javnosti (bar ja) nisam baš nešto čuo. A mislim i na saobraćajnu i urbanističku i prostorno-planersku struku.

    Po mom laičkom mišljenju apsolutna je besmislica saobraćaj ...iz pravca Futoga i Veternika, odnosno sa Novosadskog puta, ... preko Telepa Somborskim bulevarom... uopšte uvoditi u centralne delove grada da bi ga onda preko mostova u najužem priobalnom centru saterao u Petrovaradin koji će postati stalno zakrčen čep bez velikih novih saobraćajnica (a za koje verovatno bez značajnih rušenja nema prostora).

    A šta je sa tridesetak i više godina starom vizijom da se na kraju Subotičkog Bulevara Dunav premosti uzvodno od Sremske Kamenice? Pa i onaj nadvožnjak na putu Petrovaradin - Iriški Venac je već izdgradjen pre skoro 40 godina da iz tog pravca prihvati saobraćaj za Srem i dalje prema jugu (preko Venca) i prema istoku (zaobilazeći Petrovaradin i Sremske Karlovce sa južne strane).

    Taj most bi rešio ovo o čemu Ti pričaš.
    Ovaj za koji je raspisan konkus samo može povećati probleme.

    To što se glas struke ne čuje i potkrepljuje moje mišlljenje da je u pitanju politički projekat.

  3. #18

    Odgovor: Izgradnja Novog Sada

    Citat BackaPalankaSRB kaže: Pogledaj poruku
    Нема више радикала на власти у Новом Саду нема више ни ко да гради..
    Али ето сад је то европски Нови Сад немора ни да се гради битно је да је европски
    Seljo samo ti uvaj koze po Palanci a grad ostavi gradjanima
    Teşko da e se ikad reşiti problem i haos koji je napravljen u gradu s bespravnom gradnjom i raznim kradjama koja je prethodna vlast napravila
    Ko je za jednu voznjicu

  4. #19

    Odgovor: Izgradnja Novog Sada

    Citat Kal_el kaže: Pogledaj poruku
    Teşko da e se ikad reşiti problem i haos koji je napravljen u gradu s bespravnom gradnjom i raznim kradjama koja je prethodna vlast napravila
    Budi pošten prema sebi (time koga okrivljuješ), pa ćeš i prema drugima biti - haos je započet i pre Radikala u NS i u njihovo vreme samo nastavljen, možda malo intenziviran.

  5. #20

    Odgovor: Izgradnja Novog Sada

    Zgrada indigo boje u Ulici Pap Pavla ponovo je, u anketi među Novosađanima, proglašena za najružniju. Za njom slede drečavo narandžasta zgrada na uglu Rumenačke, kao i blok na Bulevaru cara Lazara, okrečen u bojama sladoleda s previše ekstrakta.
    Bez obzira što fasade na ivici ukusa naružuju izgled grada, čak i centralnog jezgra, gradske službe i dalje nemaju akt kojom bi se investitori obavezali da zgrade i vizuelno uklope u urbanističku sliku grada.
    Izmenom Generalnog plana 2000. godine, gradski urbanisti su uneli i odredbu kojom se ističe da fasade moraju biti projektovane u pastelnim bojama. Međutim, ova odredba je praktično samo preporuka, jer investitori nisu obavezni i da je poštuju.
    - Izmena u koloritu u odnosu na odobreni projekat je i dalje najčešće odstupanje kod novogradnje - kaže direktor "Urbanizma" Aleksandar Jeftić. On dodaje da u gradu postoje izuzetno loši primeri prostornog (ne)uklapanja, za koji su, pored investitora, zaslužni i projektni biroi koji daju saglasnost za glavni projekat. Rezultat ovakvog samovoljnog rada se može videti u skoro svakom delu Novog Sada, gde se u poslednjih pet godina gradilo. U Hadži Ruvimovoj ulici, najvećem novosadskom gradilištu u poslednje dve godine, na uskim placevima su umesto ranijih kuća iznikle višespratnice čiji su se investitori grubo poigrali sa očima Novosađana. Paleta kanarinac žute, ljubičaste i tirkizno zelene boje, koje krase novoizgrađene stambene blokove, školski je primer nepoštovanja odredbe o pastelnim bojama. Na sve ovo, pojedini investitori još stave i reklamu svog preduzeća, po pravilu istaknutu što većim i upadljivijim natpisom. Prema mišljenju stručnjaka, isticanje u boji je rezultat želje investitora da istakne zgradu kako bi privukao kupce.
    - Imamo arhitekte koji rade projekte ne gledajući ni levo ni desno, već samo u ekran ispred sebe. Prostorno uklapanje ih ne interesuje, a fasade prave u bojama po svom ličnom ukusu - smatra Donka Stančić, autorka knjige "Novi Sad od kuće do kuće" i stručni savetnik Zavoda za zaštitu spomenika kulture. Kao primer oglušenja o prostorno uklapanje, Stančićeva je navela jednog od najvećih gradskih investitora.
    - Zgrade sa zelenom fasadom su prepoznatljiv znak jednog od najvećih investitora u Novom Sadu. Neodstupajući od ove boje, njegove zgrade su klasični primer fasade van konteksta. Identična slika se može videti i na Bulevaru cara Lazara - kaže Stančićeva.
    Rešenje u vraćanju estetskog odbora
    Istoričarka umetnosti Donka Stančić napominje je Novi Sad još u 19. veku imao Estetski odbor za uređenje grada, i da je jedini spas u tome da se on ponovo uvede.
    - Ako je ikome još stalo do izgleda ovog grada, trebalo bi vratiti Estetski odbor, gde će sedeti kompetentni ljudi koji neće biti izabrani po političkoj liniji, već isključivo zbog umeća i brige o gradu - ističe Stančićeva, ističući da bi ovom temom pre svega trebalo da se pozabavi gradski arhitekta, kao i Skupštinski savet za urbanizam.
    I arhitekte krive
    - To je katastrofa što se danas radi. I mi arhitekte smo najviše krivi za to - kaže Ilja Mikitišin, potpredsednik Saveza arhitekata Srbije. On je istakao da među kolegama ima sve više onih koji se ne trude da projekte uklope u ambijente.
    Društvo arhitekata Vojvodine je napisalo pravilnik u kojem su konkretizovali propise u izgradnji, ali on nije nikada dobio pravnu težinu.
    - Uvek je nedostajalo političkog sluha u gradu da se ovom temom ozbiljnije pozabavi, što je rezultiralo potpunim nedostatkom pravila - kaže Mikitišin.
    Udružuju se da spreče kič
    Strahujući da je Podbara, staro jezgro grada, sledeća na meti vašarskog ukusa pojedinih investitora i projektanata, u ovoj mesnoj zajednici najavili su osnivanje Udruženja građana Za spas Podbare.
    - U naše udruženje biće uključeni brojni intelektualci, ali i Društvo ahitekata, upravo da bismo izbegli sudbinu koja je zadesila druga novosadska naselja - kaže Sava Vojnović, predsednik MZ Podbara.
    izvor: blic


    Kako se ne setiše i one jarko crvene zgrade (doduše, fasada joj se i saprala u ove dve-tri godine, pa se više i ne zna koje je boje) prekoputa Futoške pijace?
    Od novosadskog sivila (defined by Neimar) sedamdesetih, od silnih građevinskih preduzetnika dobismo grad "kao da su ga deca bojila" a bez isitnskih kvaliteta za klince.
    ... Ko nije drvo razumeo prvo, pa tek onda sadio, taj nije ništa uradio... I, shvatiće, kad-tad, da ne zna šta je hlad....

  6. #21

    Odgovor: Izgradnja Novog Sada

    Naši su problemi mnogo dublji i nerešivi u dužem periodu.

    Nakon probijanja raznih i srećom relativno brojnih bulevara u periodu 1965-1980, mnoge stare gradske ulice ostale su unakažene, presečene uzduž, popreko i ukoso,..... Kad je početkom 90'tih počela gradnja novih objekata na mestu starih, ništa se nije menjalo u parcelisanju i položaju stambenih parcela, tj. njihovom uklapanju u nove ulice.
    Posledice su sada prilično trajnog karaktera, dakle bar 40-50 godina, ako te nove zgrade izdrže toliko.

    SVE NOVE ZGRADE uglavnom PRATE KONFIGURACIJU STARIH ULICA. Grad je zbog toga ružan na mnogim mestima.

    A po pitanju saobraćajnih gužvi, jedino rešenje za deo saobraćajne gužve jeste istinska obilaznica koja će da poveže: autoput za SU, tamo negde kod zatvora, put za Rumenku, put za Futog, most preko Dunava između Veternika i NS, put za Beočin, put za Rumu, sadašnji ili budući, put za Karlovce, Petrovaradin. Još ćemo dugo morati da budemo bez mosta između Petrovaradina i Kaćkog rita. Širok je Dunav na tom delu, niska obala, most je veoma skup.

    Ali, na toj obilaznici ne sme da bude semafora, samo eventualno kružni tokovi, a najteže od svega, duž nje ne sme da se gradi ništa. To treba da bude stvarni autoput, bez stovarišta, diskonta, bez naselja i parkinga. To će biti najveći problem.

    I posle tog puta imaćemo gužvu u gradu, ne nadajte se. I neće biti manja, samo će oni koji idu u tranzit, obilaziti naseljeno mesto, tj. neće ići kroz Cara Dušana i slične kvazi bulevare sa jednom trakom koja je uglavnom upotrebljiva i jednom servisnom trakom koja nije upotrebljiva.

  7. #22

    Odgovor: Izgradnja Novog Sada

    grozno u sta se pretvorila novogradnja sve male ulice koje su imale od oko 60-ak kuca sada imaju nehumane zgrade koje su nabijene jedna uz drugu prozor jednog stana gleda u drugi ,..ulice postaju kanjoni, klisure useci bez sunca i drveca a o uzanim trotoarima ne vredi ni pisati a tek guzve oko parkiranja.
    Samo zgrada ulaz do ulaza a nigde novih obdanista, placeva za igranje i skola,.sve samo beton
    Zgrade se prave kao pilicarnici...
    BIO Novi Sad sve do 1991. sada je Kanjon oklen si.ti

    ali nisam te srece pa da jedan mali zemljotres poravna svu rugobu novogradnje sav skart te extra profit gradnje,..nije NS trusno podrucje bas steta

  8. #23

    Odgovor: Izgradnja Novog Sada

    који европски град је тако изроварен као наш НС?дошли чобани да се скуће...као Дубаи!!! јеа

  9. #24

    Odgovor: Izgradnja Novog Sada

    Citat jezerce kaže: Pogledaj poruku
    који европски град је тако изроварен као наш НС?дошли чобани да се скуће...као Дубаи!!! јеа
    u NS ima vişe peska nego u Dubaiju
    Ko je za jednu voznjicu

  10. #25

    Odgovor: Novosadske vesti

    Preuredjenje Trga 27. marta

    Danas počinje uređenje Trga 27. marta koji se nalazi kraj Medicinske škole. Predviđeno je da se urede pešačke staze, postave nove klupe i korpe za otpatke, kaže za Radio 021 Maja Tomić iz Zavoda za izgradnju grada. "Nove staze biće promenjivih širina od 1,6 do 4,4 metra, ukupne površine od oko 1.400 metara kvadratnih. Popločavanje je predviđeno od betonskih ploča u crvenoj i sivoj boji. U centralnom delu parka predviđena je izgradnja platoa nepravilnog oblika. U okviru ovih radova, na platou parka postaviće se česma sa tri izliva različitih nivoa kako bi zadovoljila potrebe korisnika različitog uzrasta", kaže ona.

    Izvođači radova su JKP "Put" i firma "Jugović" iz Kaća, a ukupna vrednost svih investicija iznosi oko 5,7 miliona dinara. Radovi će trajati osam dana.

    radio 021

    Ovaj se park nalazi u mom neposrednom komsiluku. Vise puta je sredjivan, postavljene su i neke ljuljaske i tobogan, ali sve je to kratkog veka, jer na putu ka medicinskoj skoli. Sve se pocupa, klupe se polome, kante poruse a park je neprestano prepun razbijenih flasa i djubreta. Zaista se nadam da ce se ovim renoviranjem tome stati na kraj i da ce nov izgled parka potrajati duze nego predhodni. I nece biti behatona, nadam se
    Poruku je izmenio Cecara, 16.03.2009 u 10:23 Razlog: dodala naslov
    Isn't it funny how day by day, nothing changes, but when you look back, everything is different?
    C. S. Lewis

  11. #26

    Odgovor: Izgradnja Novog Sada


    Уређује се Трг Републике


    На конкурс за урбанистичко-архитектонско решење Трга Републике са Рибљом пијацом у Новом Саду пристигла су укупно 62 рада, саопштило је јавно предузеће Завод за изградњу града (ЗИГ).

    Како је наведено, чак 163 заинтересованих учесника преузело је конкурсни материјал, због чега у ЗИГ-у очекују квалитетна и интересантна решења за уређење овог простора у старом градском језгру.

    Према пропозицијама конкурса, стручни жири ће пристигле радове оценити до 16. маја, а седам дана након завршетка рада жирија и доношење одлука о наградама и откупима, биће објављени резултати конкурса.

    Новосађани ће имати прилику да виде већину конкурсних радова 16. маја, у оквиру манифестације Ноћ музеја.

    Простор Трга Републике у ужем центру Новог Сада, на коме је и најпознатија градска пијаца, налази се у залеђу епископског двора и Саборне цркве, а преко пута дворишта гимназије "Јован Јовановић Змај".

    После Другог светског рата на већем делу трга формирана је као привремено решење приградска аутобуска станица. Тек недавно станица је исељена, а упражњени простор користи се као привремено јавно паркиралиште.
    извор: РТВ
    When life hands you lemons, ask for tequila and salt

  12. #27

    Odgovor: Izgradnja Novog Sada

    Građanski za 7. maj 2009.

    Žeželj utopio Franca Jozefa

    Novinar: M.M.Idei-Trifunović,

    Ekonomska kriza, manjak u gradskom budžetu i poskupljenje gradnje Žeželjevog mosta došli su u pravi čas, jer sad gradska vlada ima legalno opravdanje zašto se neće graditi novi most na starim stubovima mosta Franca Jozefa. Njegova izgradnja dovedena je u pitanje kako zbog cene, tako i zbog samog projektnog rešenja za uključenje vozila na most i njihov silazak s mosta u Preradovićevoj ulici, odnosno na Bulevaru cara Lazara. Takođe, Republički zavod za zaštitu spomenika kulture dostavio je rešenje Gradskom zavodu za zaštitu spomenika kulture da se sve buduće radnje u vezi s Petrovaradinskom tvrđavom obustave jer se mora sačekati usvajanje prekategorizacije Tvrđave u republičkoj skupštini u spomenik kulture od izuzetnog značaja.

    Međutim, idejni projekat za budući most koji će prolaziti kroz tunel Petrovaradinske tvrđave, a izrađuje ga mariborska projektna firma "Pontingom" d.o.o. za 122 miliona dinara, biće završen i dostavljen Zavodu za izgradnju grada 29. avgusta, rečeno nam je u ZIG-u.

    Pošto stigne idejno rešenje za budući most na starim stubovima mosta Franca Jozefa, planirano je da se na jesen raspiše međunarodni tender za firmu koja će objediniti izradu glavnog projekta i gradnju mosta. Međutim, od tog konkursa se odustalo i biće odložen do daljeg zbog toga što je prioritet izgradnja Žeželjevog mosta.

    Svi projekti novog mosta koji će prolaziti kroz tunel Tvrđave biće urađeni jer je za realizaciju idejnog projekta obezbeđen novac iz gradskog budžeta. Sve zavisi od toga kakva će ekonomska situacija biti iduće godine, pa ćemo tada razmatrati nastavak izrade glavnog projekta i izgradnje gradskog novog mosta. Nismo odustali od novog mosta, samo je početak izgradnje odložen za neka bolja vremena kažu u ZIG-u.


    Ideja teška 15 miliona evra

    Nov idejni projekat Žeželjevog mosta kazuje da će negova izvedba i neimarski radovi koštati 75 miliona evra.

    Činjenica je da je Žeželjev most sada znatno skuplji jer je prema novom idejnom projektu planirano da on ima dva železnička koloseka, dve drumske saobraćajnice i dve pešačke staze, i svakako da je njegova izgradnja prioritet objasnili su nam u ZIG-u.

    Novci potrošeni, a svako ko je hteo iole relano da gleda mogao je uvideti da taj most može biti tek šesti, ili u boljem slučaju peti, novosadski most.

  13. #28

    Odgovor: Izgradnja Novog Sada

    Podzemna garaža na mestu Riblje pijace



    Na konkursu za idejno urbanističko rešenje Trga republike sa Ribljom pijacom prvu nagradu je dobio rad beogradsko-novosadskog arhitektonskog tima.

    Njima je pripala i nagrada od milion dinara.

    Idejni projekat predviđa da na trgu bude malo objekata i nekoliko manjih paviljona, da veći deo trga i pijace bude pokriven fiksnom krovnom konstrukcijom, a ispod bi bila garaža.

    Za sada nije poznato kada bi moglo da usledi uređenje Trga Republike, a prethodnih godina gradske vlasti su nesređivanje ovog prostora pravdale time što nije raspisan arhitektonski konkurs, ali i time što nema dovoljno novca za radove, pri čemu je tu gradnja podzemne garaže najveći trošak.

    izvor: radio 021
    Isn't it funny how day by day, nothing changes, but when you look back, everything is different?
    C. S. Lewis

  14. #29

    Odgovor: Izgradnja Novog Sada

    Citat cecara kaže: Pogledaj poruku
    podzemna garaža na mestu riblje pijace



    na konkursu za idejno urbanističko rešenje trga republike sa ribljom pijacom prvu nagradu je dobio rad beogradsko-novosadskog arhitektonskog tima.

    Njima je pripala i nagrada od milion dinara.

    Idejni projekat predviđa da na trgu bude malo objekata i nekoliko manjih paviljona, da veći deo trga i pijace bude pokriven fiksnom krovnom konstrukcijom, a ispod bi bila garaža.

    Za sada nije poznato kada bi moglo da usledi uređenje trga republike, a prethodnih godina gradske vlasti su nesređivanje ovog prostora pravdale time što nije raspisan arhitektonski konkurs, ali i time što nema dovoljno novca za radove, pri čemu je tu gradnja podzemne garaže najveći trošak.

    izvor: Radio 021
    Баш ме чуди да победничко идејно решење нису опет представљали у Бечу...

    Иначе, звучи ми као тешка глупост, у центру НС је простор јако лоше искориштен, а Подбара је џунгла, чешће залазим у Обедску бару него тамо...
    За землю родную не на жизнь а на смерть
    Воевал с врагами Володимир князь
    Многая лета
    Многая лета
    Многая лета
    Русской земле

  15. #30

    Odgovor: Izgradnja Novog Sada

    -Ma Podbara je mama, nego mi je malo glupavo da se "budzi" neka podzemna garaza na mestu do kojeg, iz bilo kog pravca, da bi dosao treba da se probijas kros guzvu, uske i jednosmerne ulice / mada parking nash nasushni daj nam danas i oprosti nam nepropisna parkiranja nasha kao sto i mi oprastamo paucima nashim.
    The name of the game - parking

Strana 2 od 6 PrvaPrva 1234 ... PoslednjaPoslednja

Slične teme

  1. Stare mape Novog Sada
    Autor vesna petrovic u forumu Online savetnik
    Odgovora: 4
    Poslednja poruka: 30.07.2011, 11:48
  2. Odgovora: 7
    Poslednja poruka: 26.09.2008, 16:32
  3. Budućnost Novog Sada
    Autor dean u forumu Novi Sad
    Odgovora: 8
    Poslednja poruka: 29.07.2008, 23:26
  4. Proslavljena Slava Novog Sada
    Autor silvia u forumu Spomenar
    Odgovora: 2
    Poslednja poruka: 17.11.2007, 19:54

Tagovi za ovu temu

Vaš status

  • Ne možete pokrenuti novu temu.
  • Ne možete poslati odgovor.
  • Ne možete dodati priloge
  • Ne možete prepraviti svoje poruke
  •