Zrenjanin - Strana 4
Strana 4 od 7 PrvaPrva ... 23456 ... PoslednjaPoslednja
Prikaz rezultata 46 do 60 od ukupno 102

Tema: Zrenjanin

  1. #46

    Odgovor: Zrenjanin

    Pozdrav Drugari !!! Ima li ko da mi malo isprica nesta o Aerodromu Ecka za vreme WWII . Nesta sam "iskopao" ali nisam zadovoljan.

  2. #47

    Odgovor: Zrenjanin

    Citat gisha kaže: Pogledaj poruku
    Pozdrav Drugari !!! Ima li ko da mi malo isprica nesta o Aerodromu Ecka za vreme WWII . Nesta sam "iskopao" ali nisam zadovoljan.
    Ovde imaš o Aeroklubu “Zrenjanin”
    Malo Googlaj pa možda nađeš još nešto.
    Ko je mene poznavao, ni pakao mu neće teško pasti.

  3. #48

    Odgovor: Zrenjanin

    09.08.2007. Aerodrom Zrenjanin



    Izgrađen 1942. godine za potrebe nemačke vojske, bio je najveći vojni aerodrom na svetu. Posle rata je deaktiviran i tek u poslednje vreme se nazire njegov novi život.



    Nemci su ga izgradili 1942. godine, sa betonskim pistama, 1,800 metara dugačkim i 50 metara širokim. To je tada, po veličini pista, bio najveći vojni aerodrom u svetu. Za potrebe izgradnje je od seljaka oduzeto 1158 hektara zemlje, a seljaci su obeštećeni. Aerodrom je korišten od strane Luftwaffe za vojna dejstva u toku Drugog Svetskig Rata. Aerodrom je doživeo više bombardovanja od strane saveznika, poput onog 8. septebra 1944. kada je 77 aviona P51 USAAF 15th Air Force napalo ovaj aerodrom i aerodrome u Ilandži i Alibunaru.

    Betonske piste su delimično uništene - oštećene od strane JNA 1948, na početku krize sa Informbiroom. Delovi tih pista su još vidljivi, i u relativno su dobrom stanju.

    Posle drugog Svetskog Rata, aerodrom je korišćen kao sportski i poljoprivredni, pogotovo posle deaktiviranja aerodroma na Bagljašu (na kom se sada nalazi industrijska zona).

    Krajem 20. veka je aerodrom delimično vraćen u funkciju, jer je planirano da se u njega prebaci vojna oprema iz aerodroma u Zadru. Izgrađeni su kontrolni toranj, hangar, terminal, avio stajanke i ostali neophodni elementi za funkcionisanje. Aerodrom je trenutno najveći aerodrom C klase na Balkanu.

    Trenutno se radi na na osposobljavanju za status međunarodnog aerodroma.

    Da bi Aerodrom zaživeo, osnovano je javno preduzeće DOO Aerodrom Zrenjanin, čiji su vlasnici Opština Zrenjanin i Aeroklub Zrenjanin. Dana 7 maja 2007 Zrenjaninski Aerodrom je dobio licencu za putnički i kargo saobraćaj od strane Civilne kontrole Leta.

    U toku je priprema druge faze projekta, u kojoj se planira rekonstrukcija starih nemačkih betonski pista paraleno sa travnatim pistama. To će omogućiti početak kargo i putničkog saobraćaja. Rešavaju se imovinsko pravni odnosi i traži strateški partner. Trenutno ima više zainteresovanih stranih kompanija, a procenjuje se da bi investicija bila vredna oko 1 000 000 000 $.

    U slučaju da se realizuje ovaj posao, to bi bio majveći aerodrom tog tipa u ovom delu Evrope. Potpisan je predugovor sa jednom zainteresovanom kompanijom, a radovi bi mogli da počnu već sledeće godine i trajali 4 godine. Aerodrom bi se prostirao na površini od 700 hektara.

    Poslednja izmena 24.08.2007.


    Preuzeto sa http://www.torontal.com/portal/index...shownews&ID=25
    Stvoriću svoj mali raj i u njega primiti one koji su mi već u srcu.

  4. #49

    Odgovor: Zrenjanin

    Ah, da, sa ovog aerodroma je vršeno bombardovanje Moskve, kao desant na Drvar. Ispod aerodroma je sistem cevi za odvodjenje viška vode do Begeja, koji je oko 1000m udaljen. U te kanale su ulazili radnici i mutili mulj, a spolja je sipana voda, da bi se čistili od taloga i na taj način održavali.

    Iz priča jednog od ljudi koji su radili na tom aerodromu, tada 17-godišnjaku sa radnom obavezom, na aerodromu su radili i Italijanu, nemački ratni zarobljenici. Oni su u taj položaj došli na istočnom frontu, posle kapitulacije Italije. Izgimuli su kada su doleteli saveznički "crveni avioni" i pogodili žuti kamion u kojem su se u tom momentu prevozili.

    Ne znam tačno koja je jedinica bila tu stacionirana, ali je verovatno da se radi o nekoj u sastavu SS-a.

    BTW, sada se više ne priča o investiciji od 1 000 000 000 $. Na taj aerodrom je, kako stvari stoje, sleteo Diamond Aircraft iz Wiener Neustadt‚-a, najveći proizvođač letelica do 7 sedišta u Evropi, a 3. u svetu. U planu je izgradnja fabrike ultralakih letelica, servisni centar, avio škola, avio taksi, padobranski centar, turistički letovi, a u daljoj perspektivi i lowcost i cargo aerodrom.
    Stvoriću svoj mali raj i u njega primiti one koji su mi već u srcu.

  5. #50

    Odgovor: Zrenjanin

    Valjalo bi da se aerodrom u Ečkoj kod Zrenjanina osposobi za civilni saobraćaj. Bilo bi dobro da na sjeveru Srbije postoji još jedan aerodrom. I zbog privrede i zbog turizma (Zrenjanin ima potencijala za to, samo što je neiskorišten) zaista je potrebno taj aerodrom staviti u funkciju.

  6. #51

    Odgovor: Zrenjanin

    Citat sa juga kaže: Pogledaj poruku
    Valjalo bi da se aerodrom u Ečkoj kod Zrenjanina osposobi za civilni saobraćaj. Bilo bi dobro da na sjeveru Srbije postoji još jedan aerodrom. I zbog privrede i zbog turizma (Zrenjanin ima potencijala za to, samo što je neiskorišten) zaista je potrebno taj aerodrom staviti u funkciju.
    rade na tome.. - pametno

    nego šta znate o tome da su nam taj aerodrom izgradili nacisti.. ?
    Ko rano poludi, ceo vek mu u veselju prođe!

  7. #52

    Odgovor: Zrenjanin

    Citat sa juga kaže: Pogledaj poruku
    Valjalo bi da se aerodrom u Ečkoj kod Zrenjanina osposobi za civilni saobraćaj. Bilo bi dobro da na sjeveru Srbije postoji još jedan aerodrom. I zbog privrede i zbog turizma (Zrenjanin ima potencijala za to, samo što je neiskorišten) zaista je potrebno taj aerodrom staviti u funkciju.
    Pre godinu ili dve je dobio dozvolu za putnički i teretni saobraćaj, za sportski i poljoprivredni već odavno ima, carinarnica je izgradjena. Problem je u tome što država forsira da Batajnica bude centralni kargo aerodrom, pa zbog toga, verovatno, strani investitori za sad ne reaguju u pravcu realizacije potpisanog predugovora.
    Stvoriću svoj mali raj i u njega primiti one koji su mi već u srcu.

  8. #53

    Odgovor: Zrenjanin

    Aerodrom u Zrenjaninu ? Bacanje para ...
    vişe su potrebni novi traktori i kombajni
    ali ovo nije moja zajebancija nego surova realnost
    Ko je za jednu voznjicu

  9. #54

    Odgovor: Zrenjanin

    Tek su kombajni i traktori bacanje para...

    A aerodrom će sigurno biti i finansiraće ga privatni kapizal, što znači, donosiće profit.
    Stvoriću svoj mali raj i u njega primiti one koji su mi već u srcu.

  10. #55

    Odgovor: Zrenjanin

    Citat Sunny kaže: Pogledaj poruku
    Tek su kombajni i traktori bacanje para...

    A aerodrom će sigurno biti i finansiraće ga privatni kapizal, što znači, donosiće profit.
    Nadaj se ... i sigurno eş se obogatiti od toga
    Ko je za jednu voznjicu

  11. #56

    Odgovor: Zrenjanin

    Ja se obogatiti? Nema šanse. Mogu samo da se zaposlim tamo u Diamond Aircraftu.
    Stvoriću svoj mali raj i u njega primiti one koji su mi već u srcu.

  12. #57

    Odgovor: Zrenjanin

    Citat Kal_el kaže: Pogledaj poruku
    Aerodrom u Zrenjaninu ? Bacanje para ...
    vişe su potrebni novi traktori i kombajni
    ali ovo nije moja zajebancija nego surova realnost
    Možda i nije bacanje para, sa obzirom da je pista postoji, ako ništa drugo jeftino se obnovi. Tu pistu su stvarno namestili nacisti u sekond vorld voru, i kako sam načuo, veoma dobro su je izgradili. Bio je jedan od najvećih vojnih aerodroma u širem regionu.
    Naprimer, tu su avionima donošena tela poginulih nemačkih vojnika, i posle sahranjena na reformatsko-evangeličkom groblju u Zrenjaninu.
    Ko rano poludi, ceo vek mu u veselju prođe!

  13. #58

    Odgovor: Zrenjanin

    Imam jedno pitanje?

    Da li neko od vas studira na TF-u Mihajlo Pupin?

  14. #59

    Odgovor: Zrenjanin

    Citat itebejac kaže: Pogledaj poruku
    Bio je jedan od najvećih vojnih aerodroma u širem regionu.
    Naprimer, tu su avionima donošena tela poginulih nemačkih vojnika, i posle sahranjena na reformatsko-evangeličkom groblju u Zrenjaninu.
    Najveći u svetu po veličini piste.

    BTW, gde je to groblje? Jel to ono što sad zovu Bagljaš spomenik, pa se deca nesvesno igraju po grobovima?
    Poruku je izmenio Sunny, 24.09.2008 u 18:39
    Stvoriću svoj mali raj i u njega primiti one koji su mi već u srcu.

  15. #60

    Odgovor: Zrenjanin

    Radnici Šinvoza prekinuli ročište



    Ročište za razmatranje plana reorganizacije "Šinvoz" u stečaju u Trgovinskom sudu u Zrenjaninu prekinuto je na zahtev stečajnog sudije Radomira Radojčića.


    Sudija Radojčić je novo ročište na kojem će se glasati o predloženom planu reorganizacije zakazao za 1. oktobar ove godine.
    Predsednik Samostalnog sindikata "Šinvoza" Mita Lisica, koji je zastupao više od 300 radnika poverilaca, zatražio je bankrot umesto plana reorganizacije tog preduzeća.
    On je objšnio da bi na taj način radnici dobili 40 odsto svojih potraživanja, a ne 23 odsto, kako je to predviđeno reorganizacijom.
    Radnici su zatražili da "Šinvoz" otkupi francuska firma "Lor", jer su, kako navode, predstavnici te firme spremni da isplate sve poverioce i organizuju proizvodnju specijalnih vagona.
    Prema rečima Lisice, članovi sindikata Nezavisnost i Samostalnog sindikata "Šinvoza" nisu za prihvatanje plana reorganizacije zbog toga što bi to bila prilika da se doskorašnji većinski vlasnik Nebojša Ivković, sa kojim je raskinut ugovor, ponovo vrati u fabriku i postane njen vlasnik za "male pare".
    Ukoliko bi se to dogodilo, kako je rekao, radnicima ne bi bila namirena sva potraživanja, ostali bi bez posla, a oko 2.000 malih akcionara bez akcija.
    "Šinvoz" je u stečaju od novembra 2007. godine, a plan reorganizacije podneli su sredinom jula najveći poverioci te fabrike za remont šinskih vozila u stečaju - TTC "Logistik" iz Beograda, "Kargo" iz Švajcarske i "Kargo" iz Lihteštajna.
    Planom reogranizacije, kako je navela predsednica Odbora poverilaca Žana Tanasković, predviđeno je da "Šinvoz" dobije strateške partnere i počne novi proizvodni program, kao i namirenje svih priznatih potraživanja u najkraćem roku
    Stvoriću svoj mali raj i u njega primiti one koji su mi već u srcu.

Strana 4 od 7 PrvaPrva ... 23456 ... PoslednjaPoslednja

Slične teme

  1. Zrenjanin - ne sme da bude uspešan (?!)
    Autor itebejac u forumu Politika
    Odgovora: 12
    Poslednja poruka: 20.04.2009, 10:35
  2. Zrenjanin - novi/stari grb i zastava
    Autor Sunny u forumu Banat
    Odgovora: 7
    Poslednja poruka: 23.08.2008, 12:09
  3. Zrenjanin - Ista muzika za sve kafiće
    Autor silvia u forumu Banat
    Odgovora: 6
    Poslednja poruka: 06.05.2008, 09:13

Tagovi za ovu temu

Vaš status

  • Ne možete pokrenuti novu temu.
  • Ne možete poslati odgovor.
  • Ne možete dodati priloge
  • Ne možete prepraviti svoje poruke
  •