Govor tela u poslovnoj komunikaciji
Prikaz rezultata 1 do 11 od ukupno 11
  1. #1

    Govor tela u poslovnoj komunikaciji

    Govor tela u poslovnoj komunikaciji

    Kada prvi put sretnemo neku osobu, mi odmah, nesvesno, donosimo sud da li nam se ta osoba dopada ili ne. Shvatićemo da nas privlači lepo ošišana i uredna kosa, visoko čelo, jednaki zubi, jasne oči, lep ten i simetrične crte lica. Takođe, ukoliko je u pitanju osoba ispravnog držanja tela - primetno je da je takva osoba obično pozitivna i samouverena. Takva osoba uglavnom primećuje više detalja i u svojoj okolini. Pritom se kreće brže, ali ne odaje utisak užurbanosti ili brzopletosti. Drugi ljudi u kontaktu sa ovakvom osobom reaguju toplije i spremnije na saradnju i nova druženja.


    Gestovi


    Mnoga istraživanja upućuju da gestovi najjasnije prenose značenje govora tela. Po Nirenbergu, gestovi poručuju: otvorenost, odbranu, razumevanje, frustraciju, poverenje, nervozu, prihvatanje, očekivanje, sumnje i još mnogo toga. Posmatrajući ih dolazimo do saznanja da postoji velika grupa konvencionalnih ili univerzalnih gestova, kao npr. osmeh kao uglavnom pozitivan znak, mahanje pesnicom u znak ljutnje, tapšanje kao odobravanje, zevanje iz dosade...

    Osmesi se koriste i da zamaskiraju prateće emocije. Npr. sportista ili poslovni čovek koji gubi, osmehivaće se da bi sakrio svoje razočarenje. Osmeh može biti i način za ublažavanje agresije drugih ljudi, npr. kod recepcionera, stjuardesa ili medicinskih sestara. Ovi ljudi su naučeni da osmehom smanjuju napetost, povećavaju distancu prema sagovorniku i na ovaj način kontrolišu situaciju.

    Postoji razlika među gestovima koje koristimo u kući i van nje. U kućnom okruženju su prisutni suptilniji gestovi nego na otvorenom. Ukoliko razdaljina na otvorenom poraste, povećaće se i intenzitet izražavanja gestovima. Takođe, uočena je razlika u gestovima između polova, gestovima dece i odraslih, onih koje koristimo danju, noću, u slobodno vreme ili na poslu. Na poslu ljudi obično imaju svoje kodove. Posebno na mestima kao što su TV studiji, radio-stanice, kontrole leta, pozorišta i sva ostala mesta gde saradnici nisu uvek u mogućnosti da komuniciraju verbalno. Prilikom intervjua za posao, primećeno je da muškarci u prvom krugu selekcije prave više pokreta nego u drugom krugu, kada su samouvereniji i opušteniji. Žene će nasuprot tome drugi krug intervjua doživeti kao još veći stres u odnosu na prvi intervju i shodno tome koristiće više gestova.

    Gestovima se služimo i kad nas sagovornik ne vidi ili ne postoji, dakle kada slušamo radio ili telefoniramo. Osoba sa druge strane veze će sigurno po tonu glasa prepoznati i naš osmeh, te mnoge kompanije u svom pravilniku imaju upravo preporuku da se zaposleni smeše čak i kada razgovaraju telefonom.

    Fenomeni

    Primećeni su i određeni fenomeni vezani za gestove. Prvi je fenomen eha - kada u grupi ljudi koja razgovara jedna osoba napravi određeni gest, uskoro će i svi ostali učesnici u razgovoru ponoviti isti gest. Ista stvar se dešava prilikom korišćenja određenih reči ili držanja tela, tj. zauzimanja određenog stava.

    Drugi zanimljiv fenomen je tzv. gestovna sinhronija. Ona ukazuje na telesne pokrete govornika, koji "plešu" u ritmu govora. Slušalac će, takođe, pokrete svog tela, svesno ili nesvesno, prilagoditi govorniku. Ovo je posebno interesantno, čak poželjno, ukoliko sagovornici teže povećanju stepena razumevanja. No, ukoliko je to forsiran pokret - rezultat će biti kontraproduktivan. Čak može dovesti do toga da sagovornik namerno koristi potpuno drugačije gestove i pritom zauzima suprotan stav tela.

    Za povećanje stepena saradnje u poslu preporučuje se povećano korišćenje kontakta očima, klimanje glavom u znak razumevanja, naginjanje i okretanje ka sagovorniku, te pozitivni izrazi lica.

    (e-magazin)
    "Ability is what you're capable of doing. Motivation determines what you do. Attitude determines how well you do it." Lou Holts

  2. #2

    Odgovor: Govor tela u poslovnoj komunikaciji

    Govor

    Na osnovu nečijeg glasa sudimo o starosnoj dobi, polu, privlačnosti, socijalnom statusu i obrazovanju. Glas nam pomaže da odredimo profesiju, da odlučimo da li ćemo nekome verovati ili ne. Tu posmatramo ton, jačinu zvuka, visinu tona, kvalitet glasa, brzinu govora, naglašavanje i akcenat.

    Prilikom analize glasa potrebno je obratiti pažnju na nekoliko faktora:

    # 1. Da bi zadobili nečije poverenje, jačina glasa ne treba da bude ni prejaka ni preniska. Kada je ton glasa jak stiče se utisak da je u pitanju težnja za dominacijom. Opet, bez obzira na preporuku da smekšamo glas u komunikaciji, posebno u komercijalnim poslovima, previše mek glas upućuje na rezervisanost ili poniznost.

    # 2. Ton ne sme biti ni previše grub niti previše umilan (zavodnički). Kao što će grubost u tonu glasa odbiti sagovornika, tako će i umilnost sagovornika navesti na sumnjičavost i pomisao o prevari. Preporuka je da ton bude samouveren, jer kako ćete navesti ljude da vam veruju ako ni vi sami sebi ne verujete?

    # 3. Više poverenja će ljudi imati u osobe koje govore ravnomernim tonom, u odnosu na brbljave (nepouzdane), kako se ocenjuju ljudi koji govore prebrzo i slabom dikcijom. Isto važi i za govor bez pauze.

    # 4. Ton mora biti stabilan, nikako piskutav. Istraživanja pokazuju da se žene instinktivno priklanjaju muškarcima dubljeg glasa.

    # 5. Tokom razgovora treba podvući reči pozitivnog značenja, opet u granicama dobrog ukusa, jer će preterivanje potencirati dominaciju, a ne saradnju.


    Noge vas otkrivaju

    Na pokrete donjih ekstremiteta treba posebno obratiti pažnju, jer se obično svi trudimo da kontrolišemo izraz lica i gornjeg dela tela, posebno ruku. Međutim, donji deo tela može da oda skrivene namere. Ovo je posebno zanimljivo ukoliko posmatramo kretanje stopala. Ukoliko se stopala grče ili se tapka prstima, osoba želi da sakrije određeni stav ili informaciju od drugih. Slično je i prilikom premeštanja sa noge na nogu, grčenja prstiju na nogama ili uzastopnog prekrštanja i odkrštanja nogu. A ukoliko osoba podiže i rotira šake uz pokazivanje dlanova - još jednom proverite da li vam govori istinu.


    Naravno, u govoru su prisutne i greške, lapsusi, mucanja ili zastajkivanja, kašalj, omaške, nedovršene ili ispravljene rečenice. Sve ovo nas upućuje na sklonost ka prevari ili jednostavno na - nervozu.
    Iz svega navedenog zaključujemo da je govor tela, sa svim svojim oblicima, samo jedna od veština komunikacije. Ključ leži u činjenici da neverbalni signali nisu kompletna i završena poruka. Potrebno je potražiti potvrdu i u drugim signalima. Da bi utisak bio potvrđen, potrebno je uskladiti značenja govora tela sa verbalnom i ostalom komunikacijom. Takođe, potrebno je da se slika uklapa u kompletnu trenutnu situaciju.

    Govor tela, očigledno, ima svoje granice i specifičnosti u odnosu na količinu informacija koje može da prenese ili pruži. Ali kad ga savladamo - shvatamo da smo naučili jednu veoma korisnu veštinu.


    Naša stvar


    Ljudi koji razgovaraju teže da budu okrenuti direktno telom prema telu. Ako pritom govore poverljive stvari, nagnuće se jedan prema drugome. Priđe li im treća osoba, posebno ako je višeg ranga, obično će ustuknuti. Ova pojava se vezuje za tradiciju odmicanja unazad u prisustvu plemstva. A ako je u pitanju zaverenički odnos, ljudi će se prišunjati sa strane, prosto govoreći ovim gestom: "ovo je naša stvar". Neverovatno je kako je visok stepen ovakvog ponašanja na političkim sastancima i konferencijama.

    (e-magazin)
    "Ability is what you're capable of doing. Motivation determines what you do. Attitude determines how well you do it." Lou Holts

  3. #3

    Odgovor: Govor tela u poslovnoj komunikaciji

    Procitao sam ovo pre nekoliko meseci kada je izaslo u e-magazinu i ispostavilo se da je vise nego tacno...

  4. #4

    Odgovor: Govor tela u poslovnoj komunikaciji

    Citat irnik kaže:
    Gestovi

    Mnoga istraživanja upućuju da gestovi najjasnije prenose značenje govora tela. Po Nirenbergu, gestovi poručuju: otvorenost, odbranu, razumevanje, frustraciju, poverenje, nervozu, prihvatanje, očekivanje, sumnje i još mnogo toga. Posmatrajući ih dolazimo do saznanja da postoji velika grupa konvencionalnih ili univerzalnih gestova, kao npr. osmeh kao uglavnom pozitivan znak, mahanje pesnicom u znak ljutnje, tapšanje kao odobravanje, zevanje iz dosade...

    Osmesi se koriste i da zamaskiraju prateće emocije. Npr. sportista ili poslovni čovek koji gubi, osmehivaće se da bi sakrio svoje razočarenje. Osmeh može biti i način za ublažavanje agresije drugih ljudi, npr. kod recepcionera, stjuardesa ili medicinskih sestara. Ovi ljudi su naučeni da osmehom smanjuju napetost, povećavaju distancu prema sagovorniku i na ovaj način kontrolišu situaciju.
    Citat irnik kaže:
    Iz svega navedenog zaključujemo da je govor tela, sa svim svojim oblicima, samo jedna od veština komunikacije. Ključ leži u činjenici da neverbalni signali nisu kompletna i završena poruka. Potrebno je potražiti potvrdu i u drugim signalima. Da bi utisak bio potvrđen, potrebno je uskladiti značenja govora tela sa verbalnom i ostalom komunikacijom. Takođe, potrebno je da se slika uklapa u kompletnu trenutnu situaciju.

    Govor tela, očigledno, ima svoje granice i specifičnosti u odnosu na količinu informacija koje može da prenese ili pruži. Ali kad ga savladamo - shvatamo da smo naučili jednu veoma korisnu veštinu.
    Da ovo je potpuno tacno.
    Zivim u Svedskoj mogu vam reci da sam u gimnaziji dobila obrazovanje komunikacije. Odrzava se jako puno predavanja u vezi komunikacije/ kako biti uspesan na poslu i koliko to zavisi od dobre komunikacije.

    To je nesto sto se da nauciti ali samim tim neznaci da ste dobar sagovornik. Da bi covek bio dobar komunikator / mislim na to da gestovi prate i potvrde verbalni govor potrebno je da je samouveren, stabilan, ljubazan, mali osmeh s vremena na vreme je uvek prisutan radi opustenosti.
    Ako osoba pokusava da na vestacki nacin prilagodi gestove govoru to se da primetiti. Gluma je uocljiva, time se nista ne postize cak daje suprotan efekat.

    Glas mora biti stabilan, tacno tako ni previse dubok a ni piskav, ali obojen/ dati znacenje svakoj vaznoj reci. Za sagovornika je bitno da zapazi ono sto je najvaznije a to se postize naglasavanjem tih reci.

    Mozda cu vas razocarati kada vam kazem da sam pre jedno godinu dana bila na predavanju gde je jedan profesor izneo da se sve ovo moze nauciti ali da bez prirodnog dara nevredi puno. U svakom slucaju je bolje imati ovo znanje ali to ne koristi puno ako osoba ne poseduje gore navedene osobine.
    Evo jednog primera bila sam u grupi od 6 osoba gde smo svi imali isto obrazovanje o komunikaciji a bili smo testirani na taj nacin sto smo obrazlagali predmet pred oko 50 ljudi.
    Rezultat koji je dobijen ispunjavanjem ankete prisutnih bio je sasvim razlicit za svakog od nas.
    ...Koliko god život od tebe traži ozbiljnost, svako treba prijatelja s kojim se može glupirati. ...

  5. #5

    Odgovor: Govor tela u poslovnoj komunikaciji

    - Kao pitanje prvog reda, je da znamo sa kim komuniciramo, ne samo u poslovnoj komukaciji, nego u svim zivotnim situacijama. U tome se ogleda prirodna nadarenost (empatija).
    Sve savete, koji se u poslednje vreme javljaju u tezi beskonacno kolicinama, prihvatati u korist ustede vremena prilikom postavljanja pitanja zasto.
    Meni nije ne zamislivo da ce neko kupiti odredjeno nesto, iz razloga sto vicem na njega ()
    Sve ostalo su male tajne velikih majstora kuhinje, odredjeni recept za odredjeno jelo, zaciniti po ukusu.

  6. #6

    Odgovor: Govor tela u poslovnoj komunikaciji

    Radila sam u Emiratima 6 godina, u Dubaju, na poziciji sales manager-a i svakog Božjeg dana (po pola sata pre početka radnog vremena) smo imali različite kurseve: poslovna komunikacija, držanje tela, mimika lica, delegiranje posla itd.itd.
    Stvarno je istina da u prvih pet minuta sklapamo neki posao ili ne. A tako je i u životu. U prvih par sekundi odlučujemo da li nam se neka osoba dopada ili nam je odbojna - i postoje raznorazne cake da te sekunde proteku za obe strane prijatno )

    I da..nije strano da opaučiš šakom o sto iz sve snage u toku razgovora ili se razdereš, sve dok isto ponavljaš uz osmeh i pozitivan statement. Par puta ponoviš isto- da suprotna strana na podsvesnom nivou zabeleži da je to znak za nešto super, onda još malo bla-bla, pa u sekundi u kojoj nudiš potpisivanje ugovora odalamiš još jednom ili se prodereš i - gotovo.

    Drug forumaš pravo zbori
    _________Una16

  7. #7

    Odgovor: Govor tela u poslovnoj komunikaciji

    Ja bi dobila tikove od tih kurseva, trajno

  8. #8

    Odgovor: Govor tela u poslovnoj komunikaciji

    ukoliko neko ima informaciju gde ima ovakav kurs u NS rado bih ga pohadjao

    bas sam zainteresovan
    trt mrt zivot ili smrti

  9. #9

    Odgovor: Govor tela u poslovnoj komunikaciji

    Citat novi kaže: Pogledaj poruku
    ukoliko neko ima informaciju gde ima ovakav kurs u NS rado bih ga pohadjao


    Sjedi u nekom kaficu stavi naocare za sunce i posmatraj ljude oko sebe dok komuniciraju, ovo je preporuka predavaca kod koga sam ja pohadjao kurs, inace se bavim bankarstvom i vrlo cesto se pokaze tacnim ono sto ljudi pokazu a ne sto izgovore.
    Poruku je izmenio Mish, 16.02.2008 u 07:39 Razlog: citat

  10. #10

    Odgovor: Govor tela u poslovnoj komunikaciji

    Obicno kad naidje neko od sefova u proizvodnju svi masemo rukama jedni drugima

  11. #11

    Govor tela u poslovnoj komunikaciji - rukovanje

    Rukovanje

    Jeste li svjesni da ova spontana, tako obična kretnja, tako puno govori o Vama?

    Rukovanje je prastara kretnja koja se mijenjala kroz stoljeća pa su se razvijale različite varijacije. Suvremeni oblik tog rituala danas se podrazumijeva na početku, ali i na kraju susreta. Ruke se uobičajeno protresu pet do sedam puta.

    Prvo na što morate obratiti pažnju je položaj dlana. Možemo reći da postoji dominantno i podložno rukovanje.

    Dominantno rukovanje
    Nadmoć se prenosi na način da ruku položite tako da je prilikom rukovanja Vaš dlan okrenut prema dolje. Nije potrebno da bude sasvim prema dolje, ali ga valja staviti u položaj da je okrenut prema dolje u odnosu na dlan druge osobe. To pokazuje da ste pripravni voditi glavnu riječ u susretu što slijedi. Jedno ispitivanje pedesetičetiri menadžera pokazalo je da je njih četrdesetidvoje potaknulo rukovanje i da su pritom iskazali svoju dominaciju.

    Podložno rukovanje
    Pružanje ruke dlanom okrenutim prema gore (položaj "prosjak") iskaz je pokornosti. To je osobito izraženo kada drugoj osobi želite prepustiti kontrolu ili, pak, omogućiti da ima osjećaj kako vlada situacijom.

    Nemojte zato izdvajati čin rukovanja od ostalih kretnji osobe: kretnje koje slijede nakon rukovanja dat će dodatne dokaze, podložna osoba nastaviti će s takvim kretnjama.

    "Muški" stisak ruke
    Kada se rukuju dvije dominantne osobe, počinje simbolička borba, jer svaka od njih nastoji dlan druge osobe okrenuti u podložni položaj. Rezultat je stisak u kojem oba dlana ostaju u uspravnom položaju i to je pravo rukovanje ravnopravnih.

    Kako razoružati dominaciju stiska ruke
    Rukujete li se s osobom koja nastoji naglasiti svoj utjecaj, ne samo da je teško silom okrenuti dlan u podložni položaj, nego postaje i prilično očigledno kada u tome i uspijete. U najboljem slučaju, osoba ne mora shvatiti što radite ali Vas može pogledati s čuđenjem, jer ste izazvali nelagodu koji si ne može objasniti. Vježbajte sljedeći način, do razine spontanosti: lijevom nogom iskoračite i pružite ruku na rukovanje.

    Zatim privucite desnu nogu, a lijevom istodobno ponovo zakoračite, i to u intimni prostor osobe (udaljenost manja od 46 cm). Zatim privucite lijevu u ravninu desne noge i tada prihvatite pruženu ruku. Ova taktika omogućava da ispravite stisak ili da ruku druge osobe neprimjetno okrenete u podložni položaj.

    "Rukovanje političara"
    Navest ćemo još jedan način rukovanja, jer ćete ga se nagledati: "rukovanje političara" ili stisak ruke koji se naziva rukavica. Promatrajte malo naše kandidate u predizbornoj utrci: vrlo često primjetit ćete stisak ruke u kojem jedna ruka ulazi dominantno u prostor druge osobe a druga se približava i obuhvaća cijelu ruku u "topli" stisak.

    Inicijator rukovanja, političar, pokušava drugoj osobi dokazati da je vrijedan povjerenja, častan i pristupačna osoba. No, zaboravljeno je ono najvažnije: kada se osobi koju prvi put susrećete pokušate na ovaj način približiti, učinak je često suprotan. Rukavicu primjenjujte samo kod ljudi koje dobro poznajete.

    Neki načini rukovanja su odbojni, poput "mlitavog" ili "mokrog" stiska ruke. Mekan, miran način pružanja ruke poput "krepane ribe" posvuda je nepopularan i ljudi ga često povezuju s karakterom slabića, ma koliko to moglo biti netočno i varljivo.

    Vježbajte i promatrajte – pokušajte osvijestiti svoje rukovanje i prilagoditi ga osobi ili situaciji u kojoj se nalazite.

    Kako bi saznali više o osobi s kojom imate susret, promatrajte i ostale kretnje govora tijela.

    Izvor: MojPosao - Govor tijela - neizgovorene poruke u komunikaciji: Rukovanje – gesta koja govori puno o Vama, ali i o osobi s kojom se rukujete
    Ako nešto najviše mrzim, onda je to mlitav stisak ruke. Onako, omalovažavajući
    Poruku je izmenio little fairy, 25.01.2010 u 21:07
    Prestani razmišljati o svojim granicama..
    Počni otkrivati svoje mogućnosti.

Slične teme

  1. Govor tela
    Autor lado u forumu Psihologija
    Odgovora: 16
    Poslednja poruka: 04.07.2011, 23:20
  2. Slatki ubica tela i duha
    Autor SQUAW u forumu Zdravlje
    Odgovora: 43
    Poslednja poruka: 14.06.2011, 09:48
  3. Odgovora: 1
    Poslednja poruka: 28.03.2011, 16:32
  4. Geografija lica i tela..
    Autor kohili u forumu Filozofija
    Odgovora: 5
    Poslednja poruka: 21.03.2009, 00:16
  5. Najskuplji delovi tela
    Autor alokin74 u forumu Belosvetske zanimljivosti
    Odgovora: 1
    Poslednja poruka: 25.06.2008, 10:36

Tagovi za ovu temu

Vaš status

  • Ne možete pokrenuti novu temu.
  • Ne možete poslati odgovor.
  • Ne možete dodati priloge
  • Ne možete prepraviti svoje poruke
  •