Motori
Strana 1 od 2 12 PoslednjaPoslednja
Prikaz rezultata 1 do 15 od ukupno 24

Tema: Motori

  1. #1

    Motori

    Kawasaki Z 750




    Sa modelom Z 750, japanski proizvođač Kawasaki je nastavio tradiciju izrade kvalitetnih motocikala prepoznatljivog dizajna i vrhunskih performansi

    Jedna od glavnih karakteristika ovakvih motocikala je okretnost sa performansama sportskog motocikla. Iako je ovaj segment motocikala već odavno poznat, tek sada postiže zapažene prodajne rezultate, jer ravnoteža između performansi, upotrebljivosti i cene je maksimalno postignuta. U isto vreme motocikl bi trebao zadovoljiti apetite i sportski nastrojenih vozača. Upravo je takav Kawasaki Z 750. Za narednu sezonu inženjeri iz Akashija su temeljno obnovili veoma uspešan model Z, iza čije se oznake krije istorija koje se ne bi postidele ni fabrike poput Harley-Davidsona.

    Stariji model Z 750 je bio pravo osveženje na tržištu, konkurentan po svim parametrima, pogotovo povoljnom cenom, a titula najprodavanijeg motocikla u Francuskoj govori sama za sebe


    Dizajn je uvek bio jedna od glavnih vrlina Z 750. Silueta novog modela je prepoznatljiva, s tim što je agresivnost dodatno naglašena. Sada mu definitivno priliči epitet streetfighter prerade. Minijaturna prednja maska poseduje namršteno svetlo, koje izgledom podseća na neka svetla iz flote Kawasaki. Rep motocikla je izveden po uzoru na supersportske motocikle, kratak, visoko postavljen, sa odvojenim sedištem za saputnika. Zadnje svetlo sa modela Ninja 1000 se sasvim dobro uklopilo u taj ambijent. Agresivan dizajn upotpunjuje masivni izduvni završetak, izgledom sličan onom koji ima i Suzuki GSX-R 1000. Ovo rešenje dobro prati filozofiju celog motocikla, bez obzira što sve više modela ima izduv ispod sedišta.




    Pogonski agregat ima radnu zapreminu od 748 ccm, sa kompresijom 11,3:1. Takav agregat je dobar izbor na ovakvom motociklu. U praksi se pokazalo da je razvoj snage i obrtnog momenta ravnomeran u svim režimima obrtaja, poseduje mogućnost vožnje u višem stepenu prenosa nego što bi to bio slučaj sa pogonskim agregatom od 600 ccm, a kao rezultat svega toga je manja upotreba poluge menjača.

    Oko pogonskog agregata se nalazi novi ram, veće krutosti, koji u sklopu sa dobrim ogibljenjem vozaču daje dobre povratne informacije. Napred se nalazi upside-down viljuška 41 mm, dok se nazad nalazi klasična viljuška sa malim ojačanjima na koju deluje podešavajući gasni monoamortizer.

    Pneumatici, dimenzija napred 120/70-17 i nazad 180/55-17, se nalaze na lepo dizajniranim naplacima sa Y kracima. Kočenje obavljaju napred polu-plivajući nazubljeni dvostruki diskovi 300 mm sa četveroklipnim kočionim kleštima, dok se nazad nalazi jedan nazubljeni disk 250 mm sa jednoklipnim kočionim kleštima. Na ovom modelu postoji opcija ABS, što bi za manje iskusne vozače bio pravi izbor.


    vrele gume
    Volim je od štala do neba, od blata do pšenice, toplu od ciganskih gudala i blagdanskih očenaša, vršidbenu i zadušničku, smeđu kao devojačke pletenice, tu zemlju čardaša, čaša i bezemljaša ...tu Vojvodinu bogomojačku, i bezbožničku, i ivnsku, belju od jaganjaca, crnju od paljevina, tu Vojvodinu svetonikoljsku, velikogospojinsku...

  2. #2

    Odgovor: Motori

    Ducati Desmosedici RR



    Ducati je ovaj put uspeo kompletnu GP tehnologiju prebaciti na standardne saobraćajnice, predstavivši svoj novi, skupoceni model Desmosedici RR. Motocikl je u potpunosti razvijen u MotoGP institutu firme Ducati.

    Već na prvi pogled se uočava da je Desmosedici brat blizanac GP modela, pri tom fabrika garantuje podudarnost sa modelom Ducati GP6. Oblik u potpunosti prati linije GP6, pa je čak i raspored boje potpuno isti. Štaviše, postoji i mogućnost naručivanja GP sponzorskih nalepnica.

    Pogonski agregat je preuzet od modela sa trkačkih staza. Reč je o četvorocilindarskom agregatu, radne zapremine 989 ccm, sa rasporedom cilindara u L. Fabrika deklariše snagu od preko 200 KS, preciznijih podataka nema. Pogonski agregat odlikuje mala težina, zahvaljujući obilnom korišćenju titanijuma (klipnjače, ventili...) i magnezijuma (poklopci i ostali delovi pogonskog agregata). Menjač je, takođe, preuzet od GP6, kasetnog oblika. Poseduje sistem protiv proklizavanja anti hoping. Upravljanje spojke je rešeno uz pomoć hidraulične radijalne pumpe. Za napajanje gorivom se pobrinuo Magneti Marelli, koje kontroliše veoma brz super procesor oznake 5SM ECU. Da bi se ovaj Ducati mogao registrovati, poseduje sve što je potrebno, katalizator smešten u izduvnom sistemu svodi emisiju izduvnih gasova na odgovarajući nivo. Izduvni sistem ima šemu 4 u 2 u 1, sa uspravnim završetkom na mestu saputnika, tako da čak ni nužan prevoz nije moguć, na opštu žalost šminkera, kojima ovaj motocikl nije ni namenjen. Postoji u ponudi i poseban race izduv koji razvija 102 db, i koji donosi još nešto snage uz minimalne promene na menadžmentu pogonskog agregata.

    Za ram tipičan za Ducati, ne treba ponovo napominjati da je GP-ov klon. U njegovoj izradi koriste se čelični profili cevi ALS 450.

    To garantuje savršene vozne osobine uz odgovarajuću povratnu informaciju, prednost takvog rama mogu uočiti jedino vrhunski vozači. Tako dobar ram zajedno sa specijalnim hlins ogibljenjem pravi nepobedivu celinu. Napred se nalazi upside-down viljuška prečnika 43 mm, oznake FG353 PFF, čije su klizne površine presvučene TiN materijalom radi što manje frikcije. Potpuno je podesiva po svim parametrima. Zadnji amortizer je, takođe, potpuno podesiv, on deluje na masivnu ojačanu mat crnu viljušku, ponovo porekla sa GP6.

    Kompletan rad pogonskog agregata i ostalih parametara se može pratiti preko digitalne instrument ploče. Sa ovim modelom marke Ducati, Marchesini i Bridgestone predstavljaju svoje nove proizvode, naplatke sa sedam krakova i gume posebno razvijene za ovaj motocikl. Kočnice na ovom motociklu su Brembo, poreklo vuku opet od GP6. Prednja radijalno pričvršćena kočiona klešta su napravljena kao monoblok, sa četiri klipa prečnika 34 mm. Deluju na dva plivajuća diska prečnika 320 mm. Na zadnji disk prečnika 240 mm deluju dvoklipna kočiona klešta.
    Volim je od štala do neba, od blata do pšenice, toplu od ciganskih gudala i blagdanskih očenaša, vršidbenu i zadušničku, smeđu kao devojačke pletenice, tu zemlju čardaša, čaša i bezemljaša ...tu Vojvodinu bogomojačku, i bezbožničku, i ivnsku, belju od jaganjaca, crnju od paljevina, tu Vojvodinu svetonikoljsku, velikogospojinsku...

  3. #3

    Odgovor: Motori

    Kawasaki ZX-10 R Ninja


    Osvajač rekorda

    Klasa supersportskih motocikala iz svake godine donosi nova tehnološka poboljšanja, što za posledicu ima sve bolje karakteristike modela. U toj klasi, igru vodi poznata japanska četvorka čiji se motocikli iz godine u godinu smenjuju na tronu. Za predstojeću sezonu jedino je fabrika iz grada Akashi pripremila potpuno novi Kawasaki ZX-10 R, koji bi se ponovo trebao naći na samom vrhu.

    Vizuelno ZX-10 R Ninja je dosta sličan starijem modelu, ali ga ipak par veoma bitnih detalja čine drugačijim. Linije su čiste bez naglog prelamanja, dok je doza agresivnosti prisutnija nego što je to do sada bio slučaj. Prednja svetlosna grupa se sada sastoji iz dva izdvojena mačkasta svetla, između kojih se nalazi veliki usis za vazduh.

    Ispod repa motocikla su postavljena dva izduvna završetka, iznad kojih je centralno zadnje stop svetlo od LED dioda, pored kojeg se sa leve i desne strane u sklopu plastičnih oplata nalaze beli pokazivači pravca. Isti je slučaj i sa pokazivačima pravca napred, tako da je potreba za ugradnjom istih, ali aftermarket, koji ne narušavaju liniju motocikla, izbegnuta.



    Ogibljenje je u potpunosti iznova napravljeno sa mogućnošću podešavanja do najsitnijih detalja. Napred se nalazi upside-down viljuška prečnika 43 mm. Na ZX-10 R se serijski ugrađuje hlins amortizer upravljača, bez kog se sportska vožnja teško može zamisliti. Nazad se nalazi monoamortizer koji deluje na obrnuto okrenutu ojačanu viljušku u mat crnoj boji, što je slučaj i sa ramom.

    Za kočenje su zaduženi napred dvostruki nazubljeni poluplivajući diskovi na koje deluju četvoroklipna kočiona klešta, koja imaju za svaki klip po jednu disk pločicu. Nazad se nalazi jedan nazubljeni disk prečnika 220 mm sa jednoklipnim kočionim kleštima. Nazubljeni diskovi, ma koliko je to čudno, imaju veliku ulogu u smanjenju rotirajućih masa, samim tim efektivni poluprečnik inercije diska se smanjuje.

    Pogonski agregat je poznati četverocilindarski, radne zapramine 998 ccm i ima čak 184 KS pri 11700 o/min, uz pomoć Ram-Aira, koji praktično deluje na agregat kao turbina. Iako su snaga i obrtni moment ostali na nivou prošlogodišnjeg modela, njihove krive su ravnije uz pomoć novog sistema za ubrizgavanje i novog zamajca, pa se stiče utisak da motocikl ima bar desetak konjskih snaga više.




    vrele gume
    Volim je od štala do neba, od blata do pšenice, toplu od ciganskih gudala i blagdanskih očenaša, vršidbenu i zadušničku, smeđu kao devojačke pletenice, tu zemlju čardaša, čaša i bezemljaša ...tu Vojvodinu bogomojačku, i bezbožničku, i ivnsku, belju od jaganjaca, crnju od paljevina, tu Vojvodinu svetonikoljsku, velikogospojinsku...

  4. #4

    Odgovor: Motori

    Silvia, moze malo o Hondi?
    Umro je Ajnštajn, umro je Tesla...a i meni nešto nije dobro

  5. #5

    Odgovor: Motori

    koliko moze da kosta polovna yamaha frezer 2004 godiste tacna oznaka fz 6 s

  6. #6

    Odgovor: Motori

    lako je biti lud al' je tesko to izdrzati

  7. #7

    Odgovor: Motori

    Silvija svaka čast na posvećenosti motorima i na tvojim odgovorima. Ne javljam se ali sam često ali si me oduševila svojim angažovanjem u tome da pomogneš u odgovorima. Pozdrav od Zlaje iz MK Brothers.

  8. #8

    Odgovor: Motori

    Jako mi se sviđa da dođem na ovaj forum jer ima šta da se pročita. Ja sam Zlaja iz MK Brothers i danas me jedan tip u gradu zaustavio i rekao da su mu pre dva sata ukrali KLE 600 zelene boje pa ako je vidim negde da mu javim na (izbrisani podaci, javite mi se na pp) pa vas molim kao bajker koji želi da pomogne bajkeru a kojeg sam prvi put video da ako negde vidite takav motor da mu javite ili meni na ovom forumu . Hvala vam svima u njegovo ime.
    Poruku je izmenio SQUAW, 03.11.2008 u 19:10 Razlog: izbrisan broj telefona

  9. #9

    Odgovor: Motori

    2009 Honda XL700V Transalp



    General information

    Model: Honda XL700V Transalp
    Year: 2009
    Category: Touring
    Rating: 75.7 out of 100.

    Engine and transmission

    Displacement: 680.20 ccm (41.51 cubic inches)
    Engine type: V2
    Stroke: 4
    Power: 59.13 HP (43.2 kW)) @ 7750 RPM
    Torque: 60.00 Nm (6.1 kgf-m or 44.3 ft.lbs) @ 5500 RPM
    Compression: 10.0:1
    Bore x stroke: 81.0 x 66.0 mm (3.2 x 2.6 inches)
    Fuel system: Injection. PGM-FI electronic fuel injection
    Valves per cylinder: 4
    Fuel control: SOHC
    Ignition: Digital transistorised with electronic advance
    Starter: Electric
    Cooling system: Liquid
    Gearbox: 5-speed

    Transmission type final drive: Chain

    Physical measures

    Dry weight: 218.0 kg (480.6 pounds)
    Seat height: 841 mm (33.1 inches) If adjustable, lowest setting.
    Overall height: 2,250 mm (88.6 inches)
    Overall length: 2,250 mm (88.6 inches)
    Ground clearance: 177 mm (7.0 inches)
    Wheelbase: 1,515 mm (59.6 inches)

    Chassis and dimensions

    Front suspension: 41 mm leading-axle telescopic fork,177 mm axle travel
    Rear suspension: Pro-Link with adjustable compression damping, 173 mm axle travel
    Front tyre dimensions: 100/90-R19
    Rear tyre dimensions: 130/80-R17
    Front brakes: Double disc
    Front brakes diameter: 256 mm (10.1 inches)
    Rear brakes: Single disc
    Rear brakes diameter: 240 mm (9.4 inches)
    Speed and acceleration
    Power/weight ratio: 0.2712 HP/kg

    Other specifications

    Fuel capacity: 17.50 litres (4.62 gallons)
    Color options: Orange, blue, red, gray


    Poruku je izmenio bloom73, 11.04.2009 u 06:56

  10. #10
    Odlicna stvarchica, Hondin kvalitetan V-2 engine.
    Jedino bih voleo da naprave super-moto verziju, naravno sa nesto vecim diskovima napred,
    i mozda malo agresivnije boje i neke detalje.
    To bi lichilo malo na Dorsodura, ali manje agresivno i lakse za voznju.
    Mashina za sve.

    Chudi me da Honda skoro ni ne pokusava da udje na super-moto trziste, velika greska.
    Imaju sve preduslove za to, pre sve fantasticne pocetne platforme: Transalpa i velikog i malog Varadera...

    Citat cvishna kaže: Pogledaj poruku
    Brat poseduje Kawasakija KLE500 prošle godine je novog kupio...mogu samo reći da je lud doživljaj voziti ga, premda ja lično imam zamerku, a to su kočnice, nisu mi nešto sigurne. A što se tiče brzine...pa do 120 se može kontrolisati, preko te brzine mi se čini nesiguran.
    To su i generalne zamerke KLE-u od strane vecine vlasnika i ljubitelja.
    S druge strane, on to kompenzuje solidnom pouzdanoscu i trajnoscu,
    jednostavnim odrzavanjem i povoljnom cenom.

    Na sve to treba dodati i da SE KLE gotovo nepromenjen (sem kozmetike)
    proizvodi od kraja osamdesetih, kad je i projektovan, a u to vreme i kocnice
    i ponasanje na putu bili su mnogo prihvatljiviji nego danas.

    Zreo je za penziju, ali ne vidim ni u najavi neku zamenu za njega.
    Versys, po meni, nije zamena za KLE, vec nesto sasvim novo.
    Poruku je izmenio silvia, 11.04.2009 u 08:41 Razlog: 2 uzastopna posta
    Eto, sad ce dobiti kompleks...

  11. #11

    Odgovor: Motori

    Citat MaNemoj kaže: Pogledaj poruku
    To su i generalne zamerke KLE-u od strane vecine vlasnika i ljubitelja.
    Da jesu, evo brat je imao pre par meseci udes...ispred njega žena u kolima je zverala negde sa strane i odlučila naglo da zaustavi vozilo...brat nije uspeo da zakoči (vozio je oko 60 km tada) i zalepio se za njen branik...posledica je puknut skočni zglob...u padu sa motora, motor je pao na njega i direktno na zglob...tako da potpisujem još jednom za loše kočnice.

  12. #12

    Odgovor: Motori

    Teško je upasti na enduro tržište uz BMW i KTM koji postavljaju standarde, a uz to su im cifre vrtoglave...

    Mislim da za pristojnu sumu može da se nabavi nešto poput ,dolepomenutih, Varadera ,Transalpa ili V-Storma,možda Aprilie Pegaso(mada se na mnogim forumima ne izjašnjavaju baš pozitivno o ovom zadnjem)..

  13. #13

    Odgovor: Motori

    Sto se tiche heavy endura (adventure) Honda je tu sasvim OK,
    mada tacno je da se ne hvata u kostac sa KTM-om i BMW-om.
    A sto se tiche super-moto varijanti, BMW tu nema neki veliki izbor,
    za razliku od KTM-a kojem je to maltene zastitni znak.

    Inace Honda je ogromna kompanija, i mislim da bi oni mogli
    da naprave prodor tu, ali izgleda da njihove menadzere nesto i ne privlaci.

    Transalp mi se svidja, V-StRom onako... inace, vise sam za Versysa.
    Pegaso je lep motor, pogotovo aktuelni model, jedino sto nisam ljubitelj
    jednocilindrasha nikako.
    Eto, sad ce dobiti kompleks...

  14. #14

    Odgovor: Motori

    Honda VFR800 (VFR750) - Interceptor

    ...e to je je jedan legendaran motor, a posto ja slavan zahvaljujuci
    kvalitetu izrade, pouzdanost i karakteristika agregata,
    kao i svojoj fleksibilnosti.

    Agregat je prilicno poseban i drugaciji...
    radi se o V4 izvedbi, top kvaliteta.
    Od povecanja zapremine sa 750 na 800 primenjena je i tehnika
    varijabilnog upravljanja ventilima (VTEC) cime je postignut jos
    bolji obrtni momenat na nizim obrtajima, a da pritom nije izgubljena
    snaga na visim obrtajima. Takodje, razvoj snage i obrtnog momenta kroz
    sve rezime rada je linearan, bez "rupa".
    Obrtni momenat je i inace bolji V motora, nego kod rednih.
    Ovo ga cini veoma fleksibilnim u voznji, omogucavajuci opustenu
    voznju na nazim obrtajima, a da pritom nema gusenja ili neckanja
    ako ustreba malo ostrije ubrzanje.
    Kad se pozeli sportska voznja, ni tu nema problema,
    transormishe se u pravog sportistu.

    VFR800 nije ekstremni sportista, ali daleko od toga da mu je sportska
    voznja strana. Jos jedna njegova osobina koja ga cini fleksibilnim je
    udobnost. Polozaj sedenja je dovoljno udoban za duza putovanja,
    kao i za voznju sa saputnikom, a opet, i ovde nudi sve potrebno za
    malo sportske voznje. Udobnost na duzim putovanjima dodatno pruza i
    mnogo bolja zastita od vetra nego sto je to slucaj na
    super-sport modelima.

    Tu je i vrlo kvalitetno oslanjanje, i prednje i zadnje sa podesavanjem
    tvrdoce i rebound efekta (povratnog smera).

    Bezbednost je takodje na nivou.
    Honda se potrudila, i projektovala jedinstven kocioni sistem na
    trzistu: Dual CBS. Radi se elektrenskom rasporedjivanju sile kocenja
    izmedju prednjeg i zadnjeg tocka, i to tako sto prilikom kocenja
    prednjom kocnicom, sistem delimicno (manjom silom) kocii zadnjim tockom.
    Isto tako, prilikom kocenja zadnjom kocnicom, sistem delimicno koci
    i prednjim diskovima. Dodatno, model za 2008/2009 standardno se
    obija sa ABS-om. Dual CBS nije bas omiljen kod sportski orijentisanih
    vozaca, jer je za sportsku voznju (i iskusne vozace) bolja varijanta
    kad vozac ima potpunu nad kocenjem.
    Na aktuelnom modelu nalazi se druga generacija Dual CBS sistema.

    Kad se sve skupi na gomilu; kvalitet i pouzdanost, fleksibilnost,
    snaga i obrtni momenat,dobije se fantastican paket.
    Meni licno se svidja i dizajn, mada to ne znaci da mora svakom
    da se svidja. Na sve ovo treba dodati ogroman izbor svakojake dodatne
    opreme za koji se Interceptora moze naci, sto od strane samo Honde,
    sto od raznih specijalizovanih proizvodjaca.

    Na sledecoj generaciji Interceptora, ocekuje se treca generacija
    Dual CBS-a, sa boljim karakteristikama, kao i Hondin novi elektronski
    kontrolisani ABS sistem (C-ABS) koji je svoje mesto vec nasao na
    Hondinim super-sport modelima za 2009 godinu.
    Ocekuje se i novi, snazniji i savrseniji agregat: na internetu kruze
    neproverene price da se sprema V5 agregat od 1000 cc.


    SPECIFIKACIJE

    - Agregat
    Opis Vodom hladjeni, 4 takta, 16-ventila DOHC,
    V4 raspored cilindara (pod uglom od 90'),
    VTEC - verijabilno upravljanje ventilima
    Zapremina 782 cc
    Precnik i hod klipa 72 x 48 mm
    Kompresija 11.6:1
    Dovod goriva PGM-DSFi Elektronsko ubrizgavanje
    Snaga 107 KS pri 10500 obr/min
    Max. Torque 80Nm pri 8,750 obr/min
    Paljenje " Computer-controlled digital with three-dimensional
    mapping and electronic advance"
    Prenos 6-stepeni menjac, finalni prenos: lanac

    - Dimenzije
    Duzina x Sirina x Visina 2120 x 735 x 1195 mm
    Visina sedista 805mm
    Klirens 130mm
    Zapremina rezervoara 22 L
    Tezina 218 kg

    - Tockovi, gume, oslanjanje, kocnice
    Prednji tocak 17 x MT3.50 'U'-section 6-spoke cast aluminium
    Zadnji tocak 17 x MT5.50 'U'-section 5-spoke cast aluminium
    Prednja guma 120/70 ZR17
    Zadnja guma 180/55 ZR17
    Prednja oslanjanje 43mm HMAS cartridge-type telescopic fork (SHOWA) with stepless pre-load adjustment, 109mm axle travel
    Zadnje oslanjanje Pro-link with gas-charged HMAS damper (SHOWA), 7-step preload and stepless rebound adjustment, 120mm axle travel
    Kocnice napred 296mm x 4.5mm dva plutajuca diska, troklipne cheljusti, Dual CBS + ABS
    Kocnice nazad 256 x 6mm disk troklipne cheljusti, Dual CBS + ABS


    h t t p://en.wikipedia.org/wiki/Honda_VFR800
    h t t p://www.bikepics.com/honda/vfr800/



    PS
    Ako ima stamprashji greshaka, sorry, zurio sam i smorio sam se malo...





    Eto, sad ce dobiti kompleks...

  15. #15

    Odgovor: Motori

    Јел има неко нешто занимљиво о кросерицама?

Strana 1 od 2 12 PoslednjaPoslednja

Slične teme

  1. Klasični motori mogli bi da budu znatno štedljiviji
    Autor HLEBmaster u forumu Nauka i tehnologija
    Odgovora: 4
    Poslednja poruka: 23.09.2009, 20:12
  2. Motori i delovi
    Autor zecaso u forumu Auto-moto
    Odgovora: 5
    Poslednja poruka: 24.02.2008, 21:38

Tagovi za ovu temu

Vaš status

  • Ne možete pokrenuti novu temu.
  • Ne možete poslati odgovor.
  • Ne možete dodati priloge
  • Ne možete prepraviti svoje poruke
  •