Auto gume
Prikaz rezultata 1 do 12 od ukupno 12

Tema: Auto gume

  1. #1

    Auto gume

    Koje auto gume koristite i šta mislite koje su najbolje?
    Koliko često ih menjate?
    Gaa wiin daa-aangoshkigaazo ahaw enaabiyaan gaa-inaabid


  2. #2

    Odgovor: Auto gume

    Citat SQUAW kaže: Pogledaj poruku
    Koje auto gume koristite i šta mislite koje su najbolje?
    ju mast bi dzoking

    znam samo za onog mumiju.. ako je taj uopshte ima veze s gumama


    Koliko često ih menjate?
    po potrebi.. ili kad mi pukne na autocesti ko zadnji put ili kad je izbushe ko onomad
    moomoo meee jooouu

  3. #3

    Odgovor: Auto gume

    izgleda da se ja ovde najbolje kuzhim u gume
    moomoo meee jooouu

  4. #4

    Odgovor: Auto gume

    kuzis kuzis

    bas sam prosle zime kupio nove gume... otisao u radnju i odabrao neku srednju cijenu
    slabo im se ja razumijem u kvalitet... znam samo da ne valja ako je previse isplastificirana
    i prestao sam davno da koristim cisto ljetne ili cisto zimske... sad univerzalce picim samo
    You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world.

  5. #5

    Odgovor: Auto gume

    ma zaza nas indijanac ... garant razvija neki biznis pa se raspituje...
    ću ti dam dve gume kao nove, za 3 bufala i paklu smešnih cigara (moze i rinfuz za lulu)

    Mišelinke i Goodyear su ti pod "A" ...
    Ja isključivo kupujem Mišelin... jer su kod mene uslovi eksploatacije takvi da mi se ne isplati kupiti nešto lošije...Probao sam ja i TG...i Con... i Korm..... al

    U ovom slucaju kupovine vazi "kolko para tolko..."
    Sto skuplje to izdržljivije,dugotrajnije....itd....

    zavisi koliko prelaziš (km) i koji je auto u pitanju....

    ako se vozikaš po gradu i s'vremena na vreme odeš negde malko dalje ...a pri tom imaš neki lagan (mali auto)... onda možeš slobodno da kupiš i Tigar ili Kormoran,Continenntal, Fulda....
    Poruku je izmenio pumba, 27.02.2007 u 16:06
    Iskustvo je ono što imaš kad ti više ne treba

  6. #6

    Odgovor: Auto gume

    Ja mislim da moje se zovu Goodyear,treba da pogledam,ali najbolje trositi malo vise,pa ipak imati dobre gume,jer to je sigurnost za vozaca,a i traje duze nego jedna jeftina,u stvari ja ne razumem bas u te stvari,ja samo vozim......
    No me toques

  7. #7

    Odgovor: Auto gume

    ...napred michelin...pozadi pirelli....

  8. #8

    Odgovor: Auto gume

    Najbolje su mi se do sada pokazale michelinke, ali su i najvise kostale.
    Sava gume izbegavati u sirokom krugu, na 30.000km nije ostalo nista od njih.
    A sto imam sada par guma, zovu se Matador, ima plastike u smesi vise nego u ostatku kola zajedno, sto se vise zagrevaju, to slabije prijanjaju, polukruzno u 2 brzini je sa njima uvek avantura sa nepoznatim krajem, ma djubre (dobio sam ih uz kola, ni jako pijan ih nebi kupio)...
    Ono što osoba doživljava u stvari nije realnost; više je hipoteza koja može ali ne mora biti tačna.

  9. #9

    Odgovor: Auto gume

    Citat Mind_reset kaže: Pogledaj poruku
    Najbolje su mi se do sada pokazale michelinke, ali su i najvise kostale.
    Sava gume izbegavati u sirokom krugu, na 30.000km nije ostalo nista od njih.
    A sto imam sada par guma, zovu se Matador, ima plastike u smesi vise nego u ostatku kola zajedno, sto se vise zagrevaju, to slabije prijanjaju, polukruzno u 2 brzini je sa njima uvek avantura sa nepoznatim krajem, ma djubre (dobio sam ih uz kola, ni jako pijan ih nebi kupio)...
    ...potpuno se slažem...menjaj matadora što pre dok si čitav....a savu ni u dunav....

  10. #10

    Odgovor: Auto gume

    Sto se tice cena guma,kod nasih suseda,Hravata,gume su jeftinije za oko 30%.
    Na primer Barum je ovde 5.200,00 a u Iloku 3.450,00

  11. #11

    Odgovor: Auto gume

    Evo, baš sam prekjuče menjao pneumatike na autu. Kupio sam Tigrove 175/70 R13 82T M+S pneumatike, ma da kao najbolje smatram Mishelin . Mišelinke su bolje, ali ne toliko koliko im je cena veća. Mislim da je Tigar srazmerno ceni i svim ostalim performansama po meni jedan od najboljih guma, i ispred je Trayala. Takodje smatram da je Trayal bolji od Baruma i Sava guma i td....

    Svoje pneumatike sam platio 3000din/kom. Plus što je otišlo i još 200din/kom-za balansiranje točkova koje morate obavezno odraditi pri montiranju i zameni pneumatika.
    Dobio sam 3godine garancije na njih, što je inače klasika-obično se dobiju 2-3god garancije ili oko 30.000-40.000 predjenih km.


    PS: Nego da predjemo na priču za manje upućene, i unapred se izvinjavam što će biti malo opširnije, ali videćete i objašnjenje oznaka i neke bitne stvarčice o pneumaticima koje treba znati:

    Postoje dve vrste pneumatika u zavisnosti od rasporeda platna na njima, i to radijalni i dijagonalni pneumatici. Nas ovde interesuju radijalni-tj. za auta, dok se dijagonalni koriste na terenskim, radnim i specijalnim vozilima koja se koriste van tvrdih podloga, kao i na teretnim vozilima i nekim autobusima.

    Pri kupovini pneumatika gledamo šaru ili dezen, koju čine kanali kojima je ispresecana gazeća površina protektora-tj. gazećeg dela . Šara protektora se bira u zavisnosti od karakteristika i kvaliteta podloge u odnosu na prijanjanje točka. Na idealnoj tvrdoj podlozi, najveća gazeća površina (što rezultuje najboljom upravljivošću i pogonom) dobija se sa sasvim glatkom površinom protektora. Međutim, u realnim uslovima podloga je često vlažna, tako da bi sasvim glatke gume na takvoj površini "zaplivale" pa bi vozilo izgubilo kontakt sa podlogom, što je izuzetno opasno. Zato standardne gume za vozila obavezno imaju šaru, odnosno kanale na gazećoj poršini kojima se odvodi višak vode, pa pneumatik i u takvim uslovima prijanja za podlogu.

    Postoje neke opšte preporuke za izbor šare na protektoru. U načelu, za tvrde i suve podloge bira se šara sa manjom površinom kanala, čime se postiže bolje prijanjanje za podlogu, manje habanje i manje bočno klizanje. Za vožnju po podlogama različitih karakteristika bira se univerzalna šara sa manje uskih kanala na sredini i sa dubljim kanalima sa spoljne strane gezeće površine.Za kretanje po lošim zemljanim podlogama biraju se šare koje su dublje i šire. Slično važi i za podloge pokrivene snegom. Pored toga, neke vrste guma namenjene za kretanje po ledu i snegu imaju i radijalno postavljene "eksere" koji znatno olakšavaju kretanje vozila. Pored osnovnih, odnosno dubljih kanala, šara ima i manja udubljenja koja omogućavaju bolje hladenje gazeće površine protektora. Takođe, postoje i manja udubljenja koja omogućavaju izvesno savijanje pojedinačnih blokova koji čine šaru pri nailasku na neravnine. Danas postoji veliki izbor šara za pneumatike putničkih vozila i svaki proizvođač preporučuje odreden desen za određene vrste podloge, o čemu se pri kupovini pneumatika treba unapred obavestiti. Kada se radi o protektorima terenskih vozila ili traktora, šara može biti vrlo reljefna. Npr., zadnje gume traktora obavezno imaju strelasto postavljena rebra koja obezbeđuju dobro prijanjanje na blatnjavim podlogama, ali i samočišćenje gume od zemlje koja se na njima zadržava. Na većini tipova savremenih pneumatika na protektorima se nalaze poprečne trake koje imaju ulogu indikatora pohabanosti. One postanu vidljive kada se protektor istroši za određenu debljinu šare. Neki od ovakvih indikatora mogu da proizvode tupi zvuk pri kretanju točka, čime se vozač upozorava da je pneumatik pohaban i da ga treba zameniti. Kod pneumatika bez unutrašnje gume (tubelesa pneumatici), guma je u direktnom dodiru sa naplatkom točka. Pneumatici bez unutrašnje gume su znatno bezbedniji u slučaju oštećenja-zato ja uvek kupujem tubeleske, ali napominjem, za njih morate imati adekvatne felne. Ako u toku vožnje dođe do proboja takvog pneumatika vazduh iz njega izlazi sporije, za razliku od pneumatika sa unutrašnjom gumom tzv. zračnicom, kod koga pri proboju vazduh ističe naglo, što dovodi do skretanja vozila sa pravca. Unutrašnja guma se smešta u unutrašnjost spoljne gume i služi da obezbedi hermetičnost pneumatika. Inače, na bočnim stranama gume nalaze se oznake. Najvažnija karakteristika pneumatika je tzv. profil pneumatika koji se definiše sa dva podatka: širinom poprečnog preseka torusa, B i odnosom visine prema širini poprečnog preseka torusa H/B izraženom u procentima. Danas su najčešce u upotrebi tzv. niskoprofilni pneumatici kod kojih je odnos H/B između 70% i 50%-kod njih je točak iste dimenzije, ali je guma manja, tako da ostane više mesta za kočnice-uglavnom su ove gume za brza vozila i dobre puteve.Druga važna karakteristika pneumatika je njegov unutrašnji prečnik, tj. prečnik na kome se nalaze pete pneumatika. Ovaj prečnik mora odgovarati spoljašnjem prečniku naplatka, jer u protivnom pneumatik neće moći da se montira na naplatak. Treća važna karakteristika pneumatika je opseg brzina za koje je konkretan pneumatik namenjen. Uvek treba imati na umu da radno opterećanje i zagrevanje pneumatika direktno zavise od brzine kretanja vozila, tako da nikako nije svejedno ako se pneumatik namenjen za manje brzine koristi za vožnju većim brzinama.

    Na primeru oznaka gume koju sam ja kupio objasniću vam broj po broj šta znači, a isti je sistem i za vase gume-o tome pri kupovini morate voditi racuna: Tigrove 175/70 R13 82T M+S Tigar-je proizvodjač,tj. Firma , 175-je broj koji označava Širinu profila (B)-tj. 175mm je širok moj pneumatik, 70-je drugi broj i on nam govori o odnosu visine prema širini profia, H/B, izraženom u %,tj. 175mm*70%=122.5mm odstojanja od tla do felne kad je optimalno naduvana. R-označava da je pneumatik iz grupe radijalnih pneumatika, 13 "ovaj broj označava unutrašnji prečnik, tj. Prečnik felne u inčima tj. 13*25.4mm=330mm je prečnik felne. Zatim sledi br. 82 koji označava nosivost (nisam baš siguran kolika je, al mislim da je za ovu oznaku to 475kg/točku). Posle tog broja nosivosti ide oznake za brzinu za koju je predvidjen pneumatik-kod mene je to slovo T-a ono označava maximalno dozvoljenu brzinu od 190km/h. I na kraju M+S oznacava pneumatik namenjen i za mokru i za suvu podlogu, tj . zimsko-letnji.

    Uobičajeno je da se kod radijalnih pneumatika širina profila, B, izražava u mm, dok se kod dijagonalnih pneumatika, koji su znatno češci u USA, širina profila izražava u inčima.Kod dijagonalnih se mesto R stavlja oznaka S, H ili V

    Napisaću vam oznake da znate za indeks maximalne brzine za koju je predvidjen pneumatik, a to će vam dosta značiti pri kupovini:
    Oznaka/max dozvoljena brzina: A1/5km/h ; A2/10km/h; A3/15km/h ; A4/20km/h; A5/25km/h ; A6/30km/h; A7/35km/h; A8/40km/h; B/50km/h; C/60km/h; D/65km/h ; E/70km/h; F/80km/h; G/90km/h; J/100km/h; K/110km/h; L/120km/h; M/130km/h; N/140km/h; P/150km/h; Q/160km/h; S/180km/h; T/190km/h; H/210km/h; V/240km/h; W/270km/h; Y/300km/h.

    Na nekim pneumaticima može se naći i oznaka za broj slojeva niti korda u karkasi (Ply Rating-PR). Tako, na primer, oznaka 4PR kaže da je pneumatik napravljen od 4 sloja niti korda. Takođe, zavisno od standarda koji se primenjuju, na pneumaticima se mogu naći druge oznake.

    Šare na pneumatiku treba po propisu da su dubine bar 5mm . U protivnom pneumatik neće imati dovoljnu moć da potisne i izbaci vodu s" puta po kišnom vremenu, a vozilo neće imati dobar manevar i dobro kočenje, pa će zaustavni put biti mnogo duži, a sebe ćete izložiti riziku da vam se zanese zadnji deo auta, i takoreci okrene u krug-a i policija pise kazne za izlizane pneumatike. Dobre gume i optimalan pritisak u njima mogu vam smanjiti značajno potrošnju goriva oko 10%, pa i više. Pritisak u pneumatiku treba proveravati kada su gume hladne, tj. kada je od vožnje proteklo neko vreme. Tokom vožnje gume se zagrevaju, pa samim tim i pritisak vazduha u njima raste u proseku 0.2 do 0.3 bar u odnosu na propisanu vrednost. Kada je vozilo pod punim opterećenjem ili vuče prikolicu, pneumatike treba napumpati za oko 0,2 bar iznad normale. Pritisak vazduha treba proveravati najmanje jednom mesečno. Ako između dva očitavanja primetite da pritisak opada to je siguran znak da treba posetiti vulkanizera. Blago opadanje pritiska je najčešce znak da pneumatik pušta na ventilu ili na naplatku ako je ovaj oštecen (tubeless gume). Ponekad i oštar predmet (ekser, klin i sl.) koji se zario u gumu na specifičan način dovodi do sporog isticanja vazduha. Obavezno treba povremeno proveravati gazeću površinu protektora. Istrošenost gazeće površine zavisi od mnogo faktora, kao što su pritisak u pneumatiku, vrsta podloge, temperatura okoline, opterećenje, način vožnje, tehničko stanje vozila i sl. Pojava istrošenosti gazeće površine može da ukazuje na dotrajalost pneumatika, na neodgovarajući pritisak u pneumatiku, na neodgovarajuću geometriju točka, na loše centriranje trapa ili na neizbalansiranost točka. Svaka od ovih pojava zahteva hitno preduzimanje korektivnih mera radi obezbeđenja aktivne bezbednosti vozila. Istrošenost sredine gazeće površine je najčešce znak da je pritisak u penumatiku prevelik. Ravnomerna istrošenost bočnih delova gazeće površine ukazuje na suviše nizak pritisak u pneumatiku.Istrošenost samo jedne bočne strane gazeće površine ukazuje na neodgovarajuće centriranje trapa. Tada točkovi "vuku" na jednu stranu. U pokušaju da održi pravac, vozac stalno usmerava kola u jednu stranu, tako da se opterećuje samo jedna strana protektora Nepravilno trošenje guma ukazuje na neizbalansiranost gume. Ako se u toku vožnje javljaju vibracije i buka, to je najverovatnije znak da gume nisu dobro izbalansirane. Ova pojava znatno povećava zamor vozača na dugim vožnjama, a takođe negativno se odražava na sistem oslanjanja vozila. Gume uvek treba balansirati posle prve montaže, jer nove gume nisu nikada izbalansirane, ili posle bilo kakve intervencije na njima, odnosno na svakih 5000 do 8000 pređenih km. Balansiranje guma vrši se posle montaže na naplatak, tačnije rečeno balansira se čitav točak, i to tako što se na spoljašnju i unutrašnju stranu dodaju tegovi odredene mase. Ako se na protektoru javi nepravilno jako istrošenje, pneumatik treba zameniti, jer to ukazuje na moguće greške u materijalu ili izradi. Ako se na protektoru i bočnim stranama primećuju sitne pukotine i ako je protektor oštećen to je siguran znak da je guma dotrajala i da je treba zameniti. Ako se sa bočne strane pneumatika pojave bilo kakve izbočine (bubrezi) obavezno ga treba zameniti.

    Opšte je pravilo da se pneumatici zamenjuju najkasnije posle 6 godina. To važi samo ako su svi uslovi eksploatacije bili idealni. Međutim, s obzirom da su idealni uslovi retko prisutni, pneumatike treba menjati i znatno ranije, već kada se jave prvi znakovi istrošenosti, bez obzira šta je dovelo do toga. Pneumatike na prikolicama treba zameniti najkasnije posle 8 godina. Rezervni točkovi mogu biti i strariji od 6 godina, ali ih tada treba koristiti samo u slučaju nužde. Ako se vozilo ne vozi duži period korisno je skinuti pneumatike i vozilo osloniti na tzv. "klocne" kako bi se izbegla deformacija pneumatika pri stajanju. Uvek treba imati na umu da je guma kao materijal podložna starenju i da, bez obzira na intenzitet korišćenja, pneumatike treba zameniti po isteku određenog vremena. Na intenzitet starenja gume najviše utiče izloženost sunčevim zracima, prisustvo vlage, temperaturske promene i prisustvo hemijskih agenasa od kojih je najrazorniji ozon. Tokom vožnje treba što više izbegavati oštre ivičnjake, rupe, izbočine i oštre predmete. Ako ipak treba preći preko takvih prepreka, to treba učiniti minimalnom brzinom. Najkritičniji režimi vožnje u pogledu opterećenja i istrošenja pneumatika su oštro skretanje, naglo ubrzavanje uz tzv. "potpisivanje"na kolovozu i naglo usporavanje uz škripu pneumatika. Ako se vozi na ta takav način pneumatci neće dugo trajati. sa bočne strane pneumatika pojave bilo kakve izbočine (bubrezi) obavezno ga treba zameniti.

    Rotacija pneumatika na vozilu preporučuje se kao mera kojom se obezbeđuje ravnomerno trošenje pneumatika. Opšte je pravilo da pneumatike treba menjati između 5000 i 7000 pređenih km. Ako se vrši zamena tubeless pneumatika obavezno treba zameniti i ventil. Ako ne menjate sve pneumatike, treba voditi računa da pneumatik koji se zamenjuje mora da bude istih dimenzija kao i ostali. Ne treba mešati vrstu i dimenzije pneumatika na istoj osovini. Takođe, ne treba mešati vrstu pneumatika na istom vozilu (radijalni i dijagonalni), zbog vrlo velike razlike u karakteristikama prijanjanja.
    Poruku je izmenio Aca1983, 31.05.2007 u 00:22
    ...................

  12. #12

    Gume Za Vw Vento?

    Pitanje E Koje Dimenzije Gume Mogu Da Stavim Na Vozilo Vw Vento 1,9tdi,90ks I God.proizv.1995god. Po Knjizici Ima Celicne Felne 5,5 X 14" Et45 I Gume 185-60/r14. Kupio Sam Alu Felne 6j X 14" Et38 I Hteo Bih Da Mi Neko Kaze Koje Dimenzije Gume Da Kupim. Imam Dilemu Dali Mogu Da Uzmem Malo Vise Gume 185-65/r14 Ili 190-60/r14,a Da Vozilo Neizgubi U Stabilnosti Ili Poveca Potrosnju. Da Napomenem Da Felne Su Malo Izbacene T.e Za 7mm Vani Nego Celicne. Hvala.

Slične teme

  1. Vas auto iz snova
    Autor swba u forumu Auto-moto
    Odgovora: 56
    Poslednja poruka: 20.02.2015, 17:00
  2. Auto-Moto vesti
    Autor Charlie Harper u forumu Spomenar
    Odgovora: 37
    Poslednja poruka: 04.12.2011, 13:29
  3. Najpopularniji auto kod nas
    Autor Lady S u forumu Auto-moto
    Odgovora: 7
    Poslednja poruka: 13.11.2007, 22:33

Tagovi za ovu temu

Vaš status

  • Ne možete pokrenuti novu temu.
  • Ne možete poslati odgovor.
  • Ne možete dodati priloge
  • Ne možete prepraviti svoje poruke
  •