Koliko smo mi obrazovani? - Strana 3
Strana 3 od 4 PrvaPrva 1234 PoslednjaPoslednja
Prikaz rezultata 31 do 45 od ukupno 54
  1. #31

    Odgovor: Koliko smo mi obrazovani?

    Posle završenog prvog razreda gimnazije u Srbiji, školovanje sam (silom prilika) nastavila u Parizu. To je bilo sedamdesetih godina prošlog veka. Tada su Francuzi (đaci) imali srpski kompleks. Gde god je bilo Srba u školi, Francuzi su bili ispod njihovog nivoa, potpuno frustrirani.

    Sve je to tumačeno srpskom "prirodnom inteligencijom", "nebeskim poreklom" i td. Ali, ne i radom, učenjem, zalaganjem.
    Francuzi, poznati po upornosti, trudu, zalaganju, uspevali su, nekako, da dostignu približno naš nivo. A mi, poznati po "uspavljivanju na lovorikama", nismo se, baš, mnogo trudili da zadržimo distancu koja nam je omogućavala "kačenje" epiteta "iznad, vrhunski, nenadmašni...". Uljuljkivali smo se na već poznatom statusu "pametni" i, kao po običaju, utopili se u svakidašnje.

    I gde smo sada? Cene naše stručnjake po svetu, ali oni su se, kao stručnjaci, oformili u Srbiji. Da li bi bili toliko priznati da su učili u inostranstvu, zajedno sa domaćinima? Teško. Jer, mi smo uljuljkani u shvatanju da smo najpametniji, pa ne moramo mnogo da radimo i da se trudimo, a oni koji smatraju da se samo radom postižu uspesi, nas uveliko preskaču.

  2. #32

    Odgovor: Koliko smo mi obrazovani?

    Bavim se tehnikom i mogu da kazem sledece: kada mi dodju na intervju, obicno se ljudi sa srednjom skolom mnogo bolje kotiraju, zato sto im je ynanje mnogo vece od onih sa fakultetom. Zvuci paradoksalno, ali je tacno. Znanje koje je potrebno za rad u praksi se ocigledno ne dobija katedrama. Tamo se de profesori koji nemaju dodira sa zivotom, vec sa svojim tezama i teorijama, pricaju bajke i zatupljuju ljude. Prakticna znanja se uglavnom sticu iz prakse ili kod kuce.
    Stvoriću svoj mali raj i u njega primiti one koji su mi već u srcu.

  3. #33

    Odgovor: Koliko smo mi obrazovani?

    Citat Sunny kaže: Pogledaj poruku
    Bavim se tehnikom i mogu da kazem sledece: kada mi dodju na intervju, obicno se ljudi sa srednjom skolom mnogo bolje kotiraju, zato sto im je ynanje mnogo vece od onih sa fakultetom. Zvuci paradoksalno, ali je tacno. Znanje koje je potrebno za rad u praksi se ocigledno ne dobija katedrama. Tamo se de profesori koji nemaju dodira sa zivotom, vec sa svojim tezama i teorijama, pricaju bajke i zatupljuju ljude. Prakticna znanja se uglavnom sticu iz prakse ili kod kuce.
    To je tacno evo na primeru moga Caleta pre par godina kada je imao konkurs za primanje radnika u proizvodnji i transportu mnogo je bolje sa srednjoskolcima.Ljudi morate biti svesni da i na zapadu nije bitno sta si zavrsio nego da li mozes da odradis posao kaji ti je namenjem i od toga zavisi plata dakle po ucinku.To je sada i ovde kod nas praksa i jeste malo surovo ali nema drugog nacina

  4. #34

    Odgovor: Koliko smo mi obrazovani?

    Citat Sunny kaže: Pogledaj poruku
    Bavim se tehnikom i mogu da kazem sledece: kada mi dodju na intervju, obicno se ljudi sa srednjom skolom mnogo bolje kotiraju, zato sto im je znanje mnogo vece od onih sa fakultetom. Zvuci paradoksalno, ali je tacno. Znanje koje je potrebno za rad u praksi se ocigledno ne dobija katedrama. Tamo se de profesori koji nemaju dodira sa zivotom, vec sa svojim tezama i teorijama, pricaju bajke i zatupljuju ljude. Prakticna znanja se uglavnom sticu iz prakse ili kod kuce.
    Citat Becar kaže:
    To je tacno evo na primeru moga Caleta pre par godina kada je imao konkurs za primanje radnika u proizvodnji i transportu mnogo je bolje sa srednjoskolcima.Ljudi morate biti svesni da i na zapadu nije bitno sta si zavrsio nego da li mozes da odradis posao kaji ti je namenjem i od toga zavisi plata dakle po ucinku.To je sada i ovde kod nas praksa i jeste malo surovo ali nema drugog nacina
    Vas dvojica mora da se šalite? Po vama ispada da što je čovek obrazovaniji - to je gluplji, nesposobniji .....
    Ček, ček ..... znači ako srednjoškolci "razbijaju" kako rade "praktični" deo posla (ovi sa fakultetom nemaju pojma), šta bi tek radili ovi sa završenom samo osnovnom školom? Pa ti bi bili rođeni naučeni .....
    Ako je tačno ovo što tvrdite i stojite iza svojih stavova, zašto ste (ako ste) vas dvojica uopšte upisali/završili fakultete? Da bi vas neko učinio nesposobnim za život? Da bi vas neko zaglupio? Da bi vam neko suzio poglede na život svojim bajkama? Zašto onda uopšte neko upisuje fakultete?
    Ajde onda svi da završimo samo osonovne škole pa ćemo biti "genijalci" sposobni za život, naučeni školom koja se zove "život" i u praksi ćemo biti nezaj*bivi ....
    Ne treba generalizovati stvari i potcenjivati nečije znanje/rad. To sve, prvenstveno, zavisi od osobe do osobe. Ko hoće da nauči, naučiće - ko neće ..... Jednostavno

  5. #35

    Odgovor: Koliko smo mi obrazovani?

    Naravno da ljudi trebaju da budu obrazovani ali od sve te pameti kod nas i u svetu je bitno ono sto zaradimo za mesec dana jer se zivi od toga ne od fakulteta nego od rada

  6. #36

    Odgovor: Koliko smo mi obrazovani?

    Citat Leonard Peltier kaže: Pogledaj poruku
    Vas dvojica mora da se šalite? Po vama ispada da što je čovek obrazovaniji - to je gluplji, nesposobniji .....
    Ček, ček .....

    Pogrešno zaključuješ. Zaključak je da diploma nije znak posedovanja KORISNOG znanja. U slučaju moje struke, nije bitno za sistem administratora da znaš šta je abelova grupa, da je ENIAC imao 18000 elektronskih cevi ili funkcionisanje neuronske mreže. Bitno je da znaš šta da radiš kada dobiješ na ekranu poruku SQL error, da instaliraš driver, staviš RJ45 na UTP CAT6 ili otvoriš nalog u AD.
    Dakle nije u pitanju ni inteligencija, ni ukupna količina znanja, već posedovanje praktičnih znanja koja mogu da se upotrebe. Meni ne treba neko sa diplomom na zidu ko mi nije ni od kakve koristi, već neko ko može da reši probleme na koje nailazi sistem u toku rada.
    Stvoriću svoj mali raj i u njega primiti one koji su mi već u srcu.

  7. #37

    Odgovor: Koliko smo mi obrazovani?

    Daj da ukinemo skolstvo pa da pustimo amaterima (tako se nazivaju neobrazovani praktikanti) da rade posao....otislo sve izgleda .............

  8. #38

    Odgovor: Koliko smo mi obrazovani?

    Pa, čini mi se da takvih imamo baš najviše u školstvu.
    Stvoriću svoj mali raj i u njega primiti one koji su mi već u srcu.

  9. #39

    Odgovor: Koliko smo mi obrazovani?

    Mislim da se ovde donekle mešaju obrazovanje i izbor zanimanja. Ne vidim zašto ne bi mašinovođa moga biti obrazovan, kao i bilo koji drugi čovek bez obzira na njegovo trenutno zanimanje...

    To što ovde neko priča šta je potrebno ili ne za život može biti samo delimično tačno. Sve te uske struke znanja i veština koje su potrebne na nekom radnom mestu, sutra mogu biti potpuno nepotrebne, ako dođe do propasti firme u kojoj čovek radi, ili jednostavno radnik dobije otkaz. Hoću da kažem da čovek nesumnjivo više vredi ako više zna i da je naš intelektualni i obrazovni status kompromis mnogih opštih teoretskih, kao i brojnih specijalističkih znanja i zaista je jako teško predvideti šta će nam i kada od svega toga baš zatrebati. Važno je da čovek bez obzira na završenu školu nastavi da stalno radi na sebi, jer samo tako može biti i dobar radnik, odnosno stručnjak, ali i poštovan u drugim sferama društva pa svoje porodice...
    Opet sam ti u kafani, mene bez nje ništa nema
    Tu su moje lude noći, nikad nisam u samoći,
    Hej kafano, moja rano...
    Samo na www.VojvodinaCafe.rs - Muška kafana,
    Bircuz koji radi 25 sati dnevno!

  10. #40

    Odgovor: Koliko smo mi obrazovani?

    Citat Sunny kaže: Pogledaj poruku
    Pogrešno zaključuješ. Zaključak je da diploma nije znak posedovanja KORISNOG znanja. U slučaju moje struke, nije bitno za sistem administratora da znaš šta je abelova grupa, da je ENIAC imao 18000 elektronskih cevi ili funkcionisanje neuronske mreže. Bitno je da znaš šta da radiš kada dobiješ na ekranu poruku SQL error, da instaliraš driver, staviš RJ45 na UTP CAT6 ili otvoriš nalog u AD.
    Dakle nije u pitanju ni inteligencija, ni ukupna količina znanja, već posedovanje praktičnih znanja koja mogu da se upotrebe. Meni ne treba neko sa diplomom na zidu ko mi nije ni od kakve koristi, već neko ko može da reši probleme na koje nailazi sistem u toku rada.
    Razumeo sam vrlo dobro
    Diploma to nikada nije ni bila. Diploma je samo znak da je ta osoba stekla određeni nivo znanja u struci.. Kao što sam već rekao postoji bitna razlika u stručnosti i "priučenosti" i između nekoga ko je završio fax i nekoga ko nije. Zašto je onda diploma preduslov da bi neko uopšte i mogao da konkuriše za neki posao? Zašto neko ko nije završio npr. Srednju hemijsku školu ili Hemijski fakultet ne može da radi u laboratoriji - a zna da smućka tamo neke stvari i bolje od tih tehničara - hemičara?
    Čovek sa faxom ima određenu teorijsku i praktičnu bazu koju neprestano nadograđuje. Doduše, ako neko ne radi na sebi, džaba ga bilo i završenog faxa.

    S obzirom da sam informatičar razumem šta hoćeš da kažeš, ali se u potpunosti ne slažem sa tobom. Kada neko dođe da radi neki posao u bilo kojoj firmi, on na početku uči i upoznaje se sa procedurom rada, pravilima..... E sad, priučeni ljudi (čast izuzecima) obično nauče neke stvari (nisu glupi) ali ih nauče ili napamet ili pogrešno baš zato što ne znaju "funkcionisanje neuronske mreže" ili tako tome slično. Baš zato što nemaju tu teorijsku osnovu, ne mogu ni praktično mnogo da napreduju. U jednom trenutku dostignu svoj zenit i tu je kraj. Osoba sa visokim obrazovanjem samo nadograđuje svoje terijsko znanje koje je u startu veće, kroz praktičan rad. I tako dobijemo osobu koja će ako se uloži u nju za određeno vreme biti ono što priučene osobe nikada neće - osoba koja zna, ume i razume
    Poruku je izmenio Leonard Peltier, 26.10.2008 u 20:42 Razlog: progutao reč

  11. #41

    Odgovor: Koliko smo mi obrazovani?

    Ako si me razumeo, onda se ne slažemo.
    Radim 14 godina u sektoru informatike, mada sam diplomirao elektroniku i telekomunikacije. Mogu da kažem da imam dosta iskustva i da ipak, koliko, toliko mogu da razaznam diplomu od znanja.
    Kažeš da oni sa fakultetom imaju podlogu, i veoma grešiš. Sve je to veoma individualno i zavisi koliko se koja osoba lično trudila da uči u privatnoj verziji.
    Na žalost, većina onih sa diplomom ne znaju ni osnovne stvari, poput particija, korisničkih naloga i prava, klijent-server arhitekture, relacije baza podataka,... Prosto se pitam šta uopšte znaju, a sami priznaju da ne znaju skoro ništa. I sam znaš da je bar informatika oblast koja se menja velikom brzinom. Ja sam počeo da radim sa DOS 6.0, potom Novell, OS/2, Windows 3.22, Windows NT, 98, Me, XP, 2000, 2003, Vista, 2008, bar što se tiče OS-ova. A sa faxa sam izašao sa malim znanjem CPMa. Da ne pričam o ostalim stvarima.
    Ono o čemu ti govorim je da je naše školstvo često out-of-date. Profesori se ne trude da prate tehnologije, živve u vreme neke svoje stare slave, a studenti se provlače da bi došli do diplome, a ne do znanja. Ja dnevno bar 2 sata provedem učeći nove stvari ili ponavljajuči stare, a da ne pričam da 8 sati rešavam probleme na sistemu koji održavam. Redovno spremam MCP ispite, trudim se da imam što šire znanje. A mnogi koji dobiju diplomu smatraju da su stigli do cilja. Bože moj, oni su ing ili prof i dosta. Kad već pričamo o informatici, u mojoj firmi imam desetak informatičara koji rade poslove potpuno nevezane za informatiku (osim što koriste računar), a na pitanje da li su razmišljali da pređu u IT, odgovaraju da im ne pada na pamet, jer nemaju pojma. U ITju radi nas 6, 3 diplomirana informatičara, ja elektroničar i 2 sa srednjom školom. Jednan informatičar verovatno neće dobiti za stalno, kad mu prođe probni period. Primili smo i sedmog, sa srednjom školom, ali još nije počeo da radi. Od svih prijavljenih diplomaca, on se izdvojio svojim znanjem.
    Da rezimiram, naše škole su uglavnom prenatrpane gomilama nepotrebnih zahteva, dok uopšte ne odgovaraju na konkretne potrebe života. Profesori su obično daleko od realnosti i zahtevaju od svojih studenata ono što oni zamišljaju da bi trebalo da znaju i, što je najgore, sami sebe ocenjuju, umesto da ih ocene oni koji koriste plodove njihovog rada, pre svega oni koji će zapošljavati njihove studente. To je toliko često, da je skoro pravilo. Imam više kolega koji su bili asistenti na fakultetima i digli su ruke. Predlagali su da se odustane od učenja metoda koje su napuštene u svetu (uglavnom su bile široko rasprostranjenje '70.) i počne sa učenjem metoda projektovanja koje se danas koriste. Od strane nadređenih su omalovažavani. Sada rade u velikim projektnim biroima na zapadu ili imaju svoje biroe i rade posao na način na koji radi ceo svet, sažaljevajući studente koji uče prevaziđeno i već neprimenljivo.
    Stvoriću svoj mali raj i u njega primiti one koji su mi već u srcu.

  12. #42

    Odgovor: Koliko smo mi obrazovani?

    Citajuci ovu temu, dosla sam do zakljucka da je "obrazovanje" veoma sirok pojam, jer ga razliciti ljudi definisu razlicito.

    Za drzavu/politicare, obrazovanje = sistem skolstva;
    za poslodavca, obrazovanje = prakticno znanje;
    za (neke) studente, obrazovanje = diploma;
    za (neke) strucnjake, obrazovanje = neprekidno usavrsavanje u njihovoj struci;
    za (neke) profesore, obrazovanje = prenosenje sopstvenih znanja (koja su nekad zastarela);
    i tako dalje....

    Za mene, "obrazovanje" ukljucuje mnoge stvari. Ja sebe smatram obrazovanom osobom, a pod tim podrazumevam ne samo cinjenicu da sam zavrsila fakultet i da posedujem odredjeno strucno znanje - teorijsko i prakticno, vec tu podrazumevam i sve knjige koje sam procitala iz raznih oblasti, ukljucujuci i beletristiku, sve filmove i naucne emisije koje sam gledala na televiziji, sve strane jezike koje sam naucila/ucim... Ukratko: sve ono sto me obogacuje kao licnost i coveka, pa makar to bilo savrseno nebitno za posao kojim se bavim.

    Nije sve samo u sticanju novca, i napredovanju na poslu. Ja mogu da pogledam na nekog vrhunskog hirurga koji svakog dana vrsi transplantacije organa a ne zna ko je napisao "Hamleta", i da kazem: on je sjajan strucnjak, ali on je neobrazovan covek. To ne znaci da ja njega ne cenim, ili da ne cenim njegovo znanje iz medicine. Naprotiv, da mi treba presadjivanje srca, otisla bih kod njega, a ne kod nekoga ko zna sve o Sekspiru ali nema pojma sta je to aorta.

    Shvatanje "obrazovanja" je u tom smislu relativno, posto oznacava razlicite stvari za razlicite ljude, u skladu mozda sa njihovim potrebama. Sta onog hirurga briga za "Hamleta"? Sta nekog poslodavca, kao sto je "Sunny", briga da li onaj ko se prijavio za posao ima diplomu ako nije u mogucnosti da obavlja taj posao?

    Obrazovanje se ne dobija samo u skoli. Cak sta vise, uverena sam da je skola samo neka mala osnova na koju mozete graditi svoje znanje ako to zelite, a to znaci raditi sami na sebi, van skole. Skola, medjutim, treba da postavi tu osnovu, kao i da izazove zelju za daljim ucenjem i obrazovanjem, a ne da iz nje izadju ljudi koji mrze ucenje i saznavanje novih stvari.

    Ako kazem za sebe: "sada znam sve o nekoj stvari", znaci da ne znam nista...

    I jedan citat Nikole Tesle za kraj:

    "Ko zna da zna, sledi ga.
    Ko zna da ne zna, nauci ga.
    Ko misli da ne zna a zna, probudi ga.
    Ko misli da zna a ne zna, kloni ga se."
    Tiger Facts:
    1. Tigrovi su macke koje obozavaju kupanje.
    2. Tigrove pruge su jedinstvene kao otisci prstiju.

  13. #43

    Odgovor: Koliko smo mi obrazovani?

    Kao što je jedan moj profa jednom rekao : )

    Diploma Osnovne škole je ulaznica za izbor srednje škole.
    Diploma srednje je ulaznica za fakultet.
    Diploma fakulteta je ulaznica za posao.
    A kad iskoristiš ulaznicu, zaboravi je.i uči dalje da zaslužiš novu.
    Stvoriću svoj mali raj i u njega primiti one koji su mi već u srcu.

  14. #44

    Odgovor: Koliko smo mi obrazovani?

    Ne znam koliko smo obrazovani, ali srećem neobrazovane ljude, posebno mlade, svaki dan. To naravno ne znači da sam ja etalon za znanje i obrazovanje. Ali, po meni, još veći problem je što obrazovanje u ovoj državi i ne mora biti prednost, a neobrazovanje hendikep. Naime, u korumpiranom društvu kao što je naše, u praksi nije zaživeo proklamovini sistem vrednosti tako da su često za uspeh važniji neki drugi atributi. Partijska ili politička opredeljenost, recimo...
    Opet sam ti u kafani, mene bez nje ništa nema
    Tu su moje lude noći, nikad nisam u samoći,
    Hej kafano, moja rano...
    Samo na www.VojvodinaCafe.rs - Muška kafana,
    Bircuz koji radi 25 sati dnevno!

  15. #45

    Odgovor: Koliko smo mi obrazovani?

    Citat jenny kaže: Pogledaj poruku
    Mislim da bi mladi kod nas trebali da posvete vise paznje obrazovanju jer je ono kljuc svakog uspeha i da zanemare neke nebitne stvari od kojih nemaju bas nikakve koristi.
    Obrazovanje nije jedini ključ uspjeha jer za uspjeh je potrebno više čimbenika da se posloži.

    Ali da ne idem dalje od teme.

    Koliko Vi radite na svojem obrazovanju? Težite li konstantno nekom novom znanju ili mislite da ovo što ste naučili dosad, naučili ste.
    Prestani razmišljati o svojim granicama..
    Počni otkrivati svoje mogućnosti.

Strana 3 od 4 PrvaPrva 1234 PoslednjaPoslednja

Slične teme

  1. Koliko ste intuitivni?
    Autor bebagm u forumu Psihologija
    Odgovora: 48
    Poslednja poruka: 16.12.2012, 18:50
  2. test: koliko ste gej?
    Autor maqa u forumu Humor i zabava
    Odgovora: 58
    Poslednja poruka: 19.09.2011, 21:28
  3. Koliko ste tolerantni?
    Autor Sonja u forumu Ljubav
    Odgovora: 72
    Poslednja poruka: 14.06.2011, 06:49
  4. ''Koliko je težak san?''
    Autor kohili u forumu Filozofija
    Odgovora: 26
    Poslednja poruka: 02.05.2009, 09:44
  5. Koliko košta parastos, a koliko krštenje?
    Autor nattydread u forumu Društvo oko nas
    Odgovora: 94
    Poslednja poruka: 17.02.2009, 15:20

Tagovi za ovu temu

Vaš status

  • Ne možete pokrenuti novu temu.
  • Ne možete poslati odgovor.
  • Ne možete dodati priloge
  • Ne možete prepraviti svoje poruke
  •