Auto-Moto vesti
- Najnovije vesti iz auto-moto sveta
Primetio sam da ne postoji tema u kojoj se nalaze vesti iz auto-moto sveta, sve do sada, te sam je otvorio u cilju sto boljeg informisanja korisnika ovog pdf-a.
Auto-Moto vesti
- Najnovije vesti iz auto-moto sveta
Primetio sam da ne postoji tema u kojoj se nalaze vesti iz auto-moto sveta, sve do sada, te sam je otvorio u cilju sto boljeg informisanja korisnika ovog pdf-a.
Povratak Renaulta 5 ?
Francuski proizvođač razmatra da oživi ime modela 5, ali u potpuno novom obliku.
Tokom poslednje decenije, segment malih gradskih automobila cveta; MINI se ovde prilično ustalio, FIAT forsira svoj model 500, Lancia je nedavno predstavila novi Ypsilon, Audi je u igru ubacio A1, a Citroen za ovu trku ima model DS3.
Većina ovih automobila "pozajmila" je dizajnerske linije, ili makar samo ime, svojih predaka.
Kako piše Inside Lane, Renault navodno razmatra plan razvijanja malog automobila inspirisanog modelom iz 1972. godine.
Uprkos aktuelnoj konkurenciji na evropskom tržištu, Renaultovi šefovi veruju da u tom segmentu postoji prostora za još jedan mali model koji će biti pozicioniran pored naredne generacije Twinga i četvrte generacije Clia.
Renault 5 bio je prvi mali hatchback sa 3 vrata koji je tokom sedamdesetih dobio titulu najprodavanijeg automobila u Evropi. Renault 5 proizvodio se od 1972. do 1996. godine. U tom periodu proizvedeno je oko 5,5 miliona jedinica ovog modela.
U SAD bio je poznat po imenom Le Car i tamo se prodavao od 1976. do 1986. godine.
Glavni problem na koji je Renault sada nailazi je održavanje ravnoteže između retro i modernog dizajna. Kompanija trenutno prolazi kroz promene pod dizajnerskom palicom Laurensa van den Ackera, koji forsira moderniji dizajn. U isto vreme, teško je ignorisati tržišni uspeh retro modela kao što su MINI i Cinquecento.
Novi Renault 5, zapravo budući model koji će imati samo ime starog modela, dok bi dizajn enterijera i eksterijera bio potpuno nov, trebalo bi da koristi B platformu kojom se služi aktuelni Clio i Clio 4 koji će premijeru imati u Frankfurtu 2011. godine.
Tako bi nova 5-ica konkurisala Citroenu DS3, MINI Cooperu, Audiju A1, ali i manjem FIAT-u 500.
Ako se Francuzi odluče na ovaj korak, naslednika Renaulta 5 trebalo bi da očekujemo početkom 2014. godine.
Izvor: B92
Punto shop na Sajmu automobila
Povodom 49. Međunarodnog salona automobila, Delta Automoto pripremio je sajamsku ponudu za modele marke FIAT i otvorio je Punto Shop.
"Za modele Punto Classic i modele originalnog uvoznog FIAT programa, obezbeđeni su najpovoljniji uslovi kupovine i specijalni pokloni", kažu iz ove kompanije.
Sajamska ponuda modela Punto Classic obuhvata sajamsku cenu uz, kako kažu, "popuste do 1.900 evra, najbolje uslove finansiranja, produženu garanciju, najpovoljnije održavanje i specijalan poklon Pomoć na putu (CIAO FIAT)".
Pored toga, Delta Automoto je, za sve zainteresovane, na Beogradskom sajmu otvorio Punto Shop koji se nalazi na prolazu između Hala 1 i 4, i u kome se može obaviti kompletan proces kupovine - izvršiti provera kreditne sposobnosti, rezervisati vozilo, dobiti profaktura.
Kada je u pitanju uvozni FIAT putnički program, Delta Automoto je svim kupcima fizičkim licima, za vreme trajanja Sajma, obezbedio besplatan prvi redovan servis.
FIAT Punto Classic 1.2 60 KS Actual košta od 6.199 evra kroz program "staro za novo". Mimo tog programa cena ovog modela sa sajamskim popustom je 6.799 evra. Više o cenama za Punto Classic pogledajte ovde
Panda 1.2 Dynamic može se kupiti po ceni od 8.749 evra, Linea 1.4 Dynamic po ceni od 9.999 evra i Grande Punto 1.2 Actual SX 3P po ceni od 8.999 evra. Akcija traje do 8. aprila, ili do isteka zaliha.
Izvor: B92
Euro NCAP: 5* za Citroen DS4
Na Euro NCAP testiranjima, Citron DS4 VTi 1.6 mase 1.205 kilograma sa volanom na levoj strani odvojio je maksimalnih 5 Euro NCAP zvezdica za bezbednost.
Testirani automobil, imao je standardnu bezbednosnu opremu, kao što je ESP sistem, limitator brzine i podsetnik za vezivanje bezbednosnih pojaseva na prednjim i zadnjim sedištima. Za zaštitu dece, montirana su sedišta za decu uzrasta do 18 meseci, koja se montiraju u smeru suprotnom od smera vožnje (pomoću ISOFIX i Top Tether). To su modeli sedišta Fair Bimbofix G 0/1S i Rmer Duo plus sedište za decu uzrasta do 3 godine, orjentisano u smeru vožnje.
Zaštita odraslih putnika (32 boda, 90%)
"Prostor putnika, prilikom čeonog udara, ostao je stabilan. Podaci iz figura vozača i suvozača, pokazuju dobru zaštitu kolena i nogu vozača i suvozača. Takođe, Euro NCAP je istakao da Citron obezbeđuje isti nivo zaštite putnika, bez obzira na poziciju sedenja i podešenost sedišta i volana. Citron DS4 je osvojio maksimalan broj bodova i prilikom bočnog udarca. Prilikom bočnog udarca u stub, DS4 obezbeđuje dobru zaštitu grudnog koša i stomaka, a kao dobra je ocenjena i zaštita glave."
Zaštita dece u automobilu (39 bodova, 80%)
Bezbednost deteta uzrasta 3 godine, u modelu DS4 ocenjena je maksimalnim brojem bodova. Vazdušni jastuk suvozača, prilikom montiranja sedišta za decu, može se isključiti. Prekidač je jasno istaknut, kao i informacije o statusu vazdušnog jastuka koje vozač dobija. Oznake jasno upozoravaju i na nužnost iskljućivanja vazdušnog jastuka, prilikom montiranja sedišta za decu.
Zaštita pešaka (15 bodova, 43%)
"Ovo je oblast bezbednosti, u kojoj Citron DS4 ima najviše prostora za napredak. Branik obezbeđuje nogama pešaka dobru zaštitu, ali spoljne linije poklopca motora pružaju srednju ili malu zaštitu pešaka. Ono što teši, jeste da većina oblasti, gde može udariti glava deteta, obezbeđuje dobru zaštitu", kažu iz ove kompanije.
Međutim, stepen zaštite za glavu odraslih pešaka, ocenjen je kao slab, u većini testiranih oblasti. Zaštita karličnog dela pešaka, ocenjena je kao srednja ili loša.
Sistemi asistencije (7 bodova, 97%)
Važan detalj u Euro NCAP testiranju je i činjenica da je DS4 standardno opremljen sistemima kao što je sistem elektronske kontrole stabilnosti (ESP), podsetnik za vezivanje bezbednosnih pojaseva na prednjim i zadnjim sedištima i limitator brzine.
Najriskantnija kategorija je zaštita pešaka, ali i pored visokog prednjeg dela automobila, DS4 je u oblasti zaštite pešaka osvojio više od 9,5 bodova.
Euro NCAP procedura u 2011. godini
Da bi osvojio maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost, test automobil mora ispuniti propisan procenat od maksimalnog broja bodova (ponderisani prosek u sve četiri kategorije), ali i minimalne nivoe u sve četiri kategorije. Kategorija 1 (zaštita putnika) i u 2011. godini čini 50 % konačne ocene, kategorija 2 (zaštita dece) 20 %, kategorija 3 (zaštita pešaka) takođe 20 %, a kategorija 4 (asistentni sistemi) čine preostalih 10 % od ukupne ocene.
Izvor: B92
Poruku je izmenio Charlie Harper, 03.06.2011 u 19:29
Datsun se vraća na auto-scenu
Sećate li se automobila marke Datsun koji su bili popularni šezdesetih i sedamdesetih godina dvadesetog veka? Možda se ovaj brend vrati na automobilsko tržište.
Datsun automobili bili su jeftini, simbolično opremljeni i nisu išli loše, za svoje vreme.
Ovih dana priča se da bi Datsun brend, koji se nalazi pod okriljem majke-kompanije Nissana, mogao da se vrati na automobilsko tržište.
Ako bi se ovo obistinilo, Datsun automobili prodavali bi se u Kini i Indiji, ali i na manjim tržištima u Južnoj Americi, delovima Afrike i na nekim istočnoevropskim tržištima.
Detalji o vozilima i dalje nisu obelodanjeni, jer Nissan nije zvanično potvrdio da će se ovo uopšte dogoditi.
Ipak, uveliko se priča da će automobili biti oskudni opremljeni.
Nissan je 1986. godine ukinuo Datsun brend na mnogim tržištima.
Izvor: B92
Prva skica Jaguara C-X16
Jaguar je pokazao prvu zvaničnu skicu koncepta C-X16 koji će premijerno biti predstavljen 13. septembra na Salonu automobila u Frankfurtu.
Iz britanske auto-kompanije C-X16 opisuju kao "preteču budućih Jaguarovih sportskih automobila koji će za cilj imati postavljanje novih standarda u dizajnu, dinamici i tehnologiji".
Nisu rekli da li će novi koncept, ako ode u serijsku proizvodnju, biti zamena za aktuelni XK niti da li će se na tržištu takmičiti sa Porsche Caymanom i Boxsterom, kao što se priča.
Za dizajn je odgovoran isti tim koji je "stvorio" modele XJ, XF i XK, na čelu sa direktorom dizajna Ianom Callumom.
"Najbolji Jaguar automobili uvek su bili lepi, inovativni i okrenuti ka budućnosti. C-X16 koncept ima potencijal da bude ovakav, jer već ima sposobnost da iznenadi i uzbudi", izjavio je Callum.
Više informacija o novom konceptu biće poznato nakon premijere u Frankfurtu.
Izvor: B92
Dacia: Obaranje Ginisovog rekorda
Vlasnici i ljubitelji Dacia vozila 28. maja u NAVAK centru u Subotištu obarali su rekord u dužini kolone Dacia automobila u pokretu.
Aktuelni rekord je 152 Dacia vozila u koloni, a 28. maja formirana je kolona od 258 Dacia automobila. Da bi rekord bio oboren, kolona nije smela da se zaustavi, a rastojanje između dve Dacije nije smelo biti duže od 8 metara.
"U vozilu je bilo po troje ili četvoro, tako da je NAVAK ovom prilikom posetilo 1.000 ljudi", ističu iz ove kompanije.
Za animaciju i zabavljanje učesnika bio je zadužen voditelj Dragan Ilić, najmlađi "rekorderi" imali su svoj poligon za igru, učesnici su imali priliku da razgovaraju sa mehaničarima iz ovlašćenih Dacia servisa i da se učlane u Dacia klub.
Još uvek se ne zna da li je Ginisov rekord u dužini kolone Dacia vozila u pokretu oboren, ali je potreban materijal poslat nadležnoj organizaciji. Ostaje nam samo da sačekamo rezultate.
Izvor: B92
Dozvoljeno kretanje auta bez vozača (Nevada, Amerika)
Automobili koji se sami voze mogli bi da budu na svetskim drumovima za nekoliko godina, a Nevada je, uz svesrdno lobiranje američkog interenet portala Google, postala prva oblast u kojoj je dozvoljeno da kola bez vozača krstare putevima.
Google je prošle jeseni saopštio da je sa automobilima robotima prešao preko 225.000 kilometara na kalifornijskim drumovima, podseća "Dojče vele".
Istraživanja u toj unosnoj oblasti počela su pre sedam godina i to u vojne svrhe. Tada je za potrebe ministarstva odbrane SAD napravljen test sa 15 vozila - ali nijedno nije stiglo do željenog cilja.
Od tada su se stvari mnogo promenile. Danas ovakvi automobili bez posade idu i kroz najveće gradske gužve, opremljeni brdom kamera i senzora.
Džesi Levinson, istraživač sa univerziteta Stanford smatra da su već sada autonomni automobili bolji od ljudi vozača u određenim stvarima. "Bolje drže pravac na putu i brže od čoveka registruju kada auto ispred prikoči. Takođe, imaju znatno bolji pregled šta se dešava iza vozila", rekao je Levinson za DW.
Naravno, ima i mnogo nedostataka. Prilikom jakih pljuskova ili kada je put prašnjav automobil ne može dovoljno precizno da prepozna objekte jer kamere ne šalju perfektnu sliku. U tom slučaju se mora osloniti na radare i senzore koji opet imaju svojih mana, objašnjava Alberto Brođi, naučnik sa univerziteta u Parmi.
Dok su potpuno samostalni automobili još uvek budućnost, sadašnjost nudi neke elemente autopilota.
Na tom polju prednjače nemački proizvođači Daimler, BMW, Audi i Volkswagen.
Mercedes, na primer, ima sistem koji vraća vozača u traku, ako nenamerno postepeno počne da gubi pravac. Ili, smanjuje brzinu, ukoliko vozilo ispred ide sporije od vašeg vozila, navodi DW.
Izvor: B92
Koliko košta rent-a-car "preko"?
Mnogi turisti računicu aranžmana obavezno posmatraju i kroz prizmu prevoza: avion, autobus ili sopstveni automobil. Sa stanovišta ekonomičnosti, proste brojke neumoljivo su na strani autobusa, međutim, automobil nudi slobodu kretanja, a avion najudobniji i najbrži prevoz do letovališta.
Zato se najprivlačnijom varijantom smatra kombinacija aviona i automobila pa se sve veći broj turista interesuje za pogodnosti iznajmljivanja automobila na moru. Rent-a-car u najtraženijim turističkim destinacijama košta između 15 i 100 evra dnevno u zavisnosti od modela.
Crna Gora
Gotovo celo Crnogorsko primorje može se obići kolima u danu, a rent-a-car, primera radi, za FIAT Punto košta između 30 i 40 evra dnevno.
Hrvatska
Pošto nema direktne avionske linije iz Beograda za Istru, turisti uglavnom kao alternativu koriste autobus koji u oba smera košta oko 90 evra. Hrvatsko primorje svakako treba videti pa se može reći da u Dalmaciji rentakar sa domaćim tablicama igra dvostruko značajnu ulogu. Dan vožnje u iznajmljenom Fordu Ka košta 26 evra, dok za FIAT Punto treba odvojiti 32 evra.
Grčka
Put kolima od Beograda do ulaska u Grčku traje najmanje šest sati. Primera radi, vožnja automobilom do ostrva Zakintos traje skoro 15 sati pa gruba kalkulacija pokazuje da je za odlazak i povratak u Beograd sa ovog letovališta potrebno oko 240 evra. Ljubitelji automobila ili turisti avanturističkog duha na ovom ostrvu svoju potrebu mogu zadovoljiti iznajmljivanjem automobila čija se cena sa svim naknadama i taksama kreće između 35 evra za Citroen C1 do 69 evra dnevno za Mercedes A klase. Ipak, najpopularniji vid prevoza u celoj Grčkoj su skuteri koji se mogu iznajmiti i za svega 10 evra dnevno.
Bugarska
Vozačima se preporučuje odlazak kolima na letovanje kod istočnog suseda, a troškovi vožnje do Burgasa ili Varne nisu veći od 75 evra u jednom smeru. Turistički atraktivna bugarska obala Crnog mora može se obići i iznajmljenim, primera radi, Renault Cliom koji košta 50 evra dnevno. Inače cena rent-a-cara je između 50 i 70 evra za jedan dan.
Španija
Vožnja kolima ili autobusom oko 2.000 kilometara do Pirinejskog poluostrva predstavlja više ispit izdržljivosti nego racionalan turistički poduhvat. Avion do najpoznatijeg španskog letovališta - Palma de Majorke košta oko 430 evra u oba smera. Zanimljivo je da na ovom ostrvu najjeftiniji rent-a-car, od 10. do 20. septembra, košta 16 evra dnevno i to za Ford Ka. Iznajmljivanje FIAT Pande staje 19 evra, a Toyote Yaris 20 evra. Ljubitelji snažnijih automobila mogu uzeti BMW 1 za oko 45 evra po danu.
Italija
Ukoliko je 280 evra previše za put avionom od Beograda do Riminija, moguće je kilometražu od oko 1.000 kilometara preći kolima uz troškove goriva i putarine od 150 evra u jednom pravcu. Kada je reč o rent-a-caru, u ovom mondenskom letovalištu automobili se mogu iznajmiti po ceni od 50 pa sve do 200 evra za jedan dan.
Turska
Putovanje autobusom ili automobilom od Beograda do Turske traje jedan dan. Cena rent-a-cara je između 30 i 90 evra. Za jedan dan sedenja za, recimo, volanom Ford Focus, potrebno je izdvojiti oko 40 evra.
Izvor: B92
Druze,zemljace,...kako god.Izbegavam da komentarisem izlaganja,pogotovu nakon ovolikog truda,objasnjenja detalja bla,bla Lepo od tebe,valjda imas visak vremena(no to je tvoj problem). Meni smeta sto si u svojoj prici izneo par zescih nebuloza Ovako:avion iz Bgda-Rimini ne kosta toliko.Jer ga ni nema Bar na toj trasi.Blizi aerodromi su Bolonja ili..Ali opet ne iz Bgda vec..Ali to u startu menja ovu pricu.Mada,za one koji bi se i odlucili na ovaj put dovoljno je da recimo 20 tak dana ranije okrenu JAT, informisu se i rezervisu kartu po ceni koja parira autobuskoj.Dalje,molim te objasni mi matematiku za gorivo oko 1ooo km + putarine bude kako kazes - 150 evra??Kojim to kolima s tako malom potrosnjom da se ide u, kako navede, mondensko letovaliste Rimini.A i po cemu je ovo mestasce posebno? Mislim mondensko?A i najam vozila je klizna skala.Ne govorim ovo napamet,vec zivim ovamo vec dovoljno dugo pa te mogu demantovati.No nije ti za zameriti,dugo si izgleda s one strane bare,pogubio si orijentire u ceni goriva,putarina i sl. Zato me i cudi sto se uopste i upustas u ovakve teme,savete bez da razmislis o tom sta si procitao tj prenosis dalje. Sto ti to treba?
Knjiga o Ferrariju za 275.000 $
Italijanski auto-proizvođač svojim fanovima nudi Ferrari knjigu koja košta koliko i model Italia 458
Knjiga koja se zove "Official Ferrari Opus" košta 275.000 dolara i prodavaće se u ograničenom tiražu od samo 30 primeraka.
Inače, teška je 37 kilograma, a na 852 strane nalazi se više od 2.000 ekskluzivnih fotografija svih automobila koji su sišli sa Ferrarijevih fabričkih traka.
Ako se pitate šta je to što dovodi do ove visoke cene, reći ćemo vam da su korice ove knjige obložene kvalitetnom crvenom kožom i da se na naslovnoj strani nalazi 30 dijamanata koji formiraju logo ove auto-marke.
Ferrari je mislio i na one koji ne mogu da priušte ovu ekskluzivnu knjigu, pa je pripremio "jeftinija" izdanja - Enzo (37.500 dolara), Cavallino Rampante (7.000 dolara) i Classic (3.520 dolara).
Izvor: B92
"Zeleno svetlo" za Audi R4
Nemačka auto-kompanija potvrdila je da će proizvoditi sportski kabriolet R4.
R4 će biti manja verzija superautomobila R8 i deliće platformu sa novim Porscheovim i Volkswagenovim sportskim modelima.
Iz ove kompanije kažu da će novi automobil biti zasnovan na konceptu E-Tron Spyder koji je predstavljen na pariskom salonu automobila 2010. godine.
Vagalo se u Audiju neko vreme da li uopšte da se proizvede ovaj model, jer su neki smatrali da će na tržištu pomrsiti konce nekim njihovim aktuelnim modelima, kao što je recimo Audi TT.
"Morali smo da se uverimo da postoji mesto u našoj liniji, da pojavljivanje novog modela ne bi izazvalo "konflikt" među postojećim modelima. Ipak, proizvodnja R4 je izvesna", piše u Audijevom saopštenju.
Ne očekuje se da će se R4 pojaviti na tržištu pre 2014. godine, a insajder kaže da se to neće desiti "pre lansiranja treće generacije modela TT".
Mediji nagađaju da će novi model imati najmanje dva različita četvorocilindrična benzinska motora. Snaga će se najverovatnije prenositi na zadnje točkove.
Neki potencijalni motori za novi R4 mogli bi da budu 2,0-litarski četvorocilindraš koji isporučuje 170 kW, 2,5-litarski turbopunjeni (250 kW) ili 2,0-litarski četvorocilindrični dizelaš.
Izvor: B92
Lamborghini: "Smrt" ručnog menjača
Iz Lamborghinija su potvrdili da je već vremešni Gallardo njihov poslednji serijski automobil sa ručnim menjačem.
Zamena za Gallardo stiže 2012. godine i, kako se priča, zvaće se Cabrera i biće dostupna samo sa automatskim menjačem.
Lamborghinijev direktor za istraživanje i razvoj, Maurizio Reggiani, izjavio je da za ručnu transmisiju nema mesta u budućnosti italijanskog proizvođača superautomobila.
On je dodao i da je 2010. godine samo jedan ili dva odsto od 1.200 proizvedenih Lambo vozila bilo opremljeno ručnim menjačem.
Lamborghini nije usamljen u ovoj inicijativi. Ferrari California biće poslednji automobil sa ručnim menjačem u sklopu ovog brenda.
Mercedes-Benz SLS AMG, Lexus LFA i Bentley Continental Supersports su samo neki superautomobili koji su skoro predstavljeni, a ne nude se sa manuelnim menjačem.
U Porscheu je situacija drugačija; naredna generacija legendarne 911-ice biće predstavljena sa sedmostepenom ručnom transmisijom.
Šta vi mislite ? Da li u superautomobilima još uvek ima mesta za ručni menjač ?
Izvor: B92
Špijuniranje nove BMW-ove Serije 1
Za nekoliko nedelja zvanično će biti predstavljen novi hatchback Serije 1, a do tada inženjeri vredno testiraju nekoliko prototipa širom Nemačke.
Dva prototipa viđena su (i usnimljena) na trkačkoj stazi Nurburgring.
Nova genercija građena je pod kodnim imenom F20. Ima duže međuosovinsko rastojanje i šira je od aktulenog modela.
Iz BMW-a kažu da će nova Serija 1 biti glavni konurent Audiju A3.
F20 Serije 1 ima sportski stav i aerodinamičan izgled. Zapravo, ovaj automobil bi trebalo da predstavlja evoluciju aktuelne generacije, ali će imati mnogo više konkavnih površina i inovacija preuzetih iz najnovijih BMW-ovih modela.
Kao deo novog dizajnerskog jezika, novi model ima prerađene farove, branik i rešetku hladnjaka. LED diode naći će se i na spoljnim retrovizorima.
Na tržište 2012. godine stiže hatchback sa 3 i 5 vrata, a godinu dana kasnije kupe i kabriolet.