Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima
Strana 1 od 6 123 ... PoslednjaPoslednja
Prikaz rezultata 1 do 15 od ukupno 77
  1. #1

    Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima

    Bliži se početak primene novog Zakona o bezbednosti saobraćaj na putevima. Većina nas sa vozačkom dozvolom zadovoljiće se sa upoznavanjem sa novinama preko medija.

    Ako čuvate svoj džep i vozačku dozvolu, takvo upoznavanje može biti nedovoljno.

    Tekst Zakona u celini možete preuzeti sa sajta MUPA Srbije (u PDF ili Word formatu) a ovo je link za tekst u PDF-u

    Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima Srbije

  2. #2

    Odgovor: Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima

    Pisao sam o MUP-ovom ZOBS-u još dok je bio predlog i u skupštinskoj proceduri na istoimenoj temi na Društvu. Zakon, kakav je takav je od decembra je u primeni. Rezultati će se videti tek nakon nekog vremena implementacije, iskreno se nadam da će uz primene zakona biti preduzete i mere koje će doprineti smanjenju broja nezgoda. Ono što me brine je da još uvek nije osnovana Agencija za BS koja bi trebala da bude jedna od stubova sprovođenja nove politike bezbednosti saobraćaja.



  3. #3

    Odgovor: Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima

    Nazalost vecina saobracajnih policajaca nije dovoljno obucen za efikasno prepoznavanje prekrsaja a posebno me iritira kada kaznjavaju protivzakonito.

    Recimo, cak i novi zakon kad procitate, vidi se da na pr. na izlazu iz Backe Topole prema Malom Idjosu kaznjavaju protivzakonito, naime stoje na nenaseljenom mestu gde je dozvoljena brzina 80km/h. Oni kaznjavaju jer je tabla o prestanku naselja pomerena negde u zivicu izvan naseljenog mesta (cak se i ne vidi na samom izlazu iz B.T.). Nemaju pravo kaznjavati, ako posle zadnje zgrade u naselju nisu stavili tablu da i dalje vazi ogranicenje od 60 km/h. I postoje bezbroj slicnih slucajeva.

    Sa druge strane vec 1/3 Srbije ne koristi indeks ni za zaustavljanje i parkiranje, ni za promenu trake.
    Nadajmo se da ce drzava proraditi i na tome.

    Nazalost smanjivanje maksimalne dozvoljene brzine na 50km/h u naseljenom mestu je stetno za nasu privredu (radni sati, smanjenje produktivnosti prevoznika i drugih radnika).
    Novi zakon propisuje ukljucenje oba indeksa i nosenje trougla kod vuce neispravnog vozila, sto je nonsens, indeks mora da sluzi za prikaz namere skretanja. Propisajuci oba indeksa, dolazi se do situacija opasnih po saobracaj. Nadam se da ce to neko da primeti u Skupstini, te da ce Skupstina vratiti dati clan na razmatranje.
    Poruku je izmenio biterlemon, 03.11.2009 u 21:28
    Gospodine, vase dete se plazi na mene!

  4. #4

    Odgovor: Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima

    Ja sam gotovo siguran da od primene tog zakona od 10.12. nema nista. Bice to jos jedan u nizu zakona koji se ne primenjuje, odlaze ili delimicno primenjuje. Nema sanse de se stvore svi preduslovi za njegovu primenu za mesec dana.
    Uzgred, nisam znao da se migavac zove indeks, jel' to tako ili je neka greska u postu iznad???

  5. #5

    Odgovor: Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima

    Jeste da novi zakon još nije počeo da se primenjuje, ali isti Qrac će da bidne kao i sa ovim. I ovaj je dobar, sigurno ne najbolji, da se primenjuje u celosti. Opet će panduri sami sebe da izuzmu od njegove primene. I to je ono najcrnje. Imamo zakone, ali se selektivno primenjuju.

    Komandir policije ispao iz kola i poginuo
    Petak, 27. novembar 2009. 09:19


    Pomoćnik komandira stanice policije Novi Beograd preminuo je noćas u Urgentnom centru, od povreda koje je zadobio kada je na putu kod Progara najverovatnije ispao iz automobila u pokretu, saznaje nezvanično agencija Beta.

    Portparol Hitne pomoći Nada Macura rekla je agenciji Beta da je mlađi muškarac bio zbrinut u mestu Jakovo i prevezen na reanimaciju u Urgenti centar.

    "Hitnoj pomoći oko 23.30 javljeno je da je u saobraćajnoj nesreći teško povređena osoba koja je verovatno ispala iz vozila", rekla je Macura.

    Agencija Beta u policiji nezavnično saznaje da je stradali pomoćnik komandira stanice Novi Beograd.

    (Beta)
    Ne sećam se kada sam video pandura vezanog, msm sigurnosnim pojasom, u službenom autu. I što onda da se čudim ili žalim čoveka kojem se ovo desilo?! Dobro 'ajde, ne shvatajte ovu izjavu suviše eksplicitno, ali u krajnjem slučaju ko mu je kriv!?

    Ali najviše na ganglije mi ide kada se vozaju 26 km/h po gradu, sa laktom kroz prozor, zapaljenom cigarom, ne vezanim sigurnosnim pojasem i kolooooonoooooom nesrećnika iza njih.

    Neće biti pravde i zakonitosti dok ja kao građanin ne budem mogao da prijavim nepoštovanje zakona od strane onih koji su dužni da ga primenjuju i kontrolišu njegovu primenu, te video da su isti na bilo koji način sankcionisani. Kod nas pandur dobije po ušima samo kada nekoga ubije.

    Volim prijateljski da karam, bez obaveze da mi se uzvrati. © Maski

  6. #6

    Odgovor: Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima

    Pa primena zakona i jeste jedna od najvažnijih karika u celoj strategiji koju treba primeniti. I stari zakon jeste bio dobar, ali je bio prilično zastareo, tako da je neka nova rešenja trebalo ubaciti u ZOBS, uskladiti sa evropskim zakonima, omogućiti upotrebu novih tehnologija u saobraćaju, novih mera itd.
    To kako će se primenjivati zavisi opet od policije i njihove unutrašnje kontrole. U Republici Srpskoj su to odavno završili, bukvalno u hodu sa formiranjem policije i to sve njihova unutrašnja kontrola. Kada su počeli prvi da lete sa posla zbog korupcije u saobraćajnoj policiji sve je polako došlo na svoje. Kako će kod nas sve to da ide, videćemo.



  7. #7

    Odgovor: Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima

    Citat babic kaže: Pogledaj poruku
    Uzgred, nisam znao da se migavac zove indeks, jel' to tako ili je neka greska u postu iznad???
    Iskreno, i ne secam se kako se zove sluzbeno, u zakonu, ja sam ucio kao zmigavac, ili strucni naziv indeks. Na netu sam sreo i oblik: smigavac.

    Gospodine, vase dete se plazi na mene!

  8. #8

    Odgovor: Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima

    Citat biterlemon kaže: Pogledaj poruku
    Iskreno, i ne secam se kako se zove sluzbeno, u zakonu, ja sam ucio kao zmigavac, ili strucni naziv indeks. Na netu sam sreo i oblik: smigavac.

    Stručno bi bilo pokazivač pravca (kretanja) Mislim da tako stoji i u zakonu.



  9. #9

    Odgovor: Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima

    Usvojen je i Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima. Koje sve tehničke uslove mora da ispunjava vaše vozilo, šta vam je od opreme u vozilu neophodno, nova kategorizacija vozila i ostalo možete pročitati ovde: Pravilnik .PDF



  10. #10

    Odgovor: Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima

    Citat Turkmenbashi kaže: Pogledaj poruku
    Usvojen je i Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima. Koje sve tehničke uslove mora da ispunjava vaše vozilo, šta vam je od opreme u vozilu neophodno, nova kategorizacija vozila i ostalo možete pročitati ovde: Pravilnik .PDF
    Cudno,novine pisu jedno Turk nadje nesto drugo,a lokalni sefovi policije kazu nesto trece.Bice ovde velikih zbrka od 10.decembra i sto kaze jedan saobracajac,ma ko ce sve to postovati nema sanse bice kao i do sad

  11. #11

    Odgovor: Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima

    Citat Becar kaže: Pogledaj poruku
    Cudno,novine pisu jedno Turk nadje nesto drugo,a lokalni sefovi policije kazu nesto trece.
    A zakon je prilično jasan. Ko god ima nedoumica neka pročita zakon, tako će znati svoja prava i obaveze u saobraćaju. Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima i Zakon o osnovama bezbednosti saobraćaja na putevima, tamo uglavnom sve piše. A ovaj pravilnik je donet na osnovu novog zakona

    Kako će izgledati primena novog zakona, to ćemo tek da vidimo. Ja nemam informacije da li je doneta nacionalna strategija za bezbednost saobraćaja i da li je uopšte osnovana agencija za bezbednost saobraćaja, ili ćemo se i dalje oslanjati isključivo na MUP kao do sada.



  12. #12

    Odgovor: Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima

    Citat Turkmenbashi kaže: Pogledaj poruku
    A zakon je prilično jasan. Ko god ima nedoumica neka pročita zakon, tako će znati svoja prava i obaveze u saobraćaju. Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima i Zakon o osnovama bezbednosti saobraćaja na putevima, tamo uglavnom sve piše. A ovaj pravilnik je donet na osnovu novog zakona

    Kako će izgledati primena novog zakona, to ćemo tek da vidimo. Ja nemam informacije da li je doneta nacionalna strategija za bezbednost saobraćaja i da li je uopšte osnovana agencija za bezbednost saobraćaja, ili ćemo se i dalje oslanjati isključivo na MUP kao do sada.
    Razumem ja,nego zna se koliko ce se to postovati kao i do sad kad hoce,hoce kad nece,nece.Prosto takvi smo ti mi.Zakon je dobar i postuju ga dok se ne usvoji posle toga ga niko ne postuje(mislim na policiju)

  13. #13

    Odgovor: Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima

    Citat Becar kaže: Pogledaj poruku
    Razumem ja,nego zna se koliko ce se to postovati kao i do sad kad hoce,hoce kad nece,nece.Prosto takvi smo ti mi.Zakon je dobar i postuju ga dok se ne usvoji posle toga ga niko ne postuje(mislim na policiju)
    Pa i policija bi trebala da usvoji nove pravilnike koji uređuju njihov rad uz zakon o policiji i niz drugih zakona. Ne možemo govoriti u napred moramo sačekati primenu zakona kako bi videli kako sve izgleda u praksi i kakvi će se efekti postići. Sve to u vezi rada policije nije do samog zakona, a ko bude poštovao zakon neće imati puno problema sa policijom



  14. #14

    Počinje primena novog zakona o saobraćaju




    Od danas počinje primena novog Zakona o bezbednosti u saobraćaju kojim se pooštravaju kazne za prekršaje uz uvođenje kaznenih poena za vozače.
    Taj pravni akt, čije su odredbe usmerene, pre svega, ka preventivnom delovanju u cilju smanjenja broja saobraćajnih nesreća i žrtava na srpskim drumovima sačinila su ministarstva unutrašnjih poslova i za infrastrukturu poštujući evropsku praksu u toj oblasti.

    Kazneni poeni će, međutim, početi da se računaju od 1. januara kada počne primena Zakona o prekršajima, a i novi propisi o radu auto škola i obuci vozača počeće da se primenjuju tek kada budu doneti novi pravilnici.

    Vozaču će, kad bude imao ukupno 18 kaznenih poena za prekršaje, privremeno biti oduzeta dozvola.

    Video nadzor

    Zakonom o bezbednosti u saobraćaju se uvodi video nadzor koji treba da omogući lakše utvrđivanje odgovornosti prekršioca, pa će vozači biti kažnjeni ako ih kamera snimi prilikom prekoračenja brzine ili nepropisnog preticanja.

    Zakon zabranjuje korišćenje mobilnih telefona tokom vožnje, a ista zabrana važiće i za pešake na pešačkom prelazu. Naime, pešaci treba da se uzdržavaju od upotrebe mobilnih telefona za vreme prelaženja kolovoza kao i upotreba slušalica audio uređaja na oba uha.

    Prema odredbama tog pravnog akta predviđena novčana kazna za nevezan sigurnosni pojas i telefoniranje u vožnji (bez hendsfrija) iznosi 5.000 dinara.

    Policija ubuduće neće moći da naplaćuje novčane kazne na licu mesta, već će davati naloge za uplatu. Novčane kazne za prekršaje kretaće se od 3.000 do 50.000 dinara, a biće duplo veće u slučaju kada je u kolima i maloletnik.

    Za teže oblike prekršaja predviđena je kazna zatvora.

    Prekoračenje brzine, deca u automobilu

    Zakonom je predviđena novčana kazna od 15.000 do 30.000 dinara za držanje deteta mlađeg od 12 godina u krilu na prednjem sedištu, ako vozač nije izazvao nezgodu ili ugrozio bezbednost ili na najviše 30 dana zatvora, uz zabranu upravljanja vozilom od najmanje tri meseca.

    Ukoliko je vozač izazvao nezgodu ili ugrozio bezbednost saobraćaja, izriče se novčana kazna od 30.000 do 50.000 dinara, koja može biti zamenjena kaznom zatvora do 60 dana, uz zabranu upravljanja vozilom od najmanje pet meseci.

    Novim zakonom dozvoljena brzina vožnje u naseljima je sa 60 smanjena na 50 kilometara na sat.

    Za prekoračenje brzine u naselju na više od 70 kilometara na sat i van naselja na više od 80 kilometara na sat, novi zakon predvideo je kaznu zatvora od 15 dana, a ukoliko je vozač izazvao saobraćajnu nezgodu, onda je predviđena kazna zatvora od najmanje 45 dana.

    Vožnja pod dejstvom alkohola

    Smanjena je i dozvoljena količina alkohola u krvi sa 0,5 na 0,3 promila.

    Pravo u zatvor otići će vozač koji upravlja vozilom pod dejstvom alkohola sa više od dva promila u krvi ili ako odbije da se podvrgne alko testu ili testiranju na prisustvo droge u organizmu.

    Zakon pravi razliku između stepena pijanstva, tako da je za teško pijanstvo, odnosno vozača koji ima 1,20 do 1,60 promila alkohola u krvi predviđena novčana kazna od 15.000 do 30.000 dinara, zadržavanje najviše do 12 sati u policijskoj stanici i 10 kaznenih poena.

    Za potpuno pijanstvo, sa više od dva promila alkohola u krvi, obavezno je izricanje zatvorske kazne od 15 dana, 14 kaznenih poena i obavezno zadržavanje vozača do 12 sati u policijskoj stanici.

    Vozač za koga se utvrdi da je umereno pijan, sa 0,31 do 0,5 promila alkohola u krvi, biće kažnjen mandatnom kaznom od 5.000 dinara i isključen iz saobraćaja, navodi se u tom zakonu.

    Ukoliko je vozač izazvao nezgodu ili ugrozio bezbednost, predviđena je kazna zatvora od najmanje 45 dana i zabrana upravljanja vozilom od najmanje 10 meseci.

    Prolazak kroz crveno svetlo

    Za prolazak kroz crveno svetlo, ako vozač nije izazvao nezgodu ili ugrozio bezbednost, biće kažnjen sa 15.000 do 30.000 dinara ili zatvorom do 30 dana, uz izricanje zabrane upravljanja motornim vozilom od najmanje tri meseca.

    Ukoliko je vozač, prolaskom kroz crveno svetlo, izazvao nezgodu ili ugrozio bezbednost, sledi mu novčana kazna od 30.000 do 50.000 dinara ili zatvor do 60 dana, uz istovremenu zabranu upravljanja vozilom od najmanje pet meseci.

    Ukoliko dva ili više puta vozač prođe kroz crveno svetlo u roku od 10 minuta, biće osuđen na kaznu zatvora od 30 do 60 dana.

    Zakon predviđa i kažnjavanje nasilničke vožnje. Pod njom se podrazumeva kada vozač dva ili više puta prođe semafor na crveno svetlo i ako između dva takva uzastopna prelaska nije prošlo više od deset minuta. Pod nasilničkom vožnjom se podrazumeva i preticanje kolone vozila po punoj liniji.

    Biciklisti i vozači motora moraće da nose zaštitne kacige na glavi tokom vožnje.

    Probna vozačka dozvola

    Zakonom su propisani i uslovi za rad auto škola u smislu stručnjaka koji obučavaju nove vozače, kao i dužine trajanja obuke i vozila za obuku.

    Po prvi put se uvodi probna vozačka dozvola za mlađe od 18 godina. Te dozvole će moći da koriste samo u Srbiji. Mladići i devojke kada napune 17 godina moći će da dobiju te dozvole, ali neće moći da voze bez pratnje osobe koja ima redovnu dozvolu i najmanje pet godina iskustva. Mladim vozačima vožnja će biti zabranjena od 23 do pet sati ujutro.

    Kazneni poeni

    Uz novčanu kaznu, zavisno od težine prekršaja, vozači će prema novom Zakonu dobijati kaznene bodove. Za najlakše prekršaje predviđen je jedan, a za najteže - sedam poena, i oni će se upisivati u evidenciju vozača, na osnovu pravosnažne odluke o kažnjavanju.

    Vozaču koji skupi sedam poena bilo bi omogućeno da dobrovoljno pohađa obrazovni seminar o posledicama nepoštovanja i nepoznavanja saobraćajnih propisa. Kad sakupi deset poena ovo pohađanje je obavezno, a sa 12 "nebezbednih poena", uputio bi se na proveru znanja iz poznavanja saobraćajnih propisa i veštine upravljanja vozilom. Za 15 "nebezbednih poena" sledilo bi oduzimanje vozačke dozvole na tri meseca, a za 18 bodova bi se oduzimala dozvola na šest meseci.

    Ukoliko se u roku od 12 meseci, od dana kada je zarađen poslednji kazneni bod, ne dobije novi, vozaču se od ukupnog broja briše sedam "nebezbednih poena". Ako prođe 24 meseca od poslednjeg prekršaja za koji se određuju nebezbedni poeni, vozaču se brišu svi poeni. Vozaču koji u propisanom roku donese potvrdu da je odslušao obrazovni seminar i uspešno okončao proveru znanja, brisaće se pet "nebezbednih poena".

    Jedan "nebezbedni poen" se dobija za nepropisno parkiranje, nekorišćenje žmigavca, kretanje žutom trakom, nepoštovanje prvenstva prolaza...

    Dva poena se dobija za nepropuštanje pešaka na pešačkom prelazu, za naglo smanjivanje brzine bez osnovanog razloga.

    Tri poena zaradiće vozač koji se ne zaustavi pored vozila za prevoz dece iz koga izlaze ili u koje ulaze deca.

    Četiri poena se upisuju za neprilagođenu brzinu, nebezbedno preticanje, neprekidnu vožnju trakom za preticanje, nepropisno zaustavljanje na autoputu...

    Pet poena se dobija za upotrebu mobilnog telefona u toku vožnje, ako su neispravni pneumatici i uređaji za zaustavljanje i upravljanje...

    Šest poena se dobija za prolazak kroz crveno svetlo.

    Sedam poena "vredi" prekršaj, kao što je nasilnička vožnja (prekoračenje brzine za 100 odsto, ubacivanje ispred vozila na semaforu, izazivanje neposredne opasnosti ili nezgode neodgovarajuće učvršćenim ili vangabaritnim teretom, vožnja pod uticajem narkotika ili alkohola...)

    Za smanjenje broja poginulih

    Cilj zakona je, kako su naveli njegovi predlagači iz ministarstava unutrašnjih poslova i infrastrukture, da se u naredne tri godine upola smanji broj poginulih u saobraćajnim nesrećama u Srbiji.

    Prema podacima policije, u Srbiji je za 11 meseci ove godine u saobraćajnim nesrećama poginulo 756 ljudi.

    Najčešći uzroci nesreća su bili neprilagođena brzina, vožnja pod dejstvom alkohola, nepoštovanje prvenstva prolaza i prolazak na crveno svetlo.

    Prošle godine je u saobraćajnim nesrećama u Srbiji poginulo 897 ljudi.


    RTV

    Poruku je izmenio silvia, 10.12.2009 u 09:58
    Volim je od štala do neba, od blata do pšenice, toplu od ciganskih gudala i blagdanskih očenaša, vršidbenu i zadušničku, smeđu kao devojačke pletenice, tu zemlju čardaša, čaša i bezemljaša ...tu Vojvodinu bogomojačku, i bezbožničku, i ivnsku, belju od jaganjaca, crnju od paljevina, tu Vojvodinu svetonikoljsku, velikogospojinsku...

  15. #15

    Odgovor: Počinje primena novog zakona o saobraćaju

    Neka nam je bog u pomoci,a pandur na putu

Strana 1 od 6 123 ... PoslednjaPoslednja

Slične teme

  1. Izmene Zakona o bezbednosti u saobraćaju
    Autor Necromancer u forumu Auto-moto
    Odgovora: 16
    Poslednja poruka: 26.02.2015, 13:00
  2. Predlog Zakona o bezbednosti saobraćaja
    Autor silvia u forumu Spomenar
    Odgovora: 60
    Poslednja poruka: 31.05.2009, 17:24
  3. Zakon o bezbednosti saobraćaja.
    Autor alokin74 u forumu Spomenar
    Odgovora: 18
    Poslednja poruka: 09.08.2008, 08:35
  4. Putevima vina
    Autor ZOE u forumu Turizam i putovanja
    Odgovora: 1
    Poslednja poruka: 27.07.2007, 19:06

Tagovi za ovu temu

Vaš status

  • Ne možete pokrenuti novu temu.
  • Ne možete poslati odgovor.
  • Ne možete dodati priloge
  • Ne možete prepraviti svoje poruke
  •