Korisno za vozače - Strana 4
Strana 4 od 5 PrvaPrva ... 2345 PoslednjaPoslednja
Prikaz rezultata 46 do 60 od ukupno 61
  1. #46

    Odgovor: Korisno za vozače

    Od danas do subote radovi na mostu kod Beške

    Saobraćaj na deonici autoputa od Novog Sada do Beograda biće potpuno obustavljan od danas do 21. avgusta, u terminima od 9 do 10 i od 12 do 13 časova, zbog radova na mostu kod Beške, najavljeno je iz "Puteva Srbije".

    Svim učesnicima u saobraćaju se preporučuje korišćenje alternativnih pravaca: petlji "Novi Sad" i "Kovin" ka Beogradu, petlje "Beška" ka Novom Sadu i magistralnog puta od Beograda do Novog Sada.


    Radovi će biti izvođeni uz podršku patrola saobraćajne policije, navedeno je u saopštenju.

    Izvor-Blic Online


      Vrh

  2. #47

    Odgovor: Korisno za vozače

    Istraživanje o navikama vozača

    Kompanija Chevrolet sprovela je istraživanje u širem regionu da bi saznala preferencije naših građana i suseda kada je reč o navikama održavanja automobila, potvrdivši da i "naši vozači dobro brinu o svojim četvorotočkašima".



    Vremenske neprilike mogu izazvati haos na putevima, pa dolazak snega, leda i vlažnih uslova, zahteva posebnu pažnju prilikom pripremanja automobila za zimsku sezonu.

    Rezultati istraživanja pokazali su sličnosti u navikama vozača u Srbiji i okruženju. Čini se da sneg i klizavi putevi ne predstavljaju iznenađenje za vozače, jer je većina korisnika prešla na zimske gume još krajem jeseni. Međutim, u ovom pogledu, Slovenci, sa 74% bili su najažurniji. Isto je uradilo i oko 72% ispitanika u Srbiji i oko 57% ispitanika u Hrvatkoj. Svega 13% ispitanih u Srbiji čeka na prvi sneg da bi zamenili gume. Chevrolet savetuje sve vozače da menjaju gume na svojim automobilima na vreme, jer pored poboljšanja bezbednosti na putu u lošim vremenskim uslovima, odgovarajuće gume vozačima donose i veću udobnost u vožnji, uštedu goriva i manje habanje pneumatika.

    Istraživanje je pokazalo da, kada je u pitanju nega i održavanje automobila, značajan broj ljudi misli da obavlja dobar posao - 66% građana u Srbiji i 61% u Hrvatskoj su sami sebe ocenili sa dve najviše ocene, dok su slovenački vozači bili malo skromniji - 40% njih je dalo prosečnu ocenu.

    Kada je reč o prljanju ruku zavirivanjem pod haubu, žene još uvek oklevaju da same obave i taj posao kako bi bile sigurne da je sve u redu sa njihovim kolima. Samo trećina ispitanih žena redovno obavlja ovu aktivnost (38% u Srbiji, 28% u Sloveniji i 26% u Hrvatskoj), dok većina i dalje preferira redovno godišnje održavanje u servisnim salonima.

    Rezultati ankete takođe otkrivaju da oko 42% vozača u Srbiji pere svoje automobile jednom nedeljno, 32% jednom u dve nedelje. U Hrvatskoj 20% ispitanih pere svoje automobile jednom nedeljno, a 46% jednom mesečno, dok čak 60% Slovenaca to radi jednom mesečno.

    U sve tri zemlje otprilike polovina ispitanih žena izjavila je da se pre opredeljuju za male gradske automobile.

    Uprkos uobičajenom mišljenju da muškarci vole brze sportske automobile, istraživanje je pokazalo da oni u ovom regionu prednost daju velikim, porodičnim automobilima kao i snazi SUV vozila (46% i 13% u Srbiji, 38% i 25% u Sloveniji i 35% i 25% u Hrvatskoj).

    U Srbiji, Hrvatskoj i Sloveniji, ispitano je 1300 vozača, dok je ukupno 4700 vozača učestvovalo u istraživanju koje je Chevrolet napravio u 11 evropskih zemalja, uključujući Mađarsku, Rumuniju, Bugarsku, Češku Republiku, Slovačku, Estoniju, Letoniju i Litvaniju.

    izvor: b92
      Vrh

  3. #48

    Odgovor: Korisno za vozače

    Gužve u saobraćaju zbog praznika

    Uskršnje i prvomajske praznike mnogi će iskoristiti za dolazak kući ili odlazak na odmor, a gužve na graničnim prelazima počinju.



    Gužve na ulasku u zemlju očekuju se do subote, a na izlasku deset dana kasnije.

    Najveća gužva na graničnom prelazu Horgoš očekuje se u naredna dva dana, pa zato već sada stižu upozorenja da se u Srbiju može ući i preko alternativnih pravaca.

    Na carini predviđaju da zastoj na graničnim prelazima neće biti duži od sat vremena. Kako kažu, za Uskrs u Srbiju dolaze najčešće domaći državljani, dok su u prolazu najčešće Turci.

    S druge strane, iz policijske uprave stižu predlozi da se pojača aktivnost zarad efikasne granične kontrole.

    Pored automobila, gužvu na granicama i drumovima prave i puni autobusi. Jedini domaći auto-prevoznik koji ima redovne linije od Ljubljane do Geteborga već je uveo vanredne polaske iz Evrope ka Srbiji, naročito iz Nemačke i Francuske.

    Znatno više je i iznajmljenih autobusa za vanlinijske vožnje za one koji žele praznike da provedu u autobuskom obilasku evropskih destinacija.

    "Kada su u pitanju evropske destinacije, građani se najčešće odlučuju za Španiju, Italiju, ali i vezane ture tipa Prag Beč, Prag Bratislava, pa je i to najzanimljivije u ovom periodu" , kažu u Lasti.

    Po njihovim rečima, autobuski prevoz je najjeftiniji vid prevoza i ono što je interesantno je da naši građani koji žive u inostranstvu mogu da ponesu veću količinu prtljaga i poklona za rodbinu.

    Ništa manja gužva nije ni u avio-saobraćaju. Predstojeći praznici i niskotarifne kompanije doprineli su velikom porastu putnika i obima saobraćaja na Aerodormu "Nikola Tesla", koji je samo u prva tri meseca ove godine uslužio 530.000 putnika.

    Ipak, na aerodromu i ovih dana očekuju povećane gužve. Kako kažu, trenutno su ka Beogradu puni avioni svih kompanija.

    izvor: b92
      Vrh

  4. #49

    Odgovor: Korisno za vozače

    Uz državu gorivo skuplje 20 dinara

    Beograd -- Cena goriva na pumpama u Srbiji je realna, uprkos stalnom rastu cene sirove nafte na svetskom tržištu, koja je juče dostigla 112 dolara za barel (160 litara).



    To je najbliže maksimalnoj ceni iz 2008. godine kada se sirova nafta prodavala za 128 dolara, kaže Saša Mileusnić, direktor u naftnoj kompaniji Petrobart-Avia.

    Nafta je samo od sredine februara do danas poskupela za oko 33 odsto, dok je gorivo u Srbiji od 1. januara do danas poskupelo za oko 15 dinara po litru.

    Da je na snazi i dalje kontrolisano formiranje cena, odnosno da se formira na osnovu Uredbe o cenama derivata, gorivo bi u ovom času bilo skuplje za 15 do čak 20 dinara po litru, što bi Srbiju stavilo u sam vrh zemalja s najskupljim derivatima, kategoričan je Mileusnić.

    Iako bi cene goriva na pumpama mogle dnevno da se menjaju budući da se i cena „crnog zlata” dnevno menja, Mileusnić kaže, da trgovcima u Srbiji ide naruku to što je dinar već duže vreme relativno stabilan, kao i to što dolar pada u odnosu na evro, a dinar jača u odnosu na evro.

    Ljubinko Savić, samostalni svetnik u Privrednoj komori Srbije, kaže da pojedine pumpe i dnevno menjaju cenu goriva, te da ne treba zanemariti činjenicu da se odnedavno iz maloprodajne cene goriva 0,5 odsto izdvaja i za Fond za vanredne situacije što je ranije bila obaveza budžeta, (odnosno opet građani kroz gorivo plaćaju ovaj namet), što je na gomili vrlo veliki novac. Pored akciza i PDV, maloprodajnu cenu goriva opterećuje i naknada za upis hemikalija od oko 20 para po litri što je takođe novina, a što ulazi u cenu derivata na pumpama.

    Prava je sreća što je došlo i do liberalizacije tržišta pa su naše cene niže nego u BiH i Bugarskoj. Sve, međutim, zabrinjava skok cena sirove nafte koji bi mogao da dovede do nove recesije. Već su sada mnogo veći finansijski troškovi za nabavku nafte koja dnevno poskupljuje, upozorava Mileusnić.

    On podseća da je novina i to što se kod istog prometnika, recimo ako su u pitanju pumpe NIS-a ili Petrobarta, cene derivata razlikuju od pumpe do pumpe. Glavni razlog zašto bi na pumpama istog gazde cene bile šarolike je da li, kaže Mileusnić, on u blizini ima konkurentsku pumpu, ili može da bude „monopolista” u svom kraju.

    Da privatnici, međutim, ni u ovim okolnostima kada se žale na male marže (nemaju više zagarantovanih pet dinara po litru) ne napuštaju posao potvrđuje upravo primer Petrobart-AVIA koji je nedavno u franšizu uzeo tri NIS-ove pumpe, čime šire svoju mrežu. Budući da se očekuje da bi, ističe Mileusnić, uskoro trebalo da bude raspisan tender za izdavanje još 113 NIS-ovih pumpi, verovatno će se ići na preuzimanje još nekih.

    Upitan zašto je sve češća praksa da male pumpe preuzimaju velike, te da se saznaje i da bi Lukoil uskoro mogao da ponudi još neke svoje pumpe u franšizu, Mileusnić kaže, da je ugovor s NIS-om vrlo povoljan u smislu korektnosti NIS-a prema malim igračima, pa je tako onome ko preuzima pumpu dozvoljeno da stavi i svoj logo, ne mora da radi pod NIS-ovim imenom. Osim toga sigurnost snabdevanja svim vrstama derivata je zagarantovana, kaže Mileusnić.

    izvor: b92
      Vrh

  5. #50

    Odgovor: Korisno za vozače

    Sopstveni automobil vs. rent-a-car

    Vozači koji godišnje prelaze do 5.000 kilometara mogli bi da se odreknu automobila. Korišćenje sopstvenog novog vozila neznatno povoljnije od uslužne vožnje.



    Gužve na nedavnom Sajmu automobila u Beogradu i rekordna kupovina automobila potvrdile su još jednom da će se prosečni Srbin, mnogo čega odreći, ali ne i sopstvenog vozila.

    Ne odustaju naši vozači od volana ni zbog svakodnevnih gužvi u saobraćaju, papreno skupog benzina, ogromnih kazni i za najmanje prekršaje, svakodnevne muke oko nalaženja parking mesta.

    Ipak, poštujući i želju da se ne gura u krcatim autobusima, da se za vikend skokne do sela, da se na zimovanje ili letovanje ode kolima, prosta računica potvrđuje da svi oni koji prelaze do 5.000 kilometara godišnje, imaju, pogotovo u gradovima, alternativu nadohvat ruke.

    Za kupovinu novog automobila, u proseku, naš vozač izdvaja 10.000 evra. Ako ga vozi na posao, udaljen ne više od 10 kilometara svakog radnog dana (oko 250 dana), a za vikende (104 dana) i godišnji odmor (24 dana) prevali još 2.000 kilometara dolazimo do brojke od oko 5.000 pređenih kilometara, što znači da je samo za gorivo (prosečnih osam litara benzina na 100 km) potrebno još 960 evra.

    Ako se zaračunaju i troškovi registracije (oko 200 evra) i kasko osiguranja (300 do 400), redovni servis (100 evra), sitnije popravke (po evropskim istraživanjima u proseku su za vozila ove klase oko 150 evra u prvoj godini eksploatacije), tu je i parking od najmanje 100 evra godišnje, za pranje (jednom nedeljno po 400 dinara) neophodno je još 200 evra.

    Našeg eksperimentalnog vozača častimo gumama, presvlakama, a pošto je savestan, uzimamo da ne čini ni saobraćajne prekršaje, ali, ipak, dolazimo do godišnje sume potrebne da se baškari u svom autu, od oko 2.100 evra. Za pet godina (računajući da je naš vozač prodao polovnjaka za teško ostvarivih 6.000 evra) ukupni troškovi su neverovatnih 15.100 evra.

    Šta je alternativa? Nova računica. Ukoliko za odlazak na posao koristite taksi (prosečan start 140, kilometar 55 dinara u Beogradu ne računajući popuste na poziv) za odlazak na posao, treba vam oko 1.200 evra godišnje.

    Ako svaki vikend i za godišnji odmor koristite rent-a-car (u Avaku dnevni najam Punta je 15, a Seata Cordobe 25 evra) traba vam oko 2.000 evra (uračunato i gorivo za 2.000 kilometara - oko 200 evra). Dakle, ukupna suma potrebna za godišnju kombinaciju taksi plus rent-a-car (dodajmo i svih 100 evra za parking) je oko 3.200 evra godišnje.

    Računajući petogodišnji period - suma za taksi i rent-a-car je oko 16.000 evra.

    Vožnja bez brige

    Da je najam vozila, takozvani rent-a-car sve popularniji i u Beogradu, potvrdila nam je Ivana Milojević, direktor marketinga Avaka. "Veliki broj firmi, stranaca, ali sve više i naših ljudi unajmljuje naša vozila u periodu od mesec dana. Voze i ne misle, jer je automobil kasko osiguran, uvek je tehnički besprekorno ispravan, ne interesuju ih, dakle, ni kvarovi, preostaje im samo da sipaju gorivo i uživaju u vožnji", kaže Ivana. Mesečni najam Punta, na primer, u proseku je 450, a Seata Cordobe oko 750 evra.

    Izvor: NovostiOnline
      Vrh

  6. #51

    Odgovor: Korisno za vozače

    Da li je ptičji izmet štetan ?

    Svako koga je barem jednog jutra iznervirao neprijatni ptičji "poklončić" na vetrobranu zapitao se: da li je to štetno za moj automobil ?



    Osim, naravno, onih koji to vide kao znak sreće i nagoveštaja da će im se desiti nešto lepo.

    Automobilski stručnjaci iz Velike Britanije, koji se zovu Autoglym, sproveli su istraživanje o ovom pitanju.

    Pre svega, utvrđeno je da kiselina iz izmeta ptica ne može štetno da utiče na farbu. Međutim, šteta može nastati ako se izmet na automobilu zadrži duže. Zato vozači moraju brzo da reaguju.

    Šteta se može desiti isključivo kao posledica skupljanja laka tokom hlađenja i formiranja nejednake teksture od stvrdnutog ostatka izmeta. Najpre se lak zagreva na primer, pri direktnoj izloženosti sunca, a zatim se razmekšava i širi. Zatim, ta zagrejanost prestaje i ostaci ptičjeg izmeta se stvrdnjavaju na površini. Kada se lak hladi (recimo, preko noći), istovremeno se skuplja, učvršćuje i izliva prateći tekturu ptičjeg izmeta.

    "Sada bolje razumemo zbog čega je ptičji izmet potencijalna opasnost za farbu", rekao je Pol Koler, generalni direktor Autoglyma.

    On navodi da vozači moraju više da paze na proleće i u leto, jer je tada problem ptičjeg izmeta učestaliji.

    "Pažljivo uklonite sve ostatke sa svog automobila i tako sprečite da vam farba primetno izgubi sjaj i glatkoću", dodaje direktor.

    Autoglym, međutim, ovo istraživanje nije radio tek onako. Ta firma prodaje proizvod za uklanjanje ptičjeg izmeta po ceni od 5,25 funti.

    Ipak, oni daju savete vozačima kako da smanje rizik od šteta koju mogu da naprave ptice:
    - uklonite izmet što je brže moguće
    - ukoliko se izmet zalepio za automobil i teško ga je očistiti, stavite vlažnu krpu preko njega i nakon deset minuta ga uklonite
    - krpu kojom ste uklonili izmet bacite u kantu za smeće, a nakon toga obavezno operite ruke, kako ne bi došlo do zaraze

    Izvor: B92
      Vrh

  7. #52

    Odgovor: Korisno za vozače

    Nafta jeftinija, cene goriva iste

    Beograd -- Iako su cene nafte u protekle dve sedmice pale u svetu za više od 12 odsto, građani Srbije teško mogu očekivati da će gorivo pojeftiniti.



    Naftna industrija Srbije, koja je najveći snadbevač pumpi u Srbiji, saopštila je da su njene cene na prosečnom nivou u regionu.

    "NIS će težiti da zadrži konkurentne cene u Srbiji i pratiti da budu prosečne po regionu. Dalje promene cena zavisiće od cene nafte na svetskom tržištu i situacije na regionalnom tržištu naftnih derivata", rečeno je u NIS-u.

    Kako navode u toj kompaniji, nagli pad cene sirove nafte na svetskom tržištu prouzrokovan je dnevnopolitičkim uticajem, a ne ekonomskim: "Cena nafte u 2011. godini podložna je spekulativnim uticajima", navodi NIS.

    Cena nafte na međunarodnom tržištu u protekle dve sedmice opala je za više od 12 odsto, a blago je oslabio i kurs dolara u odnosu na evro.

    Na pumpama NIS, evro-dizel danas košta od 130 do 136 dinara za litar, dizel D2 od 119 do 123 dinara a bezolovni benzin od 125 do 131 dinara za litar.

    Predsednik UO Kompanije Nafta Nebojša Atanacković je kazao da je teško proceniti da li će doći do smanjenja cena goriva u Srbiji, jer to umnogome zavisi od NIS.

    Atanacković smatra da bi bilo logično da se cena goriva smanji zbog pada cene nafte na medjunarodnom tržištu, ali je to pitanje u Srbiji kompleksno i zbog valutne razlike: nafta se plaća dolarima čija je vrednost opala u odnosu na evro, a dinar je poslednjih dana ojačao prema evru, tako da je gorivo u Srbiji sada čak i skuplje kada se računa u evrima.

    On je dodao i da, bez obzira na to što postoji konkurencija, i što se cene razlikuju, tržište naftnih derivata u suštini još nije slobodno, zbog različitih akciza za uvozno i domaće gorivo, a cene diktira NIS kao glavni snadbevač gorivom.

    Izvor: B92
      Vrh

  8. #53

    Odgovor: Korisno za vozače

    Kamere "kažnjavaju" od 1. juna

    Od 1. juna vozačima koje kamere snime u saobraćajnom prekršaju stiže prijava sa fotografijom prekršaja, a na osnovu toga će biti kažnjeni, najavljuje načelnik Uprave saobraćajne policije Ministarstva unutrašnjih poslova Srbije Dragiša Simić.



    Mada su kamere odavno nabavljene a donet i odgovarajući zakon, više od godinu i po dana sve je tapkalo u mestu jer tehnička oprema nije bila potpuno ispravna.

    Tokom instaliranja kamera pojavio se problem u funkcionisanju samog sistema. Kamere jesu odličnog kvaliteta, ali je problem nastao prilikom zumiranja i oštrine slike. I objektivi kamera jedno vreme nisu radili na zadovoljavajućem nivou, što je uticalo na kvalitet same fotografije. Problem je i u tome što prekršajni sudovi nemaju računare koji mogu da reprodukuju snimak koji napravi kamera, a koji bi im bio dostavljen u slučaju da vozač odbije da plati kaznu kaže jedan od naših sagovornika.

    Kako Blic saznaje, poslednjih meseci sistem red lajt kamera je više puta bio na probnom radu, a čak je i testiranje optičkih uređaja pokazalo da je kvar otklonjen. Kamere sada snimaju, ali ne evidentiraju bahate vozače i ne beleže kazne i prekršaje. Umesto prvobitnih 14, sada je instalirano 60 specijalnih kamera na najznačajnijim i najvećim raskrsnicama u prestonici.

    Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da je u celoj priči oko kamera najbitnija sama fotografija, jer ona na sudu predstavlja verodostojan dokaz o načinjenom prekršaju.

    Loš izbor tehnike, problemi oko nepostojanja dokumentacije za izabrane lokacije, kao i sam način postavljanja su najosnovniji razlozi zbog čega kamere još uvek nisu u funkciji. Najviše ispaštaju učesnici u saobraćaju jer bi upotreba kamera i politika kažnjavanja sigurno doprinela tome da se broj saobraćajnih nezgoda još više smanji. Da bi se to postiglo, kamere moraju biti postavljene na vidljivom mestu kako bi uticale preventivno, jer je uloga svega ovoga da smanji saobraćajne nesreće, a ne da se kamera postavi na neko skriveno mesto i da služi samo da snima prekršaje napominje Okanović.

    Novac koji se dobije od naplaćenih kazni najvećim delom, oko 52 procenta, ide saobraćajnoj policiji, 30 odsto opštinama na čijoj su se teritoriji dogodili prekršaji, a ostatak ide u fond za bezbednost saobraćaja.

    Sredstva koja se na ovaj način dobiju mogu da se potroše isključivo na povećanje bezbednosti u saobraćaju. I pored toga, lokalne samouprave još nisu počele sa postavljanjem kamera na gradskim saobraćajnicama. Prvi korak ka tom cilju jeste da delom novca koje dobiju od kazni osnuju lokalno telo za bezbednost saobraćaja. Okanović navodi da se i iz Fonda za obaveznu premiju osiguranja izdvaja oko dva procenta na video-nadzor za državne puteve.

    Pitanje je kako bi ovi budžeti izgledali da je sistem kamera proradio ranije. Prema našim podacima, do sada je sakupljeno oko 15 miliona evra za kamere, što znači da nije problem u novcu objašnjava Okanović.

    Da će kamere biti postavljene i na ostalim putnim pravcima u Srbiji, najavljuje i Demir Hadžić, šef odseka za bezbednost saobraćaja u Ministarstvu infrastrukture.

    Koridor 10 i Ibarska magistrala biće pokrivene kamerama za evidentiranje saobraćajnih prekršaja najkasnije do kraja sledeće godine. Na putevima u Srbiji postoji oko 250 rizičnih ili crnih tačaka, a najviše na Ibarskoj magistrali, tako da očekujemo da ove kamere znatno doprinesu smanjenju nezgoda kaže Hadžić.

    Novčane kazne za prekršaje

    3.000 dinara:
    Zauzimanje dva i više mesta prilikom parkiranja, vožnja danju bez upaljenih oborenih svetala
    Ako je izazvana saobraćajna nesreća, kazne su od 5.000 do 15.000 dinara.

    5.000 dinara:
    Nedržanje odstojanja, neposedovanje svetlosnog prsluka, parkiranje na nedozvoljenom mestu, upotreba dugih svetala za vreme magle...
    Ako je izazvana saobraćajna nesreća kazne su od 6.000 do 20.000 dinara.

    Od 6.000 do 20.000 dinara:
    Vožnja u suprotnom smeru, prekoračenje brzine za 21 do 50 kilometara na sat, nepoštovanje prvenstva prolaza...
    Ako je izazvana saobraćajna nesreća, kazne su od 10.000 do 40.000 dinara ili 45 dana zatvora.

    Do 30.000 dinara ili 30 dana zatvora:
    Vožnja na prednjem sedištu deteta mlađeg od 12 godina, vožnja levom trakom, vožnja neregistrovanog vozila...
    Ako je izazvana saobraćajna nesreća, kazne su od 30.000 do 50.000 dinara, ili 60 dana zatvora.

    Raskrsnice sa video-nadzorom

    1. Bulevar Nikole Tesle - Ušće
    2. Bulevar Mihajla Pupina - Milentija Popovića
    3. Bulevar Mihajla Pupina - Španskih boraca - SIV
    4. Bulevar Nikole Tesle - Trešnjin cvet
    5. Brankov most - beogradska strana
    6. Omladinskih brigada - Jurija Gagarina
    7. Jurija Gagarina - Proleterske solidarnosti
    8. Tošin bunar - Studentska
    9. Bulevar Vojvode Mišića - ulaz u Sajam
    10. Ustanička - Specijalni sud
    11. Bulevar kneza Aleksandra - Botićeva
    12. Bulevar despota Stefana - Jovana Avakumovića
    13. Dečanska - Vlajkovićeva
    14. Ulica Starine Novaka i Cvijićeve

    Kazna stiže ekspresno

    Red lajt ili radarska kamera za brzinu snimi automobil koji je načinio sabraćajni prekršaj, fotografija prekršaja, na kojoj se jasno vidi lokacija, vreme i registracija automobila, šalje se u komandni centar MUP-a koji je kompjuterima povezan sa svim kamerama u gradu. Zajedno sa video-zapisom, slikom, MUP piše obrazac o kazni koju je vozač učinio i šalje na kućnu adresu vozača. Ukoliko vozač čiji je automobil snimljen u prekršaju nije za to vreme upravljao vozilom, ima mogućnost da policiji kaže ko jeste. U suprotnom će se suočiti sa kaznom. Zatim se vozač upućuje na prekršajni sud i tu se završava ceo postupak.

    Izvor: Blic
      Vrh

  9. #54

    Odgovor: Korisno za vozače

    Skuplje putarine kasne celu godinu

    Beograd -- Javno preduzeće Putevi Srbije nije uputilo Vladi Srbije novi zahtev za povećanje cene putarina, kazali su u tom preduzeću.



    Kako su naveli u Putevima Srbije, poslednji zahtev za povećanje cena putarina za 11 odsto upućen je u maju prošle godine, ali taj zahtev do sada nije odobren.

    Prema tom zahtevu Puteva Srbije iz maja prošle godine, nova cena putarina za automobile od Beograda do Niša bila bi veća za 80 dinara i bila bi 810 dinara, a putarina od Beograda i Novog Sada poskupela bi za 15 dinara na 265 dinara.

    U Javnom preduzeću Putevi Srbije nisu mogli da navedu da li će i kada uputiti novi zahtev za poskupljenje putarina.

    Poslednje poskupljenje putarina u Srbiji bilo je u februaru 2008. godine.

    Ministar za infrastrukturu i energetiku Srbije Milutin Mrkonjić usprotivio se juče povećanju cena putarina ističući da to ne bi bitno poboljšalo stanje puteva. On je podsetio da je Vlada Srbije već dva puta odbila poskupljenje putarina.

    Generalni direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak kazao je početkom sedmice da bi putarine trebalo da poskupe za 11 odsto od 1. jula.

    Poskupljenju putarina usprotivila su se udruženja autoprevoznika i potrošača uz obrazloženje da su cene za korišćenje autoputa u Srbiji već previsoke.

    Izvor: B92
      Vrh

  10. #55

    Odgovor: Korisno za vozače

    Prijave stigle na 654 adrese

    Prvog dana primene novog sistema video-nadzora saobraćaja i kažnjavanja prekršaja. Najviše nepropisno kretanje žutom trakom i prolaz kroz crveno.



    Prolaz kroz crveno svetlo na semaforu i kretanje u žutoj traci dva su prekršaja koje su zabeležile sigurnosne kamere u Beogradu prvog dana primene novog sistema nadzora i kažnjavanja saobraćajnih prestupa. Tokom 2. juna na 654 adrese nesavesnih vozača poslate su prekršajne prijave sa četiri fotografije, materijalni dokaz o prestupu.

    Prema rečima pukovnika Dragiše Simića, načelnika Uprave saobraćajne policije MUP Srbije, tokom 24 sata, 1. juna ove godine, kamere nisu zabeležile prekoračenje brzine. Osim Beograda i Novog Sada, najnoviji sistem video-nadzora počeo je da radi u svim većim gradovima u zemlji. - Ukoliko vlasnik vozila nije bio za volanom ima rok od osam dana po prijemu prijave da dostavi podatke o vozaču - pojašnjava proceduru prvi saobraćajac Srbije.

    - To je rok i da plati mandatnu kaznu ukoliko je vlasnik taj koji je načinio prekršaj. Ukoliko to ne uradi predaje se sudu za prekršaje, a fotografije su dokaz i na sudu. Kamere beleže i ostale prekršaje, a kazne se kreću od 15.000 do 30.000 dinara za fizička lica, dok će firme zbog bahatosti svojih vozača morati da plate od 100.000 do 800.000 dinara.

    Ukoliko neko pokuša da se "sakrije" prljavim tablicama, to mu neće pomoći. Kamere čita i takve, a kazna samo za taj prekršaj je dodatne tri hiljade dinara.

    U sredu, 1. juna, najviše prekršaja napravljeno je na Brankovom mostu u Beogradu. Reč je o kretanju žutom trakom i to od centra ka Novom Beogradu 145, dok je u obrnutom smeru zabeleženo 315 prestupa.

    Na "udaru" je bio i Bulevar despota Stefana (45 prolazaka) i Ulica vojvode Mišića (140) ... Bahat prelazak kroz crveno svetlo na semaforu registrovan je na Tošinom bunaru (tri), raskrsnica Bulevara Nikole Tesle i Trešnjinog cveta - jedan, Nikole Tesle i Ušća - jedan, a na Trgu Nikole Pašića - četiri.

    Izvor: NovostiOnline
      Vrh

  11. #56

    Odgovor: Korisno za vozače

    Po jeftin benzin u Republiku Srpsku

    Loznica - Građani Srbije ponovo sve češće odlaze preko Drine da napune rezervoare, a prosečna ušteda iznosi oko 1.500 dinara.



    Cene goriva na pumpama na levoj obali Drine, u Republici Srpskoj, koje su donedavno bile gotovo izjednačene sa onima na desnoj obali, opet su znatno niže nego u Srbiji.

    Razlika, zavisno od derivata i pumpe na kojoj se prodaje u RS, kreće se od 25 do 30 dinara po litru!

    To nije rezultat mirovanja cena kod komšija, niti bilo kakvog smanjenja, jer i kod njih cene rastu, ali, očigledno, ne kao u Srbiji.

    Tako, na primer, evrodizel na većini pumpi u mestima u zvorničkom i bijeljinskom kraju košta oko 2,2 marke (jedna marka je 49 dinara), dok se na pumpama u susednim mestima Srbije prodaje po ceni od 135,40 dinara, pa i skuplje.

    Nešto manje od 2,2 KM u RS košta i bezolovni benzin, čija je cena kod nas oko 129 dinara.

    Računica je sasvim prosta: Lozničani, Malozvorničani, Krupanjci, stanovnici ljubovijskog kraja, ali i oni koji im dolaze u goste iz drugih delova Srbije, rado odlaze da kupe gorivo na levu obalu Drine.

    Ušteda na punom rezervoaru, ako je zapremine od 50 litara, iznosi skoro 1.500 dinara, a ako ponese i metalnu kantu, u koju može da stane još 20 litara, što nije problem da se prenese preko granice, onda u džepu ostaje više od 2.000 dinara!

    Zbog toga je broj vozila koja iz Srbije prelaze na graničnim prelazima u RS i BiH sve veći, a pazari na pumpama u mestima Podrinja, na desnoj obali Drine, sve manji.

    Ovo je pogodnost koju malo ko ne koristi. Iznos koji ostane na jednom punjenju rezervoara i kante dovoljan je za odlazak i povratak iz Beograda! Problem je to što je, naravno, i ova cena u RS za većinu ljudi visoka, jer su uslovi života sve teži i teži, priča Lozničanin Dragan Radivojević.

    Izvor: Novosti
      Vrh

  12. #57

    Odgovor: Korisno za vozače

    Besplatni AMSS pregledi do 25. juna

    Ako se spremate za putovanje automobilom na godišnji odmor ili jednostavno želite da proverite tehničku ispravnost vašeg vozila, Auto-moto savez Srbije, Uprava saobraćajne policije i Asocijacija tehničkih pregleda organizuju od 20. do 25. juna besplatne tehničke preglede.



    Svi zainteresovani vozači mogu da provere tehničku ispravnost vozila na brojnim linijama tehničkih pregleda u Srbiji.

    Organizatori preventivne akcije "Ispravno vozilo - bezbedno vozilo" pozvali su vozače da se odazovu i izdvoje 30-tak minuta za proveru ispravnosti svojih automobila.

    Vozači za čija se vozila utvrdi da nisu ispravna, neće biti sankcionisani, već će imati mogućnost da uočene nedostatke otklone u što kraćem roku.

    U novembru 2010. godine besplatno je pregledano više od 10.000 vozila, a kod polovine su utvrdjene neispravnosti. Više od pola kvarova ustanovljeno je na kočnicama, a bilo je problema i zbog neispravnih farova i uredjaja za upravljanje.

    Izvor: B92
      Vrh

  13. #58

    Odgovor: Korisno za vozače

    Komplikacije koje donosi lizing

    Beograd - Kamatne stope kod banaka za auto-kredite kreću se od 11 odsto naviše, dok je ova stopa kod lizing kuća od 6 do 10 procenata. Lizing, ipak, nosi i komplikacije.



    Ono što dodatno ide u prilog lizingu je podizanje obaveznog učešća kod banaka na 30 odsto, dok je ono kod lizinga i dalje 20 procenata.

    S druge strane, kod lizinga je automobil u vlasništvu kompanije do isplate poslednje rate, dok kupujući na kredit, svoje ime upisujete u saobraćajnu dozvolu već pri prvoj registraciji.

    Klijent otplatom poslednje lizing rate postaje vlasnik vozila. Na osnovu potvrda i ovlašćenja koja dobije od lizing kuće, on tada vozilo registruje na svoje ime, bez plaćanja poreza na prenos apsolutnih prava , kaže Dejan Pavlović, direktor Porše lizinga.

    Inače, dok god automobil ne pređe u njegovo vlasništvo, korisnik mora da pribavlja od lizing kuće ovlašćenja prilikom svake registracije, kao i izlaza iz zemlje, odnosno u svim onim slučajevima kada mora da dokaže po kom osnovu koristi vozilo koje nije njegovo.

    Ranije se to parče papira naplaćivalo, danas, kako tvrde sagovornici - ne.

    Joakim Arer, direktor Unikredit lizinga ističe da ova kuća svojim klijentima ne naplaćuje ovlašćenja za registraciju i upotrebu vozila. Ista situacija je i u Porsche lizingu, kao i u NBG lizingu.

    Još jedna stavka ranije je mnogo koštala korisnike vozila na lizing: prilikom registracije naplaćivana im je viša tarifa poreza na upotrebu motornih vozila, pošto je vlasnik fizičko, a ne pravno lice.

    Po trenutno važećim propisima porez na upotrebu motornih vozila je isti i za građane i za preduzeća, pa samim tim nema razlike ukoliko se vozilo finansira putem finansijskog lizinga , objašnjava Silvana Tričković, direktorka NBG lizinga.

    Prema rečima Dejana Pavlovića kasko osiguranje je jedan od vidova garancije i zaštite lizing kuća. Korisnik lizinga ima obavezu da kasko osigura vozilo za sve vreme trajanja ugovora o lizingu.

    Izvor: NovostiOnline
      Vrh

  14. #59

    Odgovor: Korisno za vozače

    Grand Motors: Servisna akcija klima

    Od 1. do 31. jula u svojim servisnim radionicama na Novom Beogradu i na Petlovom brdu (kraj Ibarske magistrale) Grand Motrors nudi mogućnost kontrole i dopune klima uređaja (3.990 dinara, sa PDV-om) i dezifekcije ventilacionih kanala u klima sistemu (1.490 dinara).



    "Ukoliko se vlasnik odluči za akcijsku ponudu, u ovim radionicama će besplatno obaviti i kompletnu proveru vozila, a za usluge i delove za koje se tom prilikom ustanovi da je potrebna zamena, Grand Motors odobrava 10 odsto popusta", kažu iz ove kompanije.

    Kontrola klima-uređaja će tokom jula biti moguća i u servisnim radionicama Grand Motorsa u Nišu i Subotici, a zainteresovanima se preporučuje da se o uslovima informišu u neposrednom kontaku sa poslovnim jedinicama u ovim gradovima.

    Generalni uvoznik Fordovih vozila podseća da je pravilno funkcionisanje klima-uređaja od višestrukog značaja: "Pri visokim dnevnim temperaturama rashlađena kabina pruža prijatan osećaj vozaču i saputnicima, ali bitno utiče i na psiho-fizičko stanje vozača, a time posredno i na bezbednost u saobraćaju".

    "Vlasnicima se takođe preporučuje i periodična dezinfekcija ventilacionih kanala, pre svega zbog očuvanja zdravlja, jer se na njihove „zidove“, osim prašine, često talože i bakterije, koje mogu da dospeju i u unutrašnjost vozila. Ne treba zaboraviti da su upravo zaprljani ventilacioni kanali uzročnik neprijatnih mirisa u kabini".

    Izvor: B92
      Vrh

  15. #60

    Odgovor: Korisno za vozače

    Izmena saobraćaja zbog radova

    Beograd - Od 13. jula u ponoć do 24. jula u četiri sati ujutro, biće zatvoren ulaz u saobraćajnicu, koja sa autoputa, iz pravca Niša, ispod mosta Gazela, vodi ka Savskoj ulici i Sajmu, zbog izvođenja radova na rehabilitraciji Gazele, najavili su "Putevi Srbije."



    Alternativni pravac za vozila je isključenje sa autoputa, ka Ulici kneza Miloša, Višegradska, Resavska i Miloša Pocerca do Sarajevske, odnosno Savske ulice i dalje u željenom pravcu.

    Od 13. jula do kraja septembra, biće ukinuto autobusko stajalište za linije 17 i 18 na mostu Gazela u smeru ka Šidu, pešačke staze do stajališta na samom mostu i na donjem nivou mosta Gazela.

    Kako je najavljeno, 14 jula će od ponoći do četiri sata ujutro, zbog radova na stubovima javne rasvete, na središnjem razdelnom pojasu mosta, za saobraćaj biti zatvorena leva traka smera Šid -Niš. Saobraćaj u smeru Šid - Niš će se odvijati samo krajnjom desnom kolovoznom trakom mosta Gazela.

    Izvor: B92
      Vrh

Strana 4 od 5 PrvaPrva ... 2345 PoslednjaPoslednja

Slične teme

  1. Žene vozači - predrasuda ili istina?
    Autor Lady S u forumu Auto-moto
    Odgovora: 63
    Poslednja poruka: 10.10.2013, 08:53
  2. Koliko dugo ste vozač?
    Autor Kunic u forumu Auto-moto
    Odgovora: 46
    Poslednja poruka: 05.04.2012, 17:56
  3. Kako spojiti lepo, korisno i pomalo bizarno?
    Autor makilli u forumu Belosvetske zanimljivosti
    Odgovora: 4
    Poslednja poruka: 09.11.2011, 22:03
  4. Odgovora: 6
    Poslednja poruka: 03.11.2007, 22:04

Tagovi za ovu temu

Vaš status

  • Ne možete pokrenuti novu temu.
  • Ne možete poslati odgovor.
  • Ne možete dodati priloge
  • Ne možete prepraviti svoje poruke
  •