Korisno za vozače - Strana 3
Strana 3 od 5 PrvaPrva 12345 PoslednjaPoslednja
Prikaz rezultata 31 do 45 od ukupno 61
  1. #31

    Odgovor: Korisno za vozače

    Citat Turkmenbashi kaže: Pogledaj poruku
    Deset novih saobraćajnih znakova

    |||| - 21.05.2010. - 10:58
    Vozači će uskoro imati priliku da se upoznaju sa deset novih saobraćajnih znakova na srpskim putevima, piše "Blic"
    Novi pravilnik o saobraćajnoj signalizaciji, koji je nedavno usvojen, propisuje nekoliko novina, a najznačajnije su označavanje zona usporenog saobraćaja i zona škola u naseljenim mestima.




    ZNAKOVI Ubuduće će na putevima u Srbiji postojati i jedinstveni znak obaveštenja za ograničenje brzine na putevima različitog ranga. O ulasku u svako naselje vozači će biti obavešteni novim znakom, što će automatski značiti i da je najveća dozvoljena brzina 50 kilometara na sat.
    "Novi saobraćajni znakovi napravljeni su zbog novih odredbi Zakona o bezbednosti saobraćaja. Primera radi, uvedena je zona škola gde je ograničenje 30 kilometara na sat, pa samim tim mora postojati znak kako bi vozači bili na vreme obavešteni", kaže Jasmina Jovanović iz Odseka za bezbednost saobraćaja Ministarstva za infrastrukturu.
    Znakove na magistralnim putevima, koji povezuju naseljena mesta, u obavezi je da zameni JP Putevi Srbije. Koliko takvih znakova postoji može samo da se nagađa jer Srbija nema katastar saobraćajne signalizacije.
    "Dobili smo rok od dve godine da zamenimo sve znakove, ali mi ćemo taj posao uraditi za godinu dana. Naravno, sve zavisi od sredstava, jer znakovi nisu jeftini", kažu u Putevima Srbije.
    S druge strane, posao zamene znakova radiće i lokalne samouprave. Na ulazu u naseljena mesta i gradove Srbije stoje znakovi za ograničenje brzine na 60 kilometara na čas i svi oni će morati da se zamene novim, jer novi Zakon propisuje da je najveća dozvoljena brzina u naselju 50 kilometara na čas. Osim toga, novi Zakon je predvideo uvođenje pešačke zone, zone 30, zone škola i zona usporenog saobraćaja u naseljima. Primera radi, u Beogradu ima više od 70.000 znakova od kojih će više od polovine biti zamenjeno novim.

    izvor - 24 sata
    Treba nauciti i njih kao na polaganju
    Salu na stranu,kad se ovakve stvari desavaju kao primer novih znakova,treba svaki vozac da pogleda.Mozda bas tu napravi se kobna greska.
    Zato pamet u glavu !
      Vrh

  2. #32

    Odgovor: Korisno za vozače

    Poželjan i aparat za gašenje požara

    Kad krenete automobilom na putovanje u inostranstvo nije na odmet znati šta je od opreme potrebno imati u vozilu. U većini okolnih zemalja obavezna su uključena svetla i tokom dana, fluorescentni prsluk, a protivpožarni aparat nije obavezan, ali ga je poželjno imati.



    Za ulazak u Bugarsku potrebno je i zdravstveno osiguranje

    Kako za Blic nedelje kažu u AMSS, obavezno uključena svetla u vožnji tokom dana vozači moraju imati u BiH, Crnoj Gori, Bugarskoj, Mađarskoj, Makedoniji, Italiji i Sloveniji. Protivpožarni aparat obavezan je u Bugarskoj, Grčkoj i Rumuniji, dok se za ostale zemlje preporučuje. Za neposedovanje fluorescentnog prsluka kazne u zemljama Evrope su od 14 do 40 evra, u zavisnosti u kojoj zemlji vas zateknu bez njega. U Sloveniji i Hrvatskoj su na primer, obavezne i rezervne sijalice.

    Što se tiče pribora za prvu pomoć, on je obavezan ukoliko uđete u Sloveniju, Mađarsku, Crnu Goru i Nemačku. U Italiji nije obavezno da vozač u automobilu ima ovaj pribor. Posedovanje trougla obavezno je u svim okolnim zemljama, pa i u Italiji.

    Kada su u pitanju propisi, u okolnim i zemljama članicama EU koje naši sugrađani tokom leta posećuju su striktni, a kazne za prekršaje visoke.

    - U Austriji je, na primer, obavezno vezivanje i na prednjim i na zadnjem sedištu. Kako je obavezno u ovoj zemlji da svaki vozač ima fluorescentni prsluk, a kazna je 14 evra kažu u AMSS.

    Ni za prekoračenje brzine u okolnim zemljama saobraćajna policija neće biti blaga. Tako će vozač koji u Mađarskoj prekorači dozvoljenu brzinu na putu platiti kaznu od 107 do 1.075 evra. U Austriji će vozač, ukoliko ga policija zaustavi zbog prekoračenja brzine platiti kaznu od 20 do 2.180 evra. Ni u Hrvatskoj kazne nisu ništa manje, pa za nedozvoljenu brzinu vozač može da plati i do 2.075 evra.

    Valja ovde dodati i koja su sve dokumenta potrebna za vožnju van granica Srbije. Tako je za Crnu Goru potreban zeleni karton, međunarodna dozvola, ali i dozvola za upravljanje tuđim automobilom u inostranstvu. Neophodno je platiti i ekološku taksu od 10 evra.

    Međunarodna vozačka neophodna je i pri ulasku u Austriju, Bugarsku, Grčku, Makedoniju, Nemačku, Italiju i Tursku. Ova dozvola nije potrebna za Mađarsku, BiH i Sloveniju.

    - Građani Srbije koji putuju ili prolaze kroz Makedoniju moraju da poseduju zdravstveno osiguranje koje se može nabaviti i na našim graničnim prelazima. Ovo osiguranje za period od 3 dana košta 332 dinara, za 7 dana 775, za 10 dana 1.107. Za 15 dana 1.661 i za 30 dana 3.210 dinara dodaju u AMSS.
    Kazne se plaćaju na licu mesta
    Kazne Austrija Slovenija Hrvatska Crna Gora Grčka
    Prekoračenje brzine do 10 km/h 20-726 80 40 / /
    Prekoračenje brzine do 30 km/h 70-2.180 500 137 30 32
    Prekoračenje brzine do 50 km/h 150-2.180 1.000 275 30 155
    Nevezivanje pojasa 35-72 120 68 / 83
    Upotreba mobilnog u vožnji 50-72 120 68 20 /
    0,5 do 0,8 promila alkohola 300-3.700 / / / /
    Više od 1,1 promila alkohola 160-5.900 / 688-2.066 / 625

    Cene su u evrima

    Izvor-Blic


      Vrh

  3. #33

    Odgovor: Korisno za vozače

    Zadržavanje u "crvenoj" raskrsnici 5000 dinara

    BEOGRAD

    Raskrsnica između ulica kralja Milana i kneza Miloša obeležena je crvenom bojom, što je opomena vozačima da ne smeju ulaziti u raskrsnicu ukoliko nemaju slobodan izlaz iz nje, bez obzira na to sto im je na semaforu zeleno svetlo.

    Vozači tu ne smeju ni da zastanu, a ako to učine policija ima pravo da im naplati kaznu od 5.000 dinara.

    Ovo pravilo propisuje Zakon o bezbednosti saobraćaja.


    Zadržavanje u crvenoj raskrsnici 5000 dinara - RADIO-TELEVIZIJA VOJVODINE)


      Vrh

  4. #34

    Odgovor: Korisno za vozače

    Po meni je to takav kretenizam i osornost vlasti da se teško može meriti sa nečim drugim, ne vezano samo za saobraćajne propise. To je ono u stilu, može nam se, jači smo.

    Pošto je taj član zakona veoma eksplicitan (nedvosmislen i obavezujući), postavio bi pitanje, šta ako me neko raspizdi s leđa (ili s neke druge strane, ali s leđa NIKO ne može da predvidi i isključuje moju krivicu sem po ovom članu) u raskrsnici, tako da ne mogu da pomerim auto bez šlep službe? Nisam primetio da su u zakonu ili podzakonskim aktima ostavljene olakšavajuće okolnosti. A bilo koji zakon koji dozvoljava procenu sudije o primenjivanju, odnosno neprimenjivanju, je kretenski.

    Mogao bi i mogu da razumem potrebu, ali je definicija idiotska.

    Volim prijateljski da karam, bez obaveze da mi se uzvrati. © Maski
      Vrh

  5. #35

    Odgovor: Korisno za vozače

    Adriane neće te niko bre kazniti usled takvih okolnosti, ja koliko vozim po Beogradu savršeno razumem potrebu za ovim ''crvenim'' raskrsnicama. Bezbroj puta ljudi uđu u raskrsnicu iako vide da neće moći da je napuste do momenta kada se drugom pravcu otvara zeleno. Još kada stanem tako na zeleno nađe se neko mnooogo pametan i legne mi na sirenu. I onda tako tebi zeleno svetlo a ispred tebe poprečen autobus stoji li stoji. To zna dosta da smeta recimo radu hitnih službi, kola hitne pomoći na intervenciji ali nema šnse da prođu kroz raskrsnicu. E sad ne mogu da se setim kako su napisali u članu zakona konkretno ali ne verujem da će to panduri zloupotrebljavati u slučajevima koje si naveo niti da postoji mogućnost u našem pravu za tako nešto.


      Vrh

  6. #36

    Odgovor: Korisno za vozače

    Citat Turkmenbashi kaže: Pogledaj poruku
    ... ne smeju ulaziti u raskrsnicu ukoliko nemaju slobodan izlaz iz nje, bez obzira na to sto im je na semaforu zeleno svetlo.
    Ovo pravilo nije ni malo novo a ovo je samo pokušaj da se spovede. (Čini mi se ne baš najsrećniji jer će vozači, neobavešteni o značenju nove 'šare' na kolovozu biti samo sludjeni. (Pogotovo stranci, kojima i inače ne pada na pamet da krše to pravilo.)

    Čini mi se, medjutim, da je napravljena glupost: ispada da je 'zaglavljivanje' na pešačkom prelazu sitnica.
      Vrh

  7. #37

    Odgovor: Korisno za vozače

    Ma Nenade, kod nas su mnoge stvari tako lepo definisane.

    Samo me zanima primer. Eto kako i na osnovu čega će neki pandur da kazni nekog vozača za takav prestup?

    Na osnovu snimka kamere?!? - Nemam komentar. U stvari imam, ali nije primeran.

    Na osnovu ličnog uvida, odnosno drug organ će da priđe bahatom kretenu i da ga kažnjava što stoji u raskrsnici? - Ovde bi postavio kontra pitanje, a što drug organ, na osnovu svojih ovlašćenja i zadataka, nije uskočio u raskrsnicu i pomogao regulaciji saobraćaja i bržem protoku? Mislim, isto kao što vozač "može" da vidi da neće proći kroz raskrsnicu iako u nju ulazi na zeleno, isto tako i prisutni drug organ to može da vidi, pa lepo stane na centar i digne ručicu. Zar ne?

    Volim prijateljski da karam, bez obaveze da mi se uzvrati. © Maski
      Vrh

  8. #38

    Odgovor: Korisno za vozače

    Citat AdrijanKronauer kaže: Pogledaj poruku
    ... kako i na osnovu čega će neki pandur da kazni nekog vozača za takav prestup?
    To je tek drugo ili treće pitanje po rangu.

    Ključno za uspostavljanje poštovanja prava nije pretnja visokom kaznom, nego izvesnost da će kršenje prava biti kažnjeno.

    A kad društvo reši da se kazni svako (i svačije) kršenje prava, tada nije teško naći načine za dokazivanje prekršaja.
      Vrh

  9. #39

    Odgovor: Korisno za vozače

    Citat nenad.bds kaže: Pogledaj poruku
    ...

    A kad društvo reši da se kazni svako (i svačije) kršenje prava, tada nije teško naći načine za dokazivanje prekršaja.
    - Ovo podebljano nikada neće da se desi!
    - A u ovo podvučeno ne sumnjam.

    Nego da probam sa drugačijim pristupom, jer vidim da si izbegao da komentarišeš primer iz mog posta. OndaK da pitam, ako je društvu ta raskrsnica toliko bitna (u to ne sumnjam i slažem se da takve raskrsnice postoje), zašto se onda društvo ne potrudi i bolje ne reguliše saobraćaj, odnosno postavi jednog ili dva organa sa belim rukavicama koji će da vrše procenu ko može da uđe i sigurno da izađe iz raskrsnice, a ne da sukobljavamo mišljenja?! Mislio sam, nisi mislio, nisam mogao da predvidim da će se to desiti, jesi, mogao si i takve "argumentovane" rasprave.

    Volim prijateljski da karam, bez obaveze da mi se uzvrati. © Maski
      Vrh

  10. #40

    Odgovor: Korisno za vozače

    Citat nenad.bds kaže: Pogledaj poruku
    Ovo pravilo nije ni malo novo a ovo je samo pokušaj da se spovede. (Čini mi se ne baš najsrećniji jer će vozači, neobavešteni o značenju nove 'šare' na kolovozu biti samo sludjeni. (Pogotovo stranci, kojima i inače ne pada na pamet da krše to pravilo.)

    Čini mi se, medjutim, da je napravljena glupost: ispada da je 'zaglavljivanje' na pešačkom prelazu sitnica.
    Pa nije sitnica, vozač se može kazniti i ako se ne zaustavi ispred zaustavne linije sad morao bih da listam zakon da vidim koja je kaznena odredba i gde je sankcija jača. U principu, ovo pravilo po meni nije loše a mislim da postoji i na zapadu dosta toga sličnog pa i istih ovakvih raskrsnica. Naravno pored horizontalne će biti postavljena i odgovarajuća vertikalna signalizacija koja će verujem, jasno saopštavati korisnicima na kakvu raskrsnicu nailaze. Pravilo neće baš biti primenjivo za sve raskrsnice, recimo tamo gde ima levih skretanja nema svrhe uvoditi ovakav režim u samoj raskrsnici jer vozila koja levo skreću će najverovatnije morati da zastanu u raskrsnici zavisno od signalnog plana svetlosnih signala (da bi propustili vozila iz suprotnog smera koja idu pravo). U Beogradu je za sada ovo spisak raskrsnica (nije konačan):

     1. Bulevar kralja Aleksandra - Kneza Miloša, Takovska
     2. Kneza Miloša - Kralja Milana
     3. Kneza Miloša - Nemanjina
     4. Takovska - 27. marta - Džordža Vašingtona
     5. 27. marta - Starine Novaka - Kraljice Marije
     6. Bulevar kralja Aleksandra - Beogradska
     7. Njegoševa - Beogradska
     8. Starine Novaka - Cvijićeva
     9. Cvijićeva - Bulevar despota Stefana
    10. Džordža Vašingtona - Bulevar despota Stefana


    Citat AdrijanKronauer kaže: Pogledaj poruku
    Ma Nenade, kod nas su mnoge stvari tako lepo definisane.

    Samo me zanima primer. Eto kako i na osnovu čega će neki pandur da kazni nekog vozača za takav prestup?

    Na osnovu snimka kamere?!? - Nemam komentar. U stvari imam, ali nije primeran.

    Na osnovu ličnog uvida, odnosno drug organ će da priđe bahatom kretenu i da ga kažnjava što stoji u raskrsnici? - Ovde bi postavio kontra pitanje, a što drug organ, na osnovu svojih ovlašćenja i zadataka, nije uskočio u raskrsnicu i pomogao regulaciji saobraćaja i bržem protoku? Mislim, isto kao što vozač "može" da vidi da neće proći kroz raskrsnicu iako u nju ulazi na zeleno, isto tako i prisutni drug organ to može da vidi, pa lepo stane na centar i digne ručicu. Zar ne?
    Pa na licu mesta ti napiše čestitku kao npr za bilo koji prekršaj kada nisi postupio prema horizontalnoj ili vertikalnoj signalizaciji (prelazak preko pune linije i sl). Ne verujem da će da se kažnjavaju vozači ako zastanu par sekundi u raskrsnici, već ako im se desi da ostanu u istoj nakon promene svetla na semaforu. Biće da je to poenta, a sada svaka zloupotreba od strane policije je naravno teoretski moguća.

    p.s.

    Nema dovoljno radnika MUP-a da bi ih posadili na sve kritične raskrsnice, deficitarni su pogotovo u BG-u, a svako dalje zapošljavanje je blokirano od dragog nam MMF-a. Eto da odgovorim umesto Nenada. U BG rade saobraćajni policajci iz čitave Srbije, neki iz Niša dolaze na posao.


      Vrh

  11. #41

    Odgovor: Korisno za vozače

    Nemo' vas dvoica da mi se naćete uvređeni i povređeni mojim insistiranjem na nekim stvarima. Kao na primer ovo.
    Citat Turkmenbashi kaže: Pogledaj poruku
    ...
    Pa na licu mesta ti napiše čestitku ...
    Ako je drug organ već na toj problematičnoj raskrsnici raspoložen da gleda ko nije dobro procenio svoje mogućnosti, pa da mu čestita, to se kosi sa pretpostavkom da se ovaj zakon (izmena, dopuna) donosi zbog manjka kadrova.

    Jeli je tu? Jeste. E, pa ondaK bi njegov prevashodni zadatak trabalo da bude da reguliše, a ne da vreba!

    Meni je to logičnije. A sad, znam ja da nije sve logično. Ili bar ne meni logično.

    Volim prijateljski da karam, bez obaveze da mi se uzvrati. © Maski
      Vrh

  12. #42

    Odgovor: Korisno za vozače

    Citat AdrijanKronauer kaže: Pogledaj poruku
    Ako je drug organ već na toj problematičnoj raskrsnici raspoložen da gleda ko nije dobro procenio svoje mogućnosti, pa da mu čestita, to se kosi sa pretpostavkom da se ovaj zakon (izmena, dopuna) donosi zbog manjka kadrova.

    Jeli je tu? Jeste. E, pa ondaK bi njegov prevashodni zadatak trabalo da bude da reguliše, a ne da vreba!

    Meni je to logičnije. A sad, znam ja da nije sve logično. Ili bar ne meni logično.
    E pa sad to je već druga priča. Po svoj logici, na takvim raskrsnicama neće ni biti policije, a da li će ih i kako će vrebati... 'bem li ga


      Vrh

  13. #43

    Odgovor: Korisno za vozače

    Citat Turkmenbashi kaže: Pogledaj poruku
    ...a da li će ih i kako će vrebati... 'bem li ga
    Kamere u policiji - klasično rešenje.
    A znam i za 'davanje u zakup' odredjenih lokacija - delova grada firmama koje snimaju i prosledjuju dokaze sudovima za prekršaje (npr. u Kanadi).
    I ono što ko nas radi pauk izdaje se privatnicima. Ako zastaneš u traci u kojoj je zabranjeno zaustavljenje, ili iza parkiranog vozila 'samo da skokneš u dućan', ili ispred ulaza u nečije dvorište... - nema ti kola! Čak i oni vozači koji nisu pogodjeni tudjim prekršajem odmah javljaju. Cinkaroši, sram ih bilo!
      Vrh

  14. #44

    Odgovor: Korisno za vozače

    Citat nenad.bds kaže: Pogledaj poruku
    Kamere u policiji - klasično rešenje.
    A znam i za 'davanje u zakup' odredjenih lokacija - delova grada firmama koje snimaju i prosledjuju dokaze sudovima za prekršaje (npr. u Kanadi).
    I ono što ko nas radi pauk izdaje se privatnicima. Ako zastaneš u traci u kojoj je zabranjeno zaustavljenje, ili iza parkiranog vozila 'samo da skokneš u dućan', ili ispred ulaza u nečije dvorište... - nema ti kola! Čak i oni vozači koji nisu pogodjeni tudjim prekršajem odmah javljaju. Cinkaroši, sram ih bilo!
    Jeste Nenade, ali od kamera koje su već bile u planu ništa! Novim zakonom je predviđema upotreba video nadzora i sva logika bi bila da se na ovakvim lokacijama primene kamere, ali na većini saobraćajnica gde su najavljivane kamere njima ni traga... policija u svojim istragama uglavnom koristi tuđe video nadzore - banaka, raznih poslovnih ili ugostiteljskih objekata itd. Kada je saobraćaj u pitanju tu je potrebno postaviti posebne kamere na odgovarajuće lokacije, u Beogradu postoji nadzor kamerama iz stanice u 29. novembra ali ne znam koje delove grada tačno pokrivaju i u kojoj meri. Zapad ima drugačiju svest nego mi, vozači prijavljuju tuđe prekršaje a kod nas se radi obrnuto. Nisam siguran ni da su autoputeve pokrili kamerama, a ne gradske saobraćajnice. Kod nas u Pančevu je trebao veći deo centra grada da bude pokriven policijskim kamerama, mislite da je ijedna postavljena?


      Vrh

  15. #45

    Odgovor: Korisno za vozače

    Eh, kod nas je pre dve godine postavljeno petnaestak kamera, ali ni jedna ne radi.

    Hajde, možda sam preterao, no proveriću iz prve ruke kad se veratim u Sombor. Ali nisam mnogo omašio.

    Volim prijateljski da karam, bez obaveze da mi se uzvrati. © Maski
      Vrh

Strana 3 od 5 PrvaPrva 12345 PoslednjaPoslednja

Slične teme

  1. Žene vozači - predrasuda ili istina?
    Autor Lady S u forumu Auto-moto
    Odgovora: 63
    Poslednja poruka: 10.10.2013, 08:53
  2. Koliko dugo ste vozač?
    Autor Kunic u forumu Auto-moto
    Odgovora: 46
    Poslednja poruka: 05.04.2012, 17:56
  3. Kako spojiti lepo, korisno i pomalo bizarno?
    Autor makilli u forumu Belosvetske zanimljivosti
    Odgovora: 4
    Poslednja poruka: 09.11.2011, 22:03
  4. Odgovora: 6
    Poslednja poruka: 03.11.2007, 22:04

Tagovi za ovu temu

Vaš status

  • Ne možete pokrenuti novu temu.
  • Ne možete poslati odgovor.
  • Ne možete dodati priloge
  • Ne možete prepraviti svoje poruke
  •