Korisno za vozače - Strana 2
Strana 2 od 5 PrvaPrva 1234 ... PoslednjaPoslednja
Prikaz rezultata 16 do 30 od ukupno 61
  1. #16

    Odgovor: Korisno za vozače

    Ja sam svoju danas potpisao, da ne bude kao onaj vic sa volovima i zečevima i dalje mi je fascinantno čega su se dosetili.


      Vrh

  2. #17

    Odgovor: Korisno za vozače

    i ja sam svoju dozvolu danas potpisala.
    Sta li je sledece?
    Life is a mystery to be lived,not a problem to be solved.
      Vrh

  3. #18

    Odgovor: Korisno za vozače

    Ja sam se potpisao čim sam je podigao.

      Vrh

  4. #19

    Odgovor: Korisno za vozače

    a mozda je zaustavni put kraci ako se potpisem pInkalom
      Vrh

  5. #20

    Odgovor: Korisno za vozače

    Hm, ja se nisam na svojoj potpisala (mijenjala sam ju u 12 mjesecu).

    Ništa, trk do nje i olovku u ruku.
    Prestani razmišljati o svojim granicama..
    Počni otkrivati svoje mogućnosti.
      Vrh

  6. #21

    Odgovor: Korisno za vozače

    Nije obavezno potpisati,nema nigde u zakonu da se zbog toga kaznjava.Moze saobracajac samo da skrene paznju i da zamoli da se potpisete.
    Ukoliko se desi da vam napise prijavu i naplati kaznu obavezno uzeti podatke saobracajca,reci su Policije
      Vrh

  7. #22

    Odgovor: Korisno za vozače

    Ne piše, obrazac vozačke dozvole se utvrđuje pravilnikom, a u ZOBS nije predviđena kazna ili bodovi za ovo. Nego dok ti to objasniš kursadžiji, naći će ti još štogod...


      Vrh

  8. #23

    Odgovor: Korisno za vozače

    Nisam ni znala da vozacka mora biti potpisana. Ja sam "dobar vozac", samo su me jednom
    zaustavili zbog prebrze voznje, platila kaznu, cak mi je smanjio kad sam rekla da cu odmah
    platiti. Bio covjek iznenadjen i umjesto 900 kn uzeo 300kn i bez kaznenih bodova.
    Iznenadili me Austrijanci prije 12 g. policajac na granici me napucao sto mi sin nema potpis
    na pasosu. Kad sam mu rekla da mali ima 6g. on ljutito ce meni da mali zna pisati i da se
    mora potpisati. To mi je jedino lose iskustvo sa policijom
      Vrh

  9. #24

    Odgovor: Korisno za vozače

    Da grejanje u kolima ne otkaže

    Grejanje u vozilu zimi je i te kako potrebno, a da nešto nije u redu s ovim sistemom, uvidećete ako vozilo naglo počne da gubi rashladnu tečnost u motoru. Zato savetuju stručnjaci da se češće proverava da li je u rashladnom sistemu motora dovoljna količina tečnosti.

    Kada je grejanje u kabini vozila slabije, znači da ono negde gubi vodu. Tačnije, pošto nema tečnosti, to znači da neki od dva hladnjaka, onaj na motoru ili u kabini, ne radi kažu za Blic nedelje u auto-centru Anđelković.
    Da s grejanjem nešto nije u redu, osim niske temperature u kabini vozila, još jedan od simptoma može da bude i pojava pare. Naime, kada iz ventilacionog sistema izlazi para, odnosno kada se vazduh kondenzuje u kabini, naslutićete da grejanje ne radi kako treba. Tada je potrebno zameniti mali hladnjak ili grejač u kabini. Međutim, to ne bi trebalo raditi na svoju ruku, već prepustiti majstorima, jer se do ovog hladnjaka stiže skidanjem kontrolne instrument-table.
    Takođe, pošto gotovo svi automobili imaju isti ili vrlo sličan sistem grejanja, da on nije ispravan, može da se uvidi i na samoj kontrolnoj tabli, odnosno na potenciometru koji služi za podešavanje jačine i intenziteta grejanja u kabini vozila. Međutim, Jovan Rogulić, šef auto-servisa Plus, za naš list je izdvojio još nekoliko mogućih kvarova grejanja u automobilu.
    Najčešći kvarovi grejanja u automobilu se javljaju i zbog kvara na termostatu. Naime, kada se ovaj deo pokvari onda se poremeti dotok tople vode u hladnjak koji zagreva vazduh. Temperatura se tada teže povećava i u vozilu je hladno. Kvar takođe može da nastane i u unutrašnjosti grejača. Sistem, međutim, može lošije da radi i zbog neispravnosti ventilatora i reostata koji utiče na jačinu duvanja kaže Rogulić za Blic nedelje.
    U tim slučajevima u unutrašnjost vozila slabije dotiče zagrejani vazduh. Slična je situacija i kada se pokvare otvarači za vazduh, koji se nalaze na više mesta u kabini.
    Jovan Rogulić iz auto-centra Plus takođe savetuje da vozači rešenje ovih problema treba da potraže u ovlašćenom servisu, u kom će stručnjaci otkloniti eventualne kvarove.
    Često se vozači pitaju da li konstantno grejanje utiče na veću potrošnju benzina. Prema rečima Milenka Stevanovića iz auto-centra Anđelković, bilo da vozilo stoji ili je u pokretu, zagrevanje kabine vozila ne utiče na veću potrošnju goriva. Može se reći da se zimi troši više goriva, jer je pre vožnje neophodno pustiti automobil da se zagreje desetak minuta, odnosno da motor postigne radnu temperaturu. Tada će se brže zagrejati i kabina vozila.
    Na veću potrošnju goriva u ovom periodu više utiču zimski uslovi nego samo grejanje. Dakle, ne može se reći da automobil troši više benzina ako je konstantno uključeno grejanje. Za zagrevanje automobila koji ide na dizel treba više vremena nego za one koji troše benzin. Naime, u benzincima se kabina brže zagreje jer ovim automobilima treba manje vremena da dostignu radnu temperaturu kaže za naš list Stevanović.

    Izvor: Blic.rs


      Vrh

  10. #25

    Odgovor: Korisno za vozače

    AMSS upozorava na lažne vinjete u Sloveniji

    Auto-moto savez Srbije (AMSS) je upozorio da su se u Sloveniji i susednim zemljama na crnom tržištu pojavile falsifikovane godišnje vinjete za prolazak slovenačkim drumovima.

    Vozači treba da kupuju vinjete nalepnice koje služe kao dokaz plaćanja vremenski ograničenog prava na upotrebu druma isključivo na službenim prodajnim mestima, a to su benzinske stanice, trafike i poslovnice Auto moto saveza Slovenije, saopšteno je iz AMSS.

    Na tim mestima, kako je navedeno, vozači mogu da dobiju račun i izbegnu oštre sankcije i neprijatnosti u slučaju upotrebe lažnih vinjeta.

    Falsifikovane vinjete se, kako se objašnjava u saopštenju, od pravih razlikuju po tome što su na dodir papirnate, a ne celulozno glatke, a osim toga nemaju vertikalne crne zaštitne crte s natpisom odstranite zaštitnu foliju.

    Lažne vinjete imaju još nekoliko drugih manjih grešaka, koje mogu da prepoznaju samo inspektori ili policija.

    Informacije o prodajnim mestima za kupovinu vinjeta van Slovenije mogu se naći na Internet sajtu Agencija za auto-puteve Slovenije (DARS).

    Vozači kod kojih bude utvrđeno korišćenje falsifikovane vinjete moraće za to da plate kaznu, kao i dodatnu kaznu za vožnju bez vinjete u visini od 300 do 800 evra. Nova validna vinjeta staje 95 evra.

    Po slovenačkom zakonu, za upotrebu lažnih vinjeta može se dobiti i kazna zatvora do tri godine, upozorava se u saopštenju.

    Autor : Tanjug.rs


      Vrh

  11. #26

    Odgovor: Korisno za vozače

    Moguća žalba i na policijski zapisnik



    Policijski zapisnik neoboriv je dokaz pred sudom, ali važno je da vozači znaju da na njega mogu da ulože prigovor i to pred nadležnim organom MUP-a. Međutim, sagovornik Blica nedelje Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da je neoborivost zapisnika pred sudom u direktnoj suprotnosti sa Zakonom o prekršajima, pa i sa samim Ustavom.

    Policija Moguća žalba i na policijski zapisnik

    Naime, kazneni poeni se, kao i ostale kazne, izriču u presudi, nakon sprovedenog postupka pred prekršajnim sudom. Poeni važe dve godine od dana od kada prekršajna presuda postane pravosnažna i beleže se u posebnoj evidenciji koja nije dostupna
    Javnosti, pa ni samim tim policajcima na terenu. Nakon dve godine, ukoliko vozač ne načini nijedan prekršaj, oni se brišu.
    Prema rečima Damira Okanovića iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, na sadržaj policijskog zapisnika kao i na njegovo sačinjavanje moguće je izjaviti prigovor nadležnom organu Ministarstvu unutrašnjih poslova. Kako objašnjava, prigovor se rešava u okviru samog MUP-a.
    Naime, Zakon o prekršajima određuje da je sud slobodan da ceni dokaze po svom slobodnom uverenju. Kada bi zapisnik bio neoboriv dokaz, onda faktički sud ne bi imao pravo da odluči o nečijoj krivici, već samo da odredi visinu kazne. Moguće je da prekršajni sudija donese presudu i bez saslušanja okrivljenog u slučaju kada je okrivljenom pružena mogućnost da iznese svoju odbranu, pa on to neopravdano nije učinio (neodazivanje uredno pozvanog okrivljenog) objašnjava za Blic nedelje Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost u saobraćaju.
    Međutim, naš sagovornik napominje da su nedostaci Zakona o bezbednosti u saobraćaju u delu koji se tiče poena mnogostruki. Naime, jedan od najvećih nedostataka je taj što se poeni izriču i za prekršaje čijim izvršenjem se ne ugrožava bezbednost saobraćaja (na primer neprodužavanje važnosti vozačke dozvole, posedovanje radar detektora), dok se za pojedine opasne prekršaje ne propisuju poeni.
    Tako, na primer, ako u zoni škole gde je ograničenje brzine 30 kilometara po satu vozite duplo brže, odnosno 60 kilometara po satu nećete dobiti nijedan poen, ali ako zaboravite da produžite vozačku dozvolu, dobićete pet poena. Ako vozilo polukružno okrenete nasred tunela, dobićete dva poena kaže naš sagovornik.

    Propusti u Zakonu o saobraćaju
    Da podsetimo, naš sagovornik je i ranije upućivao na nedostatke novog Zakona o bezbednosti u saobraćaju koji se tiču kaznenih poena. Tako, na primer ovim zakonom nije predviđena kazna za upravljače puteva, takozvane putare, koji ne održavaju signalizaciju prema saobraćajnom projektu, ili za policajca koji sazna za opasnost na putu i ne pokrene postupak za njeno otklanjanje. Tako će vozač koji ide primerenom, odnosno dozvoljenom brzinom i naleti na rupu na putu ili sleti s puta zbog blata ili nepostojanja odgovarajućeg znaka sam biti kriv za nezgodu.

    Izvor: Blic.rs


      Vrh

  12. #27

    Odgovor: Korisno za vozače

    Stranci često sa duplim papirima



    Prevaranti se na najrazličitije načine dovijaju kako bi prodali ukradeno polovno vozilo, pa zato iz Uprave kriminalističke policije savetuju da se automobili ne kupuju preko oglasa ili po auto-pijacama bez provere.

    Auto pijaca
    U kriminalističkoj policiji savetuju da se bez prethodne provere porekla vozila ne kupuju automobili na otvorenim auto-pijacama ili preko oglasa

    Kako bi se budući kupac osigurao da će pazariti legalno vozilo, regularnost broja šasije treba da proveri u AMSS, a saobraćajne dozvole u policiji. Zato, izbegavajte auto-pijace jer tamo niko ne proverava poreklo vozila. Na osnovu provere broja šasije može da se vidi da li postoji potraga za tim vozilom u inostranstvu. Međutim, retko ko od kupaca polovnih automobila želi da izdvoji koju hiljadu dinara više. Prema rečima inspektora Ljubinka Jaćovića iz Uprave kriminalističke policije, najbolje je polovno vozilo kupiti preko pravnog lica, odnosno registrovane firme za prodaju polovnih automobila.
    Treba izbegavati da se vozilo kupuje preko oglasa, a da ne bi kupac bio prevaren, neophodno je da se informiše o prodavcu, da proveri da li je automobil registrovan na njegovo ime. Posebno treba izbegavati kupovinu vozila od ovlašćenog lica, (lica koje vozilo koristi po osnovu ovlašćenja), jer se u tom slučaju često radi o prevari kaže za Blic nedelje Ljubinko Jaćović.
    Kako objašnjava naš sagovornik, najčešće se dešava da osoba u inostranstvu prijavi krađu vozila, tamo naplati kasko osiguranje, preveze ga u Srbiju, napravi lažne dokumente, i proda.
    Na takvom vozilu falsifikuju se oznake na šasiji, inostrana saobraćajna dozvola, pa se vozilo kao takvo carini i zatim prodaje na ime kupca. To znači da se vozilo prvi put registruje u Srbiji na ime kupca i tako dalje prodaje objašnjava naš sagovornik.
    Međutim, nije retko ni da se iz inostranstva doveze polovno vozilo, pa zatim uoči takvo isto u Srbiji (isti model, boja) i onda se falsifikuju registarske oznake legalnog vozila. Tada se takođe falsifikuje broj šasije i napravi se i lažna dozvola.
    To je takozvani blizanac automobil, jedno vozilo je legalno, a drugo sa falsifikovanim brojem šasije i dokumentima kaže Jaćović, i dodaje da ako se takvo vozilo i proveri kroz sistem, teško može da se utvrdi da je posredi prevara.
    Naš sagovornik kaže da u poslednje vreme ima sve više ovakvih prevara. On navodi još jedan vid prevare, koji je sličan kao i prethodni. Naime, kod vozila ukradenog u zemlji ili inostranstvu, ne prepravlja se oznaka na šasiji već se nađe isto takvo vozilo (koje ima legalnog vlasnika), pa se za to ukradeno vozilo falsifikuju saobraćajna dozvola i registarske tablice. Tako imamo dva vozila istog modela, boje, registarskih oznaka ali samo je jedno stvarno registrovano.
    Tu se proverom u policiji može utvrditi da se radi o prevari, jer je broj šasije drugačiji od broja stvarno registrovanog vozila. Ali često ljudi kupuju vozila preko oglasa, na pijacama za motorna vozila, i ne proveravaju automobil u policiji. Kupac vidi da vozilo ima domaću saobraćajnu dozvolu i naše tablice, pa misli da ne treba da ga proveri objašnjava naš sagovornik.
    Ovakve prevare se dešavaju svuda po Srbiji, ali po rečima našeg sagovornika, ranije je po broju prevara vodio Srem.

    Izvor: Blic.rs


      Vrh

  13. #28

    Odgovor: Korisno za vozače

    Karoseriji potrebna prolećna nega



    Oštećenja na karoseriji koja nastanu tokom zimskog perioda treba što pre sanirati. U suprotnom, ukoliko se ona u dužem vremenu zanemaruju, može doći do raznih problema, a najdrastičniji je propadanje poda vozila, ili ozbiljna oštećenja drugih delova karoserije. Najveći neprijatelji karoseriji su rizla i so jer se na putevima Srbije ovi agregati posipaju u velikim količinama, a protekla zima bila je izrazito duga i hladna.
    Patos i krila na karoseriji najpre stradaju od soli i leda i zato je neophodno da se što pre očiste i zaštite



    Zbog snega, rizle i soli koja se u zimskim mesecima posipaju po ulicama dolazi do pojave rđe na automobilima koju na proleće treba što pre sanirati. Međutim, šteta na karoseriji ne nastaje samo zbog korozije, već i zbog oštećenja vozila nastalih zbog rupa na putevima koje su u snežnim danima slabo vidljive. Zato je neophodno posle snega najpre vozilo temeljno oprati u perionicama, sa toplom vodom i pod jačim pritiskom, a potom zameniti delove limarije koji su stradali.
    – Najbolje je otići u onu perionicu u kojoj postoji kanal da se vozilo temeljno opere sa donje strane. Nakon pranja može se proveriti u kanalu da li su nastala neka fizička oštećenja nakon naletanja na neku rupu na putu ili prelaska preko skrivene prepreke – kažu za „Blic nedelje“ u Auto-centru „Anđelković“.

    Ukoliko se otkriju oštećenja bilo od rđe ili neka druga, ta mesta treba očistiti, namazati osnovnom bojom, i nakon toga naneti neku zaštitu. Za automobil će biti najbolje da se pazari najkvalitetnija zaštita. Poliranje lakiranih površina je u servisima skupo, cene se kreću od 50 do 100 evra, pa vozači najčešće sami kupuju zaštitu i „doteruju“ automobil.

    Kako se na našim putevima mahom sreću starija vozila, ako kod njih dođe do oštećenja, deo lima koji je uništen treba iseći i zameniti ga novim. Tada takođe treba naneti osnovnu boju i zaštitu.
    Ukoliko se oštećeni deo kod starijih vozila ne iseče i zameni novim parčetom lima, kako kažu u Auto-centru „Anđelković“, problem privremeno može da se reši farbanjem oštećenog dela. Međutim, ovo je samo privremeno rešenje, to neće rešiti, na primer, koroziju, ali će je zaustaviti na određeno vreme.
    – Kod većih oštećenja zato treba posetiti stručnog limara koji će uništene delove karoserije zameniti.

    Oprez s pranjem motora

    U skladu s promenom vremena i sve toplijim danima, osim karoserije treba proveriti i motor automobila. Međutim, njega ne treba na „svoju ruku“ prati, jer posebno kod novijih vozila koji imaju kompjuter voda može da uzrokuje njegovu koroziju, pa i ozbiljniji kvar.
    – Sređivanje motora treba prepustiti stručnim licima i ne preporučujemo vozačima da ga sami peru. Jedino mogu sami da ga obrišu ili operu tečnošću za pranje vozila – kažu u Auto-centru „Anđelković“.

    Izvor: Blic


      Vrh

  14. #29

    Odgovor: Korisno za vozače

    Na granicama kupite vinjete

    Visoke kazne zbog neplaćene putarine

    Nedavno su se u regionu pojavile slovenačke falsifikovane vinjete za autoputeve, pa AMSS upozorava sve građane koji planiraju putovanje izvan granica Srbije da budu obazrivi i da nalepnice kupuju samo na proverenim mestima. Ove specifične potvrde o plaćenoj putarini treba kupovati na prodajnim mestima poput benzinskih stanica, trafika, poslovnica Auto-moto saveza Slovenije, gde će vozači za njih dobiti fiskalni račun.



    Prema rečima Zorice Bilibajkić iz Auto-moto saveza Srbije, ukoliko vozača uhvate sa falsifikovanom vinjetom, on će uz ovu kaznu morati da plati još 95 evra (toliko košta godišnja vinjeta).
    Vozači kod kojih eventualno bude utvrđeno da su koristili falsifikovane vinjete platiće kaznu za korišćenje lažne vinjete, dodatnu kaznu za vožnju bez vinjete u visini od 300 do 800 evra, a biće i u obavezi da kupe novu kaže za Blic nedelje Zorica Bilibajkić iz AMSS.

    Inače, svi oni koji planiraju put van Srbije treba da se raspitaju koliko se plaćaju vinjete ili putarine. Tako na primer, vinjeta za četiri dana boravka u Mađarskoj košta 6,40 evra, dok je za sedam dana boravka u ovoj zemlji njena cena 10,70 evra. Za mesec dana boravka u Mađarskoj za vinjetu treba izdvojiti 17,50 evra. Za 10 dana u Austriji vozači za vinjetu treba da izdvoje 7, 60 evra, a za dva meseca 21,80 evra.


    Vinjete su u Bugarskoj nešto jeftinije, pa za nedelju dana treba izdvojiti četiri, za 10 dana 10 evra, a godišnja nalepnica košta 59 evra.
    U Nemačkoj se putarina ne plaća, što će obradovati mnoge naše građane koji planiraju uskoro da posete ovu zemlju.
    Ukoliko je vaša destinacija Švajcarska, treba znati da je tamo jedinstvena cena, odnosno koliko god da ostajete ili ste samo u prolazu, platićete 40 švajcarskih franaka.


    U Hrvatskoj i Makedoniji putarina se plaća na naplatnim rampama i cena zavisi od mesta iz kog ste se uključili na autoput.
    Vozači posebno treba da obrate pažnju kad izlaze iz jedne i ulaze u drugu zemlju EU. Naime, često se dešava da vozači ne primete kad su iz Mađarske ušli u Austriju, ne kupe vinjetu na vreme, pa zbog toga plate kaznu kaže Zorica Bilibajkić.

    Cene vinjeta na stranici - Blic Online


      Vrh

  15. #30

    Odgovor: Korisno za vozače

    Deset novih saobraćajnih znakova

    |||| - 21.05.2010. - 10:58
    Vozači će uskoro imati priliku da se upoznaju sa deset novih saobraćajnih znakova na srpskim putevima, piše "Blic"
    Novi pravilnik o saobraćajnoj signalizaciji, koji je nedavno usvojen, propisuje nekoliko novina, a najznačajnije su označavanje zona usporenog saobraćaja i zona škola u naseljenim mestima.




    ZNAKOVI Ubuduće će na putevima u Srbiji postojati i jedinstveni znak obaveštenja za ograničenje brzine na putevima različitog ranga. O ulasku u svako naselje vozači će biti obavešteni novim znakom, što će automatski značiti i da je najveća dozvoljena brzina 50 kilometara na sat.
    "Novi saobraćajni znakovi napravljeni su zbog novih odredbi Zakona o bezbednosti saobraćaja. Primera radi, uvedena je zona škola gde je ograničenje 30 kilometara na sat, pa samim tim mora postojati znak kako bi vozači bili na vreme obavešteni", kaže Jasmina Jovanović iz Odseka za bezbednost saobraćaja Ministarstva za infrastrukturu.
    Znakove na magistralnim putevima, koji povezuju naseljena mesta, u obavezi je da zameni JP „Putevi Srbije“. Koliko takvih znakova postoji može samo da se nagađa jer Srbija nema katastar saobraćajne signalizacije.
    "Dobili smo rok od dve godine da zamenimo sve znakove, ali mi ćemo taj posao uraditi za godinu dana. Naravno, sve zavisi od sredstava, jer znakovi nisu jeftini", kažu u „Putevima Srbije“.
    S druge strane, posao zamene znakova radiće i lokalne samouprave. Na ulazu u naseljena mesta i gradove Srbije stoje znakovi za ograničenje brzine na 60 kilometara na čas i svi oni će morati da se zamene novim, jer novi Zakon propisuje da je najveća dozvoljena brzina u naselju 50 kilometara na čas. Osim toga, novi Zakon je predvideo uvođenje „pešačke zone“, „zone 30“, „zone škola“ i „zona usporenog saobraćaja“ u naseljima. Primera radi, u Beogradu ima više od 70.000 znakova od kojih će više od polovine biti zamenjeno novim.

    izvor - 24 sata


      Vrh

Strana 2 od 5 PrvaPrva 1234 ... PoslednjaPoslednja

Slične teme

  1. Žene vozači - predrasuda ili istina?
    Autor Lady S u forumu Auto-moto
    Odgovora: 63
    Poslednja poruka: 10.10.2013, 08:53
  2. Koliko dugo ste vozač?
    Autor Kunic u forumu Auto-moto
    Odgovora: 46
    Poslednja poruka: 05.04.2012, 17:56
  3. Kako spojiti lepo, korisno i pomalo bizarno?
    Autor makilli u forumu Belosvetske zanimljivosti
    Odgovora: 4
    Poslednja poruka: 09.11.2011, 22:03
  4. Odgovora: 6
    Poslednja poruka: 03.11.2007, 22:04

Tagovi za ovu temu

Vaš status

  • Ne možete pokrenuti novu temu.
  • Ne možete poslati odgovor.
  • Ne možete dodati priloge
  • Ne možete prepraviti svoje poruke
  •