Ima li razlike između Duha i Duše..? - Strana 2
Strana 2 od 3 PrvaPrva 123 PoslednjaPoslednja
Prikaz rezultata 16 do 30 od ukupno 38
  1. #16

    Odgovor: Ima li razlike između Duha i Duše..?

    ...Ali, ako i dalje budeš čitao postove polovično, ukidam svaku daljnJu saradnju
    ... mislim da ih jedino ja čitam...i to od početka do kraja..pogotovo one kilometarske

    U textu se spominje duh tame i područni duhovi, tako je! I da si pažljivo i natenane čito, shvatio bi da je duh tame->knez/sotona, a područni duhovi->pomočnici/demoni!
    oni su ti koji se javljaju ljudima prilikom spiritističkih seansi!
    Ja, stvarno, ne znam šta ti podrazumevaš pod spiritističkim seansama? Šarlatanstvo?
    Ono što je sigurno, to je, da svako gleda iz svog ugla ( horizonta )..

    Duh je slika i prilika božanstva-svega postojećeg. Dakle, čovekov duh je, najprostije rečeno, odeljeni deo božanstva-boga, istine, jednosti...
    On je prividno odvojen, zato što želi da se ispolji. Čim se ispoljio, ušao je svet dualnosti-suprotnosti.
    Ovo je suština, o kojoj nam govore mnogi pravci.
    Zašto je ovo korisno znati? Zato što je to početni pravac koji čoveku pokazuje put do istine. Svaki ozbiljan tragač ne govori drugom šta je istina, čak i ako je zna, već pokazuje put koji moraš sam savladati.

    E, sad..dragi moj ser_gogsy...ako se božanstvo odeljuje kao duh čovečiji, on u svom ispoljavanju poseduje suprotnosti..dakle, jedan objekat opažanja (božanstvo ) se gleda sa jednog a zatim sa drugog kraja. Mi kažemo da postoji dobro i zlo. Ono što će se zvati dobro ili zlo kreira čovek na zemlji, u skladu sa pogledima i interesima. Zatim, pripisujemo dobro bogu a zlo đavolu.
    Onaj ko razume ovo izlaganje, shvatiće da ponovno spajanje ( re legare-religija u pravom smislu ) podrazumeva suprotan proces. Dakle, prevazilaženje dualnosti, da bi se došlo do istine, božanstva, boga, jednosti...
    A prevazilaženje dualnosti nije moguće ako se ne spoznaju obe strane ljudskog duha. Najprostije rečeno, moraš spoznati i dobro i loše u tebi da bi spoznao tvorca.. Šta je istina, ostaje da sami tražimo. Ali je, na tom putu, vrlo jasno šta je neistina.

    Duh tame je moj duh?!?
    A čiji je? Ti si taj koji tamu zoveš zlom, po tvom shvatanju života.

    Starac je, u svojoj velikoj pobožnosti, blizu Bogu! Može da komunicira s Njim...kroz molitvu!

    Starac se molio Bogu, za ovog nesrećnika spiritistu...Vladane...
    Jeste, blizu je...samo mu fali još suprotan kraj i možda dođe do spoznaje..međutim, to je njegova stvar.
    A da li je njegova stvar to da obmanjuje šarlatane i govori im šta je istina za njih???

  2. #17

    Odgovor: Ima li razlike između Duha i Duše..?

    Citat Vlada Vasic kaže: Pogledaj poruku
    ... mislim da ih jedino ja čitam...i to od početka do kraja..pogotovo one kilometarske

    E to je + za tebe...I treaganje je dobro, samo kada ide u pravom smeru...


    Citat Vlada Vasic kaže: Pogledaj poruku
    Duh je slika i prilika božanstva-svega postojećeg. Dakle, čovekov duh je, najprostije rečeno, odeljeni deo božanstva-boga, istine, jednosti...
    On je prividno odvojen, zato što želi da se ispolji. Čim se ispoljio, ušao je svet dualnosti-suprotnosti.
    Ovo je suština, o kojoj nam govore mnogi pravci.


    U sve i svašta će ljudi verovati....samo da nemenjaju sopstveni karakter...

    ...Jer tako je lakše...

  3. #18

    Odgovor: Ima li razlike između Duha i Duše..?

    E to je + za tebe...I treaganje je dobro, samo kada ide u pravom smeru...
    Jesi li razmišljao da + (plus ) u sebi sadrži - (minus ) , a?

    Inače krst je simbol spajanja duha i materije.

    U sve i svašta će ljudi verovati....samo da nemenjaju sopstveni karakter..
    Ja, odavno, ne verujem...ja... jednostavno, to znam...

  4. #19

    Odgovor: Ima li razlike između Duha i Duše..?

    Citat Vlada Vasic kaže: Pogledaj poruku
    Jesi li razmišljao da + (plus ) u sebi sadrži - (minus ) , a?
    Oklen ti fantastična ideja da plus u sebi sadrži minus?
    U prvom ili drugom razredu osnovne škole deca uče, da plus i minus daju minus!
    Pa ako bi plus u sebi sadržao minus ne bi bio plus! Nego minus!

    Citat Vlada Vasic kaže: Pogledaj poruku
    Inače krst je simbol spajanja duha i materije.
    Tako je!

    Krst je simbol, a Hrist je živi dokaz!

    Spajanje duha i materijalnog tela čini -> čoveka ili "dušu živu"...
    Ponovno spajanje duha i materije čini -> vaskrsenje!

    I to je Isus experimentalno pokazao i dokazao ustavši iz mrtvih pre 2000 god.


  5. #20

    Odgovor: Ima li razlike između Duha i Duše..?

    Oklen ti fantastična ideja da plus u sebi sadrži minus?
    U prvom ili drugom razredu osnovne škole deca uče, da plus i minus daju minus!
    Pa ako bi plus u sebi sadržao minus ne bi bio plus! Nego minus!
    Mislio sam slimolično na jednakokraki krst. On predstavlja spajanje dva polariteta, dve suprotnosti u jedno celo. To ti je ona priča o prelasku dualnog stanja u jednost ili božanstvo.

    Hrist je razapet na krstu, kao i hiljade pre njega. Dakle, njega taj krst vezuje simbolično samo za trenutak njegove smrti. Ja govorim o jednakokrakom krstu koji ne potiče iz Hrišćanstva i koji je simbol dva polariteta: duha i materije.

    Hrist je, gledano u tom smislu, više vezan za polaritete: dve ribe

    Spajanje duha i materijalnog tela čini -> čoveka ili "dušu živu"..
    To se slažem


    Ponovno spajanje duha i materije čini -> vaskrsenje!I to je Isus experimentalno pokazao i dokazao ustavši iz mrtvih pre 2000 god.

    E to ti je priča o reinkarnaciji, i to svesnoj, koju mogu izvesti samo pravi adepti.
    Ne treba zaboraviti da se Hrist *školovao* u Egiptu i da nije prvi i poslednji kome je to pošlo za rukom.

  6. #21

    Odgovor: Ima li razlike između Duha i Duše..?

    ...u sklopu svojih paganskih verovanja...znam da ima velike razlike izmedju duha i duse...npr...ako se kojim slucajem pojavis na nudistickoj plazi...i recimo da legnes na stomak,a buljanfer okrenes Bogu Suncu...definitivno ce te boleti dusha,zato sto se pre toga nisi namazao Copertonom,jer neces moci da sednes da kenjas ili ako si recimo primach,na sex zaboravi......dusha je vec nesto drugo......ona najvise boli i na nju se osvrcemo,u trenucima kada se,klanjajuci mrachnim silama,trudimo da je pronadjemo u istini,do koje se dolazi samo mesanjem raznih opijata kao sto su gospodin Jelen,vruc Rubin,gospodin iz Albanije i Maroka...sto se vise druzimo sa tom gospodom...oko duse nam je lepse a svet poprima totalno drugu dimenziju...

    ...medjutim...kada se zavrsi spajanje tela i dushe...dolazi se do bolnog saznanja da je ipak,fizicka bol koja nastaje posle odvajanja duse od tela,ipak mnogo jacha od boli koja se nanosi duhu...

    ...na kraju bih zakljucio...duh idusa daju dva minusa...ako obratis paznju na njih,uvek ce te boleti...zato se treba okrenuti fizickim nadrazajima ciste svesti i zdrave pameti...
    ...ako nekom nesto nije jasno...objasnicu mu sutra kada se sa gospodinom Jelenom budem molio za spasenje dushe...
    ...hell ain't a bad place to be......

  7. #22

    Odgovor: Ima li razlike između Duha i Duše..?

    U dokazivanju postojanja Boga, Lajbnic je razvio takav sistem da gotovi svi evropski metafizičari (i ne samo oni) jednodušno se slažu da ako Bog i postoji, onda je to upravo na način kako je to opisao Lajbnic...

    Duša je najvažniji atributa čitave Lajbnicove postavke svoga monadološkog sistema i evo kako je on došao do pojma duše.

    Lajbnic duševnu supstanciju naziva, monadom (od grčke reči μουάσ, što znači jedinica) da bi izrazio njeno jedinstvo i nedeljivost i da bi je razlikovao od atoma u materijalnom smislu, koji je isto tako nedeljiv kao i duhovna supstancija, samo što je rasprostrt, protežan, (čime je, po Lajbnicu, nedeljivost njegova upravo isključena).
    Monada se ne može ni povećati ni smanjiti, pošto je ona biće bez delova. Ona se može samo cela uništiti ili stvoriti, što može samo Bog. Ova prostota monade čini da jedna monada ne može nikako primiti uticaj od druge monade, jer ono što je sasvim prosto i što nema delova ne dopušta niti da se šta iz njega iznese niti unese. Ali monada se ne sme shvatiti samo kao prosto nedeljivo biće, jer je to njena čisto supstancijalna, može se reći, formalna strana, pa monada kao individualno biće mora imati izvesnih unutrašnjih osobina ili modusa, kojima će se razlikovati od drugih monada, što i čini da egzistira kao zasebno individualno biće.Te unutrašnje osobine monade su njene predstave. Te predstave sačinjavaju beskrajnu množinu delova u kojoj supstancija monade čini jedinstvo. Ovo tvrđenje da u prostoj i nedeljivoj supstanciji monada postoje množine predstava je za Lajbnicove protivnike bio jedan od bitnih momenata zbog kojeg su ga kritikovali.
    Lajbnic se poziva, za dokaz da je to moguće, na smo naše neposredno iskustvo, koje nam nesumnjivo pokazuje mogućnost pravog supstancijalnog jedinstva u množini, i poziva se na primer matematičke tačke, u kojoj se stiče beskrajno mnogo uglova. Međutim, ova dva primera nisu strogi apriorni dokazi za mogućnost te unutrašnje množine, pa njenu nužnost Lajbnic dokazuje svojim opštim principom individualnosti. A na jednom mestu, da bi stvar pojasnio, tvrdi da je ta množina u stvari samo idealna, pošto su to čiste predstave i ništa više. Samo što sa druge strane Lajbnic opet uzima kao dokazanu stvar da je promena nešto realno u monadi i da baš zato množina mora postojati što postoji promena, jer svaka je promena postepena i delimična. Ovom tvrdnjom Lajbnic dakle pretpostavlja da je ono što se menja sastavljeno iz delova, iz čega neminovno sledi da množina mora biti realna, da ne može biti idealna, kako je to Lajbnic želeo da dokaže.
    Ovoj unutrašnjoj množini predstava u svakoj monadi, kao poslednjem faktu, uzimajući promenu kao nužan način predikata svake stvorene stvari (a sve su monade stvorene), pretpostavlja to što monada u svakom momentu mora svoj unutrašnji sadržaj menjati tako da u životu monade nema dva savršeno jednaka momenta, kao što nema dve monade u svetu koje bi bile među sobom jednake.
    Ono što čini da se predstave neprestano menjaju on naziva nagonom požude (appetitio). Tako su predstava i volja (požuda) dva osnovna atributa monade. Predstava je sadržajni atribut monade, atribut koji određuje esenciju, a volja je formalni atribut monade, atribut koji određuje egzistenciju.
    Po principu identiteta onoga što nije različno, svaka monada se mora razlikovati od druge. Pošto je, kao biće nepromenljivo i prosto, čista supstancija u svim monadama identična, razlika među monadama može ležati samo u njihovim predstavama. Svaka monada u sebi ima beskonačan broj predstava, koje se odnose na sve ostale monade. Svaka monada predstavlja ceo univerzum, svaka od njih je mikrokosmos, svet u malom, slika sveta u velikom. Znači, razlika u monadama može ležati jedino u razlici same jasnosti njihovog predstavljanja univerzuma (jer ta razlika ne leži ni u njihovoj čistoj supstanciji, ni u prirodi atributa ove supstancije, niti u objektu njenog predstavljanja).
    Jedna predstava je jasna, ako se može jasno razlikovati od drugih predstava i shvatiti kao zaseban objekat. Nejasna je ili mračna ona predstava koja se ne može od drugih razlikovati, ako iz haosa predstava ne može da se izdvoji. Predstava je razgovetna, ne samo ako se može od drugih jasno razlikovati, već ako se i njene sme pojedine sastavne predstave mogu jasno jedna od druge razlikovati; nerazgovetna je, ako se njeni pojedini delovi ne mogu razlikovati jedan od drugog.
    Iz ovoga sledi da su mračno, jasno i razgovetno tri osnovna stepena jasnosti predstavljanja, i njima odgovaraju tri velika carstva monada. Ako su predstave potpuno mračne, onda postoji samo percepcija, samo opažanje bez svesti da opažanje postoji, bez refleksije na samo opažanje. A ako su predstave jasne, onda pored opažanja postoji i svest o samom opažanju, subjekt u tom slučaju ne samo da zna da je svestan da predstavlja, nego on u isto doba i zna za to svoje znanje, za tu svoju svest, za to svoje predstavljanje, a time zna i za samog sebe: monade, koje jasno predstavljaju, imaju pored svesti, percepcije, još i samosvest, apercepciju (pažnju). Monade koje imaju samosvest zovu se duše. Naša duša je monada koja je sebe svesna.

    Iz ovoga jasno sledi da je duša jedini suštinski aspekt ove teme i da duh nije niti metafizička niti bilo kakva druga filizofska kategorija, a uveren sam niti religijska, bar ne u onom smislu kako se to u nekoliko navrata ovde ukazivalo...
    Opet sam ti u kafani, mene bez nje ništa nema
    Tu su moje lude noći, nikad nisam u samoći,
    Hej kafano, moja rano...
    Samo na www.VojvodinaCafe.rs - Muška kafana,
    Bircuz koji radi 25 sati dnevno!

  8. #23

    Odgovor: Ima li razlike između Duha i Duše..?

    Citat Vlada Vasic kaže: Pogledaj poruku

    E to ti je priča o reinkarnaciji, i to svesnoj, koju mogu izvesti samo pravi adepti.
    A ja lud mislio da "reinkarnacija" znači ponovno rodjenje i nov život u novom telu od novorodjenčeta do starca !?

    Hrist je vaskrsao tri dana posle pogubljenja na krstu, u svom telu! Nije se reinkarnirao u bebu!

    Citat Vlada Vasic kaže: Pogledaj poruku
    Ne treba zaboraviti da se Hrist *školovao* u Egiptu i da nije prvi i poslednji kome je to pošlo za rukom.
    Naravno da nije ni prvi ni poslednji. Jer, pre nego je i sam vaskrsao, Hrist je podizao i druge iz mrtvih(vaskrsavao) ->

    18. Dok On tako govoraše njima, gle, knez nekakav dođe i klanjaše Mu se govoreći: Kći moja sad umre; nego dođi i metni na nju ruku svoju, i oživeće.
    23. I došavši Isus u dom knežev i videvši svirače i ljude zabunjene
    24. Reče im: Odstupite, jer devojka nije umrla, nego spava. I podsmevahu Mu se.
    25. A kad istera ljude, uđe, i uhvati je za ruku, i usta devojka.

    26. I otide glas ovaj po svoj zemlji onoj.

    (Matej 9-18:26]


    Citat Memento kaže: Pogledaj poruku
    U dokazivanju postojanja Boga, Lajbnic je razvio takav sistem da gotovi svi evropski metafizičari (i ne samo oni) jednodušno se slažu da ako Bog i postoji, onda je to upravo na način kako je to opisao Lajbnic...
    Jedini način koji opisuje postojanje Boga je u Svetom Pismu. Ko može da opiše Božije postojanje no sam Bog!
    Lajbnic može samo da se trudi dok mu mozak ne prokuva, da shvati Božiju veličinu i način delovanja Duha Svetog....
    Kada bi mu Bog prikazao samo mali-najmanji delić sebe, jadni Lajbnic bi ostatak života proveo u vegetiranju...sprženog mozga....

  9. #24

    Odgovor: Ima li razlike između Duha i Duše..?

    Citat ser_gogsy kaže: Pogledaj poruku

    Jedini način koji opisuje postojanje Boga je u Svetom Pismu. Ko može da opiše Božije postojanje no sam Bog!
    Lajbnic može samo da se trudi dok mu mozak ne prokuva, da shvati Božiju veličinu i način delovanja Duha Svetog....
    Kada bi mu Bog prikazao samo mali-najmanji delić sebe, jadni Lajbnic bi ostatak života proveo u vegetiranju...sprženog mozga....
    Hrišćanski rečeno, nema šta. Uslovno bih se sa tobom mogao i složiti, čak i na ovaj kolokvijalan način. Sa stanovinštva vernika svi smo mi prah, odnosno duplo golo u odnosu na Boga i tu se slažem.

    Međutim, čak u tom amorfnom i opštem stavu ipak ima razlika, i to ne malih, između nas, običnih ljudi. Ako pretpostavimo da bi jednom Lajbnicu zaista i prokuvao mozak u pokušaju da shvati božiju veličinu, šta bi tek bilo sa tvojim i mojim mozgom u istom tom slučaju. Isparili bi posle nepune sekunde, potpuno sam uveren, s obzirom da se ni moj, a boga mi ni tvoj mozak ni u zezanju ne mogu uporediti sa genijem jednog Ljubenića (Lajbnic je germanizirini oblik njegovog slavenskog prezimena), za koga mnogi misle da je jedan od najumnih ljudi u istoriji čovečanstva i koji se nikada nije odvajao od iste te biblije koju pominješ i koji je bio vernik za primer. Sve mu to nije smetalo da postigne epohalne uspehe u filozofiji, pravu, matematici i nauci uopšte. Ali je bio tolerantan (bio je i diplomata), širokoh shvatanja, skroman, bogobojažljiv i slavio je boga na način da je iznašao najbolju metafizičku postavku o njemu u istoriji čitave filozofije upravo zasnovanu na svojoj koncepciji duše....
    Opet sam ti u kafani, mene bez nje ništa nema
    Tu su moje lude noći, nikad nisam u samoći,
    Hej kafano, moja rano...
    Samo na www.VojvodinaCafe.rs - Muška kafana,
    Bircuz koji radi 25 sati dnevno!

  10. #25

    Odgovor: Ima li razlike između Duha i Duše..?

    Citat memento kaže: Pogledaj poruku
    Međutim, čak u tom amorfnom i opštem stavu ipak ima razlika, i to ne malih, između nas, običnih ljudi. Ako pretpostavimo da bi jednom Lajbnicu zaista i prokuvao mozak u pokušaju da shvati božiju veličinu, šta bi tek bilo sa tvojim i mojim mozgom u istom tom slučaju. Isparili bi posle nepune sekunde, potpuno sam uveren, s obzirom da se ni moj, a boga mi ni tvoj mozak ni u zezanju ne mogu uporediti sa genijem jednog Ljubenića (Lajbnic je germanizirini oblik njegovog slavenskog prezimena)
    U tome i jeste stvar... Bog ne pravi razliku iznedju nadprosečnih genija i običnih/prosečnih i ispod prosečnih... Bogu su svi isti i zbog toga je suština/istina vrlo jasno rečena kroz Reč/Sveta Pisma!
    A to je da se Duša manifestuje kroz spoj Duha i Tela!
    Jer, duša živa nastaje onog trenutka kada Bog udahnuje Duh životni u mrtvu materiju - telo!
    I to je vrlo jasno rečeno u 1. Mojsijevoj ! A i kasnije, kroz čitavu Bibliju uočavamo tu činjenicu...
    Ali, kao što rekoh/napisah mnogo puta ranije, ljudi su ti koji uvek nešto dodaju, oduzimaju, izmišljaju, kako bi Boga prilagodili sebi i svojim željama...ciljevima...Umesto da se trudimo Bogu se prilagoditi, i tako Mu se približiti što više...
    Tada će i naš mozak biti poštedjen isparavanja i konačnog uništenja...

  11. #26

    Odgovor: Ima li razlike između Duha i Duše..?

    A ako su predstave jasne, onda pored opažanja postoji i svest o samom opažanju, subjekt u tom slučaju ne samo da zna da je svestan da predstavlja, nego on u isto doba i zna za to svoje znanje, za tu svoju svest, za to svoje predstavljanje, a time zna i za samog sebe: monade, koje jasno predstavljaju, imaju pored svesti, percepcije, još i samosvest, apercepciju (pažnju). Monade koje imaju samosvest zovu se duše. Naša duša je monada koja je sebe svesna.

    Iz ovoga jasno sledi da je duša jedini suštinski aspekt ove teme i da duh nije niti metafizička niti bilo kakva druga filizofska kategorija, a uveren sam niti religijska, bar ne u onom smislu kako se to u nekoliko navrata ovde ukazivalo...
    Evo pitam ja tebe i G.V. Lajbnica: Ko je svestan samog sebe? Ne može se religijskim, naučnim ili filozofskim hipotezama spoznati istina. To mogu biti samo početne polazne tačke za dalji rad. Lajbnic svakako ima svoje mesto u istoriji.

    Opet se vezuješ za autoritete i praviš poređenje između priznatih, uglednih ljudi i ostalih. Lajbnicovo mišljenje je njegovo mišljenje. Da li to, dalje, znači da ti nemaš mišljenje? Da li to potvrđuje da se ti kriješ iza mišljenja drugih ljudi samo zato što želiš da pripadaš strani koja je priznata, sigurna. Jesi li proverio njegovu teoriju u praksi? Ako jesi, iznesi nam iskustva. Jesi li saznao ko je taj što je svestan samog sebe?

    P.s. Njegova filozofija je prevaziđena još u sedamdesetim godinama prošlog veka, ali je u svakom slučaju treba pročitati.

    A ja lud mislio da "reinkarnacija" znači ponovno rodjenje i nov život u novom telu od novorodjenčeta do starca !?

    Hrist je vaskrsao tri dana posle pogubljenja na krstu, u svom telu! Nije se reinkarnirao u bebu!
    Stvarno..
    E pa vidiš, ja u tome vidim nešto sasvim drugačije od toga da je umro za oproštaj naših grehova. Ja u tome vidim čoveka koji apsolutno vlada zakonima univerzuma. Svesno odvajanje duha od tela, u kome telo ostaje bez znakova života a pritom održavanje veze između duha i tela naziva se astralna projekcija. Da bi nešto odvojio od nečega, i to svesno, moraš da poznaješ ko si ti i iz čega se sastojiš. Ono što je takođe moguće, jeste svesno vraćanje duha u telo i oživljavanje. Hrist je upravo to uradio. Zato je telo bilo tri dana čuvano i potopljeno u lekovite trave.

    Ostaje misterija šta se posle toga desilo.....?????
    E..onda sledi konferencija za javnost....

    Danas je Astralna projekcija predmet naučnog istraživanja i smatra se da svaki deseti čovek doživi spontanu astralnu projekciju tokom sna a da toga nije svestan. Simptomi odvajanja duha od tela su ukočenost i utrnulost delova tela prilikom buđenja. Svesna astralna prjekcija je dokazana i može je uraditi svako ljudsko biće.

  12. #27

    Odgovor: Ima li razlike između Duha i Duše..?

    Citat Vlada Vasic kaže: Pogledaj poruku
    Evo pitam ja tebe i G.V. Lajbnica: Ko je svestan samog sebe? Ne može se religijskim, naučnim ili filozofskim hipotezama spoznati istina. To mogu biti samo početne polazne tačke za dalji rad. Lajbnic svakako ima svoje mesto u istoriji.

    Opet se vezuješ za autoritete i praviš poređenje između priznatih, uglednih ljudi i ostalih. Lajbnicovo mišljenje je njegovo mišljenje. Da li to, dalje, znači da ti nemaš mišljenje? Da li to potvrđuje da se ti kriješ iza mišljenja drugih ljudi samo zato što želiš da pripadaš strani koja je priznata, sigurna. Jesi li proverio njegovu teoriju u praksi? Ako jesi, iznesi nam iskustva. Jesi li saznao ko je taj što je svestan samog sebe?

    P.s. Njegova filozofija je prevaziđena još u sedamdesetim godinama prošlog veka, ali je u svakom slučaju treba pročitati.


    Ma koji si bre sad pa ti autoritet na ovom polju. I koji si ti faktor da bilo koga prozivaš, pa i mene. Ti tvrdiš da je Ljbnic prevaziđen. Možda i jeste, ali kako ti to uopšte možeš znati? Da li si ti možda veći autoritet u metafizici od njega? Smešno!

    Ali, sada ću se odrediti, mada sam se više puta u tom smislu određivao, pa i u ranijim prepiskama sa tobom. Uopšte ne verujem u te nedokazive stvari, a Lajbnicovo sam mišljenje naveo kao mišljenje osobe koja je jedan od najvćih univerzalnih genija u istoriji i koju poštijem zbog, pre svega, njegovih matematičkih dostignuća i nepodeljenog stava brojnih metafitičara da ako bog i postoji, onda je to upravo na način kako je to opisao Lajbnic. A, taj Lajbnic je dao u svojoj Monodalogiji sjajan metafizički prikaz duše. To što ga ti ne prihvataš, tvoja je lična stvar i tvoje pravo. I ovde nismo predmet mi, kao ličnosti, već naši stavovi o nekom problemu iz zadate teme.

    Znači, ne krijem se ni iza koga, rasprave o duhu i duši smatram besmislenim, i to je moje pravo baš kao i što je tvoje pravo da se ti kriješ iza budizma, istočnjačkih verovanja i ko zna kojih mantri, karmi, hrabrih istraživanja istine i ko zna sve čega što već želiš, osećaš i imaš potrebu....
    Opet sam ti u kafani, mene bez nje ništa nema
    Tu su moje lude noći, nikad nisam u samoći,
    Hej kafano, moja rano...
    Samo na www.VojvodinaCafe.rs - Muška kafana,
    Bircuz koji radi 25 sati dnevno!

  13. #28

    Odgovor: Ima li razlike između Duha i Duše..?

    Ma koji si bre sad pa ti autoritet na ovom polju. I koji si ti faktor da bilo koga prozivaš, pa i mene. Ti tvrdiš da je Ljbnic prevaziđen. Možda i jeste, ali kako ti to uopšte možeš znati? Da li si ti možda veći autoritet u metafizici od njega? Smešno!
    Kakve zaključke ti donosiš, to ostavljam tebi samom. Evo ti jedano mišljenje Arthur Schopenhauer-a : Svako prihvata granice svoje sopstvene vizije kao granice sveta.
    Takav stav je proveren u praksi, što znači da ima operativni značaj.

    Smešno je da školovani i obrazovani ljudi gledaju u autoritete kao jedinu istinu. Smešno je da sticanje znanja ima virtualnu vrednost, sticanje položaja u društvu a ne operativni značaj.
    Još smešnije je da školovani i obrazovani ljudi ne očekuju informacije od običnih ljudi, već od proverenih, odobrenih autoriteta. I zato ti meni kažeš ko sam ja da tebi govorim i prozivam te, jer me nisi video na dnevniku. Da sam ja poznati naučnik ili filozof ti se ne bi ni usudio da govoriš samnom. Toliko o granicama....



    Što se tiče o teoriji Duha i Duše, gotovo svi pravci imaju zajedničko mišljenje da je spajanjem duha i tela nastala duša. Na nama ostaje da sami spoznamo da li je to tako. Mi možemo tragati za različitim tekstovima i oni nam mogu poslužiti kao polazna tačka. Lajbnic je imao viziju nastanka univerzuma od najsitnih čestica. Dakle, materijalistička teorija u kojoj se duša spominje kao supstanca ( oblik materije ) više ne pije vodu, zato što je u kvantnoj fizici dokazana teorija kolapsa talasne funcije u kojoj se energetski talas materijalizuje u česticu posredstvom posmatrača-svesti ( duha ).
    Dakle, duh i duša su dva različita pojma...Onaj ko spoznaje ko je..
    Ko ti sad smešan Lajbnic ili ja?
    Nama je urođen strah od rušenja autoriteta. Ali to ne znači da treba da se smejemo čoveku. Ima on dosta drugih teorija koje su upotrebljive.


    Znači, ne krijem se ni iza koga, rasprave o duhu i duši smatram besmislenim, i to je moje pravo...
    Apsolutno pravo koje nameće granica sopstvene vizije..

  14. #29

    Odgovor: Ima li razlike između Duha i Duše..?

    ima li razlike...? kako da ne!

    npr. - mek je ko dusha ali nije neshto narochito duhovit.
    ili - u dubini dushe znao je da joj duhom nije ni blizu.
    ili - bezdushnost ne osporava imanje duha.

    ... i taaakoooo .....

  15. #30

    Odgovor: Ima li razlike između Duha i Duše..?

    Citat Vlada Vasic kaže: Pogledaj poruku
    Ima li razlike između duha i duše?
    Naravno da ima...

    Pojmom duh
    zeli se iskazati uzvisenost covekovog zivota,kao i njegova povezanost s jedinstvenim ili Jednim izvorom,cime se na svojstven nacin potvrdjuje da je i covek,poput svega ostalog,samo deo jedne celine...Izvorno znacenje ovog pojma je vetar-vazduh,dah,kao osnovni princip zivota,ono sto odrzava zivot.,zato se za onog koji ''je umro;'' kaze ''izdahnuo''...U religijama ,duh ima znacenje bestelesnog-nematerijalnog bica,dok u idealistickoj filozofiji predstavlja osnovno nacelo bica ,kategoriju suprotnu materiji...

    Uobicajeno je da se pod ovim pojmom podrazumeva fenomen na rubu realnosti ili ciste apstrakcije,cije se prisustvo ne moze dokazati u spoljnem svetu,niti se moze racionalno spoznati,jer se odnosi na nesto sto je nematerijalno,sto nema svog prostornog i vremenskog ogranicenja,i podrazumeva nemogucnost dokazivanja naucnim metodama...To znaci da je duh slobodan od tela i cula ,od stvarnosti i sadasnjosti,od materijalnog i zemaljskog,i da kao opste nacelo daje otisak svemu pojedinacnom.
    Shvatanja primerena savremenom svetu,isticu da je duh poslednja forma materije i poslednja forma coveka...


    Odraz duhovnog sveta koji se nalazi u covekovom telu iskazuje se kroz postojanje duse,koja je skriveni,tajanstveni nosilac drustvenih pojava i predstavlja bessmrtno jezgro jedinke...Kao zivotnom supstratu coveka, dusi se pridaje bozansko znacenje i istice se da je ona po svojoj sustini bozanskog porekla i da ima stalnu potrebu da uspostavi odnos sa Bogom...
    U vezi sa tim,za dusu se kaze da je to Boziji zastupnik koji prebiva u telu...Takodje se dusa smatra sredisnim principom u ljudskom bicu ,ili bozanskom iskrom u coveku...Ona predstavlja osnov na koji se nadgradjuje psihicki zivot ,kao manifestacija organskih funkcija ,u prvom redu mozga...
    Zbog znacenja koje joj se daje,podrazumeva se da dusa ima svoju preegzistenciju,i nakon telesne smrti-egzistenciju...Ovakvo misljenje o dusi prisutno je u svim religijama i idealistickoj filozofiji,po cijem shvatanju je dusa besmrtna...Materijalisticki pristup dusu i njeno postojane, iskljucivo veze za telo,sto znaci da sa smrcu nestaje i dusa...U svakom slucaju postojanje duse se ne porice...Iako bezgranicno zagonetna,ona je deo covekovog zivota i sa telom cini par suprotnosti,ali i izraz jednog bica,cija se priroda do kraja ne moze spoznati...Dusa je veca i sadrzajnija od tela,jer je dusevni zivot bogatiji od psihickog koji je proizvod telesnog...Pojam duse,po ovom shvatanju ,ima veze sa religijom ,sa idejom o Bogu i besmrtnosti...

    Ali,se istice da ona ,nesumnjivo, oznacava princip zivota ,zivotnu silu i osnovnu odliku coveka koji nastaje iz susreta duse sa telom...Zato je covek i sklon da dusu smatra kao ustrojstvo zivotnog procesa koji se odigrava u telu...Ili,kako je to u petom veku pre n.ere,rekao Euripid...:''Telo bez duse je kao kip na javnom trgu''...
    nista nema tako ostar vid kao ljubav

Strana 2 od 3 PrvaPrva 123 PoslednjaPoslednja

Slične teme

  1. Komunikacija između dva pola..
    Autor kohili u forumu Ženski kafić
    Odgovora: 40
    Poslednja poruka: 04.07.2017, 10:54
  2. Da li postoje razlike u muskoj i zenskoj prevari?
    Autor uroshanja u forumu Ljubav
    Odgovora: 169
    Poslednja poruka: 14.05.2012, 09:55
  3. Slatki ubica tela i duha
    Autor SQUAW u forumu Zdravlje
    Odgovora: 43
    Poslednja poruka: 14.06.2011, 09:48
  4. Muške čizme
    Autor Najgora u forumu Moda
    Odgovora: 8
    Poslednja poruka: 27.11.2010, 09:20

Tagovi za ovu temu

Vaš status

  • Ne možete pokrenuti novu temu.
  • Ne možete poslati odgovor.
  • Ne možete dodati priloge
  • Ne možete prepraviti svoje poruke
  •