Posle limuzine i kupea, predstavljen je i novi, treći član porodice Mercedesove E-klase, odnosno karavanska (T-model) verzija čija je premijera zakazana na frankfurtskom salonu automobila.
T-model će se pojaviti u evropskim prodajnim salonima već krajem 2009. godine, dok će u ostalim delovima sveta biti dostupan tek krajem 2010. godine. Novi karavan nešto je duži i širi od aktuelnog, što je doprinelo većem komforu za putnike, ali i većim prostorom za prtljag koji sada maksimalno može ponuditi čak 1950 litara.
Uz doplatu, E klasa se može isporučiti sa pomoćnim sedištima koja ovom karavanu omogućavaju da primi sedam putnika.
Karavan će deliti iste motore sa sedanom i coupeom - od benzinaca tu je 1.8 turbo sa 204 KS, 3.5 V6 sa 292 KS i 5.5 V8 sa 388 KS.
Što se tiče dizelaša, dostupni će biti CDI sa 170 KS, 2.2. twin-turbo sa 204 KS i 3.0 V6 sa 231 KS.
Naravno nešto kasnije očekuje se i superkaravan E63 AMG sa 525 KS. Mercedes će uz doplatu za sve svoje modele spremiti i 4MATIC pognon na sva četiri točka.
Ali i bez 4MATIC-a T-model bi trebalo da pruži vrhunske vozne osobine konkurentne limuzini, pre svega zahvaljujući direct-control sistemu oslanjanja koji uvek obezbeđuje jednaku udaljenost karoserije od tla bez obzira na opterećenje, i koji će se isporučivati kao serijska oprema.
U nemačkoj, cena za osnovni model sa najslabijim dizelašom iznosiće oko 45 000 eura.
Koncept BlueZERO E-Cell Plus uskoro će zaživeti i u serijskoj proizvodnji, a biće u stanju da pređe 100 km na električnu energiju i još 500 km na benzin.
Mercedes je objavio detalje vezane za koncept koji iz konceptne prelazi u proizvodnu fazu, a premijerno je prikazan na prošlom Detroit Auto Showu.
Primarni pogon, odnosno elektromotor snage 100 kW (136 KS) i 320 Nm snagu crpi iz litijum-jonskih baterija kapaciteta 18 kWh, koje osiguravaju autonomiju od 100 km.
Za nastavak vožnje i punjenje baterija, koristi se trocilindrični 1.0 turbobenzinac snage 67 KS, koji sa punim rezervoarom može da pređe 500 km.
Za ubrzanje do stotke potrebno je 11 sekundi, a najveća brzina elektronski je ograničena na 150 km/h.
I dok benzinski motor ovde ima sporednu ulogu, najveća novost odnosi se na tehnologiju punjenja baterija - sa specijalnim, 20 kilovatnim brzim punjačem, E-Cell se za samo trideset minuta može napuniti 50 odsto, a za punjenje od 100 odsto potreban je 1 čas.
Nažalost, to nije slučaj ukoliko se za punjenje koristi standardna utičnica, jer tada za punjenje do vrha treba 6 časova.
Osim ovog koncepta, Mercedes je već proizveo dva E-cell modela: BlueZERO E-Cell i BlueZero F-Cell.
BlueZERO E-Cell za pogon koristi isključivo električnu energiju i autonomija mu iznosi 200 km, a BlueZero F-Cell kao pogonsko gorivo koristi vodonik koji mu omogućava autonomiju od 400 km.
Aktuelni koncept Plus diči se najboljim karakteristikama i u serijsku proizvodnju kreće krajem 2010. godine.
Koliko je tehnologija napredovala, pokazali su inženjeri Mercedesa, koji su u legendarni model 190 ugradili ultra moderni 250 CDI BlueEfficiency motor snage 204 KS.
Osim što su probudili nostalgiju kod starijih generacija vozača, inženjeri marke sa trokrakom zvezdom demonstrirali su koliko je tehnologija otišla napred.
Glavna uloga data je legendi iz 80-ih godina prošlog veka, sedanu serije 190. Za ovaj zahvat uzet je motor iz modela C250 CDI BlueEfficiency, a radi se o četvorocilindrašu zapremine 2.2 litra, koji raspolaže sa 204 KS i 500 Nm.
Samo da podsetimo, da tadašnji najsnažniji model serije W 201, 190 E 2.5-16 Evolution II raspolagao je sa dvostruko manje obrtnog momenta.
Bio je velika zvezda, predstavljen je 1990. godine, a proizvedeno je samo 502 primerka sa homologacijom za grupu A u DTM trkama.
Sa novim BlueEfficiency dizelašem, 190-tka ubrzava do stotke za 6,2 sekunde - ne samo da je za punih 12 sekundi brži od tadašnjeg 190D (kojem je do stotke bilo potrebno 18.2 s), već je i ispred navedenog 190 Evolution sa 235 KS, kojem je do stotke trebalo 7,1s.
Uz to, novi motor u starom telu troši samo 4.9 l/100 km, umesto 7,3 litra, koliko je trošio model iz 1988. godine.
Za jasnije shvatanje navedenih brojki mogu vam poslužiti podaci da je aktuelni C250 CDI 16 cm duži i 385 kg teži od 190-tke, ali zbog raznih sigurnosnih sistema i luksuzne opreme, ubrzava do stotke za 7 sekundi (0,8 više) i troši u proseku 5,1 litar (2dcl više) eurodizela na 100 km.
Iako je službeni datum predstavljanja zakazan za 12. septembar, Mercedes nije mogao čekati - prikazao je serijsku verziju SLS-a AMG, kojeg pokreće atmosferski V8 sa 570 KS.
Službene fotografije najnovijeg Mercedesovog superautomobila objavljene su pre plana - jedan od razloga je i predstavljanje McLarena MP4-12C, jednog od njegovih glavnih konkurenata.
Pravovremeno plasiranje informacija od velikog je značaja u autoindustriji, a najnovija i najsjajnija trokraka zvezda dovoljno je dugo bila skrivena od očiju javnosti.
Šijunski fotografi svoj posao su obavljali jako dobro i razbijali nestrpljenje pre službenog predstavljanja, a sada je SLS AMG pred nama u punom sjaju.
I nagađanja oko motora su se obestinila - atmosferski V8 zapremine 6.3-litre raspolaže sa 570 KS i 650Nm.
Ubrazanje do stotke traje 3,8 sekunde, a kazaljka brzinomera silovito nastavlja sve do 315 km/h, sve uz pomoć potpuno novog sedmostepenog menjača sa dvostrukim kvačilom.
Motor pomeren ka središnjem delu omogućio je raspored mase u odnosu 47:53, što je gotovo idealno.
Dijeta je sprovedena obilnim korišćenjem aluminijuma, što je lekcija naučena iz projekta SLR McLaren.
I sistem vešanja izrađen je ultralakih materijala, dok su kočnice karbonsko-keramičke.
Dostupan je u nekoliko nijansi srebrne i crvene boje, uz unutrašnjost presvučenu najfinijom kožom.
SLS AMG Gullwing u prodajne salone stiže početkom 2010 godine.
Nakon rekonstukcije firme i formiranja odvojenog sektora za automobile, engleski proizvođač predstavio je dugoočekivani superautomobil opremljen mnoštvom rešenja preuzetih iz F1 bolida.
Ovo je veliki trenutak za McLaren - lansiran je potpuno novi superautomobil, koji je u celosti razvijen unutar kuće.
Pomalo čudnog naziva MP4-12C, predstavlja ono najbolje što britanski trkački inženjering može ponuditi, a inspirisan je tehnologijom iz F1, od koje je i preuzeto mnogo rešenja.
Konstuisan je od ekstremno laganog i krutog karbona, ali za razliku od glavnih konkurenata, ali i vlastitih prethodnika, napravljen je iz jednog dela.
Ostali elementi automobila takođe su napravljeni od kompozitnih materijala, što McLarenov proizvod čini znatno zahtevnijim za proizvodnju, a rezultat je i visoka cena.
Cena od 160.000 funti, znatno je veća nego što je potrebno platiti za konkurente - Ferrari 458 Italia ili Lamborghini Gallardo LP560-4, koji su i znatno teži od MP4-12C-a.
Ispod poklopca motora krije se 3.8-litarski bi-turbo V8 snage 600 KS i 600Nm.
Motor je u potpunosti razvijen unutar kuće i zato nema nikakvih dodirnih tačaka sa Mercedesovim motorima.
Motor se vrti do 8500 obrtaja, i ako je 80% obrtnog momenta dostupno već na 2000o/min, što za rezultat ima ubrzanje do stotke za 3 sekunde
i maksimalnu brzinu od 320 km/h.
Iako su mnogi očekivali ugradnju karbonsko-keramičkih kočnica, stručnjaci McLarena ipak su se odlučili za konvencionalne.
Naime, takva odluka donešena je iz razloga što su konvencionalni diskovi lakši, a kočenje je potpomoguto sa Brake Steer sistemom koji intenzivnije koči unutrašnji deo zadnjih točkova, kako bi se izbeglo podupravljanje.
Menjač je sedmostepeni, sa dvostrukim kvačilom, a munjevite promene stepena prenosa omogućava sistem Pre-Cog koji omogućava vozaču da pomoću polugica iza volana, pritiskajući je do pola, odabere sledeću brzinu koja je aktivna u menjaču, odnosno da ubrza promene i bolje sinhronizuje svoje želje sa delovanjem automatskog menjača.
Plan proizvodnje je 1000 primeraka koji će biti isporučeni do 2011. godine, a u pripremi je i roadster verzija.
Novi projekat Mercedesovog matičnog tjunera nosi oznaku SV12R - baziran je na modelu S600, ima 750 KS, a do stotke ubrzava za 4 sekunde.
Na Frankfurt Motor Showu biće izložena i najbrža kancelarija na točkovima - redizajnirana verzija luksuzne limuzine S600 poslužila je kao temelj za stvaranje automobila namenjenog direktorima koji između pojmova vreme i novac stavljaju znak jednakosti.
Drugim rečima, sa ovakvim vozilom teško da se može zakasniti na važan sastanak, jer V12 biturbo zapremine 6,3 litra raspolaže sa monstruoznih 750 KS.
Još fascinantniji je podatak o obrtnom momentu, koji je sa 1350 Nm smanjen, odnosno elektronski limitiran na donekle razumnih 1100 Nm.
Zahvaljujući preradama na radilici, ojačanim klipovima, dorađenoj glavi motora i ugradnjom turobpunjača, uz neizbežno prčkanje po elektronici, izvučeno je i više nego dovoljno snage za ubrzanje do sto za 4 sekunde.
Za sprint do 200 km/h potrebno mu je samo 11,9 sekundi, a ubrzanje prestaje tek kada se uključi elektronika na 340 km/h.
Da bi obuzdali SV12R, inženjeri Brabusa ugradili su vrhunski kočioni sistem sa 12-klipnim čeljustima i diskovima promera 380 mm napred i 6-klipnim čeljustima i diskovima promera 355 mm pozadi.
Stajling automobila je nešto agresivniji, svetlosni sklopovi urađeni su u LED tehnologiji, a masivni usisnici osiguravaju dovoljnu količinu vazduha za hlađenje motora i kočnica.
Pošto se radi o kancelariji na točkovima, tu je i ultratanki lap-top sa procesorom od 3 Ghz, štampač u boji i pristup internetu, a kada se ne koristi lap top, za zabavu može poslužiti 15-inčni TFT displej koji služi kao monitor, a može prikazivati i TV program i reprodukovati DVD.