Školujem već trećeg srednjoškolca koji je sada u drugom reazredu gimnazije prirodno matematičkog smera. Vrlo dobar je đak sa realnim izgledima da ovoj razred završi sa odličnim uspehom. Znači, kreće se negde oko proseka...
Međutim, jedini je u svom odeljenju koji ne pohađa privatne časove. Verovali ili ne, svi njegovi drugovi i drugarice iz razreda uzimaju privatne časove iz bar jednog predmeta. Po pravilu te (privatne) časove drže njihovi profesori koji im i predaju taj predmet u školi. Recimo, hemičarka održi sa đacima kod svoje kuće pripremni čas za test iz hemije i svako joj da 1.000,00 dinara. Da ne pominjem one koji redovno uzimaju časove kod nje ili nekog drugog svog profesora...
Lično mislim da su takvi postupci profesora nemoralni i bar na ivici zakona, jer je to suštinska korupcija kojoj, naravno, i brojni roditelji idu na ruku. Osim toga, takvom praksom se vrši negativna selekcija učenika i stvaraju uslovi za neravnopravnost u sticanju znanja, statusu, uspehu... Mislim da ne treba posebno da napominjem da se to sve događa u državnoj školi u jednom vojvođanskom gradu...
Kakva su vaša iskustva u školovanju dece i šta mislite o privatnim časovima, posebno na način koji sam opisao?


Citat

ako ideš na privatne časove imaš bolju ocenu nego što realno zaslužuješ plus si miljenik profesora,a kako i ne bi bio kad mu za tu mrvu znanja koju dobiješ platiš,plus što oni primaju platu,to se ne računa 
ali ne kod profesora koji mu već predaje.Jer čemu to,nema vremena,volje,živaca,...da neophodno znanje prenese detetu na času pa mora da se ide kući na dodatni i da se plati? Od mene neće uzeti ni 10 dinara za tako nešto

, za razliku od danasnje dece, bilo nam je dovoljno da slusamo i pazimo na casu. Niko nikad nije pao razred. 

Moj kolega iz druge skole to radi i niko mu godinama za to nista ne govori 





